{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

det bedste hvalpe foder?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige et spørgsmål:

Den kennel som har min kommende hvalp foder med noget der hedder Vaks..Jeg har haft et tidligerer oplæg med det herinde, der er delte meninger men de fleste siger at det ikke lyder super godt...men hvis hundene er vokset op med det og trives sku det være fint??? eller hvad? Det er en schæferhund jeg skal have?

Hvilket foder kan i anbefale til en stor hvalp, det skal være godt men det skal da heller ikke vælte hele budgettet....Hvad spiser sådanne en hund for om måneden tror du?

I må også gerne skrive hjemmeside ad ned, så jeg kan se hvor det kan bestilles fra (sjælland)

Monika


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det bedste hvalpe foder??
  • #1   28. sep 2007 www.olivers.dk

    Det er vores favorit. :0) De leverer gratis til din dør, så det er også nemt..


  • #2   28. sep 2007 Jeg har gode erfaringer med olivers.dk og skyttens.com dog ikke deres hvalpefoder, har haft mine hunde fra voksne.

  • #3   28. sep 2007 Vi fodrer vores schæfer med Olivers og det har han fået fra han var tre uger gammel

    Ingen klager på det overhovedet, tværtimod.
    Indholdet er i orden, hunden elsker det og prisen er fair.

    Han fik Olivers start fra 3-8 uger, derefter hvalpefoderet Large Breed til han var omtrent 9 måneder og herefter Adult.


  • #5   28. sep 2007 Jeg kan anbefale Arion..

    Men mon ikke du får noget info fra opdrætteren, det vil jeg næsten tro du gør..


  • #6   28. sep 2007 vi er meget meget tilfredse med Hill's

  • #7   28. sep 2007 vores på 11 mdr. for

    Din Aktive og har gjort siden vi fik ham som 7 mdr, og der fik han hvalpe foder



  • #8   28. sep 2007 Jeg vil råde dig til at spørge din dyrlæge til råds. Store racer kan let få HD hvis de får det forkerte foder, og for meget af det. Og specielt shæferen har været hårdt ramt af den sygdom. Så det vil være en god ide at investere i et godt foder, specielt mens den vokser.
    Vi bruger Royal Canin Maxi Junior. Det skal de have fra de er 5 mdr til de er 15 mdr. Vi brugte Maxi Babydog, fra vi fik dem som hvalp til de var 5 mdr.
    Vi vil hellere købe et lidt dyrere foder, og være sikker på de får det de har brug for, og vide at vi har gjort hvad vi kan for at undgå de for knoglesygdomme, end at skulle betale dyre dyrlægeregninger, eller det der er værre..


  • #9   28. sep 2007 www.royalcanin.dk


  • #10   28. sep 2007 Jeg tror, at når vi er ude i de fodertyper, der er blevet nævn her i tråden, så er det kvalitetsfoder - og sørger man for at give hvalpefoder mens de vokser og give det i en passende mængde, så er man godt i vej...

    Dyrlægen vil altid anbefale sit eget foder og det er ikke nødvendigvis det bedste til prisen.


  • #11   28. sep 2007 Vi startede med et billigere foder, men fik at vide fra dyrlægen at det måtte vi ikke fodre med, da hun så voksede for hurtigt. Hendes knogler kunne ikke følge med.. Derefter skiftede vi straks til Olivers..

  • #12   28. sep 2007 Jeg bruger selv RC (royal canin) til min hvaps.

    Må jeg være nysgerrig og spørge, hvor du skal have hvalp fra??


  • #13   28. sep 2007 Vil også HELT KLART anbefale RC til schæfer...

    Syntes det lyder foruroligende, at en kennel fodrer med et billigprodukt !!!


  • #14   28. sep 2007 Hills og ikke andet efter min mening, har fodret med det i over 13 år og ville ikke engang tænke på at bruge andet.
    Der er efter min mening en grund til at det er dyrlægen fortrukkende:) og der er foder til alle slags hunde, størrelser og behov.
    Det kan godt være det er "dyrt", men i det lange løb spare man penge..... dyrlægerigninger o.s.v.
    Og giver man sig til at regne på det (mod et billig mærke) giver det i enden faktisk næsten det samme... de billiger mærker, skal der gerne mere foder til.... og det skal man jo også huske på... det kommer ud i den anden ende HA Ha


  • #15   28. sep 2007 Du skal bruge det her (link fjernet)

  • #16   28. sep 2007 Louise S J - det er så det foder DIN dyrlæge har valgt at forhandle - de er også mennesker med holdninger til det :o)
    Jeg har så ikke talt foder med min dylle - de forhandler BÅDE R.C. og Hills mener jeg der er...


