{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Tilskud til hund med slidgigt {{forumTopicSubject}}

Hej,

Aslan døjer temmelig meget med sine bagben nu og kan ikke længere følge med på længere gåture smiley
Han har en rygsæk, han kan komme i samt en klapvogn for at Skåne ham.

Han skal til dyrlæge og blive udredt og evt have noget smertestillende.

Er der noget tilskud jeg kan købe og give ham i fodret, som kan afhjælpe ham?

Billede af min gamle dreng smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til hund med slidgigt
  • #1   8. maj 2023 Nå, det var ikke med, men i skal ikke snydes smiley

    profilbillede
  • #2   8. maj 2023 Der findes adskillige typer tilskud, du kan give ham. Jeg giver Flexadin Advanced/Moveflex
    til mine 2 ældre damer. Flexadin var efter dyrlægens anbefaling, og jeg har indtryk af, at mange bruger det og er godt tilfredse med det.
    Moveflex er samme produkt men lavet til mennesker, og derfor meget billigere. Jeg startede med Flexadin og skiftede så senere over til Moveflex, og jeg mærker ingen forskel på brugen af de to produkter.
    Derudover får de Vital Animin, som jeg har brugt i mange år til mine ældre hunde.

    Men som sagt, der er mange produkter på markedet.


  • #3   8. maj 2023 Som Lene bruger jeg også Moveflex. Før i tiden til Bella (som startede på Flexadin, men overgik til Moveflex), og i dag Dorit. Derudover får mine hunde Luposan Gelenk Pellets, og så får de en vitaminpille - sidstnævnte tror jeg ikke giver så meget ift led.

    Da Bella var gammel, fik hun Ekyflex Mobility (som egentlig er til heste), alternativt Solanum Flex HA Plus. Og så fik hun fast smertestillende og de sidste måneder også librela.

    Flexadin/Moveflex skal gives forskudt fra øvrige tilskud, så det ene morgen og det andet aften smiley


  • #4   8. maj 2023 Har gode erfaringer med flexadin

  • #5   8. maj 2023 Tak! Jeg tror jeg vil starte ham op på lidt flexadin og selvfølgelig lige høre hvad dyrlægen også mener smiley Men så har jeg lidt at gå efter

  • #6   8. maj 2023 Husk at det skal være Advanced-udgaven, ikke plus. Og det er en ret stor tyggetablet, så med en lille hund, ville jeg uden tvivl gå med Moveflex i stedet smiley

  • #7   8. maj 2023 Tak Anne! Det var jeg ikke klar over smiley

  • #8   9. maj 2023 Jeg ville snakke med dyrlægen om cartrophen behandlinger. Oftest er det 4 injektioner med en uge i mellem og derefter en gang hver 1/2 år.
    Det er ret billigt og der er ikke rigtig nogen bivirkninger, men har stor effekt på mange hunde.


  • #9   9. maj 2023 AG - Tak! Vi skal afsted i næste uge, når jeg har ferie, så jeg kan få ham grundigt undersøgt smiley
    Lige nu trives han med at sidde i klapvogn, men han har tydeligvis ondt, når han går smiley


  • #10   9. maj 2023 Hvis din hund allerede nu har så ondt, at den ikke engang kan gå en simpel gåtur, så må du da have vidst længe, at der skulle gøres noget. Få dog en hurtigere tid hos dyrlægen, så hunden bliver smertedækket.
    Tilskud er altid en rigtig god idé, men det lyder til, at det er meget sent i processen, du sætter ind med dét.


  • #11   9. maj 2023 Rikke det er da ikke sikkert. Lucky fik det rigtig træls da det begyndte at blive godt sidste år, indtil da havde han haft det fint. Han går fast til fys, og jeg laver en del fitness med ham, det kan selvfølgelig have haft indvirkning på at der ikke var symptomer før.
    Der gik ikke en måned fra vi var ved dyrlægen første gang, til jeg stod ved dyrlægen og ville snakke om en aflivning, Lucky var ikke glad, ville ikke gå ture og virkede bare slet ikke som Lucky. Dyrlægen snakkede mig til ro, og ville lige prøve en anden type gigt medicin, inden vi smed håndklædet i ringen.
    Der gik 1-2 dage fra han startede på det nye, til han nærmest løb rundt på tur og faktisk gerne ville gå langt.
    Nu hvor vejret bliver godt, kan han sagtens gå 5 km igen.
    Så selvom hunden jo nok har haft noget længe, så er det ikke sikkert der har været symptomer længe.
    Lucky ryger til dyrlægen, bare han kigger forkert på mig, for jeg er så bange for at miste ham (angst og traume, jeg ikke har fået bearbejdet) så han har i hvert fald ikke gået med symptomer før han kom til dyrlægen. Så jeg kan ikke se hvorfor aslan ikke skulle kunne have det på samme måde.


