det bedste hvalpe foder?? det bedste hvalpe foder??
Hej jeg har lige et spørgsmål:
Den kennel som har min kommende hvalp foder med noget der hedder Vaks..Jeg har haft et tidligerer oplæg med det herinde, der er delte meninger men de fleste siger at det ikke lyder super godt...men hvis hundene er vokset op med det og trives sku det være fint??? eller hvad? Det er en schæferhund jeg skal have?
Hvilket foder kan i anbefale til en stor hvalp, det skal være godt men det skal da heller ikke vælte hele budgettet....Hvad spiser sådanne en hund for om måneden tror du?
I må også gerne skrive hjemmeside ad ned, så jeg kan se hvor det kan bestilles fra (sjælland)
Monika
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
Det er vores favorit. :0) De leverer gratis til din dør, så det er også nemt..
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Ingen klager på det overhovedet, tværtimod.
Indholdet er i orden, hunden elsker det og prisen er fair.
Han fik Olivers start fra 3-8 uger, derefter hvalpefoderet Large Breed til han var omtrent 9 måneder og herefter Adult.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Men mon ikke du får noget info fra opdrætteren, det vil jeg næsten tro du gør..
jul 2005
Følger: 63 Følgere: 62 Emner: 259 Svar: 1.383
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 542
Din Aktive og har gjort siden vi fik ham som 7 mdr, og der fik han hvalpe foder
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 19 Svar: 134
Vi bruger Royal Canin Maxi Junior. Det skal de have fra de er 5 mdr til de er 15 mdr. Vi brugte Maxi Babydog, fra vi fik dem som hvalp til de var 5 mdr.
Vi vil hellere købe et lidt dyrere foder, og være sikker på de får det de har brug for, og vide at vi har gjort hvad vi kan for at undgå de for knoglesygdomme, end at skulle betale dyre dyrlægeregninger, eller det der er værre..
maj 2004
aug 2006
Dyrlægen vil altid anbefale sit eget foder og det er ikke nødvendigvis det bedste til prisen.
jun 2005
dec 2005
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 1.076
Må jeg være nysgerrig og spørge, hvor du skal have hvalp fra??
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Syntes det lyder foruroligende, at en kennel fodrer med et billigprodukt !!!
apr 2007
Følger: 38 Følgere: 32 Hunde: 1 Svar: 120
Der er efter min mening en grund til at det er dyrlægen fortrukkende:) og der er foder til alle slags hunde, størrelser og behov.
Det kan godt være det er "dyrt", men i det lange løb spare man penge..... dyrlægerigninger o.s.v.
Og giver man sig til at regne på det (mod et billig mærke) giver det i enden faktisk næsten det samme... de billiger mærker, skal der gerne mere foder til.... og det skal man jo også huske på... det kommer ud i den anden ende HA Ha
nov 2006
nov 2006
Jeg har så ikke talt foder med min dylle - de forhandler BÅDE R.C. og Hills mener jeg der er...
jun 2005
nov 2006
Når du får hvalpen hjem, giver du samme foder som det den fik i kennelen, men gradvist blander mere babydog i - så den lille mave vænner sig til det nye produkt...
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
(link fjernet)
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
maj 2004
Da vi fik Shiva, og var til første dyrlæge tjek, var hun øm i forbenene da dyrlægen mærkede efter. Og det var fordi hun havde fået det forkerte foder ved opdrætteren. Og efter 4 uger med Royal Canin Babydog, var der ikke noget da vi var ved dyrlæge igen.
jan 2006
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 148
Har ellers prøvet flere forskellige slags foder.Så jeg anbefaler RC.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
nov 2006
aug 2006
Samtidig skal fordelingen af vitaminer, mineraler og næringstoffer være optimal.
Og disse krav lever Olivers op til i modsætning til Hills, Royal Canin, Eukanuba og andre af de store, der alle bruger meget korn og animalske biprodukter.
Vores gamle hund fik Hills hele sit liv og led de første to år voldsomt af vokseværk. Vores hunds kuldbroder har fra ottende uge levet af RC og Eukanuba og har fået vokseværk... Vores har fået Olivers og har ingen problemer haft what so ever...
Olivers ER et godt foder. Et rigtig godt foder...
nov 2006
Nu kan jeg se din ene hund er lab - og efter hvad jeg kender til dem, ER den race konstant sulten - kender flere der har dem til jagt, og de klager alle over konstant sult...
