{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Bider efter os ;O( {{forumTopicSubject}}

Nu har vi haft ham i næsten et år og han snapper/bider stadig efter os ;O( Han har gjort det siden vi fik ham (han var 4 mdr) i starten var det "kun" når han blev for ivrig eller ville have opmærksomhed at han snappede efter os, men nu bider han efter os når vi skælder ham ud for snapperi! Meget meget ærgeligt, da vi holder utrolig meget af ham, men på grund af hans snapperi, så tør vi ikke lade ham være alene med vores datter og hun er bange for ham. Så de har ikke det forhold de burde have ;O( Nu er vi seriøst begyndt at overveje om vi overhovedet kan byde vores datter på, at hun er bange for at færdes i sit eget hjem? Eller om vi er tvunget til at finde en familie til ham - uden børn?
Har brug for gode råd. Holder meget meget af ham, men må jo prioritere min datter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider efter os ;O(
  • #1   26. sep 2007 Umiddelbart ville jeg foreslå jer at i tager kontakt med en adfærdsbehandler... Så er der en chance for at i kan få løst problemet, uden at i skal af med ham

  • #2   26. sep 2007 Hvis I er opsat på at bruge tid og kræfter på det kunne I bruge en adfærdsbehandler, hvis det ellers er udelukket at hunden har ondt / er syg.

    Selv ville jeg ikke byde mine børn at være bange for vores egen hund, og når I har haft ham i et år, og det kun er blevet værre, så kunne det være I skulle overveje at finde en der kan overtage ham, en der kender til racen, en der kender til de problemer I har med ham.

    Held og lykke uanset.


  • #3   26. sep 2007 Hej Anni.

    Jeg er lidt skuffet over du ikke henvender dig til mig som opdrætter inden du skriver herinde.
    Vi kender jo hunden, og hele hans familie og vi har ALDRIG hørt om nogen af dem skulle bide eller snappe.
    Husk du i kontrakten har skrevet under på at hunden ikke må sælges uden opdrætter bliver orienteret først.
    Du er velkommen til at sende ham retur til os hvis I ikke vil have ham, men jeg syntes vi skulle tage den her privat istedet for her på HG.

    Venligst Sinna


  • #4   26. sep 2007 Desværre bor vi jo heroppe på Grønland hvor der ikke er de muligheder der er i Danmark, så hvis problemet skal løses har vi sådan set kun os selv ;O( Men jeg må sige at vi virkelig har prøvet alt det sidste års tid, alle de gode råd vi kunne bruge. Men nu er jeg bare nået et punkt hvor jeg bare må tænke mere på min datter, for det er jo ikke sjovt for hende at hun er bange for at gå rundt derhjemme... Men som sagt, det sidste jeg vil er at komme af med ham, så jeg giver ham en chance til igen ved at prøve nogle gode råd igen igen herfra ;O)

  • #5   26. sep 2007 Hej Anni

    Jeg ved at Susanne på Internatet i Nuuk har gode kontakter til nogle af adfærdsbehandlerne i Danmark, som også har været oppe og give foredrag i Nuuk,og har hjulpet med de problemer folk havde. Måske du kunne få noget kvalificeret hjælp ved at snakke med hende?

    Hvis du vil, så skriv til mig privat - så skal jeg nok give dig hendes mail-adresse, op "advare" hende om, at du nok kontakter hende smiley


  • #6   26. sep 2007 Jeg er helt enig med Anni i at det skal stoppes, og at datteren ikke skal være bange for at være i sit eget hjem.
    Men er stadig skuffet over at høre om problemet herinde


  • #7   26. sep 2007 Har i forsøgt at sige Nej (eller aflede med lyd) for derefter at give hende noget som hun godt må bide i (med roooos)?

  • #8   26. sep 2007 Karina: Jeg kender godt Susanne, da vi plejer at kommer nede hos dyrenes venner ;O)

    Sinna. Hej længe siden ;O) Er lidt overrasket over at høre at det først er nu du hører om det, for jeg sendte dig faktisk en mail om det for nogle måneder siden + det angående med at han ser lidt dårligt. Men jeg har ikke fået en tilbagemelding fra dig, derfor skriver jeg herinde, da jeg er desperat for at få bare lidt hjælp da vi jo inderst inde ikke vil af med ham (han er jo dejlig dejlig når han ikke snapper, ingen tvivl om det!) Men har brug for lidt råd eller høre fra nogen der har været i samme situation og Sinna, du er velkommen til at skrive på min mail ;O)


  • #9   26. sep 2007 Vi har kontakt til alle hans kuldsøskende som siger deres hunde er det nemmeste og blideste de kan forestille sig. Da Felix boede hos os elskede han børn og har aldrig snappet efter dem.
    Jeg siger ikke det er jeres egen skyld, men måske skulle i vise ham at det er jer der bestemmer på en kærlig men bestemt måde.
    En hund trives bedst med at vide præcist hvor dens plads i herakiet er, og den plads skal altid være under menneskerne.


