{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neglefil….
  • #1   2. dec 2022 Det er langt nemmere at styre med filen, jeg har aldrig filet for langt.
    Brugte elektrisk fil til min nyligt afdøde tæve gennem 6-7 år, ca. hver 2. uge.

    De fem jeg har tilbage får kløerne klippet, det er hurtigere end at file og de har alle hvide kløer, så det er nemt at se, hvor langt man kan klippe, racen har ingen pelspleje, men skal have klippet kløer meget ofte.
    Her kan jeg anbefale en Millers Forge Klotang, den er super skarp og kan tage meget tynde "skiver"

    Jeg havde en Oster neglefil, men jeg ved mange sværger til en alm. Dremel til hobbybrug.


  • #2   2. dec 2022 Jeg har en elektrisk neglefil, tror den er fra Moser, købt i Maxi Zoo. Bedste køb ever smiley

    Det er rarere for min hund - der blev helt panisk efter hun oplevede jeg klippede for langt smiley - og også for mig, der hader neglesakse!
    Jeg har aldrig oplevet at kunne file for langt. Men jeg kan så heller ikke file voldsomt meget ad gangen da min hund ikke bryder sig om det.


  • #3   2. dec 2022 Balder hader at få kløer klippet, så vi købte en fil. Han hader den fil. Problemet med ham er, at man kun kan klippe meget lidt af ad gangen, ellers bløder det. Og jo vi har sådan en tang som i #1. Og den tager for meget af. smiley

  • #4   2. dec 2022 Susanne, du må ikke bruge stoppet på tangen, men skal selv styre, hvor meget der tages af.

    Jeg kan klippe skiver som ikke engang er ½ mm tykke og hvis det bløder, når man tager så lidt, trænger hunden enten ikke til at få klippet kløer eller også skal den en tur i narkose og have dem klippet kortere og brændt


  • #5   2. dec 2022 Jeg klipper altid for meget af. Hans blodårer ligger meget yderligt.

  • #7   2. dec 2022 Balder lægger sig på sine poter, når jeg vil klippe kløer. smiley

  • #8   2. dec 2022 Isabelle - Det kan være nødvendigt, hvis kløerne er så lange, at det påvirker bevægelserne, min Alfa fik det gjort, da hendes poter blev "flade" fordi senerne på oversiden af hendes poter var beskadigede og her blev der ikke bare klippet en smule for langt, men lige til grænsen af klobenets begyndelse.

    At gøre det uden bedøvelse ville være dyrplageri, det gør ondt og bløder ret voldsomt.

    Jeg klipper jævnligt en smule for langt, nogle af mine reagerer knapt, andre tror det er verdens undergang smiley



  • #9   2. dec 2022 Min tror, at det er verdens undergang. smiley

  • #10   2. dec 2022 Mange tak for super respons. Jeg køber da en fil imorgen (det har jo lige været lønningsdag)
    Det skal prøves. Tænker jeg kan holde dem lidt nede - og så klippes indimellem når der er lejlighed for hjælp smiley


  • #11   2. dec 2022 Isabelle - Whipperne skal have klippet deres kløer med max. 2 ugers mellemrum, så de SKAL finde sig i det og lære at forholde sig forholdsvis roligt, ellers bliver det for bøvlet og dyrt smiley

    Jeg bruger ca. en halv time på kloklip og tandbørstning på 5 hunde, det er vist OK, den eneste som skaber sig max. er Bianchi, men hun har jo også kun fået klippet kløer ca. 150 gange smiley

    Den nemmeste er Selma, hun kommer frivilligt og smider sig på ryggen i skødet af mig og skal nærmest sparkes væk, når vi er færdige smiley


  • #13   2. dec 2022 Umi har altid været både ret utålmodig og også skeptisk over for håndtering, og det blev bestemt ikke bedre, dengang det gik så godt og jeg liige ville klippe en lille flig mere af - og så kom til at klippe for langt, så hun hylede op. Derefter kunne jeg ikke engang røre hende med negleklipperen. Hun flåede benet til sig med det samme jeg lagde bare lidt tryk på saksen, og det er altså pænt usikkert med en hund som bevæger sig rundt mens man klipper meget små klør.

    Så købte jeg den elektriske neglefil og gik helt tilbage til start. Og i stedet for at hun lå i mit skød (hvilket var den eneste måde jeg kunne bruge den tidligere neglesaks på), så sad hun over for mig og tilbød selv håndtering. I starten bare at røre ved neglefilen.. så at høre på lyden.. så at få filet neglen i ½ sekund.. hvis hun på nogen måde trak sig eller ikke tilbød igen, så gjorde jeg intet. Men satte kravene ned og gik et skridt tilbage. Det kræver tid, det kræver tålmodighed, og det kræver at man ikke presser hunden til noget den føler ubehageligt.

    Men nu har jeg en hund der LØBER hen på viskestykket hvor hun bliver håndteret, hun springer op og kan næsten ikke sidde stille fordi hun ved hun skal tilbyde sin pote smiley Godt nok er vi ikke nået til mere end max 3-4 sekunders filen ad gangen, men det er en drastisk forskel.

    Om det havde givet samme resultater at starte forfra med en negleklipper - pas.. men for mig gav det rigtig god mening at starte forfra med noget helt andet, som hunden ikke havde forbundet med smerte og dårlige oplevelser, og også vigtigt: som jeg var tryg ved, og turde bruge, og jeg ikke kunne lave fejl med!

