{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Tissemis-spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg ved sgutte lige hvordan jeg skal formulere det her…. smiley

Ellies tissemis klør. Tror jeg. Den er ikke hævet, den er ikke rød, der er INTET at se. Og jeg har studeret den meget nøje!

Når hun gør sine nedre dele rene, går det af og til over i sådan en gnøfle-gnaske på tissemissen, og så går klø-refleksen igang i bagbenet. Jeg kan aflede hende, og så er det dét. Måske gør hun det igen senere samme dag, måske går det en dag eller to før hun gør det igen.

Hun har tidligere været i behandling for skedekatar, og det ligner slet, slet ikke noget i den retning. Hun tisser normalt, har normal adfærd, og intet er “ved siden af”, ud over lige det med at gnøfle i tissemissen smiley

Hun er 6,5 måned, så jeg tænker ikke løbetid. Vi skal alligevel til dyrlæge i næste uge, og vil få det tjekket. Men er der nogen, der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tissemis-spørgsmål
  • #1   10. dec 2022 Kan det være fordi, det føles rart ?

    Husker en af mine hanhunde, kunne få rejsning, da han var unghund. Husker engang, hvor kuglen var blottet. Han lignede en, der ikke anede hvad der foregik. “ jeg gik straks igang med at hjælpe min hund med, at få forhuden på plads” Jeg var sikker på, at han var i nød. Det er jeg blevet drillet meget med.


  • #2   10. dec 2022 altså løbetid kommer vel gennemsnitlig omkring de 8 måneder, dvs nogle før nogle senere, hvis der så op til er nogle hormonelle påvirkninger, og hun kommer det om2-4 uger så kan det vel godt være det der er på vej .. ellers intet bud hvis ikke det er skedekatar ..


  • #3   10. dec 2022 Men jeg kan ikke få kommende løbetid til at passe med kløe smiley

    JT, jeg har tænkt tanken, men droppet den igen, fordi jeg synes det er så sygt, hvis det er sådan det er smiley


  • #4   10. dec 2022 hormonelle ændringer i skeden kan give kløe ... ved ikke om de kan få svampeinfektion smiley

  • #5   10. dec 2022 Svamp er noget af det, der klør allermest, men så burde den være rød ved indgangen.
    Som du beskriver det, virker det mest som om klø-refleksen går i gang, når hun vasker sig forneden. Kan det være ligesom at nus et bestemt sted på maven, igangsætter klø-refleksen?
    Løbetid er bestemt muligt i den alder, og de kan nemt vise større interesse for området lige op til. Men det plejer ikke være med kløe, så jeg forstår virkelig godt din undren.

    Lumi har faser hvor hun gnaver i sit eget ben, som var hun hyænen Ib fra Løvernes Konge. Jeg tænkte de første gange, at der måtte være noget galt med benet, men det har vist sig at det bare er sådan en "jeg er overtræt og ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv ting", for hun gør det kun sen aften oppe i sofaen, når hun ikke lige kan finde ro efter træning. Så det kan også være en psykisk ting smiley


  • #6   10. dec 2022 Malene, du rammer cirka alle mine tanker. Hun gør også det med at gnaske på indersiden af låret, og det er altid lige når hun er ved at kollapse af træthed. Så det kan sagtens være at det bare er i hendes hoved smiley

    Min veninde har lige brugt 900 kr ved dyrlægen for at konstatere, at hendes hanhund bare er hysterisk, og slikker sig i røven konstant, fordi han ikke har andet at tage sig til smiley Vi joker med at han har anus hysteris - Ellie har så tissimissi hysteris smiley


  • #7   11. dec 2022 Jeg tænker bare du skal holde godt øje med hende de næste dage, så du fanger eventuelle ændringer - både fysisk og adfærdsmæssigt. Det kan nemt bare være overtræthed, men det kan også være optakt til noget fysisk.
    Jeg kender det fra mig selv. Er jeg voldsomt træt, klør det overalt. smiley


  • #8   11. dec 2022 Min tæve gør det samme. Har fået hende tjekket mm. og der er ikke noget galt. Det er bare sådan det er.
    Hun gør det oftest efter at have leget skødehund, eller vi har leget. Og jeg opfatter det som noget der minder om, at hanhunden kan få rejsning når han bliver rigtig glad (feks. når jeg kommer hjem)
    Finder ingen af delene super charmerende, men kommer nok til at leve med det smiley


  • #9   11. dec 2022 Åh nej, min lille pige er en skøge smiley

  • #10   11. dec 2022 Selvom Malenes forklaring lyder rigtigt plausibel, synes jeg jo personligt, at det er meget sjovere - nu hvor det ER din hund vi snakker, Anne - hvis det er fordi, hun ligger og hygger sig lidt med sig selv smiley :D smiley smiley

  • #11   11. dec 2022 Martine! Hun er en sød og uskyldig lille hundehvalp smiley smiley

    Men ja, hvis hun slægter sit menneske på, er hun nok en tøjte smiley


  • #12   11. dec 2022 smiley smiley smiley

  • #13   11. dec 2022 ne, så lærte jeg også noget uden at spørge ... Ipsen har tider hvor hun gnubber/klør sig på sit ene bagben .. lige hvor finder jeg aldrig ud af, men da hun jo har dårlige hofter har jeg tænkt smerte og talt meget med dyrlæge omkring det, og hun er ekstra undersøgt og dyrlægen kan simpelthen ikke få hende til at gi´ sig eller noget .. jeg kan heller ikke og hun er på fast Cartrophen og Librella så der er intet andet der indikerer hun har ondt .. så måske er det når hun eller måske netop kroppen er træt ..

Kommentér på:
Tissemis-spørgsmål

Annonce