  • #12   9. maj 2023 Rikke, Han kan sagtens gå simple gåture. Han får massage, kranio sakral og går til kiropraktor. Så jeg synes jeg gør en stor del allerede!

    Han er først lige begyndt at smide halen og gå med lidt stivere ben nu.

    Jeg skrev intet om simple gåture. Vi går mellem 5-7 km dagligt. Han går til træning udover også. Han har bare problemer når vi skal gå mere end 4 km nu og derfor skåner jeg ham. Han er fint glad og løber og leger med min anden hund, så jeg mærker ikke andet på ham end at han smider halen, men der kender jeg ham godt nok til at vide at det er fordi han ikke gider gå mere.


  • #13   9. maj 2023 Citat:
    "Lige nu trives han med at sidde i klapvogn, men han har tydeligvis ondt, når han går"

    Jamen, så er alt jo glimrende..... smiley



  • #14   9. maj 2023 Rikke - Ja, skulle måske have skrevet at det var når vi gik mere end 4 km i streg. Jeg har ikke klapvognen med på hverken morgenturen eller aftenturen.
    Han har ikke ondt når han går 3 km feks.

    I søndags gik vi 6 km, der sad han i rygsækken 1,5 km ca, der var ingenting. Da han kom ned fra rygsækken, så spurtede han rundt med zoomies og hyggede sig.

    Synes selv jeg tager mange gode forholdsregler omkring ham og skåner ham så vidt muligt. Han var til behandling i forrige uge og der kunne behandleren kun mærke en lille låsning, han er en glad hund og har på intet tidspunkt oplevet at han var ile til mode og ikke har ville lave noget.


  • #15   9. maj 2023 Jeg er ikke i tvivl om, at du gør en masse for din hund, men hvis en hund udviser så store smerter efter 3 km, at den ikke vil gå, har den med garanti også ondt op til.




  • #16   9. maj 2023 Rikke - Han går og stopper ikke med at gå.
    Om jeg så gik 6 km så går han og følger fint trop, han smider halen. Han er stivbenet i bagpartiet som han bliver behandlet for.
    Det er ikke fordi HAN siger fra, det er mig som skåner ham, når han smider halen.


  • #17   9. maj 2023 Det hænger simpelthen ikke sammen, det du skriver....
    Fortsætter vi debatten er hunden frisk som en unghund om lidt.

    Uanset - jeg håber det bedste for din hund.


  • #18   9. maj 2023 Han er ikke frisk som en unghund, nej.

    Du får det til at lyde som om han selv ikke gider gå længere. Dét vil han gerne. Han smider blot halen og jeg synes han bliver stivbenet = jeg tænker smerter - derfor tager jeg ham op. Han forsætter bare med at gå, hvis jeg ikke gør.


  • #19   9. maj 2023 Jeg forholder mig udelukkende til, hvad du selv har skrevet.


  • #20   9. maj 2023 Men Rikke, du kan da ikke diagnosticere en hund online. Hvis du kan, så synes jeg, du skal åbne en klinik, for så er der da gode penge i det smiley

    TS beder om råd forud for et nyt dyrlægebesøg. Hun skal ikke sidde og vende hvert et ord herinde for at formulere det optimalt. Det er et forum, og ikke en afhandling.


  • #22   9. maj 2023 Kan godt se at jeg har formuleret mig forkert. Det er nok bare fordi jeg tager det alvorligt og når han ikke længere kan følge med på ture, så er det jo fordi han ikke går de fulde km mere sammen med Luna smiley Synes jo det er synd, hvis han skal blive hjemme fordi vi skal gå 6-7 km. Han har ingen problemer på de små ture, det er bare vores daglige lang ture, hvor jeg skåner ham med at komme i fx taske, så han ikke går glip af noget. Igen han er næsten 13 år, så måske skal han bare ikke gå så lange ture længere.

