{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Kanøflet {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har et lidt spændende spørgsmål omkring den søde teenagetid med min skønne hanhund.. Han er 11 måneder og er ved at komme ud af den værste humpefase, det sker dog stadig ved total begejstring/stress og så får jeg ro på situationen.. Altså er han helt hormonfyldt, men stadig mild og virkelig lige så god som dagen er lang..

Mit problem er dog, at vi leger og ses en del med andre hunde, oftest hunde vi kender, men her på det sidste, så har jeg oplevet, at andre hanhunde, som han kender og en enkelt ny, umotiveret, uden min har gjort andet end, at snuse forsigtigt til dem, kanøfler min og vælter ham ned og holder ham knurrende nede.. Han er heldigvis ikke nem at skræmme helt væk, og hundende kan sagtens lege sammen efterfølgende uden problemer, men hvorfor dælen er det lige præcis min hund de lige kort ser sig sure på? Kan han lugte for voldsomt af, at han er ved at blive kønsmoden? Eller kan de fornemme, at han er forsigtig? Det er ikke som så et kæmpe problem, for han er stadig helt tryg ved de andre hunde og leger med dem længe efterfølgende, men er lidt nysgerrig på, hvorfor det er lige ham der kanøfles.. Han er en kæmpe herre på 47 kg, men opfører sig som en på 17 kg ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanøflet
  • #1   9. jan 2023 Mit bud vil være, at hans kropssprog når han snuser måske er lidt kækt?

    Jeg har også sådan en "det altid går ud over". Han er en lidt forsigtigt fyr - ikke nervøs/angst, bare typen der lige vil hilse lidt forsigtigt og først lige skal tø op, før han vil lege med fremmede. Og det trigger åbenbart noget i nogen hanner - selv ellers fredelige hanhunde er af og til af den mening, at han skal bare have klø.

    Konsekvensen er, at her leger vi ikke med fremmede hanner (og faktisk kun få hanner i det hele taget) og møder vi sådan nogen på turen, går vi forbi uden at hilse (om muligt med rigtig meget plads til eller går en anden vej), hvis den hund vi møder er løs/ikke kaldes ind.

    Nu synes jeg så heller ikke ofte voksne hunde har det store behov for en masse nye hundevenner, så 99% af Stens hundemøder er med hunde, han allerede kender, og det havde det været uanset hvordan han fungerede med fremmede, men pga "problemet" er jeg selvfølgelig lidt ekstra påpasseligt.

    Jeg ville IKKE lade min hund blive kanøflet og tænke, at alt er vel, for de leger bagefter - du risikerer din hund en dag svarer igen, og at der så er slagsmål eller at din hund lærer at man skal være på vagt og passe på, når man møder fremmede.
    En ting er, at hunde der kender hinanden siger Dea overfor hinanden og "får lov" at løse små konflikter selv, men er der bøvl med fremmede hunde, så ville jeg ganske enkelt ikke mødes med dem.


  • #2   9. jan 2023 Han er bestemt ikke kæk, lige det modsatte..

    Accepterer bestemt ikke, at han kanøfles, fjerner den anden hund fra min og forlader situationen.. Ville absolut trække mig fra det, hvis ikke det var kendte hunde, som vi har leget med dagligt, og hvis det havde fortsat.. Status er dog, at han leger rigtig godt med de kendte hunde her i dagene efter de lige havde en tur, hvor han skulle kanøfles.. Den fremmede hund i dag er ikke en vi kommer til, at ses med igen, og vi trak os også.. Jeg vil på ingen måde have en nervøs hund og jeg kan se, at han stadig er sin godmodige jeg i mødet med andre hunde, jeg var bare nysgerrig på, hvorfor det lige er ham..


  • #3   9. jan 2023 Det kan være at han selv syntes han stadig er hvalp, men hans krop ikke er så hvalpet mere, så de andre gider ham ikke så meget mere smiley

  • #4   9. jan 2023 Eddie - hvis han er "lige det midsatte", skal det forstås som måske lidt usikker? Eller bare forsigtig?

    Jeg går en del ture med en kammerat der har to hunde, som Sten trives fantastisk med. Men hans tæve er lidt en satan, hvis man møder en forsigtig/usikker hund. Hun opsøger dem simpelthen og gør af dem, trykker dem mm., hvis hun får chancen. Hun er ellers en sød tæve, der mest passer sig selv, men synet af sådan en lidt usikker hund tænder åbenbart den indre kælling i hende.
    Så sådan nogen findes også - og er selvsagt ikke gode hundevenner til den type hunde og nogen man skal undgå.

