{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

spørgsmål til berner sennenhund ejerer {{forumTopicSubject}}

Til næste år vil mig og min kæreste gerne have vores egen hund, og vi kunne rigtig godt tænke os en Berner sennenhund.
Men jeg har bare hørt lidt dårligt om den, altså at mange får hofteproblemer og har hørt, at hvis hunden leger meget voldsomt så kan maven pludselig vende sig rundt. Men passer det?
Er det meget vigtigt, at man køber en med stamtavle? for er risikoen for at den fejler noget så mindre ved en hund
med stamtavle end en uden stamtavle?
Hvodan er den ellers af sind? Er den ik meget rar?
Og er den nem at opdrage på?

Håber nogen vil tage sig tid og svare på mine spørgsmål..
på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til berner sennenhund ejerer
  • #1   23. sep 2007 Mavedrejning er ikke kun et problem hos Berner Sennen. Store racer og hunde med dyb brystkasse kan få det. Hundene skal holdes i ro efter de har spist og maden fordeles over flere måltider så maven ikke bliver for tung og kommer i svingninger.

  • #2   23. sep 2007 hofterne(HD) er noget du skal være o.b.s på og også albuerne (AD).
    De kan få mavedrejning det er først og fremmest de store racer og især racer med dyb brystkasse som kan få det, og deriblandt også berneren, men det er ikke det jeg ville bekymre mig mest om når jeg anskaffer mig en berner, men ja risikoen er der.

    Bernere har meget kræft og det er et problem, og nået man pt. ikke rigtig kan gøre noget ved. ud over at tjekke hvor gamle hundens stamfædre er blevet, men det er heller ikke helt til at regne med, da der jo er hunde der kan være blevet avlivet af andre grunde i en ung alder.
    Der bliver forsket meget i kræft i Berneren både herhjemme og i USA og Frankrig.

    Med hensyn til Tavle- der er jeg for og så DKK tavle - og syndes man skal tag at betale de par tusinde mere for at få det. der er så mange muligheder der åbner sig med en DKK tavle i hånden.

    Ja, det er en dejlig hund med et mild og roligt sin og jo den er rar ;O).

    Om den er nem og opdrage, ja, det syndes jeg, men syndes måske man som ejer skal arbejde lidt mere for det måske...end hvis man eks. havde en lab. som man kan få til at med en godbid i hånden :o)


Kommentér på:
spørgsmål til berner sennenhund ejerer

Annonce