{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIG!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg har en shipperke på snart 8 mdr, som de sidste 14 dage har vendt helt om, og hår fra aldrig at have rørt mine ting- til nu at splitte hele vores hjem ad når han er alene hjemme smiley intet er forandret på rutinen... Nogle der hat nogle gode råd til hvordan jeg får stoppet det? Han hopper op på spisebordet, vælter hele sengen/sofaen(sovesofa), taget ALT han kan komme i nærheden af smiley på trods af jeg fjerner alt smiley jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind ... Han har ødelagt mere end jeg snart gider være med til smiley HJÆLP OG SERIØS HJÆLP SØGES !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MIG!!
  • #3   5. feb 2017 Vi træner hvert dag, både på marken og derhjemme, og er altid afsted over en time af gangen, derhjemme, gemmer vi godbidder(laver spor) ingen vi går. Vi kan ikke rigtig træne mere hverken fysisk eller mentalt... Så kan ikke se han skulle kede sig- han burde faktisk være rigtig træt når vi hår hjemmefra ... Derfor det undre mig han er så destruktiv ...

  • #4   5. feb 2017 Hvordan kan en lille Shipperke på 7-8 måneder dog VÆLTE en seng ...en sofa / sovesofa smiley .... det ville selv en Italiensk Mastiff eller en Sct. Bernhard have besvær med smiley ... Eller hoppe direkte op på spisebordet ... hvalpen er kun 30 cm. høj ...

  • #5   5. feb 2017 Kenzie, hvordan tænker du på alene-hjemme-træning af en på snart 8mdr ?:) jeg indrømmer gerne at jeg er helt "blank" denne gang, og syntes endelig det er lidt uoverskueligt smiley han har ALDRIG været sådan her... Ingen ændringer, det er bare kommet smiley jeg er helt uforstående smiley

  • #6   5. feb 2017 Det skete for min gode venindes hund i den alder smiley
    Din hund er kommet i spøgelses -OG lømmelalder. Tillykke, Sådan går det smiley

    Forfra med alene-hjemme, var det, der hjalp.


  • #8   5. feb 2017 Nittib, med at vælte sovesofaen mener jeg, at jeg ligger sengetæppe på, og han kan på en eller anden måde fjerne det helt smiley hive dyne på gulvet og vælte sofaepuderne med smiley det ødelægger han tingene ved smiley hul i tæppet fx smiley og så står vores spisebord "tæt" på sengen så han hopper fra a til b smiley selvom der er langt smiley og intet er på bordet smiley men kan se hans hår det og endda små poteaftryk der smiley ret afslørende smiley

  • #9   5. feb 2017 Jeanette, min far er hundetræner for dansk kennel klub smiley vi træner spor, træner lydighed, (blive, sti, dæk, altså alt det normale osv) han kan faktisk alt det der, rulle rundt, gi pote, og vi øver det hvert dag. Men derhjemme træner vi fx også spor, træner godbidder under kopper, kan jo næve meget endnu ?? Så tro mig, han løber ikke kun rundt ????

  • #11   5. feb 2017 HI HI HI må jo lige sige TILLYKKE med din teenager hund... smiley
    Du har en hund der er i lømmelalderen og der er KUN 1 vej frem tålmodighed og forfra med de ting han laver numre med...
    Træning og træning, og så lige en KÆMPE stor potion tålmodighed. smiley


  • #12   5. feb 2017 Og husk når han nu ødelægger et eller andet der har værdi for dig at trække vejret og så tælle til 100 inden du lige siger med baby stemme hej skat jeg er hjemme... smiley :D smiley

  • #13   5. feb 2017 Det lyder til at du aktiverer fint;) er der et rum i huset du kan bruge til hunden når den skal være alene i en periode? Fx en gang/bryggers, ryd rummet for ting du ikke vil have ødelagt og fyld fx en papkasse med aviser og godbidder før du kører hjemmefra, en kong fyldt med dåsemad og lagt i fryseren er også fin, gives frossen når hunden skal være alene, måske en stor okseknogle, det handler om at hunden har noget at få tiden til at gå med, det er heldigvis ofte kun en kort periode og efter nogle måneder kan hunden igen være i hele huset, en sådan periode kan komme igen i 1 1/2 års alderen;(


  • #14   5. feb 2017 Og nogen hunde igen ved 3 års alderen men det er mere lyttelabberne der lader til at have taget skade... smiley