    Han kommer til dyrlæge uanset og bliver tjekket igennem.


  • #23   9. maj 2023 Lens - Dit første afsnit er simpelthen for fjollet. At du er uenig med mig er glimrende, men det andet....arh, come on, det er for plat smiley



  • #24   9. maj 2023 Ja min joke var nok lidt for meget, men det jeg mener er, at vi kan ikke forvente at ts forklarer alt optimalt på et forum. Hun skal forklare det til dyrlægen, ikke her.

    Af samme grund kan vi ikke rigtig dømme hende som ejer.

    Mener jeg.

    Jeg tror man skal passe på med at tage alt der skrives online helt bogstaveligt. TS har siden forklaret sig jo. Så kunne den jo bare være stoppet der.


  • #25   9. maj 2023 Når man står med en ældre hund, bliver små problemer hurtigt store inde i hovedet. Så jeg kan egentlig godt sætte mig ind i, at det kan være svært at formulere sådan helt nøgternt. Jeg havde mange katastrofetanker, da Bella var gammel og blev mere stiv i skelettet, og jeg tror at beskrivelserne af hende, tit var MEGET værre end virkeligheden.

    Jeg kunne gå med min veninde, som havde kendt Bella altid, og jeg kunne sige “ej, nu har hun godt nok ondt”, og veninden fattede ikke en skid, for hun kunne ikke se noget. Men for mig var det tydeligt, omend det var svært for mig at forklare smiley


  • #26   9. maj 2023 Sådan havde jeg det også med Hugo og hans gigtsygdom. Jeg måtte hele tiden have andre øjne på.

    Jeg synes det er fint at spørge dyrlægen og så have de gode fif med fra tråden. så skal dyrlægen nok vejlede


  • #27   10. maj 2023 Klart.....alt er da helt sikkert blot formuleringsproblemer, lad os bare sige dét smiley

    Lens - Den var sådan set lukket fra min side. Det var dig, der rørte i gryden med dit forsøg på at angribe mig som person fremfor blot at argumentere imod, hvad jeg skriver. Sådan noget lader jeg ikke stå ubesvaret.


  • #28   10. maj 2023 Rikke, du er velkommen til at komme og møde ham. Så vil du se at ikke er som dine antagelser.

    Jeg tænkte ikke det var nødvendigt at skulle udpensle situationen. Sagen er at jeg søger råd til hvilke eventuelle kost tilskud jeg kan give ham. Dyrlæge delen er der styr på.

    Du kender hverken Aslan eller ej og har ingen idé om hvor længe situationen har stået på eller ikke har.

    Gryden til at jeg mistænker slidgigt er fordi ingen af hans behandlere har påtalt at han har smerter og hans stivben forsvinder efter en behandling, så det er klart at vi har tænkt at det er fordi noget har sat sig i ryggen. Normalt får han en behandling hver 3 måned, for at vedligeholde. Selvfølgelig hvis han stiv ben kommer hurtigere, så får han behandling før.
    Han fik behandling i forrige uge og allerede nu har han stive ben igen, og dét finder jeg underligt og må være pga smerter og muligvis slidgigt, da det ikke burde komme så hurtigt igen.


  • #29   10. maj 2023 Jeg tænker ikke det er formuleringsproblemer men snarere at det her er et forum hvor man skriver til andre ejere og ikke en dyrlæge fx. Derfor formuleres tingene mere frit fra leveren og måske mindre gennemtænkt, især fordi formålet jo ikke er en diagnose men et simpelt råd om, hvilke kosttilskud man kan snakke med fagpersonen om senere.

    Jeg synes ikke det lyder som en hund, der har behov for at vi belærer ejeren. Dem er der nok andre af, og jeg reagerer fordi jeg synes kritikken rammer over målet i dette tilfælde.

    Når man ender med at skulle sidde og forklare hvert et ordvalg igen og igen dør motivationen og det er synd for som ejer end en hund har man nogle gange bare brug for at vende tingene løseligt med andre og få lidt håb og råd. Indtil dyrlægen skal se ens hund.

    TS har forklaret sig en gang. Det må da være nok. Hvorfor blive ved ?

