{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Dyre hunde - avl... {{forumTopicSubject}}

Synes lige jeg ville skrive dette...

Der blir skrevet så meget om at små hunde er dyre.
Fx Chihuahua, ja det er de, og det er os vildt de koster så meget...
Men hva kan vi gøre ved det - ingenting - sådan er det smiley
Efterspørgslen på dem er jo høj, så derfor de priser vil jeg tro.
Synes bare det lidt øv man skal læse hvor vildt folk synes det er, det blir jo ik anderledes.. Smil...

Mht parrings-priser, jeg har selv en tråd med hvad man kan tage for en parring, en hvalps pris sir nogen og andre synes så det helt vildt med så meget, men det er da ok hvis nogen vil gi det, og det er jo op til en selv hvad man vil tage og hvad man vil gi.. smiley

Synes bare nogen af trådene er så negative over de to ting, jeg mener bare lad folk selv bestemme det, vil man gi 15.000 for en hund skal det da være helt ok.. smil.

I skal lige vide der slet ik er nogen negativ tone herfra, jeg synes bare det er trist og læse alt det negative om de 2 emner...

Nogen der kan følge mig???? c",)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyre hunde - avl...
  • #1   21. sep 2007 Nej nej der giver jeg dig ret...
    Men dette kan vi nok heller ik gøre noget ved.. smiley
    Men jeg forstår det godt..


  • #2   21. sep 2007 Enig m Anika

    Og det er da for nemt at affeje folks bekymringer med "det bliver ikke anderledes", for det gør det jo netop ikke hvis ikke folk snakker om det.


  • #3   21. sep 2007 Man kan faktisk gøre noget ved det at blandingerne er så dyre. Man kan lade være at købe dem (der findes osse folk der sælger de blandinger til en mere rimelig pris, der er bare lidt længere imellem). Hvis ingen gider betale 8-10.000 for en blanding ja så bliver priserne jo nødt til at falde.

    Det samme er vel gældende for dem med tavle, men her er der vidst ikke bare langt imellem de billigere (hvis de altså stadig skal være sunde), tror slet ikke de findes.


  • #4   21. sep 2007 ja jeg er jo så en af dem der har blandingshvalpe til salg til 8000.
    Faren er ren chihuahua og moren er chihuahua og papilillon.
    og hende gav jeg selv 7500 for.
    ved egentlig ik hvad jeg ville med det her indlæg.
    nu får jeg jo nok på puklen over jeg sælger dem så dyre.
    men det er der jo ik noget og gøre ved...


  • #5   21. sep 2007 karina

    du styrer helt selv hvad du vil tage for dine hunde. Men jeg forbeholder mig retten til at mene at det er for meget


  • #6   21. sep 2007 - karina L -

    Jeg synes det er fair de blir solgt til den pris, det er da helt op til ejeren selv hvad man vil ta, og hvis de blir solgt til den pris er det da fint med mig..

    Vi har hver vores mening det ved jeg, men hvorfor skrue det sådan op.. smiley


  • #7   21. sep 2007 Karina -jamen jeg ser jo ingen grund til at du ikke skulle tage hvad du kan få for hvalpene, så længe alt er i orden (altså de får en gad start osv)...

    Så længe "varen" er i orden ser jeg ingen grund til ikke at tage fuld pris for den, uanset hvilken slags vi taler om.

    Så længe folk køber til den pris vil prisen jo heller ikke blive mindre... så vil man ikke betale, må man jo finde en anden hund


  • #8   21. sep 2007 - Michelle W -

    problemet er bare at folk de køber dem jo, så det svært hvis folk k sku købe dem.. smiley


  • #9   21. sep 2007 ikke sku købe dem sku der stå, åhhh de taster de driller.. Hehe

  • #10   21. sep 2007 Tanja -jamen det er da osse helt fint med mig at folk køber dem... Jeg mener bare at det ikke vil ændres så længe folk vil betale den pris for dem.

    Skal jeg købe hund, ja så betaler jeg det det koster for lige netop den hund jeg vil have... om det så er 5000 eller 15.000...


  • #11   21. sep 2007 Medierne og mediefeterede personer spiller i høj grad i på hvilke racer, der er (bliver) populærer og så stiger priserne på de givne racer.

    Det er jo lidt af en trend at have hund idag Hund ses i dag ikke kun som en familiehund, men også som en form for et symbol for en given livsstil - og ønsker man at være med på hundemoden jf. racer, ja så koster det... (dette er meget udbredt i udlandet, men er sikkert så småt ved at vinde indpas i dansker landet) - og når prisen på racehunde stiger, kan det samme gøre sig gældende for blandingshunde.....


  • #12   21. sep 2007 Jeg betaler med glæde, ekstra for at få en hund med , tavel , fra en god kennel :o)) så er prisen under ordnet...
    men jeg vil IKKE købe hund fra en hunde handler, som har smuglet , de stakkels små , ville ikke støtte den slags mennesker....


  • #13   21. sep 2007 Tror i øvrigt at prisen , snart kommer ned igen , da der nu er masser af hvalpe til salg alle steder...

  • #14   21. sep 2007 Ch *Papirløse Hunde * - mener du ikke der er udgifter forbundet med at have et kuld hvalpe ?

  • #16   21. sep 2007 Therese D - "... Det koster nok heller ikke hverken mere eller mindre for hunde-avlerne hvad enten det er en chihuahua eller en bullmastif de har med at gøre... "

    Ser du det er der du tager fejl - nu har jeg ikke Bullmastiff, men DdB, så det er den jeg sammenligner med. Klart det koster det samme at vaccinere, stambogsføre, ormekur og chippe 10 stk hvalpe af begge racer - den der holder udgifter så op med at følges.
    Chierne er der mange af i Danmark, alene her på HG er der 560 - til sammenligning er der ca 350-400 stambogsførte DdB - og kun en lille brøkdel af dem er egnet til avl, hvilket betyder at vi er nød til at få blod tilført udefra og ofte må rejse langt. Så det koster let 2-3 hvalpes pris at have et kuld i min race og det vel at mærke, hvis alt går som det skal....

    Så der er sandelig forskel på hvilke racer man har....


  • #17   21. sep 2007 Jeg skulle kun give 500 kr. for Tjalfe, men havde kun en 1000 kr. seddel og hende, som solgte ham, så ud til at hun godt kunne burge lidt ekstra.

    - Ja, jeg er bare "herre" rig :0)


  • #18   21. sep 2007 C & C - ha ha ha - det må da være dejligt.

  • #20   21. sep 2007 Der hvor jeg syntes det blir farligt er,..at markedet åbenbart alligevel ikke er mættet endnu, og at man ikke engang ka have sin hund i fred - I HAVEN.

    Men at prisen gør at folk stjæler de små - for profil uden tanke for hund og ejer.........ihhhh, det ka pi... mig totalt a.....ja undskyld mig......men det er hvad de fuldstændige ublu priser også afstedkommer.........æv

    er det okay???


  • #21   21. sep 2007 Det lille blå

    det havde jeg slet ikke tænkt på.. Men det var da en sindssyg interessant problemstilling.


  • #22   21. sep 2007 Søster, det syntes jeg.........! jeg tager aldrig mine hunde med i butikker, men nu kan de ikke engang gå og hygge sig 5 min i haven uden opsyn......så risikerer man de er væk!

Kommentér på:
Dyre hunde - avl...

Annonce