{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

hjælp mig er MEGET bekymret! langt {{forumTopicSubject}}

loca har i lang tid(et par md efter hendes første løbetid da hun var 9-10mdr) haft markant tyndere pels, sådan at man kunne skimte igennem på maven på hendes markeringer på lårene ... dyrlægen sagde det kunne være en slags hormon chok efter løbetiden hvilket skulle være normalt..

efter noget tid tager jeg så loca til en anden dyrlæg igen fordi hun er bleven helt bar på halsen, dyrlægen siger det samme som den første og siger det på halsen skyldes hendes halsbånd.

hendes pels er så ikke vokset ud endnu og hun bliver stadig mere tyndpelset.. jeg har slået meget af det hen med at det var stress da vi jo er flyttet pga nogle årsager, og her er en meget aktiv hund som ikke kan falde til ro eller lade loca være, hvor vi selvfølgelgi har gjort vores for loca skulle få fred,, loca og denne hund har så leget meget og loca har fået sår, da den anden hun er meget fysisk i sin leg, det har jeg også brugt som "undskyldning" for at der har været pletter uden pels hvor sår har været..

nu er der så kommer en ordenlig plet på hendes læn som er meget gennemsigtig og der er også sår i, dette sår har jeg ikke set hvordan er opstået men hendes pels er bare væk, det er tydelig at se der mangler meget pels,
hun kløer selvfølgelig meget og slikker osv.. hendes pels er rug og tør og der kommer bare flere pletter... det seneste nye er så at hun er begyndt at lugte, og jeg er ikke sart, men hun lugter mget af hund RIGTIG meget...

sidder og læser lidt og falder så over cushings sydrom, som beskrives således:
stærkt øget tørst og sult, øget tissetrang, udspilet bug og pletvis hårtab.

hun tisser mere og af en eller anden grund har hun gjort det 4gange indenfor de sidste par dage, og det er altså ikke noget hungør, hun er ikke udspilet på maven.

læser så på netdyredoktoren videre om dette og der står:En form, der skyldes en overstimulation fra hjernen til binyrerne, så der overproduceres binyrebarkhormon (en hypofysært betinget form).

der står dog også at det for det meste forekommer ved 8-11 årige.. men jeg tænke rsådan på om det er fordi hendes hjerne simpelthen ikke kan slappe af og er overstimuleret af den anden hund?


har også læst lidt om skab, men hun har ikke de grimme gå , nærmest cement lignene sår, og hun klør sig kun i øret og bider på sårene..

please hjælp er bekymret... ringer til dyr i morgen, hun er 14mdr nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp mig er MEGET bekymret! langt
Kommentér på:
hjælp mig er MEGET bekymret! langt

Annonce