{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Ny hund {{forumTopicSubject}}

Hvornår man klar til en ny hund.
Skrev jeg skal ikke have ny hund, men savnet er så stort til min gamle hund, at jeg mangler en at give kærlighed til hvis det gir mening.
Hvilken race? Samme eller ny.
Hvis det blir en ny hund, blir det en tæve 100 procent.
Men der var en hvalp klar til oktober, men beskeden gav mig kvalme, og tårnene trillede ned og bare ked af det. Hvorfor presser jeg mig selv.
Hvor lang tid ventede i med en ny, efter at have sagt farvel til jeres gamle?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund
  • #1   22. jun 2023 Det er så individuelt, at det slet ikke er til at sige.
    Jeg mistede Rosa i efteråret 2021, jeg skulle have haft en hvalp sidste sommer. Han var perfekt og alt hvad jeg havde drømt om, men gik fuldstændig psykisk ned lige inden vi skulle hente ham. Opdrætter mødte mig heldigvis med forståelse og er stadig klar til at sende en hvalp hjem til mig den dag hvor jeg er klar. Men jeg må indrømme at jeg slet ikke er klar, selvom det jo er snart 2 år siden. Jeg savner Rosa så ufatteligt meget, mit hjerte går stadig i stykker når jeg snakker om hende. Jeg græder ikke så tit mere, men der er stadig et tomrum, som ingen anden end hende kan udfylde.
    For mig handler det meget om, at det jo ikke er en hund jeg vil have, jeg vil have Rosa, og det hun gav mig, og det forhold vi havde, får jeg ikke i en ny hund. Jeg får alt muligt andet fantastisk, men det er jeg ikke klar til.

    Nu havde jeg jo to hunde udover Rosa, så det gør det selvfølgelig lidt nemmere på den front, for jeg har stadig hund, så selve den del mangler jeg jo ikke.
    Efter mange grundige overvejelser, har jeg besluttet at der ikke kommer en hvalp i huset, så længe Lucky er her. Men hvornår jeg så er klar, når jeg en dag skal sige farvel til ham, må tiden vise.

    Ved min barndomshund Vaks, gik der knap 1 år før jeg fik Lucky, og jeg tror at det der gjorde mig klar dengang, var at jeg i mellemtiden flyttede hjemmefra, så Lucky kom ikke ind i Vaks' hjem og overtog, hvis man kan sige det sådan.


  • #3   22. jun 2023 Jeg mistede min sjælehund, Iza, for cirka halvanden måned siden til akut opstået sygdom. Fra hun viste tegn og til hun måtte aflives gik bare en lille uge. Det gør vanvittigt ondt stadigvæk, og jeg tror aldrig hullet bliver helt igen.
    Vi har hendes mor endnu, og vi har også en anden hund, men det er ikke det samme. Jeg savner inderligt MIN hund.

    Iza var en absolut ener. Jeg finder aldrig én som hende i racen igen, og jeg er derfor på udkig efter en helt anden race. Det bliver hverken nu eller snarligt... Sorgen skal have tid og lov til at fortrække først.


  • #4   23. jun 2023 Jeg ville gå helt underhvis jeg ikke havde en anden hund, når den ene dør. Dog er der hunde der har betydet mere end andre, men alle har været elskede familiemedlemmer.
    Min soulmate i hundeudgave tog herfra i 2018 sammen med hendes datter, det erjeg aldrig kommet over, og det sker nok heller ikke.
    Men jeg har nye hunde, for ellers ville jeg simpelthen gå til grunde og gå helt i stykker.
    At købe en ny hund er ikke ensbetydende med at man ikketænker på og stadig elsker, savner og man svigter ikke den døde hund, ved at anskaffe sig en ny.
    Kærligheden er ikke den samme men anderledes, men man kommertil at holde af de kræ uanset.
    Så var det mig der stod i dine sko (har været der ALT for mange gange med Boxerne) så havde jeg fundet en ny firbenet ven at kaste min kærlighed på.


