{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Pludselig sygdomsforløb, jeres erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Øv smiley vi frygter for vores hund Nolle. 10 år.
I går, blev han akut dårlig. Kunne næsten ikke rejse sig og havde ondt i alle hans led. Han var meget skidt tilpas.

Vi tog ham til dyrlægen. Hvor de var bekymret for ham. Dyrlægen blev endda en time længere, til hun havde nogle svar. Vi blev ikke meget klogere, noget autoimmune sygdom blev mistænkt, da han ikke slog ud på flåt i testen. Lidt forhøjet infektionstal, men ingen feber. Ikke ondt i ryg, men meget i alle led.

Jeg synes jeg mærker mine hunde igennem hver dag. Men til min gru, opdagede jeg mens han var på dyrlægens bord, en kæmpe knude ved halsen/under kæben.
Valnødstørrelse, og jeg har aldrig bemærket den før .
Jeg har bemærket de flere andre han har. Men ikke den der. Hun sagde den var stor og hård, muligvis en byld. Hun turde dog ikke teste den, uden at han var bedøvet, da den lå ved en stor halspulsåre. Så det bliver en anden gang.

Vi blev sendt hjem med Stesolid og antibiotika og med besked om at han skulle få det merkant bedre i løbet af aftenen og ellers skulle vi ringe igen.
Han har fået det meget bedre allerede.

Har i oplevet noget lignende og hvordan endte det hos jer?
Frygter jo kraft, langt sygdomsforløb osv. Han bliver ikke yngre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig sygdomsforløb, jeres erfaringer?
  • #1   3. jun 2023 Det er symptomer som kan være alt eller intet.
    Lige nu er der symptombehandlet.
    Jeg ville bede om ordentlig udredning, dvs blodprøver, celleprøve osv.
    Hvis 'knuden' ved halsen er opstået fra dag til dag, kan det være noget i lymfesystemet.


  • #2   3. jun 2023 Vi har desværre været gennem et meget hurtigt sygdomsforløb med min datters hund.

    Der blev udtaget prøve med nål af bulen og fik svar efter 2 min.

    Så jeg ville helt sikkert få undersøgt hunden yderligere
    Misha havde ondt, men med smertestillende kunne man ikke se noget på hende, udover spredning af hævelsen.


  • #3   3. jun 2023 jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det med flåtprøven ... vores blev sendt til Tyskland for dyrkning før der var svar ... det var så anaplasmose ...

  • #4   3. jun 2023 Dyrlægens forklaring var de kan lave lave en mindre dybdegående test hos dem, men for klarer svar sendes det til Tyskland. Anyway, Nolle har det pt. Fint. Tirsdag skal vi til kontrol, og lave en plan for knuden. Han skal som sagt bedøves da den sidder et rigtigt skidt sted .

    Vi fik taget en masse blodprøver, jeg ved ikke om de blev sendt nogle steder hen.


  • #5   5. jun 2023 I morgen skal vi til tjek. Nolle er tilbage til sit gode gamle jeg. Jeg ved godt han får medicin.
    Han har umiddelbart ikke ondt i hans led .
    Knuden er blevet mindre. Den var stor og hård og på størrelse med en valnød, nu er den mindre næsten svær at finde.

    Han skal selvfølgelig undersøge i bund. Så vi kan finde den underliggende årsag.


  • #6   6. jun 2023 smiley i dag er der så et nyt symptom.
    Han var til tjek up tidligere. Alt var fint han var i bedring. Her til aften er han. Pludselig blevet inkontinens. Han urinere når han ryster sig, når han ligger ned.
    Jeg har talt med vagtdyrlæge, og de siger det ikke er akut nok til de vil se ham, når han er frisk og drikker og kommer af med urinen. Men hold nu kaje jeg er ked af det smiley


  • #7   6. jun 2023 er der testet for urinvejsbetændelse ?

    nyrer ?

    min gamle hund (der døde i 2011) havde blærekræft, til sidst urinerede hun nærmest hver gang hun bevægede sig, om det evt kan give så stærke smerter at hunden ikke vil bevæge sig ved jeg ikke, hun virkede ikke smerteplaget ..


