{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Råt ... {{forumTopicSubject}}

For en del år siden, havde jeg en allergi-fido, som jeg købte råt til.
Dengang var "råt" = store stykker af kød.
I forgårs var jeg på plutten og købe VOM .. min ene hund er pensionist og altædende - så jeg tænkte på lidt råt til at ligge og gnave i.

VOM er jo bare snask, og jeg talte med hende damen, der solgte det her kød.
Hun sagde, at det meste er hakket af det rå, og det synes jeg er underligt og ærgerligt.

Jeg køber ind imellem kylling i Rema, når de har frilands til en fornuftig pris, men det er ikke ret tit at de har de her "stop madspild" kyllinger af frilands.

Er der nogle af jer, der evt ved hvor jeg kan finde "hundekød" i lunser og stykker - Sydsjælland / Falster ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råt ...
  • #2   10. nov 2022 Det er som mad faktisk .. men tak for tippet om haler smiley

  • #3   10. nov 2022 Vi har samme oplevelse med det rå - hvis ikke det er gnaveben man er efter, så er det hele stort set hakket til ukendelighed.
    Så her købes kød, når der er noget til fornuftige priser i (menneske-)butikkerne - og så lever Sten godt af det, når min mor får slagtet geder.



  • #4   11. nov 2022 Det kan købes i Hundeparadiset, der kan du få både hakket og stykker, og Paul kører rundt og leverer i det meste af landet, også sjælland.
    Han lægger altid op på hjemmesiden og på facebook hvornår han kører turene
    Du kan prøve at ringe til ham. Hvis du vil have meget store stykker, så tror jeg at han også skaffer det.


  • #5   11. nov 2022 Du kunne evt lave en aftale med en jæger om at købe lidt rådyr.
    Og lave en aftale med et hønseri om at købe høns der skal slagtes fordi de ikke lægger æg mere.


  • #6   11. nov 2022 Jeg køber et mærke der hedder Naturfoder (som vist er det samme som Rigtigt Hundemad). Jeg køber hel kylling i pose og lammekød i pose. Det er ikke hakket, men ligner at det er kørt igennem en flishugger smiley Der er alt fra små bitte stykker til stykker på 5x5 cm. Der er både brusk og ben i den med kylling.

    Så vidt jeg husker, har Hundeparadiset, som Anni skriver, kød i større lunser. Det er et forsøg værd at prøve at skrive til ham. Med mindre du er habil i sønderjysk skal du nok ikke ringe til ham smiley


  • #7   11. nov 2022 Kragborg er i små og større stykker og HHansen Vipperød ved Holbæk leverer også i lidt større stykker…mener jeg..

  • #8   11. nov 2022 Det er godt nok på Lolland, men de sunde dyr. Majbøllevej 160. Fantastisk butik.
    Her kan du se en lille bid af hvad jeg købte der sidst


    profilbillede
  • #9   11. nov 2022 Ja De sunde dyr på Majbøllevej. Lotte har lt muligt. Ellers prøv De kære dyr/Falster kattehjem. Begge har hjemmesider hvor du kan se sortimentet.

  • #10   11. nov 2022 Jeg køber en hel kylling, skærer lår- og brystfilet fra (med skind). Conor får resten. Det er forbavsende hurtigt, at han får gjort kål på skroget.

  • #11   11. nov 2022 Jeg har lige fintænkt lidt (og så på en fredag aften smiley )

    Jeg tror måske at lunser er røget ud til fordel for de her blandinger, hvor der enten er hele dyr eller bare kød og indmad. Fordi det så er nemmere at sammensætte en dagsration, hvor hunden får både kød, indmad, brusk og ben.

    Jeg kan se at hundeparadiset har kød i tern, men hvor store de tern er, ved jeg ikke.


  • #12   11. nov 2022 1000 tak for alle jeres kommentarer smiley

    Jeg hentede VOM hos De sunde dyr - og det var der jeg så, at alt er hakket og smuldret og .. som om hunde ikke har tænder smiley

    Vipperød var der jeg shoppede til min allergihund, tak for lige at opfriske min hukommelse smiley

    Søren - jeg køber hele kyllinger til ham her nu, men det er bare ikke ret tit at de er til en "stop madspild" pris .. og så er fritlevende kyllinger sq liiiige dyre nok. Men når jeg gør, får han den hele på en gang - det elsker han.

    Men tak som sagt for tippene - der er lidt at gå videre med smiley


  • #13   12. nov 2022 Da jeg barfede lavede jeg en aftale med den lokale slagter. Jeg hentede alt afskær, primært gris og ko, og så stod vi selv og skar kødet fra. Der var rigtig meget kød i ordenlige stykker. Det krævede lidt arbejde, men det var gratis og godt og vi fik det i de hele stykker kød jeg gerne ville have.
    Jeg fik også fasaner af jægerne, de havde skåret brystkødet af men der var kød tilbage på lår og ryg.


  • #15   12. nov 2022 Mine er svært glade for de rå oksestrubehoveder.

  • #16   12. nov 2022 Min æder heldigvis alt smiley

  • #17   15. nov 2022 Jeg har endnu tilgode at finde et sted her på Sydsjælland, udover at jægerne er mægtigt flinke, til at smide noget af her indimellem.
    Men ellers køber jeg hjem fra Tyskland, hvor de fx. har det, de kalder "gnaskestykker", som er reelle stykker kød, med brusk, sener osv.


  • #19   15. nov 2022 John - sådan noget smider man i en god omgang flødesovs jo smiley

Kommentér på:
Råt ...

Annonce