  • #17   28. sep 2007 Min gamle dyrlæge anbefalede specefik, sjovt nok så forhandler de det også.. :0)

  • #18   28. sep 2007 Monica - indtil din hvalp er 5 mdr og du skal gi den juniorfoder kan du fodre med det her...(link fjernet)
    Når du får hvalpen hjem, giver du samme foder som det den fik i kennelen, men gradvist blander mere babydog i - så den lille mave vænner sig til det nye produkt...


  • #19   28. sep 2007 jeg vil anbefale dig at bruge format.
    (link fjernet)


  • #20   28. sep 2007 Olivers det er min favorit, men har ikke stor hund

  • #21   28. sep 2007 Vores dyrlæge forhandler også både Royal Canin og Hills, hun anbefaler lige meget begge produkter. Hun siger, at det er de eneste produkter hun kan stå inde for, der indeholder alle de ting hundene har brug for.

    Da vi fik Shiva, og var til første dyrlæge tjek, var hun øm i forbenene da dyrlægen mærkede efter. Og det var fordi hun havde fået det forkerte foder ved opdrætteren. Og efter 4 uger med Royal Canin Babydog, var der ikke noget da vi var ved dyrlæge igen.


  • #22   28. sep 2007 RC er nok det foder jeg har dårligst erfaringer med, sidestiller det lidt med Pedigree, mine hunde trives absolut ikke på det og så kommer der SÅ meget retur, mange gange dagligt og hundene virker konstant sultne.

  • #23   28. sep 2007 Vores får Royal canin det er det bedste til vores hunde ,
    Har ellers prøvet flere forskellige slags foder.Så jeg anbefaler RC.


  • #24   28. sep 2007 Jeg kører med Hills og min opdrætter af Schæferen med Arion..

  • #25   28. sep 2007 Monica - som det ret tydeligt fremgår af tråden, så er det både et holdningsspørgsmål og erfaring - jeg tror at hundes maver og smagsløg er lige så forskellige som menneskers. Nogle hunde fungerer knaldgodt på et produkt, som andre hunde bare ikke fungerer på.

  • #26   28. sep 2007 I mine øjne er et godt foderprodukt noget, der ikke indeholder en masse kornprodukter, der ikke indeholder hverken vegatibilske eller animalske biprodukter, som er en elendig proteinkilde. Proteinerne skal komme fra rent kød.
    Samtidig skal fordelingen af vitaminer, mineraler og næringstoffer være optimal.
    Og disse krav lever Olivers op til i modsætning til Hills, Royal Canin, Eukanuba og andre af de store, der alle bruger meget korn og animalske biprodukter.

    Vores gamle hund fik Hills hele sit liv og led de første to år voldsomt af vokseværk. Vores hunds kuldbroder har fra ottende uge levet af RC og Eukanuba og har fået vokseværk... Vores har fået Olivers og har ingen problemer haft what so ever...

    Olivers ER et godt foder. Et rigtig godt foder...


  • #27   28. sep 2007 *Miss fich* Hvad fodrer du så med ? Jeg syntes mine hunde fungerer godt med RC - de vokser harmonisk og er glade for det. Det har altid adgang til foder og småspiser gennem hele døgnet - har aldrig oplevet de er konstant sultne...
    Nu kan jeg se din ene hund er lab - og efter hvad jeg kender til dem, ER den race konstant sulten - kender flere der har dem til jagt, og de klager alle over konstant sult...
    Men igen - det er sikkert forskelligt fra hund til hund/race til race - hvordan de reagrer på de forskellige foderprodukter...


  • #28   28. sep 2007 Blackie har fået Skyttens Arktis siden jeg fik ham hjem, og er nu på vej over på Olivers (som Monique også spiser) da han nu har nået den vægt jeg ville have ham i, og så er han blevet kasereret for en uge siden.

    Min Blackie virker på ingen måde til at være konstant sulten, han spiser når der serveres, men går ikke rundt i krogene og leder efter krummer og i den stil, et okseben kan han sagten få til at holde 2-3 dage hvor Monique æder sit på 2-3 timer smiley


  • #29   28. sep 2007 eaglepack er det eneste fodder jeg ville anbefalde.

    Hvis man ikke vil råfodre er eagleack det fodder på market der indeholder mindst kemi osv.


  • #30   28. sep 2007 Mit råd til dig, er stadig at snakke med din dyrlæge om det. De ved trods alt nok hvad de snakker om.
    Du kan evt. tage varedeklarationen med på de produkter du overvejer at bruge og få dyrlægen til at kigge på det, og se om det indeholder det foderet skal.

    Kommer vokseværk ikke ofte af overfodring? De får for meget foder, og dermed vokser for hurtigt..


  • #31   28. sep 2007
    LOL snakke med dyrlægen om det!!!!