Men igen - det er sikkert forskelligt fra hund til hund/race til race - hvordan de reagrer på de forskellige foderprodukter...
jan 2006
Min Blackie virker på ingen måde til at være konstant sulten, han spiser når der serveres, men går ikke rundt i krogene og leder efter krummer og i den stil, et okseben kan han sagten få til at holde 2-3 dage hvor Monique æder sit på 2-3 timer
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Hvis man ikke vil råfodre er eagleack det fodder på market der indeholder mindst kemi osv.
maj 2004
Du kan evt. tage varedeklarationen med på de produkter du overvejer at bruge og få dyrlægen til at kigge på det, og se om det indeholder det foderet skal.
Kommer vokseværk ikke ofte af overfodring? De får for meget foder, og dermed vokser for hurtigt..
jun 2006
LOL snakke med dyrlægen om det!!!!
Dyrlæger bliver provitions lønnet udfra det fodder de nu kører.
Når man læser til dyrlæge er bøgerne om fodder lavet af fodderproducenter selv!!! Ikke særlig objektivt! Den sidste der skal fortælle mig om fodder er da dyrlægen!
nov 2006
De hurtigtviksende racer (som min f.eks.) kan overfodring godt fremprovokere vokseværk. MEN vokseværk kan godt komme alligevel, selvom man fodre som man skal - såååå ..... det er faktisk noget man må vurdere fra hund til hund - inden for min race ihvertfald. Jeg har haft en hanhund, der som hvalp tog 6,3 kg på, på 1 (EN) uge - og ham skulle man jo helt klart være meget obs med fodringen på... Han kom på voksenfoder i en alder af 8 mdr - og led ikke af vokseværk....
Vokse værk er racerelateret - men KAN også godt være foderrelateret :o)
maj 2004
Så hvis man ikke skal kunne stole på at ens dyrlæge anbefaler det bedste for ens hund, hvem f... skal man så stole på???
Jeg er fuldt ud tilfreds med Royal Canin, og mine hunde er sunde og raske og stortrives!
Og som du jo kan læse, er der jo vist forskellige meninger om foder.
Monika H - Gør det du føler er bedst for din hund!
jun 2006
Det ved jeg nu ikke. Da Kahlúa's allergi var allerværst anbefaldede dyrlægen hills som er fyldt at "ting jeg ikke propper i min hund" Vi stolede på dyrlægen. BIG MISTAKE!!!! Det endte med at min lille hund åd afføring i STOR STIL.. Nu fodre jeg så ikke med tørkost længere da jeg ikke vil byde min hund den slags.
Heldigvis har jeg fået en dejlig og dygtig dyrlæge der støtter op om råfodring og hjemmelavet mad. Hun sælger slet ikke tørkost.
jun 2006
Hvis du har læst tråden igennem kan du faktisk se at jeg anbefalder et tørkost mærke....
Jeg siger ikke at folk der fodre med tørkost er dårlige hundeejere. Nu ligger du ord i min mund!!!!
Jeg siger bare at jeg ikke giver meget for dyrlæger og deres anbefaldinger af tørkost. Jeg mener det er ens eget ansvar at sætte sig ind i tørfodder hvis man ønsker den nemme løsning. Lær at læse deklarationer og tag stilling til hvad du vil proppe din hund med!
jun 2006
Jeg fodre efter den regel at jeg ikke giver noget til min hund jeg ikke selv ville smage på.
Og der er et tørkost mærke jeg har smagt på. Nemlig eagleack. Som jeg skriver længere oppe er eaglepack et fremragende tørkost og det eneste mærke der lever op til de krav JEG har.
Men du føler dig åbenbart truffet siden du som den eneste tolker det som om jeg udlægger nogen!
God dag til dig og din hvalp.
Jeg er ude!
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
1). Jeg har valgt denne opdrætter fordi de har brugt en hanhund som jeg har haft et godt øje til!
2) Det er en kennel som efter min mening virker søde og hjælpsomme og meget glade for deres dyr...hundene ser flotte ud og deres sind var venligt.
3) Opdrætteren : Jeg synes jeg svinger godt med opdrætteren. DERFOR!
Jeg har talt lidt om det foder de fodrer med, men grunden til at jeg har startet denne tråd er at jeg vil hvalpens bedste også pga jeg ved hvor vigtigt et foder er.-
Jeg skal tale lidt mere med opdrætteren vedr foderet, men det er altid rart at få en masse råd....Jeg kender lidt til royal canin....
monika
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
det bedste hvalpe foder??