1.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

anbefaling af flexline anbefaling af flexline

okay, jeg bliver altså aldrig fan... men nogen gange kan de være praktiske.

Der er bare sååååå mange slags.... så jeg kunne godt tænke mig lidt anbefalinger.

Helst over 5 meter (gerne rød, hehe).
Skal være egnet til en staffie, så vel op til 20kg?
Rar at holde på... har hypermobile (små) fingre.
Bonus hvis den ikke koster min venstre lunge smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anbefaling af flexline
  • #1   5. apr 2023 Jeg har ikke nogle navne, men jeg vil anbefalde en med "flad" snor, de er efter min erfaring mere holdbare end de runde, plus de runde kan lave seriøs skade på ben der ikke lige flytter sig hurtigt nok smiley

• #2   5. apr 2023 Må den koste højre lunge? smiley smiley

Maxi zoo har mærket flexi, og de har også deres eget mærke, Anione. De er ikke voldsomt dyre

• #3   5. apr 2023 ja den højre bruger jeg ikke smiley

Jeg fik sådan en refleksting med til hende, og jeg tror den er til sådan en max 12 kg, og der er jo lidt mere horsepower i hende

• #5   5. apr 2023 Jeg ville gå efter Flexi New Classic str. L og så med bånd i 8 meter. Den kan man få i rød smiley

Flexi har også en der hedder New Comfort, men på den er stop-knappen lille og besværlig, så hvis man har det mindste bøvl med hænderne, synes jeg ikke den er god.

• #6   5. apr 2023 Flexi New Classic 8 meter til 50 kg. hund kan fås i Proshop.dk til 146 kr. For de fleste er det vel en pris, hvor begge lunger overlever.

Og kan du nøjes med op til 20 kg. så er prisen 111 kr.

• #7   5. apr 2023 8 meter Flexi, men jeg vil ikke have med bånd, da de er skarpe og an kan skære sig på båndet, samt at vinden tager fat i båndet.
    Jeg foretrækker dem med snor.

• #8   5. apr 2023 Jeg bruger 8 meter Flexi New Comfort med bånd i L til vores på mellem 13-20 kg. Det fungerer upåklageligt! smiley jeg sværger selv til dem med bånd, da de ud fra min erfaring er meget mere holdbare og med langt mindre risiko for at lave skader. Jeg har ikke så meget positivt at sige om de klassiske "snor" flexier smiley

• susi j
    susi j Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #10   10. apr 2023 Jeg gør som hundetrænerne siger .: ´´Du har ikke en dyt styr på din hund i en flexline`` Så det har jeg aldrig brugt!

• #12   10. apr 2023 Når man er i en gruppe og træner er en fast line bedre end flex..

Men går man fx på stranden og der ikke lige er andre i nærheden er flexline genial smiley

• susi j
    susi j Tilmeldt:
    nov 2008

#13   10. apr 2023 Fordi hunden kan løbe 5, 8 eller hvad nu meter frem, før du kan nå at reagere. O smiley smiley g evt. ud på kørebanen, eller hen til en anden (bisk?) hund.

• #14   10. apr 2023 susi - bare fordi linen KAN komme så langt ud, betyder det jo ikke at den gør det.

Linen kan jo låses

• #15   10. apr 2023 Susi, nu er vi jo nogle, som udelukkende bruger flexi i skov, på strand etc. Og så kan sådan en faktisk også både stoppes og låses, hvis man tillader sig at tage hovedet med på gåtur. Det er faktisk slet ikke så svært at bruge en flexiline med omtanke, men nej, man skal selvfølgelig ikke bruge den til f.eks. træning smiley

• #16   10. apr 2023 Jeg har brugt Flex line siden de kom frem, og har nu altid haft styr på mine hunde.
    Sussi, det er som Danielle skriver, man skal have hovedet med

• #18   10. apr 2023 Jeg vil helst bruge almindelige liner, og så kunne slippe hunden løs - men det bliver nogen nederen ture i kort snor når man er i løbetid....
    Og jeg skal gerne være enig i at nogen mennesker ikke har styr på deres hund i en flexline - men det betyder ikke at det gælder alle. Her er kommandoerne "nej" og "vente" nok.

• #19   10. apr 2023 Det er rigtigt, at flexliner er farlige, hvis man ikke formår at bruge dem. Men det gør ikke linen dum eller farlig - det siger bare noget om vedkommende der holder den smiley

• susi j
    susi j Tilmeldt:
    nov 2008

#20   11. apr 2023 Mange gode kommentarere; men jeg har også set det mere eller mindre gå galt. Mange (måske?) unge mennesker, som går med flexlinen i den ene hånd og mobilen i den anden-
    med hovedet i sidstnævnte. Og hunden render halvvej løs omkring i en lang line. Men som Danielle skriver; de har ikke hovedet med! På e halvtom strand synes jeg, at det er udmærket smiley

Kommentér på:
anbefaling af flexline

Annonce