{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Pote-allergi {{forumTopicSubject}}

God formiidag til jer alle smiley

Har lige været ved dyrlægen, for vores chow har de sidste 2 dage slikket og gnavet sig lige lovlig meget på poterne. Det viste sig formodentlig at være poteallergi. Vi fik piller og salve at smøre med + indsprøjtning med antibiotika.

Er der nogen der har oplevet det samme og hvad gjorde i for at forbedre det? Ændrede i evt. foder?

Ser frem til jeres svar....

Katja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pote-allergi
  • #1   22. sep 2007 Undskyld jeg spørger, men hvad er poteallergi?

• #2   22. sep 2007 Så vidt jeg er orienteret slikker hunde sig på og i poterner fordi de evt har kontakt allergi samt det kan være de osse har andre allergier.....

Lige pt er det skimmelsvampen der er i fuld flor samt alle de indendørs allergener.

Efter hver eneste gang hunden har været ude kan poterne blive vaske når de er healet op igen...

Jeg tænkte at det kunne være en god ide at få taget en blodprøve for at se om hunden skulle have andre allergier

• #3   22. sep 2007 Nu kan andre ting give de sammen symptomer som beskrevet her. F.eks. fyldte analkirtler.

Derfor ville jeg gerne vide om der ER konstateret allergi.

Mine har haft hotspots mellem trædepoterne,og her hjalpdet hurtigt at give æblecidereddike som tilskud.

Æblecidereddike renser indenfra og ud og er derfor en mere vedvarende hjælp.

Men det kommer jo meget an på hvad det er man står med af problem...........

• #4   22. sep 2007 Mange tak skal i have for jeres input og råd...

Der er ikke konstateret allergi...det var bare hans første tanke at det var det. Men det er det eneste sted på kroppen han har det. Dyrlægen sagde at nogle har det både på poter og i mundvige, men det har han ikke. Kun poterne. Hvis de piller ikke virker, vil jeg da få foretaget en blodprøve af ham.

Håber bare det går i sig selv igen! ;-(

Katja

• #7   22. sep 2007 Daisie: Ja skal nok spørge ham smiley Men kan godt være han bare mente at allergien kun havde relation til poterne...hvad ved jeg...smil....
    I dit link står der:
    Hvilke racer er særligt udsatte for at få allergi?
    Inhallationsallergi: Dalmatiner, golden retriever, newfoundlæner, chowchow......osv....

Og det er en chow vi har....

Kunne måske tyde på det er det....jeg vil forelægge dyrelægen det i hevrt fald, så må vi se hvad han finder ud af!

Tak for hjælpen smiley

• #9   23. sep 2007 Hej Katja,

Jeg krydser alt hva' jeg kan for at behandlingen vil virke optimalt *S*

En venlig hilsen
    Ninna-Oline.

• #10   23. sep 2007 *Ninna-Oline*

Tak for omtanken. Vi var til noget ringtræning og pelspleje orientering idag, og han plejer ellers at være den gladeste hund og ville snakke med alle de andre hunde, men idag var han helt ved siden af sig selv; han gik meget for sig selv og man kunne virkelig se på ham at han hellere ville ligge hjemme i haven.Så fra nu og indtil vi har fundet ud af og "kureret" hvad det er der er galt, så får han ro i vante omgivelser. Købte et par hundesko over nettet igår til når vi skal gå tur, for kan forestille mig det ikke er så rart...så må vi se om det hjælper....

Katja

• #11   24. sep 2007 Det lyder sørme ikke så godt...

Blot husk at efter nogle dage på antibiotika kuren skulle du gerne se at han er blevet gladere samt at sårene healer op, hvis ikke ville jeg kontakte dyrlægen påny for så virker det ikke.

Måske ville det være at han er resistens overfor det givne antibiotikum eller diagnosen er noget andet......

God bedring med ham ; )

• #12   24. sep 2007 Tak for det....synes han virker en smule bedre tilpas, men der er stadig et stk vej endnu. Han er ikke så vild med at gå på vådt græs og ujævnt underlag som han plejer.

Ja hvis vi ikke de næste 2 dage mærker bedring, så tager vi et smut til dr dyr igen.

Fortsat god dag smiley

• #13   24. sep 2007 Det var sørme godt at høre *S*

Tak og i lige måde ; )

Kommentér på:
Pote-allergi

Annonce