    Jeg kan sagtens forstå behovet for at samle lidt mere viden før man står ved dyrlægen. Det giver håb og trøst for det er jo aldrig sjovt når de ikke er helt nye mere de kære hunde.


  • #30   10. maj 2023 Lens - Tak! Det er ikke sjovt at have en gammel hund, hvor man pludselig føler at tiden tikker ud, når man ser at de ikke er en ung model længere smiley

    Han løber jo stadig agility (hyggeplan) og går til Hoopers og han bliver aldrig presset til noget han ikke vil smiley


  • #31   10. maj 2023 Julia deler tit videoer og billeder af hendes hunde på instagram. Det var enten i går eller i forgårs hun lagde en video op af hendes to hunde der løb sammen hen ad en grusvej, der så han i hvert fald ikke ud til at fejle det mindste.

    Det er altså ikke alle mennesker der kan få fri eller stormer til dyrlægen til en akuttid, med ting der ikke er akutte.
    Hvis den havde været helt gal, havde hendes behandler forhåbentlig også sagt noget, det ved jeg da i hvert fald min ville gøre.

    Min hund er kun 10, så jeg er vel først nu på vej ind i "at have en ældre hund", men jeg vil give de andre fuldstændig ret. Små ting, ting som ingen andre nogensinde ville bemærke, bliver nogle gange blæst op til kæmpe ting, og at hunden nærmest er døden nær, selvom den måske i virkeligheden bare har en off dag.

    Jeg tænker det er helt normalt, at en hund på 12-13 år måske bare ikke altid har energien til at gå 5-10 km, men måske godt kan gå 2. Man forventer vel heller ikke at 80 årige mennesker går lange ture? Det er da dejligt hvis de kan, men man forventer det da ikke, heller ikke selvom de så er så friske at de lever til de er 100.


  • #32   10. maj 2023 Lens:
    "TS har forklaret sig en gang. Det må da være nok. Hvorfor blive ved ?"

    Hvad er det, du ikke forstår? Sagen var slut fra min side, så kommer du fisende ind fra højre, og angriber min person, og sætter gang i det hele.
    Du kan gå efter mine meninger, holdninger og de ting, jeg skriver, men når du lukker lort ud om min person, så stopper det! Jeg har IKKE diagnosticeret TS' hund! Jeg har stillet mig undrende over, at TS først SELV siger at hunden tydeligvis har ondt, ikke vil gå osv.... og derefter bebuder at hunden nærmest intet fejler men blot smider halen og er stivere til bens. Den gryde, DU holder i kog, var færdig for længst.

    På et debatforum må man forvente, at der kan opstå en debat til de ting man skriver. Alternativt kunne man benytte google til opslag, når nu det kun er navne på tilskud, der måtte gives.
    ------------------------------------
    Til trådstarter
    Nej, jeg er kun glad på din hunds vegne, at den slet ikke har det så slemt, som du ved din formulering, fik det til at lyde. Jeg læser, hvad der skrives., Jeg har ingen forventning om, at jeg selv skal trække 50% fra, når jeg læser opslag.
    Din hund har det slet ikke så slemt, som jeg meget fejlagtigt fik ud af dine egne skriverier.......jeg har forstået det.


  • #33   16. maj 2023 Hvordan ordinerer I moveflex til jeres hunde? smiley

  • #34   17. maj 2023 Ordinerer? Altså får det ind i hunden? En klat leverpostej på en ske, og vupti, så er det nede smiley

  • #35   17. maj 2023 Jeg lægger det bare oven i maden.

    Hvis du mener, hvordan vi ved, hvor meget hunden skal have, så er det med Flexadin en pille pr. dag uanset hundens vægt, og det har jeg overført til Moveflex. Nu er mine hunde store, så der har ikke været de store bekymringer, om det er passende. Der står på pakken en pille pr. dag til voksen, hvilket vil sige at det er samme dosis til en lille spinkel dame og en stor kraftig mand. Men der står også, at dosis ikke må overskrides, så om det vil blive for meget for en lille hund, der jo på ingen måde nærmer sig en voksen i vægt, tør jeg ikke sige.


  • #36   17. maj 2023 Det er samme dosis til kat, hund, menneske og hest.

Kommentér på:
Tilskud til hund med slidgigt

Annonce