{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Undren {{forumTopicSubject}}

Jeg har været inaktiv på HG i flere år på grund af den hårde tone. Ikke overfor mig, men generelt.
Kan måske godt forstå at nye der kommer ind får blæst håret bagud over den måde man kommunikerer på.
At man er uenig eller synes at andre gør det forkert ift hvordan man selv vil gøre det er så ganske naturligt, men direkte at svine hinanden til og tale ned til folk synes jeg er lang over niveau.
Jeg kan ikke forstå at et ganske almindeligt spørgsmål kan ende ud i et drama fra nogen sider forstår jeg simpelthen ikke.
Man kunne måske når man har fået sine svar stoppe at med at skrive mere så det ikke ender ud i et kaos af nedladende beskeder fra omverdenen. Eller dem som kun synes at TS er en idiot på flere områder stopper med at besvare.
Nogen skal næsten sprælle i et net af utilfredse hundeejere for at forsvare sine handlinger. Det ser meget grimt ud og er en kedelig menneskelig tendens.
Jeg ved godt at medieverdenen er ubarmhjertelig og man kan nemt få ørerne i maskinen, men mn er nu engang selv ansvarlig overfor det man skriver.
Kan se det absolut ikke er blevet bedre tværtimod.
Nu bliver jeg måske trukket med i møllen, men jeg er godt polstret og kan stoppe i tide både den ene og den anden vej.
Bare lige et lille ønske om god opførsel overfor hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undren
  • #1   18. apr 2023 Du har fuldstændig ret smiley

    Jeg sad og skulle finde en gammel tråd, og gik ind i min forumsvar for at scrolle dem igennem. Og så en tendens, hvor en overvejende del af mine svar er negative og/eller ret bryske.

    Sådan skal det jo ikke være! På facebook, og særligt i de grupper, hvor folk "kender" hinanden, har jeg slet ikke samme tone.

    Så hos mig er det helt sikkert et udviklingspunkt (som man siger på mit arbejde smiley ). At man godt kan være uenig men samtidig skrive pænt.

    Og så er der også de svar, hvor det kommer ud præcis som det skal, og at det er meningen, at svaret skal lyde både skrapt og surt. Som fx tråden (på fb) hvor en hundeejer skrev, at vovse havde slugt et batteri, og en anden foreslog at hælde vodka i hunden, så den kastede op smiley

    Så ja, jeg forsøger at huske på, at jeg godt kan skrive ordentligt, også selvom jeg er m-e-g-e-t uenig. Men nogle gange glipper det smiley


  • #2   18. apr 2023 der er stadig af og til en hård tone herinde, men at det ikke er blevet bedre er jeg ikke enig i ... for år tilbage var der mange der diskuterede og var uenige og personlige nogle gange, i dag synes hg at bestå af en mindre flok aktive brugere, og ja der er det imo hos en lille gruppe blandt os hvor kæden af og til hopper af ...
    Som i den virkelige verden bør alle tænke over deres væremåde, og som i den virkelige verden lykkes det ikke altid .. der er ikke fejlfrie mennesker ...
    Der er også brugere der konsekvent insisterer på at skrive om ting, og på en måde de ved der provokerer og som trods pæne henstillinger bliver ved, så alle har et ansvar ..


  • #5   18. apr 2023 Helt enig. En ting er at være uenige, den slags kan ikke undgås, men jeg forstår ikke behovet for at tale ned, gøre grin med, blive hånlig eller andet.
    Og jo, det smutter da også for mig indimellem, men det burde virkelig ikke være nødvendigt og i såfald, bør man nok kigge indad, i stedet for at pege fingre af alle andre.
    HG er et godt sted hvor man kan lære meget og få svar på mange ting. smiley


  • #7   18. apr 2023 Jeg er her ikke meget af samme grund.

  • #9   18. apr 2023 John, din hang til løgne savner jeg ikke. Jeg har aldrig startet en indsamling eller bedt nogen om det. Iøvrigt er det ret ligegyldigt nu, hvor hunden ikke min.