  • #5   23. jun 2023 Puha - det er meget individuelt og jeg tror ikke man kan give nogen facitliste.
    Jeg hader at mangle en hund og vil helst have en ny med det samme. Det kan så ikke altid lade sig gøre med de to racer jeg har. Jeg har én gang måttet være 'hundeløs'. Der gik et par uger fra jeg havde sagt farvel til en god gammel træningskammerat og til jeg kunne hente en ny hund. Det var forfærdeligt ikke at have en hund. Jeg shopper ikke så meget rundt i racer; jeg kan ikke rigtigt forestille mig et liv uden en Irsk Terrier og en Dobermann smiley


  • #7   23. jun 2023 Der er en talemåde, der siger:
    "The only way to stop the tears over loosing a dog, is to cry into the fur of another" smiley

    Og det er HELT klart også sådan jeg har det.
    Ligesom andre her i tråden, kan jeg slet ikke forestille mig den tomhed, der ville være, hvis jeg kun havde én hund, og mistede den.
    Eller hvordan jeg skulle komme mig over tabet.

    Men jeg kan virkelig godt forstå dine tanker.
    Der var en del, der troede, at Nimbus var en "erstatning" for Aqui, fordi jeg fik ham forholdsvis kort tid efter, at jeg havde mistet Aqui.
    Men det var han overhovedet ikke.
    Han var tværtimod et resultat af flere års søgen, efter en lille social arbejdshund, der kunne give mig noget af det tilbage, som jeg mistede, da jeg mistede Lanka.

    Jeg sammenligner dem faktisk aldrig.
    For selvom jeg har fået præcis de af Lankas egenskaber, som jeg savnede mest (både i Nimbus og JohnJohn), så er drengene alligevel helt deres egne.
    Og udover størrelse, og udtrykket i øjnene, ligner de hende heller ikke smiley


  • #8   23. jun 2023 jeg tror virkelig det ville gøre noget godt for dig at få hund hurtigst muligt ... at græde ind i pelsen på en anden .. den cirkel du er i lige nu er selvforstærkende og en ny hund kræver nærvær, omsorg og tid, og en dag griner du mere end du græder, og finder ud af at de gode minder, er ja bare gode minder at tænke tilbage på, mens du skaber nye minder med en ny hund ..

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #9   24. jun 2023 Karina Tak - så rigtigt
    "Der er en talemåde, der siger:
    "The only way to stop the tears over loosing a dog, is to cry into the fur of another"



  • #10   25. jun 2023 Tak for alle jeres beskeder. smiley har læst hver og en, har følt varme og forståelse fra jer alle.
    Racen blev stadig en Shiba inu, der er der mit hjerte er.
    Er skrevet op til en hvalp til oktober, det er lige om lidt. Erstatter hende ikke på nogen måder, hun har den største plads i mit hjerte. Og ingen ved om det blir til oktober, det må tiden vise om det blir en tæve der kommer.
    Har brug for en lille ven i huset, har brug for liv i huset, her er så tomt. Og jeg kan stadig blive ked af det, når jeg tænker på Ida, det betyder ikke jeg vil have nogen der skal tage hendes plads, ville som sagt have gjort alt for at hun var blevet, men det var ikke fair for hende at trække tiden mere. smiley


  • #11   25. jun 2023 Håber tænker om jeg bare slog hende ihjel, kan komme ud af mit hoved med tiden. Men tak for jer alle ??????

  • susi j
    susi j Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #12   26. jun 2023 Vi er nu på 6te hund. Vi har altid sørget + 1/2 år; før vi var klar igen.

  • #13   26. jun 2023 Jeg har altid fået ny hund straks, mine hunde lever for evigt i mine tanker, en ny hund er ikke en erstatning det er en NY hund smiley

  • #15   27. jun 2023 Hvor lyder det dejligt med en ny lille hund smiley For ja, huset og livet er bare for tomt uden en hund.
    Jeg ser aldrig en ny hund som en erstatning for den gamle, men som en ny hund, der er helt sin egen. Den gamle beholder sin plads i mit hjerte og der er stadig plads til mange hunde smiley


  • #16   7. jul 2023 Jeg føler din smerte, jeg måtte træffe den svære beslutning for 3 dage siden og kan slet ikke finde ro. Hjemmet føles ikke som et hjem mere uden ham og har brudt sammen i går og idag da jeg kom hjem fra arbejde, fordi han ikke er her mere og kommer springende og glad, for at sige velkommen hjem mor.
    Jeg vil rigtig gerne have en hund til, men er ikke parat nu, for lige som dig, så vil jeg have min Bailey.

    Du skal gøre det der er bedst for dig og når du er parat og når der kommer en lille ny, så vil den give dig helt nye oplevelser og den kærlighed du har brug for.


Kommentér på:
Ny hund

Annonce