    Og så er der bare nogen ved de der unge hanhunde (eller nogen af dem i hvert fald) - to af slagsen sammen er bare ikke altid en god idé, god leg kan hurtigt kamme over i konflikt, hvis det er hanner med lidt kant eller en no-bullshit-politik.


  • #5   10. jan 2023 Han er nu ikke usikker, bare virkelig forsigtig og derfor rigtig god til at møde andre hunde, for han møder dem så forsigtigt og derfor er alle de hunde vi ses meds ejere virkelig tryg ved min kæmpe basse også, for de kan også se, at han virkelig bare er mild.. Derfor undrede det os også, at hunde han tidligere har gået med lige skulle sætte ham på plads uden grund lige pludselig.. Vi er dog begge virkelig trygge ved denne gruppe, og der har ikke været noget i dagene efter..

    Han skal bestemt heller ikke lege eller i nærheden af den ulvehund igen, for det var for voldsomt og bliver de en del af den faste gruppe der mødes, så trækker jeg hellere min hund og finder andre grupper at mødes med..

    Men som du skriver, så kan den hund fornemme de lidt forsigtige hunde, så måske det er det min han udstråler.. Pokkers, han må godt lige få lidt kant, ikke sådan voldsomt meget, men kan også mærke han heldigvis udvikler sig i mødet med andre hunde, så håber han får lidt mere selvtillid i de trykke rammer vi normaltvis har i gruppen.


  • #6   10. jan 2023 Altså han er 11 mdr gammel og der sker en hel masse med ham hormonelt lige nu. Det kan godt trigge andre hanhunde (og tæver for den sags skyld). Jeg har selv en hanhund, der helt generelt ikke er 'hilsemateriale' for andre hanhunde. I særdeleshed unge hanner er han meget obs på (på en 'du skal ikke prøve på noget'-måde). Han kan godt spotte 'hanhund 11 mdr' uden at komme hen og snuse til den smiley
    P.S. skal lige sige at jeg har ret godt styr på kræet smiley Han kommer ikke lige uforvarende til at rende over og kanøfle nogen og han får aldrig lov at direkte til at hilse på andre hanhund snude til snude.


  • #7   10. jan 2023 Okay, jamen så må jeg bare håbe, at han snart ikke udstråler 11 mdr og forsigtigt mere smiley Ulvehunden var halvandet, så den er nok bare ved, at finde sin indre han, ejeren var selv overrasket over, at den gjorde det, da han ikke havde set det i sin hund før..

    Det er vigtigt at kende sin hund, så tænker du ved hvad der fungerer ved din hund, det er dejligt med de ejere der gør det smiley håber dog virkelig, at min hund fortsætter sit milde sind der kan lege med alle..


  • #8   10. jan 2023 En halvandet år gammel hanhund kan være en 'bisse'. Deres hormoner raser stadig smiley
    Jeg har selv en 'teenagehund' på 15 måneder. Godt nok en tæve, men for pokker hun er en bølle i øjeblikket smiley


  • #9   10. jan 2023 Puha, jeg kigger lige en ekstra gang på min blide kæmpe der pt. snorker højere end noget andet og krydser fingre for, at han aldrig bliver en bølle smiley har virkelig en nem teenagehund og det sætter jeg virkelig pris på smiley

  • #10   10. jan 2023 Eddie H, i forhold til at det er så super vigtigt for dig at din hund forbliver mild og i stand til at omgås andre hunde (forhåbentligt ikke lege med alle da...?) så er det ret vigtigt at du er ret kritisk med hvem den leger med. For de lærer jo af hinanden. En ting er at den kan lære at forbinde andre med noget ubehageligt fordi den bliver kanøflet, men en anden ting er jo, at den kan ende med at lære at blive kanøfleren..

    Jeg har især inde i byen, da jeg boede i Kbh, oplevet mange hunde som simpelthen ikke havde lært anden måde at omgås hunde på end at mobbe hvis man ikke selv ville mobbes. Det er meget udbredt hos hunde som skal forholde sig til /"lege" med alle hunde, er min oplevelse..


  • #11   11. jan 2023 Hej A-S

    Bare rolig, jeg vurderer hele tiden, hvad der er bedst i forhold til hvem han leger med smiley og han leger da med ret mange, men dog ikke hunde der mobber smiley det er en ret harmonisk flok og der har heldigvis ikke været nye tilfælde efter han lige blev sat på plads i sidste uge og kommer der hunde vi ikke er trygge ved går vi smiley

    Vi er glade for at komme i hundeskoven heroppe i Aalborg, så jo han må gerne være god sammen med mange forskellige hunde, dog på en sund måde, hvor dominans og “mobning” ikke finder sted, og skulle jeg se en snert af det, så er vi smuttet smiley


Kommentér på:
Kanøflet

Annonce