  • #10   26. sep 2007 Søster target: Ja har brug NEJ og dygtiiiig hele vejen igennem og han er nok den hund i byen der har flest gumlelegetøj ;O)

  • #11   26. sep 2007 Hej Anni

    Jeg har desværre ikke modtaget nogen mail fra dig, for så havde jeg som jeg plejer jo skrevet til dig.
    Jeg håber I finder en løsning på problemet som både hund og jer kan være tjent med.
    Hvad er det med at han ikke ser så godt?


  • #12   26. sep 2007 Jeg skrive en mail til dig igen angående hans øje, da det mere er om snapperiet jeg vil have råd herinde ;O)

  • #13   26. sep 2007 bare ok Anni. jeg ser frem til at høre fra dig. Hils familien og ikke mindst Felix fra mig.
    Knus Sinna


  • #14   26. sep 2007 Det er jo svært når man ikke selv har set situationen han er i når han bider

  • #15   26. sep 2007 Vi har haft en collie der gjorde det samme. Den ville sådan set bare samle familien -det ligger jo naturligt for den. Så her blev der arbejdet på at den ikke skulle hyrde os + at vi fandt ud af at den simpelthen ikke blev aktiveret nok.
    Da den fik mere at se til hver dag, hørte snapperiet op.

    -den har så ALDRIG bidt på nogen måde, det var "bare" snappen efter ben osv., for at få os til at flytt os i den ønskede retning.


  • #16   26. sep 2007 Hvordan arbejdede i på at den ikke skulle hyrde jer?
    Vi tager vorers ud i naturen én gang om dagen (foruden alle hans "normale" gåture) og lader ham løbe rundt og lege med bolden.


  • #17   26. sep 2007 Måske at give den små opgaver som den skal løse.

  • #18   26. sep 2007 Det får han selvfølgelig også lov til ;O)

  • #19   26. sep 2007 Det der var vigtigst for vores var ikke så meget at han fik lov at løbe (og boldleg KAN være med til at stresse hunden = øge den uønskede adfærd).
    Det vigtigste var mentalt at køre ham træt. Stille små opgaver i løbet af dagen, masser af varieret træning, men uden at køre ham helt op hvor han blev stresset og vild (han havde meget svært ved at falde ned igen).
    Spor, ticks og den slags er godt til på en rolig måde at gøre hunden lidt træt.

    Jeg var ikke så gammel dengang, så hvordan der specifikt blev arbejdet på at han ikke hyrdede os kan jeg ikke så godt huske. Men en del af det var at aflede ham når han begyndte på det. F.eks når han kom og lige skulle til at snappe, så blev han bedt om at hente noget eller lave et lille trick, så han kunne få ros i stedet for skældud, og så han glemte hvad det var han var i færd med.

    Men aktiveringen var klart det vigtigste. Hyrdehunde er ofte ret intelligente og lidt løbeture + boldleg er ikke nok til at udfordre deres hjerner:o)


  • #20   26. sep 2007 Annemette: Jeg har skrevet en lang mail til opdrætter da hun af mærkelige årsager ikke har modtaget den første. Men herinde er det jo bare råd om snapperiet, for alle råd tages med kyshånd ;O)

  • #21   26. sep 2007 Prøv at få ham til at lave noget andet, giv ham en opgave hvis det ser ud som om han skal til at hyrde/nappe.

  • #22   26. sep 2007 Vi kører ham ud til naturen hver dag for at løbe, for han har ret meget energi der skal ud hver dag, ellers kan han ikke slappe af om aftenen - og vi nyder begge to at tage ud i den dejlige kolde friske luft, specielt nu hvor der er kommet sne ;O) Så det nyder han, og han falder hurtigt til ro igen efter sådan en tur (ved at han nyder det) Tricks har vi også, men må nok gøre det noget oftere...

  • #23   26. sep 2007 Anni -jamen motion er skam osse vigtigt:o)

    Det er bare slet ikke nok for sådan en aktiv hund. Du skal finde en god balance mellem mental og fysisk aktivitet. Den mentale del skal osse ske dagligt.

    Ligesom man jo ikke ville byde hunden en hel dag uden fysisk udfoldelse, bør man heller ikke byde den en hel dag uden lidt hjernegymnastik.

    Som sagt er hyrdehunde ofte temmelig intelligente, og hvis man ikke sørger for at stimulere deres hjerne, så finder de selv en måde at gøre det på. F.eks. ved at hyrde familien, da det jo ligger naturligt for dem, det er jo det de avlet til.


  • #24   26. sep 2007 Ja prøv at lav flere tricks med ham og især når det ser ud som om han skal til at snappe :o)
    Prøv at gi ham små opgaver som at samle ting op du taber, smid ting ud i skraldespanden, tøm vaskemaskinen, åbne skabe og døre, tænd og sluk lyset osv osv. Kun fantasien sætter grænser næsten :o)


  • #25   26. sep 2007 Som anita siger -gør ham til en "forlænget" arm i hverdagen. Han kan skam hjælpe med mange ting i hjemmet (selvom det af og til tager længere tid når hunden gør det hihi).

    Og så er det vigtigt at du er 100% opmærksom på ham når i er i hjemmet indtil der er styr på snapperiet. Han skal fanges i det INDEN han når at snappe, så du kan nå at aflede ham med en opgave han skal løse.


  • #26   26. sep 2007 Tak for svarene ;O)

Kommentér på:
Bider efter os ;O(

Annonce