    Jeg filer negle hver morgen, det tager helt klart længere tid end alm. negleklipning, men jeg affinder mig med det. Jeg kan måske heller ikke file lige så meget/intenst som andre kan på deres hunde. Jeg er bare glad for at jeg prøvede noget andet smiley


  • #15   2. dec 2022 Fünke - Jeg er ikke helt så tålmodig som dig smiley Negleklip er en af de få skal ting, jeg har og kræver, fordi jeg ved, hvor mange følgeskader lange kløer hos whipperne kan give, men for Bianchi har det alligevel gjort en forskel, at jeg laver samme setup, hver eneste gang.

    Samme klotang, samme tæppe på gulvet og samme bøtte med godbidder, ting der kun bruges, når kløerne skal klippes. Hun fortæller pænt, at hun ikke finder scenariet morsomt, stritter også lidt imod, men hun lægger ikke alle kræfter i. Gjorde hun det, ville jeg ikke kunne holde hende, hun er stærk som en okse, men det ved hun heldigvis ikke smiley

    Jeg er så småt begyndt at introducere sliberen for hende og det går faktisk bedre end forventet, så jeg håber med tiden at kunne nøjes med den og en lidt mere afslappet hund


  • #16   3. dec 2022 Ja, tålmodigheden er vist kommet af nød smiley det er meget svært at holde en hund ved negleklip hvis den skriger, snerrer, bider og snor sig fuldstændig tosset omkring, og du er alene.
    Jeg har ellers altid haft det helt fint med "nogle ting skal bare overstås og så finder hunden sig i det". Men det har aldrig virket her.

    Så nu har jeg fundet noget der virker, og har vist bare accepteret at det er vilkårene.

    Jeg har faktisk også et viskestykke jeg bruger som "håndterings-plads". Men lige med filen er det måske lidt overflødigt - hun kommer drønende hen og ved godt hvad det går ud på, så snart jeg finder den frem smiley


  • #18   3. dec 2022 Hvor er det bare dejligt at Vilma er blevet så god til det smiley Og hvis det er dyrlægen der skal til, så må det jo bare være sådan. Umi er desværre voldsomt stresset og bange ved dyrlægen, så de ville overhovedet ikke kunne komme til hende.
    Man må jo gøre det der virker bedst smiley


  • #19   3. dec 2022 Jeg har også købt en neglefil, for jeg er for meget kylling til at klippe kløer på dem selv.

    Jeg må indrømme, at det er en MUSS opgave, og så skal hundene bare acceptere. De er ikke fan af den, nogen af dem, men ingen frygt eller nærdødsoplevelser smiley

    Så det er bare, kom her, stå stille .. og så file og så er der fest.

    Det tager under 30 sekunder at file en klo, men jeg gør det også meget tit - flere gange om ugen.


  • #21   3. dec 2022 Og her er det kun mig der er en kylling - Min søde hund står artigt og roligt selvom jeg første gang kom til at klippe for langt… (skrige emoji igen)
    Men jeg har bare lidt ondt i maven, når jeg selv skal gøre det. Så tænker jeg gerne betaler for en fil hvis jeg slipper for det smiley


  • #22   3. dec 2022 Isabelle: da hun var 15 uger fik hun en tung plade over benet, og kom akut til dyrlæge. Efter undersøgelsen fik hun beroligende, og blev så taget direkte fra mit skød og ind i et rum uden jeg måtte komme med eller fik at vide hvad der foregik smiley Hun havde så fået forbinding på. Herefter er det vist bare blevet værre.

    Vi er jo kommet til dyrlægen hvis der har været noget galt, og hendes skepsis er ligesom bare vokset - også selvom vi har været i klinikken kun for at blive kælet og få godbidder osv.
    Hver eneste ting hos dyrlægen er jo en dårlig oplevelse; vaccination, fx. Sidste gang troede jeg vi havde trænet godt på det, men dyrlægen kunne ikke engang få lov at mærke lymfekirtler på hende, uden hun trak sig og begyndte at vise ubehag. Så vi måtte have mundkurv på hende - hvilket er et overgreb i sig selv, hun skriger og vrider sig og vender alt ud ad øjnene som om hun er ved at dø - og selve vaccinationen kunne lige til nøds lade sig gøre, med en hund der siger voldsomt fra, og vi er nødt til bare at overskride hendes grænser.. men vaccineres skal hun jo. Føj det er ubehageligt. Næste gang foregår det herhjemme, med beroligende fra starten, og jeg fylder alt det "calm pasta" på hende jeg kan.


  • #24   4. dec 2022 Max havde en aversion mod en dyrlæge her i byen. Louise var han glad for, men kom søsteren Kathrine, stillede han sig konsekvent mellem hende og min mand. Han brød sig slet ikke om hende, og ingen af os ved hvorfor.

  • #25   4. dec 2022 Ja, det er så synd, og jeg ville ønske jeg kunne fjerne det med et enkelt vift af en tryllestav smiley Jeg tror helt klart du har ret i, at sådan nogle oplevelser kan sætte sig i dem. Og så siger jeg ikke at min hund er normal i knolden på det punkt - hun har tydeligvis ét eller andet sært problem med håndtering

  • #26   4. dec 2022 Ken er ikke på Faxe mere, så Kenia kan være helt rolig smiley

  • #27   4. dec 2022 Er der nogen der har prøvet fil på katte?

Kommentér på:
Neglefil….

Annonce