{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Pelspleje {{forumTopicSubject}}

Vi har en dejlig puli blanding på 5 mdr, han er halvt puli, kvart puddel og kvart beagle. Han har en krøllet pels og vi er nu i tvivl om hvordan vi bedst plejer hans pels.
Vi blev anbefalet at karte den, men vi synes ikke længere det virker optimalt, pelsen virker ru og filtret efter kartning.
Pulier har originalt en pels med dreadlocks, men vi læner os til han skal trimmes, da det andet bliver svært at holde.
Så hvad er jeres råd til at pleje hans pels? Skal vi trimme hans pels helt kort nu og give ham et tykt dækken på på tur? Han har et softshell på nu da hans hvalpepels ikke har noget underpels.
Skal vi lade den gro, er dreadlocksne relativt simple at pleje og hvordan får vi ham til at danne dem?
Eller hvad skal vi gøre ved hans pels?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelspleje
  • #2   26. nov 2013 Vi havde ikke tænkt at hvis vi skulle trimme ham at vi så gjorde det selv, det er lige så meget hvordan vi plejer pelsen i det daglige smiley

  • #4   26. nov 2013 Jamen hvis vi bare alderen være nu bliver den krøllet i tynde "totter" hvis det at holde dreadlocksne ikke er for kompliceret må han for min skyld gerne få dem, men jeg har hørt at mennesker der har dreadlocks kan bøvle med mider og andet i håret og det ønsker jeg ikke komme til at skulle bøvle med smiley vi har indtil ikke valgt at få ham trimmet, da pelsen er så tynd, vi tænkte the more the merrier her vinteren over smiley

  • #5   26. nov 2013 det er jo ikke til at vide om hans pels bliver som Pulien eller som puddelens eller en blanding.

    lidt skørt at blande sådan to, synes jeg, men det er bare min mening. mener der er enorm pelspleje ved en ren Puli og hvis den så halvvejs har pels som en puddel så skal der måske endnu mere til.

    du siger pelsen er tynd, har han ikke underuld - ja undskyld jeg ved ikke så meget om Pulier, har kun set dem på afstand


  • #6   26. nov 2013 Jeg ville spørge en hundefrisør til råds..
    Ingen her kan se pelsen og hvordan den er.. Denne kan vurdere pelstypen og give råd til pasningen af den.


  • #7   26. nov 2013 Er det ham til højre på dit profilbillede smiley :D

    Jeg ved det ærlig talt ikke. Måske skulle du vente vinteren over og se, hvordan pelsen udvikler sig - men som andre skriver: spørg en proff. hundefrisør.


  • #8   26. nov 2013 Min hund var jeg lidt i tvivl om hvad jeg skulle gøre - hun var lidt ruhar/lidt blød/lidt krøllet - jeg tog forbi en sød hundefrisør og hun mærkede og vi fik en snak og fandt den bedste løsning + hvordan jeg skulle gøre i det daglige. Kan kun anbefales.
    Nu ved jeg ikke hvor du bor men TopDog i Lyngby har jeg gode erfaringer med og så er det overkommelige priser smiley


  • #9   26. nov 2013 Jeg ville nok også tage forbi en hundefrisør. Når det er sagt, kan du ikke regne med hvordan pelsen på en 5 måneders hvalp er, og hvordan pelsen på den voksne hund bliver.
    Men det er jo en af de fantastiske gaver man risikerer at få med, når man blander forskellige hundetyper:-)


  • #10   26. nov 2013 En Puli-pels er faktisk et stort stykke arbejde at holde.
    Den skal ikke bare filtre tilfældigt sammen, men skal deles i mange seperate totter, når filtringen er begyndt.
    Og vil man holde den med traditionel snorepels, så skal den også vaskes jævnligt for ikke at blive ulækker.
    Pudler findes/laves jo også med denne snorepels, så på den måde passer disse 2 racer vel godt nok sammen smiley

    Men hvis I ikke vil have snorepelsen, så er I nok nødt til at få klippet den helt kort, og så gå til en proff hundefrisør jævnligt, hvis I vil undgå en helt kortklipning hver gang.
    Og så ellers rede den godt igennem jævnligt.
    Bliver den først for lang, så kan jeg godt forestille mig, at den er svær at holde filterfri, hvis den er meget grov i pelsen.


  • #11   26. nov 2013 (link fjernet)

    http://www.dkk.dk/xdoc/120/Puli~.pdf


  • #12   27. nov 2013 Tak for rådene, jeg tror jeg lader ham gå vinteren over, for der er godt nok ikke meget varme i hans hvalpepels smiley

    Mht til blanding af de 2, var pelsen slet ikke tænkt med ind i det, det er min mor der har lavet ham, og hendes er blandingen mellem puddel og beagle og er meget ru i pelsen og ikke det mindste krøllet, pulien blev valgt pga temperamentet, og så passede det jo så fantastisk med naboen havde en puli smiley

    Lige umiddelbart havde vi ikke tænkt han skulle have dreads, havde nemlig godt kunne lugte lunten lidt med det er svært at holde, og der synes jeg bare det er vigtigere han så har en kort pels og der så ikke er nogen problemer han ruller i sig i noget puha eller graver mulvarpen op af haven smiley


Kommentér på:
Pelspleje

Annonce