  • #18   5. feb 2017 Tusinde tak for alle jeres opmundrende ord smiley selvom jeg syntes det er lidt hårdt haha . Bodil, vi havde snakket om at lukke huset lidt af, men vi blev enige om at vi ikke ville have "sådan en hund" som kun var et sted smiley og at han for søren må lære at ikke ødelægge ting smiley men ja jeg må igang med at finde nye godbidder som holder længere og se om det kunne hjælpe smiley

  • #20   5. feb 2017 vores ene hund var os sådan en. hund kom ind i et hunde bur et stort et
    om dagen.når vi ikke var hjemme. her der hun blev lidt ældre have hun ikke brug for buret mere. selvom folk siger det er synd for dyret. kan det have mange betyninger for hunden selv. hvis den nu have spist noget som den ikke måtte det gør hvalpe ofte når de er alene hjemme. det er ikke som staf heller noget som helst men det kan hjælpe en del i hverdagen smiley


  • #22   5. feb 2017 Han skal gøres mentalt træt om morgenen og først forlades når han er rolig ca. 20-30 min. efter gåtur.
    I skal vende jeres rutiner på hovedet, de virker jo ikke, og så indlære alene-hjemme forfra.


  • #24   5. feb 2017 Bur er aldrig en god løsning for hunden. Folk der sværger til det, er dem der har brug for quickfixes.
    Bur fjerner ikke problemerne - det fjerner blot symptomerne. Har hunden reel angst eller er forkert stimuleret, vil den stadig have disse tanker i buret, og det kan gå frygteligt galt.


  • #25   5. feb 2017 Som de andre siger er din hund kommet i lømmelalderen. Det varer ofte fra 8 mdr. til 1½-års-alderen, alt efter race, og hund. Den sidste tid vil der være længere og længere "normale" perioder, imellem lømmelalderadfærden, hvor vovsen til sidst forhåbentligt, kommer ud på den anden side, som en langt mere stabil og harmonisk vov.

    Hele kroppen er i lømmelalderen fuld af hormoner, og hjernen er lukket for ombygning.
    I den periode handler det om tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed, og at søge at undgå så mange konflikter, som muligt.
    At støtte hunden igennem denne, for mange hunde (og hundeejere), frustrerende og forvirrende, og måske lidt skræmmende, periode.

    Den lydighed der allerede er indlært, vedligeholdes, mens ny indlæring kan være meget frustrerende, og nogle gange næsten umulig.
    Hundens koncentrationsevne kan være svært påvirket af hormonerne, det kan være svært, for hunden, at skulle forholde sig til for mange ting. Også ting der tidl. ikke skabte problemer.
    Nogle hunde vil "miste" hørelsen, og indkald kan blive usikkert, nogle vil endda forsøge at stikke af, for at tage på eventyr. Dette skal forebygges!!

    Frustration kan generelt præge hunden, hvilket også meget meget ofte fører til destruktiv adfærd.
    Det handler ikke om, at have "sådan en hund ..." Det er en helt normal hundeadfærd, og hunden har i denne periode brug for, at man stiller færre krav til den, og evt. tilpasser ens liv, til dens midlertidige anderledes behov. Om det er, i en kortere periode, FOR HUNDENS SKYLD, at give hunden mindre, at skulle forholde sig til, et enkelt rum i stedet for et helt hus etc., bur (jeg er IKKE for lukkede bure, har selv med god effekt brugt et åbent bur, efter min hund havde smadret for over 45.000 kr., og alt andet var forsøgt) etc.. Jeg ville ønske jeg før havde indrettet mig efter min hunds behov i den periode, og ikke forventet, at hun skulle indrette sig efter mine. Det ville have sparet hende for meget stress, frustration, og os generelt for mange konflikter.

    Det er ikke en faliterklæring, som ejer, at have "sådan en hund" i den periode, det vil det være, at forsøge, at presse mærkatet om "artig lille velafrettet vov" ned over en frustreret, hormonforvirret vov, i forventningen om, at den skal leve op til dette = konflikter.

    Lige så hurtigt lømmelalderen kommer, ligeså hurtigt forsvinder den igen. Hunden brilllierer ofte igen i tidl. indlært lydighed og tricks, den lærer igen lynhurtigt, den kan høre igen, indkald bliver derfor sikkert (hvis det tidl. har været det), og den destruktive adfærd stopper, hvorfor hunden igen kan forholde sig til, at have mere plads at være på etc. Hunden er ofte nu mere stabil og harmonisk i temperament.
    Lømmelalderadfærden kan dog dukke op i kortere perioder igen, indtil hunden er fuldvoksen.


