{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Korsbåndslæssion {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kender til dette og hvor længe det har varet på jeres hunde?

Jeg har idag opholdt mig på Karlslunde dyrehospital, med min mops som ikke ville bevæge bagpartiet i morges.
Efter en grundig undersøgelse dernede, konstaterede man korsbåndslæssion og hunden fik straks smertestilliende. Allerede her til aften går hunden helt normalt.... hmmm mærkeligt.
Det der så undre mig er at man først man tage et røngten
5 dage efter. Nogen der ved helt præcist hvorfor, idet jeg jo kom der akut og dyrlægen ikke havde den fornødne tid til at svare på alle mine spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korsbåndslæssion
  • #1   29. sep 2007 Gitte.. Min dyrlæge bruger´ikke røngten til at konstatere et skadet korsbånd.. det mærker ham med fingerne,samt tar ledvædske ud.. Så ved ikke hvorfor de tar billeder og hvorfor 5 dage efter.. Er det taget ? Eller vil de gøre det?

• #2   29. sep 2007 Overvej at bruge de småpenge på en anden dyrlæges udtalelser før du bare lader dem kører løbet........

• #3   29. sep 2007 Fandt lige selv dette på nettet, og det forklarer jo rimelig godt forløbet, også det med røngten. På Karlslunde er de vanvittige dygtige, og jeg har ingen betænkeligheder ved at få min hund behandlet der.

(link fjernet)

Men tak for alle jeres svar og erfaringer : )

• #4   29. sep 2007 Gitte.. Jamen god bedring med vapsen smiley

Ved begge mine korsbåndshunde er der aldrig blevet taget så meget som 1 billed..

Men jeg kommer så heller ikke på Karlslunde.. smiley

• #5   29. sep 2007 Gitte......jeg vil stadig råde dig til at få tjekket ved en anden for en sikkerheds skyld.

Karlslunde er dygtige.Men de kan sandelig også lave lortpålige fod med alle andre.

Tro mig, jeg taler af erfaring.

• #6   29. sep 2007 Hej Stine.

Jeg tror at de måske vil tjekke om der er nogle forandringer efter de disse dage, men hvem ved.

Min hund gik jo næsten normalt i går aftes, men jeg har kunnet se her til morgen at det har skyldes alt det smertestillende den fik igår, for der var den gal igen.
    Den skal være på smertestillende i 14 dage og skal helst holdes så meget i ro som muligt.

Ved du om det kan ske igen, altså om hunden så er mere tilbøjelig for at få det igen, når skaden nu har været der en gang.

• #7   29. sep 2007 Gitte.. ja de kan få det igen og igen..
    Buddy som du ser under min profil var skadet on/off fra jul og frem til han blev aflivet..
    Han kunne ikke reddes da alt til sidst var smadret osse selve knogledelen i knæet..
    Jeg ville hellere ikke byde ham,det lange forløb det er at komme igennem en operation og genoptræning

Men nu var han en meget tung hund i forhold til din,samt meget ung og med meget drift..
    Så i har da klart en fordel smiley

Ved begge hunde er mine ved skade,blevet holdt i ro i 6 uger..
    Vi måtte så småt starte genoptræning efter 3 uger.. Kan varmt anbefale waterwalk,fordi du har mops..
    Ellers havde svømning osse været godt smiley
    men har ikke indtryk af at racen er specielt glad for vand ?
    Samt ved waterwalk får du det helt rigtige stræk og vinkel på benet smiley

Det er meget vigtig at du gir smertestillende og holder ro som der er blevet sagt,da de ellers begynder at kompensere mere end ellers og i vil få en stor belastning af modsatte knæ med risiko for at det osse blir skadet... samt den flammatoriske tilstand forværres i det skadet ben

Hold da op en smøre..GG

• #8   29. sep 2007 Gitte.. kan se du bor i KBH.. Kan varmt anbefale Claus Sloth.. En af danmarks bedste hvad benproblemer angår.. Hvis du på et tidspunkt vil ha en anden dyrlæge ind over smiley

• #9   29. sep 2007 Stine

Tak for hele din lærerige fortælling og oplevelser. Det er da bestemt noget jeg kan arbejde videre med.
    Og du har fuldstændig ret. Mopser HADER vand, så waterwalk vil være det der kan komme på tale, jeg har forresten set det på Københavns Dyrehospital og syntes først at det så lidt mystisk ud, men efter en kort forklaring, så jeg pointen.
    Hvor er det dog trist at din flotte buddy ikke kunne reddes.

Kommentér på:
Korsbåndslæssion

Annonce