    Dyrlæger bliver provitions lønnet udfra det fodder de nu kører.

    Når man læser til dyrlæge er bøgerne om fodder lavet af fodderproducenter selv!!! Ikke særlig objektivt! Den sidste der skal fortælle mig om fodder er da dyrlægen!


  • #32   28. sep 2007 Henriette N - "Kommer vokseværk ikke ofte af overfodring? De får for meget foder, og dermed vokser for hurtigt.."

    De hurtigtviksende racer (som min f.eks.) kan overfodring godt fremprovokere vokseværk. MEN vokseværk kan godt komme alligevel, selvom man fodre som man skal - såååå ..... det er faktisk noget man må vurdere fra hund til hund - inden for min race ihvertfald. Jeg har haft en hanhund, der som hvalp tog 6,3 kg på, på 1 (EN) uge - og ham skulle man jo helt klart være meget obs med fodringen på... Han kom på voksenfoder i en alder af 8 mdr - og led ikke af vokseværk....

    Vokse værk er racerelateret - men KAN også godt være foderrelateret :o)


  • #33   28. sep 2007 Øh ja det er jo så din mening..
    Så hvis man ikke skal kunne stole på at ens dyrlæge anbefaler det bedste for ens hund, hvem f... skal man så stole på???
    Jeg er fuldt ud tilfreds med Royal Canin, og mine hunde er sunde og raske og stortrives!
    Og som du jo kan læse, er der jo vist forskellige meninger om foder.
    Monika H - Gør det du føler er bedst for din hund!


  • #34   28. sep 2007
    Det ved jeg nu ikke. Da Kahlúa's allergi var allerværst anbefaldede dyrlægen hills som er fyldt at "ting jeg ikke propper i min hund" Vi stolede på dyrlægen. BIG MISTAKE!!!! Det endte med at min lille hund åd afføring i STOR STIL.. Nu fodre jeg så ikke med tørkost længere da jeg ikke vil byde min hund den slags.

    Heldigvis har jeg fået en dejlig og dygtig dyrlæge der støtter op om råfodring og hjemmelavet mad. Hun sælger slet ikke tørkost.


  • #35   28. sep 2007 HOV HOV....

    Hvis du har læst tråden igennem kan du faktisk se at jeg anbefalder et tørkost mærke....

    Jeg siger ikke at folk der fodre med tørkost er dårlige hundeejere. Nu ligger du ord i min mund!!!!

    Jeg siger bare at jeg ikke giver meget for dyrlæger og deres anbefaldinger af tørkost. Jeg mener det er ens eget ansvar at sætte sig ind i tørfodder hvis man ønsker den nemme løsning. Lær at læse deklarationer og tag stilling til hvad du vil proppe din hund med!


  • #36   28. sep 2007 Jeg fodre ikke med tørkost af samme grund som jeg aldrig nogen sinde selv kunne finde på at æde Mc. donalds f.eks.

    Jeg fodre efter den regel at jeg ikke giver noget til min hund jeg ikke selv ville smage på.

    Og der er et tørkost mærke jeg har smagt på. Nemlig eagleack. Som jeg skriver længere oppe er eaglepack et fremragende tørkost og det eneste mærke der lever op til de krav JEG har.

    Men du føler dig åbenbart truffet siden du som den eneste tolker det som om jeg udlægger nogen!

    God dag til dig og din hvalp.

    Jeg er ude!


  • #37   28. sep 2007 Puha, der var godt nok mange der svare og skriver.

    1). Jeg har valgt denne opdrætter fordi de har brugt en hanhund som jeg har haft et godt øje til!
    2) Det er en kennel som efter min mening virker søde og hjælpsomme og meget glade for deres dyr...hundene ser flotte ud og deres sind var venligt.
    3) Opdrætteren : Jeg synes jeg svinger godt med opdrætteren. DERFOR!

    Jeg har talt lidt om det foder de fodrer med, men grunden til at jeg har startet denne tråd er at jeg vil hvalpens bedste også pga jeg ved hvor vigtigt et foder er.-

    Jeg skal tale lidt mere med opdrætteren vedr foderet, men det er altid rart at få en masse råd....Jeg kender lidt til royal canin....

    monika


  • #38   28. sep 2007 hov glemte lige at sige at.....det er henna pet food som laver det foder som opdrætteren foder med og det skulle være lige så godt som kronch el hvad det nu hedder. Det indeholder de samme ting. Grunden til det koster 150kr mindre for en 15kg sæk er at foderet bliver ikke reklameret med. Dvs jo mere reklame man giver et kendt foder des dyrere er det...det giver vel også mening?

Kommentér på:
det bedste hvalpe foder??

Annonce