  • #26   5. feb 2017 Isabelle/Malene: Nu behøver buret jo ikke at være lukket, det var Kias ikke. Hendes bur var meget stort, og hun brugte det som et trygt fristed, som hun ikke kunne finde andre steder, udover den åbne indgang, så er hun "i sikkerhed" på alle andre sider smiley Det var overskueligt. For nogle er det det, der skal til - der findes ikke et egnet rum i vores hus, som i sig selv, kan tilbyde det samme.

    Da hun var ovre lømmelalderen, kunne hun igen være alene, uden buret. Men hun foretrak stadig, at bruge det. Da det blev helt fjernet, var der stadig ikke bøvl med at være alene hjemme.


  • #28   5. feb 2017 Problemet kan nemt være at den har for stort et område at patruljere i, så jeg foreslår ET rum, bryggerset, det er der den skal være når den er alene hjemme, sådan ville jeg selv gøre, her gør vi det ikke da den gamle hund ikke ødelægger noget, og Benzo går ovre i grisestalden, der har han sin Tempur madras osv, han går frivilligt der over om morgenen og er selvfølgelig ellevild når man kommer hjem. Han er derovre fordi vi ikke vil have han skal lave hvalpe på den gamle pige.

  • #29   5. feb 2017 Jeg har set lukkede bure fungere, hvor alternativet var, at komme hjem til 2 døde tæver.
    De ville ikke fungere adskilt i hvert deres rum, for de ville gerne være sammen. De ville smadre ALT for at komme til at være sammen.
    Men de ville kunne ende med at slå hinanden ihjel, hvis der opstod en konflikt, hvor de var uden opsyn.
    Der fungerede det med bur, enten hver deres, ved siden af hinanden, eller hvor den ene var i bur, og den anden fri.

    Men det er ikke noget jeg kan se mig selv bruge ..

    Men jeg havde også nultoleranceholdning til lukkede bure, indtil jeg så hvordan det kan fungere i praksis.

    Men medmindre det er livsnødvendigt, så er jeg ikke fortaler for et lukket bur. Dog er det smart at træne det.
    Kia bruger lukket bur i bilen. Nemt, da hun allerede var vant til bur. Hun blev medindlagt med mig en mdr., hvor hun skulle være i bur (her lukket), mens der var personale på stuen. Nogle hunde må efter en operation ikke bevæge sig voldsomt meget, der har jeg set det være nødvendigt, at bruge bur, for at skåne vovsen, og skærme den for resten af dens flok.

    Men igen. Jeg tror ikke det er relevant i TS's tilfælde smiley


  • #30   5. feb 2017 Malene en hvalp som spiser alt. i huset kan være farlig og skadelig. hvis ejeren ikke har så meget forstand på det (: tænk på hvis der lo en lille kniv på bordet og så hvalpen fik fandt på den. puha. men skal tænke sin godt om når man har sådan en hvalp

  • #32   5. feb 2017 ¤30:

    Selvfølgelig sørger man for at der INTET er, som hunden kan komme til skade ved.


  • #33   5. feb 2017 Overvej et mindre areal. Min trives bedst ved at være alene i soveværelset. Han magter ikke atmskulle holde øje med hele huset

  • #34   5. feb 2017 #30
    Ja det er da klart nemmere for dig at spærre hunden inde fremfor at indrette livet efter hunden.
    Jøsses altså!


  • #35   5. feb 2017 #29
    Sådan et hundehold lærer jeg aldrig at forstå. Hvorfor har man en flok som 'vil slå hinanden ihjel?' - hvem trives lige i sådan en konstellation? Nogle gange må man tænke på hundenes bedste, ikke kun ens egen.

    Og så er der enorm forskel på at indlære bur for at bruge det i bilen eller før prøver, sammenlignet med at ville lukke en hund alene i det i op mod en hel arbejdsdag.


  • #37   5. feb 2017 Kender flere hunde der har siddet i bur, no harm done. men kendetegnene var at det var kvindelige ejere som generelt ikke havde styr på deres hunde overhovedet.

