{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man fravælge stamtavle ?
  • #1   17. sep 2007 Ja de skal jo bestilles hos DKK.. Og koster penge.

• #2   17. sep 2007 Kennlen kan godt vælge ikke at lave en stamtavle på hundene, men kan overhovedet ikke se nogen grund til at gøre det.

Faktisk lyder det mest som om der er ugler i mosen;-)

• #3   17. sep 2007 Jo men hvalpenes værdi stiger jo markant der er tavle på dem, så det kan unuligt være økonomi der bestemmer det.

• #5   17. sep 2007 Forældrehundene kan godt have stamtavle, men hvis de så ikke er avlsgodkendte, kan der ikke laves tavler på hvalpene

• #6   17. sep 2007 Hundene er sikkert ikke udstillet og dermed ikke avlsgodkendt. Jeg ville fravælge hvalpene med de fravalgte stamtavler.

• #8   17. sep 2007 Britta

Korrekt, men så er det misvisende at sige at tavlen er fravalgt.

• #9   17. sep 2007 Man kan vel sige det er tvunget fravalg.........der har jo aldrig været mulighed for at få stamtavlen.

• #10   17. sep 2007 citat DFFD

For mig er det kun et råb om at forældredyrene ikke kan/vil blive avlsgodkendt, derfor ingen stambøger og så kan man jo begynde at tænke på hvorfor de ikke er avlsgodkendt og hvorfor der så avles på dem alligevel....

citat slut

Her er jeg så helt enig!

• #11   17. sep 2007 I DKK skal alle hvalpene registreres når de er max 3 uger gamle. Stamtavlen koster 225,- kr pr hvalp

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #14   17. sep 2007 Jeg læser dit indlæg som at der ér eller er ved at blive lavet tavle på hvalpen, hvorfor vil du så vælge den fra... den er jo inkl. i prisen...
    Tavlen følger hunden, men er man ligeglad med den, så kan man jo lægge den nederst i en skuffe.
    En tavle er for avleren ikke det dyreste at få lavet...

• #15   17. sep 2007 Jo der er stor forskel på hvordan en avlsgodkendelse opnås fra race til race. Men helt umuligt er det nu ikke at opnå et par 2. premier (som en del racer bare skal have) også derfor det er mistænksomt at man ikke lige har gidet 2 udstillinger, i mine øjne.

Endnu mere mistænkeligt er det ved de racer hvor der stilles krav om øjenlysning, hjertescanning, HD/AA, mentaltest, brugsprøve, jagtprøve, markprøve osv. Der er jo en grund til at de krav stilles, og det burde flere hvalpekøbere være opmærksom på.

• #16   17. sep 2007 mine piger, jeg er helt ening, det er fup og fidus, et salgstriks, det lyder jo bedre at sige stamtavlem er fravalgt end stamtavle kunne ikke opnås pga manglende avlsgodkendelse.

• #17   17. sep 2007 Stine P

Hvis du skal ha stamtavle på dit kuld hvalpe......

/..... Så skal der udfyldes en parringsattest, som både hanhunden og tæve hunden underskriver..

/..... En tro og love erklæring skal underskrive

/..... Og så skal hele kuldet registreres, det gørs på en registreringsattest, som så sendes til DKK....

Disse attester indsendes til DKK.

Om du så evt. kan fravælge en stamtavle, det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har været ude for det..

Men når du har indsendt, alle attester mm. så får du jo stambøgerne på hvalpene (kuldet) tilsendt, som så skal følger hvalpen.

• #19   17. sep 2007 Ok - Tak for alle jeres svar !!

Det er ikke en hvalp, men en hanhund der stilles til rådighed med parring, hvor der bliver skrevet at dens forældre har tavle, men de har fravalgt det til dén....

Har selv en god rundkørsel så ingen tavler og titler til hende..

• #21   17. sep 2007
    Men gå dog efter at hunden har en avlskåring og ikke kun en avlsgodkendelse. Så er det ligemeget med præmieringer, så har hunden bevist at den lever op til racestandarderne.

Og det er også min mening med andre racer. Det er da langt bedre at gå efter en avlkåring givet af den specialklub hunden hører under end "kun" en 2. præmie.

Men jeg har det sådan, at selvom det er en brugshund, så skal den stadig overholde den racestandard der er hvis den skal lave hvalpe. Så er det ligemeget om den kan lave superprøver hvis den ligner en helt anden hunderace.

Men jeg bliver altis mistænksom når folk skriver at man har fravalgt stamtavle på kuldet.

• #22   17. sep 2007 Man kan jo godt fravælge hvis man vil egentlig.
    Du skal registre alle hvalpe ja, men kommer der en fra DKK ud og checker om der virkelig var 12 og ik 14 fx i det kuld.
    At jeg så ik kan se pointen i det er jo noget helt andet.

• #26   17. sep 2007 Ville ikke købe en hvalp, hvor "stamtavlen er fravalgt"

Det lyder simpelthen for skummelt og useriøst i mine ører..

• #27   17. sep 2007 He he ja jeg er helt enig med de fleste her, det er klart at "slagstrick", det lyder bedre den er fravalgt end hundene ikke er avlgodkendt.

Ville aldrig hverken købe hund eller indgå en parring med sådan en hund, for der er jo helt sikkert en grund til at den ene eller begge forældre ikke er blevet avlsgodkendt, og det er nok yderst tvivlsomt om det er pågrund at manglede to 2. premier, for det kan simpelthen ikke være noget problem, med bare et minimums toldmodighed.

• #28   17. sep 2007 Iøvrigt mener jeg at et krav om minimum to 2. premier(sådan er det ihvertfald med vores race) er helt ubrueligt. Hvis man er lidt vedholdene så skal der helt sikkert nok dukke en dommer op der giver dig de 2. premier. Vores han hund Ivan er omkring 5 cm for høj for racen og alligevel er han Dansk/Svensk Champion, så to 2. premier er ikke noget problem.

Det burde være noget med mindst 2/3 dele at alle udstillinger skal have resulteret i mindst 2. premier før hunden kan blive avlsgodkendt, efter min mening;-)

Kommentér på:
Kan man fravælge stamtavle ?

Annonce