  • #10   18. apr 2023 Når man har siddet længe og krummet tæer ...( så længe at man ikke KAN rette tæerne ud igen ) .... så er det dælme nogen gange svært at holde sin mund .

    Så jeg har ofte valgt at trykke på PYT-knappen ... og i stedet for at skrive noget grumt om/ til vedkommende -------> så masserer jeg mine tæer i stedet for. ..... smiley smiley smiley smiley


  • #11   18. apr 2023 Ups .... Masserer lige mine tæer lidt igen . smiley

  • #12   18. apr 2023 hvad er det nu man siger, huske når man peger fingre af en, så er der 4 fingre der peger tilbage mod en selv ... det er ihvertfald en sætning der måske bør gøre at man ser på om man selv bidrager til den gode oplevelse, eller den dårlige ..

  • #14   18. apr 2023 Altid Isabelle. Men vil man vende alle mine ord, tja så kan jeg ikke gøre en pind. Og nu må i hygge jer uden mig, inden i kommer for højt i gear.

  • #16   18. apr 2023 Jeg husker hvordan her var, da jeg startede herinde... manner... det kan jo slet ikke sammenlignes med idag.
    Altså... hvis man synes tonen er hård idag, så ville man da være død dengang, for hooooold da fest!


  • #18   18. apr 2023 Ja, der var da en del underholdningsværdi i nogen af trådene... totalt popcorn og Jerry Springer *G*

  • #19   18. apr 2023 netop Jerry Springer, og Ricki Lake ... der også huserede på amerikansk tv i de år .. med slåskamp på scenen og alt mulig .. det var sgu sjove tider ...

  • #20   18. apr 2023 Åh ja, Ricky Lake smiley

  • #23   18. apr 2023 samme tidsperiode, lidt mindre slagsmål.
    Buttet brunette. Mener hun vist havde en rolle i Hairspray?


  • #25   18. apr 2023 klart du er gået glip af noget ... nogle gange drama på højeste plan med laveste fællesnævner ... men hun var nu ret sjov

    https://www.google.dk/search?q=ricki+lake+show&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjKu4bq-rP-AhWsR_EDHaILDuwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=657&dpr=1

    https://www.google.dk/search?q=ricki+lake+show&source=lmns&tbm=vid&bih=657&biw=1366&hl=da&sa=X&ved=2ahUKEwi49Kfu-rP-AhWMNuwKHQMBDpIQ_AU
    oAnoECAEQAg#fpstate=ive&vld=cid:db835494,vid:ZRs8PC8QlFc


  • #26   18. apr 2023 Er helt enig med dig. Men har personligt lært at lukke af for den slags og bare holde en pæn tone uanset hvad folk måtte sige til mig. Jeg har været vant til fra barn af at blive talt grimt til af både børn og voksne så om folk mener jeg er dum, grim eller andet må de jo have lov at mene. Sålænge jeg ved at mine egne handlinger og intentioner ikke er gjort med dårlige hensigter, så rører det mig ikke rigtigt. Men ingen tvivl om at man gør sig selv en kæmpe tjeneste ved at minimere sin tid på sociale medier og de hårde toner. Det er derfor skønt at være hundeejer og komme ud i naturen med sine hunde og nyde livet i godt selskab. smiley

  • #27   18. apr 2023 Hvor er jeg glad for at se alle jeres kommentarer. Der er netop hygge og debat på et niveau hvor vi alle kan være med.
    Jeg er da glad for at høre at i mener at tonen ikke er så hård som da jeg sidst var med.
    Nu er jeg, synes jeg da selv, en der formår at skrive min mening på en pæn og konstruktiv måde uden at undlade hvad jeg mener om sagen smiley
    Det er vist noget man lærer i et servicefag og har med mennesker at gøre.
    Den tone der er anvendt i denne debat er jeg vild med. Sådan lidt løssluppen, ironi og glimt i øjet. Jeg er fan.
    Bliver det for speget så lukker jeg af og tænker pyt. Mener bar t man kommer allerlængst med at tale pænt til hinanden ??


