{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Cookie & Kennel Hearthitter
Cookie & Kennel Hearthitter
Online Tilmeldt:
27. okt 2022
Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 525

Malamute kropsprog anderledes end andre hundes..? {{forumTopicSubject}}

Jeg var i hundeskoven i Jyderup, hvor jeg luftede Cookie i snor som altid, han kan hilse på alle hunde og har aldrig reageret overfor nogle hunde med andet end venlighed. Han har “talt” med ulvene i Knuthenborg adskillige gange, han er ikke bange for nogle dyr none so ever.
Men jeg oplevede noget underligt, og det var da der kom 2 malamuter, den ene går jeg ud fra var en hanhund, da den var næsten ligeså stor som Cookie med dobbelt så bred.

Det er første gang jeg har set at han ikke er gået venligt frem, men stod bare som en saltstøtte, med lidt sænket hale og med ørerne lidt oppe og bagud (hængeører har han).
De var venlige nok, men et eller andet triggede Cookie som jeg ikke har set før ved nogle af de mange dyr og forskellige hunde han har set.
Er malamuter eller spidshunde anderledes i deres sprog end andre hunde..?
Min mors labrador kunne slet ikke med de store spidshunde heller, han kunne dog godt reagere på hanhunde af andre racer også.

Han virkede ikke bange for dem, da han så enten ville rejse halen helt eller lade den hænge. Men han var på vagt overfor særligt den store, nok, hanhund.
Har I oplevet det med Malamuter..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Malamute kropsprog anderledes end andre hundes..?
  • #1   22. feb 2023 Mit indtryk af spidserne og slædehundene er at de er ekstremt tydelige og nemme at læse.

    Af samme årsag bruger mange dem ved hunde med problemer hvis de skal lære at møde andre hunde igen


  • #2   22. feb 2023 Jeg har aldrig oplevet at mine hunde reagerede 'underligt' på malamutter. Der er flyttet to ind på vores vej for 1½ år siden; en ældre tæve og en voksen han. Vi går forbi deres have hver dag og møde dem også på ture engang i mellem. De virker ligeglade med vores og Clinton er også ret ligeglad med dem (han kigger bare på dem og går videre). Penny vil frygtelig gerne hen til dem så tænker ikke de virker underlige for hende - men hun kan så også godt virke lidt 'blond' fra tid til anden smiley

  • #3   22. feb 2023 Deres kropssprog er (meget) anderledes. Også måden de leger på. Andre hunde har tit det som om de ikke kan se om de vil lege eller om de er på vej til at angribe dem. Det er noget jeg har læst det sidste fra en undersøgelse. < 3

  • #4   22. feb 2023 Det kan jeg slet ikke genkende må jeg indrømme

    hunde med korte snuder og hvor øjnene ikke kan ses... de kan være svære at læse for andre hunde men da ikke en slædehund..?. jeg har godt nok aldrig oplevet det.


  • #6   22. feb 2023 Mine kan ikke lide huskyer og malamutter, mens de ingen problemer har med samojeder og eurasier.



  • #7   22. feb 2023 Interessant at flere har det sådan. Dolly (Boxer) elsker alle, også ulve og husky, så hende kan man ikke rigtig regne med. Hvor søsteren kan lide de færreste udover Boxere og labber.
    Det undrede mig meget at han reagerede sådan på lige netop Malamute.
    Og ikke trykket, men på vagt.
    Ikke agressivt eller overlegen som ser sådan her ud


    profilbillede
  • #8   22. feb 2023 Anton reagerede altid på spidshunde, jeg tror, at det var halen, der gjorde udslaget for ham, den der hale ind over ryggen og så var de ofte meget stirrende, han havde det også med hyrdehunde.

  • #9   22. feb 2023 Han er en flot hund!

  • #10   22. feb 2023 Skrigehunden: det kan da faktisk godt tænkes at det er det med halen og øjnene. Min truer jo med at gøre det samme med halen. Og husky og malamut har jo nærmest briller og meget optegnede øjenomgivelser.

    Tak lens smiley jeg er så vild med hans look selv smiley


  • #11   22. feb 2023 Kan det være "øjenbrynene" der gør dem stirrende?
    Jeg ville også umiddelbart tænke halerne. Én af vores hvalpekøbere fik at vide af sin træner, at Jack var meget dominerende og aggressiv. Han havde halen helt oppe. Ejer var meget ked af det. Jamen altså! Sådan er en Airedale nu engang bygget. Men ja en strittende hale kan nok virke meget dominerende på hunde der har hængende hale.


  • #12   22. feb 2023 Nu havde Anton selv strithale, han var en Cairn Terrier, men jeg er slet ikke i tvivl om, at han reagerede på spidshundes haler (ind over ryggen) og så det stirrende blik/øjenbryn. Den var stensikker hver gang.

