{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Pelspleje {{forumTopicSubject}}

Kan man sige at hunde der skal trimmes ikke fælder?
Eller også omvendt hunde de fælder skal ikke trimmes?
Jeg er ret meget i tvivl om hvad der er det rette for min hund. Han skal børstes dagligt, da der nemt kommer filtre i hans pels. Dog ikke bag ørene, som på så mange andre typer hunde.
Det er svært at få vejledning hos prof hundefrisør, da de kun kommer med priser på klip,vask og negleklip med videre.
Det kan jeg selv fint klare, men er ikke sikker på hvad der er det rette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelspleje
  • #2   17. maj 2023 Kan se det er en blanding på din profil.. problemet med med ruhårstrimmere er at de kun trimmer deres egen race, så det kan nok være svært at finde en god trimmer, når det er en blanding..

    Men mit råd vil alligevel være at du prøver at opsøge en god trimmer for råd. Tjek de autoriserede hundefrisørers hjemmeside, det er ikke alle som har trimmekursus, mange kan kun klippe med maskine og saks og det skal din sandsynligvis ikke med den pels.


  • #3   17. maj 2023 det kommer meget an på pelsen.

    Trimmeracer som ruhåret hønsehunde, schnauzer, etc fælder stadig lidt men ikke så meget som korthåret racer. En labrador fælder helt vildt. Ergo er det ikke til at sige med din blanding.

    Har du prøvet at plukke hans pels? Falder de nemt af eller skal du rykke til?


  • #4   18. maj 2023 Ser ud til din hund er ruhåret, er det rigtigt? I så fald skal den formentligt trimmes og ikke klippes, men lidt afhængig af pelskvalitet.
    Min mor får trimmet sin JRT hos en opdrætter, der trimmer flere racer. Jeg fik min egen blanding trimmet hos en hundefrisør, der gjorde det i ruhårsracer. Så der er altså nogen, der trimmer alle/de fleste racer og/eller blandinger. Jeg ville opsøge sådan en og få em vurdering af, hvad den rette fremgangsmåde er for din hunds pels.


  • #5   19. maj 2023 Der findes jo lidt forskellige typer ruhårspelse. Hvilken type den er afhænger af hvilke gener for andre pelstyper, der er tilstede i hunden. Ruhårspelse fælder almindeligvis ikke særlig meget, hvis man altså trimmer dem smiley En utrimmet ruhårspels fælder.
    Der findes massere af trimmere der trimmer andet end egen race smiley Jeg har da fået trimmet en af mine hedengangne irere i 10 år hos en prof trimmer. Han har selv amerikansk cocker. Normalt trimmer jeg selv, men hende og jeg blev uvenner over trimningen. Hos proffen var hun eksemplarisk og hun kunne lide at komme der, så det var den bedste løsning.
    Ruhårsgen er dominant. Så i og med at der er ruhårsgen i den hund så vil den med ret stor sansynlighed have en pels der bør trimmes eller plukkes. Var foxterrieren ruhåret eller glathåret? Var gravhunden ruhåret, glathåret eller langhåret?
    Som Hi-jacks tænker jeg også at en simpel test kunne være at prøve at plukke pelsen og se om hårene nemt ryger af eller om der skal trækkes til. Alternativt kunne du måske få en herindefra, der kan trimme til at kigge på din hund og vurdere dens pels.




  • #6   19. maj 2023 Træls med folk der opretter en tråd, men som ikke deltager

  • #7   19. maj 2023 =6 Forstår ikke dit opstød, jeg har læst og været inde at synes godt om de kommentarer jeg har fået. Håber din dag i morgen bliver bedre smiley


  • #8   20. maj 2023 Henning, jeg tænker det handler om at mange stiller spg til dig som du ikke besvarer.

  • #9   20. maj 2023 Ja, undskyld men nogle af spørgsmålene er jo besvaret i min profil?
    Kan da godt gentage det her smiley
    Jeg ved ikke om min hund er råhåret, som det står i beskrivelsen af ham i min profil, har han en noget blandet pels.
    Og ja jeg kan godt trække nogle af de længste hår af ham.
    Race ( som også står i profilen) Mor: Garavhund(ukendt pels), Foxterrier(ukendt pels) Labrador. Far: Labrador, Tysk ruhår, schnauzer(ukendt str, gætter på mellem) og labrador.

    Min tvivl ang pelspleje går på om han skal trimmes( ikke klippes) Og om han så stadig har beskyttende pels.
    Som han er nu kan han være ude i al slags vejr, og bliver hurtig tør, når han har taget sig en dukkert.
    Han skal børstes dagligt, ellers bliver det en plage at trække en børste gennem pelsen.
    Han fælder en del i perioder.
    Og mange tak for kommentarerne smiley


  • #10   20. maj 2023 Lyder som en trimmepels der trænger til trim:)

  • #11   20. maj 2023 Jeg ville tage hunden til er prof hunde frisør og få vurderet om den skal klippes eller trimme.

  • #12   20. maj 2023 #11 Det er der flere grunde til jeg ikke bare lige gør.
    Som skrevet i tråd-start har ingen af de hundefrisører, jeg kunne finde, en pris på vejledning, men kun på klip mv (også negleklip 250.- !) smiley
    Derud over er der ingen garanti for at en tilfældig hundefrisør har kendskab til trimning.
    Og kender de endelig til trimning, er det til en specifik race.
    Jeg har undersøgt det, inden jeg starter sådan en tråd.
    Og jeg har haft hunde før af forskellige typer, men aldrig en' med sådan en pels.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #13   21. maj 2023 Prøv at henvende dig til Louise : https://salon-sojus.dk

    Hun kan med garanti bestemme typen af pels og måske være dig behjælpelig med at henvise til en der trimmer(trækker), hvis det stadig er gældende, at hun ikke tager nye kunder ind.

    Hun kan trimme flere forskellige racer.

    Når jeg kigger på billederne, ser det for mig ud til, at noget af pelsen er trimmepels, men at den også har flere steder, hvor det ikke er trimmepels (lidt som en broken jack russel)


  • #14   21. maj 2023 Tak CM, Jeg tror du har ret i at pelsen er broken. Og fint forslag. med salon-sojus,, Jeg kigger på det


Kommentér på:
Pelspleje

Annonce