  • #44   5. feb 2017 Hej igen alle sammen smiley har nu læst alle beskederne, og vi herhjemme (manden og jeg) er ikke fan af bur. Vi søger blot hjælp til hvordan vi, for søren, lærer lille Barney, ikke at splitte hele huset ad når han er alene, da det altid er gået godt smiley - til nu smiley
    Det er swlvfølgelig ikke farlige ting han har fat i (min bh er blevet fundet og ødelagt, et sengetæppe, en derma håndcreme) intet alvorligt ( var har to børn på 2 og 4) så ingen knive eller andet smiley jeg går hjemme, så jeg er ude længe med ham morgen, og middag, og ellers de alm ture og træner derfor dagen lang, var bare mere om der sad en klog en imellem, som havde prøvet det samme, eller kendte til problemet, som havde et guldkort til hvordan jeg fik min hund og hus tilbage på rette spor smiley er normalt ikke typen der spørg om hjælp, følte mig bare kort opgivende smiley haha. Vi vil bare ham det bedste, og søger de bedste hjælpemiddeler for at få projektet til at løses nemt så vi kan komme videre :') haha .


  • #46   5. feb 2017 Lens, han er helt fantastisk smiley men men bliver bare så øv at komme hjem til ødelagte ting smiley det gider jeg ikke være med til, og må handle på det !! Og har snakket med min far, som er hundetræner, men han kom kun med ting som var har prøvet og måtte så prøve lykken herinde smiley Barney er skide stædig- men jeg bestemmer, og det her skal lykkes på den gode måde !! smiley mere hvordan man griber det an smiley

  • #49   6. feb 2017 prøv lige og overdrive lidt mere. en hund som er normalt vant til et bur er ikke mishandel. heller ligne. det der klart hvis folk ikke tænker på hvordan det skal forgår og hvordan man gør. så kan jeg godt se det er synd for hunden men hvis man ikke prøver på og hjælpe hunden så er det der mere synd og forkert for hvalpen smiley

  • #50   6. feb 2017 Jeg tror ikke du finder en hundeejer der IKKE har haft de korte opgivende øjeblikke når hunden er i lømmelalderen... smiley
    Det er en periode i hundens liv der er lidt øv meeeeeeen bagefter kan man sige man overlevede og hunden osse overlevede... smiley :D

    Tro mig når den er overstået så glemmer man den som regel, lidt ala en fødsel... smiley


  • #51   6. feb 2017 Det lyder somom i har mulighed for at lukke ham inde i et enkelt rum, når han skal være alene hjemme. Det ville jeg benytte mig af smiley Er rum hvor i fjerne alt der ikke må/kan ødelægges. Han skal selvfølgelig have en seng og noget legetøj og noget han kan beskæftige sig med.
    Det er jo ikke nødvendigvis en permanent ordning, men det er formegentlig en god investering i et par måneder at give køb på ideen om at den skal have hele huset smiley Det kan være rimelig håbløst at gøre noget som helst ved jeres problem, hvis han fortsat kan rende rundt i hele huset og boltre sig.
    Mine hunde - pt en voksen på snart 5 og en unghund på snart 10 mdr har fyrrum og køkken. Der er ikke noget de kan ødelægge, men de har deres senge og legetøj og noget at gnave på. Sådan har det været med alle vores hunde og det har virket fint hver gang.


  • #52   7. feb 2017 Lens:
    Nå, det er dig der bestemmer i den her tråd, interessant.


  • #54   7. feb 2017 Hæ hæ.... det lyder til at være en rigtig lille schipperke!

    Da jeg fik min schipperke i sin tid, fik jeg også historien om en, der havde overtaget en voksen schipperke, som han så ville træne lydighed med, på lidt højere plan. Hunden lavede den fineste præstation på træningspladsen, men synes bestemt ikke at det der pjat var sjovt, så hver gang de havde været ude og vise sig frem, så gik hun hjem og sked i hans seng.... ind til han fattede et vink med en vognstang og fandt på noget andet, som hunden synes var sjovere!

    Jeg har aldrig haft helt samme problem med min lille sorte djævel, selv om der røg et par småting, da han var hvalp/unghund, men det gik over. Derefter var der kun en enkelt ting, der ALTID gik galt; Valgkort! Dem kunne han simpelt hen ikke stå for, så de blev tjekket og tygget/makuleret hver gang, så jeg måtte stå der en en håndfuld lækre stumper, når jeg ville ned for at afgive min stemme, i alle de år jeg havde ham.
    Helt klart en hund med personlighed. smiley smiley smiley


Kommentér på:
HJÆLP MIG!!

Annonce