Pote allergi {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Amstaff tæve som har pote allergi.
Den er blevet testet hos dyrlæge 2 gange og så snart
jeg stopper med pencilin og potevask bliver det meget slemt.
Har haft min faste gang hos dyrlægen hver 14 dag i 8 måneder.
Den får allergifoder fra dyrlægen, og pencilin hver dag, og det holder jo ikke i længden.
Hundens sociale livskabskvalitet er i forvejen nedsat fordi den skal gå i snor og med mundkurv.
Hvis jeg leger med hunden bløder poter hurtigt og den sviner i møbler og i huset, så vore gå ture er blevet kortere og i pensionist tempo
Fik oplyst af dyrlægen at mange Bull hunderacer har problemer med allergi.
Er der nogen som har erfaringer og gode råd, da hunden kun er 6 år og ellers frisk.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
nov 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 3
feb 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 27
Royal Canin og Specific
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Tinka har allergi, hun får vasket poter med svampedræbende shampoo og renset øre to gange om ugen, så spiser hun Royal Canin Hydroallergenic foder og får Atopica (medicin) dagligt.
Men hvis potevask hjælper din hund så bliv dog ved at vaske dem
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Lene kan hjælpe de fleste.
jan 2008
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
feb 2007
Medrol vet. 4 mg methyprednisolon Binyre
Fucidin til poter og hage
Clavubactin vet 250 mg anbefalet efter 2 blodprøver, men bliver værre
Potevask Allerderm Scrub
Cefa -cure vet 1000 mg tabletter som virker bedst, men har været på denne kur længe og det kan jo ikke forsætte !
feb 2007
Forsætte med Cefa -cure vet 1000 mg tabletter som virker bedst 1 mdr endnu, og når poter ser rimeligt pæne ud, skal den på binyre som tidligere og nedtrappes
til minimum.
Derefter nedsætte denne til måske en 1/2 tablet om dagen sammen med potevask 3 gange om ugen og håbe at hunden får det rimeligt !
nov 2014
Min Franske bulldog for ikke det der ligner korn. og jeg har ikke turde ta nogle chancer, da "kornfrit foder" kan rende mig der hvor solen aldrig skinner. Jeg har skiftet til BARF, så er jeg da sikker på at han ikke får korn.
Men vil da råde dig til at få taget de prøver som er nødvendige for at få stillet en korrekt diagnose
nov 2014
Der hvor jeg vil hen er at mulighederne er mange, og synes ikke man skal begynde at prøve alt muligt uden samråd med dr dyr.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Jeg vil anbefale dig, at ringe til Vetcur i Haderslev. Du kan finde deres nummer her: (link fjernet)
De har deres egen dyrlæge, og kan helt sikkert råde og vejlede dig, så din hund kan komme på rette kurs igen,
feb 2007
Tak for alle Jeres gode svar.
Jeg har lige fået svar af blodtest og min hund er allergisk for husstøvmider og lagermider.
Jeg forstår ikke husstøvmider, da hele vores familie er mere eller mindre allergisk og har astma, så vi har det meget rent uden gulvtæpper og gardiner.
Vi har også udsugning i huset som kører døgnet rundt pga indeklima.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
http://www.dyrlaegeboysen.dk/
Hun er helt klart en af Danmarks dygtigste, hvad angår hudproblemer.
Min ene hund tabte pludselig pelsen på store dele af kroppen.
Efter mange dyrlægebesøg valgte jeg at opsøge Boysen og blev hjulpet
Pote allergi