  • #28   19. apr 2023 Jeg har heller ikke været aktiv i en længere periode, og shit her er blevet kedeligt.. Sorry to say.
    Enig i at man kan og skal diskutere uden at svine, men her er da helt utroligt stille.
    Personligt savner jeg de til tider ophedede tråde, hvor det virkelig var vigtigt at præcisere hvilket nr svar man reagerede på for det kom til at stå 15 svar længere nede.
    Der er jo ikke meget udvikling hvis man alle sammen bare skal være enige.



  • #29   19. apr 2023 @Ib ....helt enig ... der var tråde hvor det var et problem at gå på arbejde, det var helt umuligt at samle op og følge med når man kom hjem ... og nogle dage var der mere en en side med nye emner ... det var virkelig sjovt ... og en udfordring til de små grå indimellem ..

  • #30   19. apr 2023 Ib og Hanne
    Jeg siger bestemt ikke man skal være enig, det bliver kedeligt. Jeg efterlyser bare at man skruer lidt ned for ordgyderierne. Tænker ikke der er noget der synes det er fedt at blive talt/skrevet grimt og nedladende til smiley
    Er der nogen der ved hvorfor der er blevet så “kedeligt” ?
    Jeg ved kun hvorfor jeg ikke har været aktiv i flere år ??
    Det er faktisk første gang at jeg har skrevet et indlæg.


  • #31   19. apr 2023 Birgitte: Jeg tror at de fleste er flyttet til FB.
    Nogle blandt andet fordi, de var trætte af, at der var for meget bøvl over tonen herinde, og det ødelagde debatterne. Der er HG-grupper på FB, hvor tonen kan være virkelig hård.

    De fleste af de "gamle" HG'ere findes på FB, og der deles jo de ting, der før blev delt herinde.


  • #32   19. apr 2023 og så er der alle os der åbenbart lever i lykkelig uvidenhed om hvor der er popcorn på fjæs

  • #33   19. apr 2023 @ Sanne, er der mere end en HG gruppe på FB ... jeg er i en, og den sker der ikke meget i synes jeg ..

    @ Birgitte, der er mange af de brugere der debatterede i gl dage der ikke er her mere, aktivt .. måske de har fået andre ting der optager dem ..

    Men en Minion, en Maj-Britt, en Tante (der døde) , og mange flere ... du kan prøve at søge i emner/tråde, der er nogle "hvor blev de af" der er nævnt flere der var aktive en gang som man enten aldrig eller uendeligt sjældent støder på ..

    blandt andet denne jeg selv oprettede :
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1312002-hvor_blev_de_af


  • #34   19. apr 2023 Hanne
    Ja der kan være mange grunde til at folk ikke længere er aktive.
    Jeg ser ikke så meget på facebook af hundegrupper.
    Jeg er kun i en gruppe og der er jeg sjældent inde. Det er rigtigt at tonen kan være hård og det gider jeg ikke. Jeg krummer tæer og tænker vil i sige lige sådan hvis i stod foran personen ? Nogen ville nok, men flertallet gemmer sig bag tasterne.
    Jeg var lige inde og kigge i det Forum du nævner. Jeg kender ingen af dem og kan heller ikke huske nogen af dem.
    Never mind. Jeg er nu nok heller ikke aktiv så længe her denne gang.
    Hyggeligt at høre jeres meninger alligevel ??


  • #35   19. apr 2023 Hmmm jeg synes faktisk ikke generelt at tonen er hård. Jeg synes, det virker til, at de fleste virkelig gør deres bedste for at beherske sig, og formulere sig ordentligt.
    Men direkte, klar og ærlig kommunikation KAN godt opfattes som hård, specielt hvis det sker med et par deltagere, der tidligere har haft lidt udfordringer med hinanden smiley


Kommentér på:
Undren

Annonce