{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

Pote allergi {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Amstaff tæve som har pote allergi.

Den er blevet testet hos dyrlæge 2 gange og så snart
jeg stopper med pencilin og potevask bliver det meget slemt.

Har haft min faste gang hos dyrlægen hver 14 dag i 8 måneder.

Den får allergifoder fra dyrlægen, og pencilin hver dag, og det holder jo ikke i længden.

Hundens sociale livskabskvalitet er i forvejen nedsat fordi den skal gå i snor og med mundkurv.

Hvis jeg leger med hunden bløder poter hurtigt og den sviner i møbler og i huset, så vore gå ture er blevet kortere og i pensionist tempo

Fik oplyst af dyrlægen at mange Bull hunderacer har problemer med allergi.

Er der nogen som har erfaringer og gode råd, da hunden kun er 6 år og ellers frisk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pote allergi
  • #1   1. dec 2014 Vil anbefale at få hunden udredt hos Lene boysen i klampenborg

• #2   1. dec 2014 Hun bor nu i Holte smiley og kan helt klart anbefales.

• #3   1. dec 2014 Henrik, hvad fodrer du med ??

• #4   1. dec 2014 Allergi foder købt hos dyrlægen, har prøvet 2 slags.

Royal Canin og Specific

• #6   1. dec 2014 Hvorfor stopper du med potevask? Du kan sagtens vaske med svampedræbende shampoo jævnligt.

Tinka har allergi, hun får vasket poter med svampedræbende shampoo og renset øre to gange om ugen, så spiser hun Royal Canin Hydroallergenic foder og får Atopica (medicin) dagligt.

Men hvis potevask hjælper din hund så bliv dog ved at vaske dem smiley

• #7   1. dec 2014 Lene Boysen.. få den rette diagnose og stop symptombehandling.

Lene kan hjælpe de fleste.

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
    #8   1. dec 2014 Henrik prøv med noget kornfri foder,de to prudukter er noget værre skidt,og giv gerne olie dobbelt dosering i 3 mrd.

• #9   1. dec 2014 Man skal først finde grunden til allergien.... ingen grund til at skifte foder før man ved, hvad der er galt.

• #14   2. dec 2014 Min får Specifik Allergy Management plus foder. og har fået det i 5 mdr

Medrol vet. 4 mg methyprednisolon Binyre

Fucidin til poter og hage

Clavubactin vet 250 mg anbefalet efter 2 blodprøver, men bliver værre

Potevask Allerderm Scrub

Cefa -cure vet 1000 mg tabletter som virker bedst, men har været på denne kur længe og det kan jo ikke forsætte !

• #15   2. dec 2014 Planen er nu hos dyrlæge : Specifik Allergy Management plus foder fast

Forsætte med Cefa -cure vet 1000 mg tabletter som virker bedst 1 mdr endnu, og når poter ser rimeligt pæne ud, skal den på binyre som tidligere og nedtrappes
    til minimum.

Derefter nedsætte denne til måske en 1/2 tablet om dagen sammen med potevask 3 gange om ugen og håbe at hunden får det rimeligt !

• #17   2. dec 2014 Nå. Nu behøver det jo ikke kun være kornallergi. det kan også være protein allergi. få tjekket din hund hos en anden dyrlæge. få taget de nødvendige prøver og få stillet en diagnose.

Min Franske bulldog for ikke det der ligner korn. og jeg har ikke turde ta nogle chancer, da "kornfrit foder" kan rende mig der hvor solen aldrig skinner. Jeg har skiftet til BARF, så er jeg da sikker på at han ikke får korn.

Men vil da råde dig til at få taget de prøver som er nødvendige for at få stillet en korrekt diagnose

• #19   2. dec 2014 Jamen så finder man noget andet at fodre med.

Der hvor jeg vil hen er at mulighederne er mange, og synes ikke man skal begynde at prøve alt muligt uden samråd med dr dyr.

• #21   2. dec 2014 Hej Henrik.

Jeg vil anbefale dig, at ringe til Vetcur i Haderslev. Du kan finde deres nummer her: (link fjernet)

De har deres egen dyrlæge, og kan helt sikkert råde og vejlede dig, så din hund kan komme på rette kurs igen,

• #22   11. dec 2014 Hej Alle

Tak for alle Jeres gode svar.

Jeg har lige fået svar af blodtest og min hund er allergisk for husstøvmider og lagermider.

Jeg forstår ikke husstøvmider, da hele vores familie er mere eller mindre allergisk og har astma, så vi har det meget rent uden gulvtæpper og gardiner.

Vi har også udsugning i huset som kører døgnet rundt pga indeklima.

• #24   11. dec 2014 Jeg tror, jeg ville følge Renes råd og besøge
    http://www.dyrlaegeboysen.dk/
    Hun er helt klart en af Danmarks dygtigste, hvad angår hudproblemer.
    Min ene hund tabte pludselig pelsen på store dele af kroppen.
    Efter mange dyrlægebesøg valgte jeg at opsøge Boysen og blev hjulpet smiley

Kommentér på:
Pote allergi

Annonce