  • #8   6. jun 2023 Nej, jeg tror ikke det var mistanken i forbindelse med de første symptomer

  • #9   6. jun 2023 måske du skal se om du kan tage en urinprøve, den kan evt gemmes i køleskab .. jeg brugte dengang en suppeske ..

  • #10   6. jun 2023 Ser om jeg kan fange en stråle på aftenturen. Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen i morgen tidlig. Og får en tid til ham i løbet af dagen. Så får jeg også taget en udvidet blodprøve profil og sørger for at have en urinprøve med.

  • #11   6. jun 2023 Jeg kan godt forstå, at du er ked af det. Er du tryg ved, at din dyrlæge gør det godt nok, i forhold til udredning?

    Jeg forstår ikke vagtdyrlægen. Komplet inkontinens bør tilses, medmindre medicinen kan have forårsaget det? Beroligende, smertestillende og binyrebarkhormon kan forårsage inkontinens midlertidigt.

    Min vov blev tilset med det samme af vagtdyrlægen efter 2 tilfælde af ufrivillig vandladning inden for få timer.
    Og hun var ellers frisk. Ingen feber eller noget.

    Jeg håber du får en tid i morgen til ham. Ingen af jer kan jo være tjent med det her.

    Jeg ville kræve fuld udredning. Fuldt blodpanel, flåtrelaterede analyser, dyrkning af urin, biopsi (medmindre det er en hævet lymfekirtel?), billeddiagnostik hvis nødvendigt.




  • #12   6. jun 2023 I dag blev knuden mærket igennem og konstateret det var en lymfekirtel. Det undrede mig også for mærker på ham hver dag! Og pludse var der en kæmpe knude jeg ikke havde mærket før. Og jeg mærker ellers det mindste.
    Han fik jo for nogle år siden fjernet en knude på benet, som viste sig at være ond efter den var send til Tyskland.
    Vi fik afvide, at øget drikkelyst og oftere urinering kunne være en bivirkning og det måtte vi ikke blive bange for.
    Jeg har intet imod en ekstra tur. Men når han bare sover og dynen / sofaen / puden bliver våd under 2 timer efter en tur, han bruger 1-2 minutter på at tisse en tynd stråle hvert sted.

    Det skal lige siges vagtdyrlæge var fra Karlslunde som vi ikke normalt bruger.
    Normalvis, synes jeg vi stoler ret godt på vores dyrlæge og de er dygtige. Er også sikker på, var dette symptom der da han var afsted i morges havde de taget det alvorligt. Men, fordi det først er kommet her ved 17-18 tiden og til nu, har jeg/vi/de ikke kunne reagere.



  • #13   6. jun 2023 Ændrer han adfærd igen så tag temperaturen.
    Hævet lymfekirtel kan skyldes mange ting, men hvis der også kommer feber, skal der jo handles med det samme.

    Du gør alt du kan for din vov.

    Hvis ikke du har blå stykker han kan ligge på, kan du trække plastikposer omkring dyner, pude etc., så du kun behøver skifte betræk, og dynen, puden stadig vil være tør og tilgængelig.


  • #14   6. jun 2023 Jeg har lagt nogle måtter ud og hans kurve kan vaskes. Han har ikke haft feber i dette forløb og kun et lettere forhøjet infektionstal på 20 tror jeg de sagde.

  • #15   7. jun 2023 Lidt nyt.
    De mistænker at medicinen har været skyld i hans nye symptomer.

    Vi er i gang med at udtrappe af det.

    Derudover, viste blodprøven (før medicin) forhøjet levertal og hans urinprøve viste forhøjet mængder protein i urinen.

    Hun sagde lidt forsigtig, at vi måske har fanget crushing tidligt. Men det ville kræve flere test senere. Og at den reaktion han har haft, har muligvis været en reaktion på den byld, som forsvandt.

    Vi skal til kontrol torsdag næste uge og når han er helt ude af medicinen skal vi have ny blodprøve og ny urinprøve og se om der er en ændring.


  • #16   13. jun 2023 Nyt nyt.
    Nolle har det godt igen. Er frisk. Vi er nede på en halvpille om dagen, og fra i morgen, hver anden dag. Til han er trappet helt ud.

    Vi skal have lavet nogle opfølgningsblodprøver om en måned.


Kommentér på:
Pludselig sygdomsforløb, jeres erfaringer?

Annonce