  • #15   22. feb 2023 Polarhunde bærer deres krop på anden måde end mange andre hunde. Det kan ofte opfattes som provokerende at de bærer sig stolt, med rejst ophoved, strittende ører, halen i vejret og rank ryg.
    Det oplever jeg ofte.


  • #16   22. feb 2023 Boxere er jo meget in your face hunde, og de læner sig gerne ind over de andre hunde, hvis de kan nå. Det kan de så ikke med rumænerens skuldermål på 78 cm.
    Og dem er han jo vokset op med, så der bliver han ikke helt stiv i betrækket.
    Men det lader til at han har læst noget som andre hunde også opfatter. Godt han er så rar og mild at han ikke opfordrer til slagsmål qua hans størrelse.
    Han hidser sig aldrig op over andre dyr, men menneskerne der følger med der er det en anden sag. Derfor undgår vi helst dem.


  • #17   23. feb 2023 Aslan kan slet ikke husky eller malamutter. Han er ellers normalt til alle hunde.
    Luna derimod har intet problem med husky smiley i Fredericia trænede de ved siden af vores ring og Luna var meget interesseret og gøede slet ikke eller viste tegn til at skulle begynde. Derimod havde hun et kæmpe problem med pudlerne smiley


  • #18   23. feb 2023 Julia, ja pudler havde min første Boxerhan også et kæmpe issue med. Han lå pg sov i Herning som hvalp da han blev vækket af en hvid storpuden med ørerne i lilla luffer. Han blev så arrig af forskrækkelse og glemte aldrig de der krøllede hunde.

  • #19   23. feb 2023 Jeg kigger ind imellem video´er på youtube, fra diverse hundeparker - som oftest fra USA.

    Jeg har aldrig rigtigt tænkt over det, men nu hvor jeg læser tråden så slår det mig, at 9 ud af 10 slagsmål (ikke leg, men deciderede slagsmål) er startet af en slædefister ..
    Man kan naturligvis argumentere, at det er de andre hunde, der reagerer negativt på dem - men .. de har imo en enormt uheldig omgang med andre hunde.

    Nu går jeg udelukkende steder hvor der ikke er andre hunde (MEGET få ihvertfald), så jeg har ikke oplevelser på egen krop. Kun fra de hundepark-videoer, der findes på youtube.


  • #20   23. feb 2023 Martine, det kan da sagtens være. Det er jo påfaldende at SÅ mange hunde har issues med dem. Jeg må indrømme at jeg da helst undgår dem en anden gang, netop fordi jeg ikke vil udsætte rumæneren for et evt slagsmål/overfald.

  • #21   23. feb 2023 Murphy jar racer, som han, generelt, HADER. Den ene er huskyen (og andre spidshunde). Den anden er kromfohrlænder/andre "rød/hvide" hunde og den tredje er bordercollien. KÆFT, det er besværligt. Han er også efter mange terriers. Til gengæld ELSKER han labrador smiley

  • #22   24. feb 2023 Hunde der har en stiv kropsholdning kan godt virke ret provokerende på andre hunde. Det var noget jeg oplevede dengang jeg havde foxterrier; Det er sådan et stift lille bræt, der altid går rundt oppe på 'det yderste af neglene', med hovedet holdt højt og halen strittende lige op. Det er bare sådan de er bygget. Selvom fox'erne egentlig var venlige nok var der mange hunde der fandt dem yderst provokerende og gerne ville i klinch med dem.
    Jeg har egentlig aldrig tænkt på malamutter og huskier som 'stive'.


  • #23   24. feb 2023 Boxerne render også rundt helt stive ved hilsen. Helt ind i hovedet og gerne henover med halen næsten som en krølle.
    Cookie selv rejser halen over ryggen ved trussel.
    Jeg prøvede at google dogfight in dogpark og kan se at det er sgu slædehunde der starter balladen som Martine også skriver. De kommer altså hen på en måde der trykker andre. Jeg havde regnet med det var pitbulls. smiley


  • #24   24. feb 2023 Næ, det er skam slædebasserne .. de er så desværre piv-ringe til at føre deres udfordring til dørs, og er i 99% af tilfældende også dem, der ender nederst smiley

  • #25   24. feb 2023 Martine: så kan de sgu lære det smiley så meget så jeg slet ikke af de videoer.

  • #26   24. feb 2023 Malamute og måske især husky lider jo så også af at en hel masse mennesker bare må eje sådan en fordi den er zzzååååå zmuuuk. Så der er nok heller ikke altid tænkt synderligt meget over fx mentalitet hos avlshundene. Det skulle vel egentlig være hunde der var ret gode til at begå sig en flok????

  • #27   24. feb 2023 Mette, ja det må man formode, men det er vel kun indenfor egen race og evt flok..?

  • #28   24. feb 2023 #25

    Der var en tråd med en langhåret schæferhund, en slædedims og en yngre schæferhund. Slædefætteren var konstant efter en (iøvrigt halt) labradortæve, og forsøgte igen og igen og igen at parre den.
    Den yngre schæferhund var også interesseret, det virkede som om at tæven duftede for godt, til at være der.

    Slædehunden blev mere og mere ophidset og på et tidspunkt ryger den på den unge schæferhund. SÅ skulle man ellers se den langhårede - gik imellem pronto - slædehunden overvurderede sine egne evner og gik imod den langhårede. Det skulle den så ikke have gjort, den blev fortalt hvordan man IKKE skulle opføre sig og ret hurtigt forstod den det dæleme også.

    Og det var så fint - for den langhårede satte den bare på plads og mens slædehunden lå helt flad og stille, var der noget kommunikation den langhårede og den imellem .. og så var det slut.

    Jeg ELSKER at se hundesprog udført på den måde. Ingen af hundene fik skader, slædehunden fik bare lige fortalt om god opførsel.

    Gider ikke se videoer, hvor det kammer over, men den der langhårede schæferhund smiley smiley smiley smiley


  • #29   26. feb 2023 #28;
    Den video kan jeg godt huske. Et hundesprog, som man skulle være fatsvag for ikke at forstå smiley


  • #30   26. feb 2023 Kom sådan til at grine af de to her

    https://youtu.be/tudM_MiNj9A


  • #31   26. feb 2023 # 30:

    SÅ hold dog KÆFT, siger schæferen........ smiley smiley


  • #32   26. feb 2023 og stop med at bide i den stikkontakt

  • #33   27. feb 2023 Jeg indrømmer blankt at jeg ikke kan grine af den video...

    Den viser efter min mening en (formodentlig ung) lettere trykket Husky der gerne vil ned på sin pude (eller generelt bare ned af trappen), men ikke tør fordi schæferen nedstirrer den.

    Og jeg er dybt forarget over at ejerne ikke lige kalder schæferen væk så den stakkels husky kan komme ned, eller går hen og hjælper den.


  • #35   27. feb 2023 Dorte, 100% enig, det er synd for huskyen, og det er virkelig langtrukkent.

    Men det viser også bare, at rigtig mange mennesker ikke kan læse deres hund(e) og ikke sætter sig ind i hundesprog.


  • #37   27. feb 2023 Er det egentlig ikke typisk? "Ting" er først et problem, når de rammer én selv. Så er der til gengæld heller ikke nogen bagatelgrænse.

  • #38   27. feb 2023 Men den slags videoer er ret populære efterhånden.

    Der findes mange af de her "sjove" videoer, hvor en kat ligger et sted, hvor hunden skal forbi. Så står hundeejeren og filmer og kalder ... kom så Fido, kom så .. og det er TYDELIGT, at hunden rigtigt gerne vil komme hen, men også tydeligt, at den ikke tør at gå forbi katten.
    Ejeren kalder og kalder og tilsidst så kommer hunden jo - og ligeså snart den er ud for katten, ryger katten på den og hunden bliver bange og ked af det .. og IHHHH, hvor ER DET SJOVT !!!!!

    Helt generelt er det et voksende problem med den slags videoer - som går ud på at skræmme hundene og derefter more sig.
    I må næsten også have set de her, hvor der bliver ringet på dørklokken og ejeren og hunden går hen for at lukke op .. hvor der udenfor står en person klædt ud i en eller anden skræmmende dragt, og farer frem imod hunden når døren åbner. Hunden får et mega chok og farer afsted, imens den nærmest hyler af skræk .. jamen det er jo SKÆGT !!!

    Jeg så så også en af de her "hu hej, det er sjovt når Fido bliver bange" - men der var hundens reaktion IKKE frygt og den røg i hovedet på den person i dragten .. det var stadig en lorteidé, men DET var sjovt .. eller noget ..

    Folk er idioter ...


  • #40   27. feb 2023 Jeg så en video på et tidspunkt, som en trend der bredte sig, man skulle tage en maske på og skræmme sin hund.
    En eller anden idiot prøvede så med en dogo argentino........
    Det fortrød han.

    Og jeg elskede det, for hold nu op hvor mine mælkeaggregater altså bliver lange over de her trends med at filme at man skrammer sig dyr fordi: "haha hvor er det sjovt".... NOT


Kommentér på:
Malamute kropsprog anderledes end andre hundes..?

Annonce