{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

dyrlæger og priser {{forumTopicSubject}}

I lørdags var Freja så uheldig, at få vredet en negl på forpoten.
Talte kort med dyrlægen, som sagde, at negle kunne godt vente til mandag.
Mandag morgen kl.8.00 ringer jeg til min dyrlæge og får en tid kl.9.40.
Dyrlægen kigger på poten og siger, at hun vil give mig et overslag over, hvad det kommer til at koste.
Kr. 4.500 smiley smiley smiley var svaret.
Jeg synes, det er urimeligt meget og beder om at tale med "bossen" eller den dyrlæge, jeg normalt bruger.
Ingen af dem har tid, var svaret.
Ok, siger jeg så må det blive sådan, selv jeg synes det er vildt dyrt.
Så tager jeg Freja, siger dyrlægen!
Fordi, spørger jeg!
Så opererer vi hende, når vi får tid.
Nej, siger jeg.
Du bedøver hende, mens jeg er her og sidder med hende.
Vi har travlt, så jeg ved ikke hvornår vi får tid!!
Men jeg kan ringe til dig, så kan du komme med hende!
Så tabte jeg sutten, og gik min vej, mens jeg fortalte, at jeg synes det var svineri, at en negl skulle koste 4.500kr.
Derfra kørte jeg til en anden dyrlæge, hvor jeg fik en akuttid om eftermiddagen.
Lang historie kort.
På mindre en halv time kom Freja i bedøvelse, mens jeg sad med hende, fik lagt lokalbedøvelse, blev opereret, fik udlever medicin, udskrevet regning og blev informeret om hvornår og hvordan.
Og blev 2400kr fattigere inklusiv et akuttillæg på 200kr.
Så jeg fik en ny dyrlæge smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæger og priser
  • #1   11. jul 2023 Jeg ville heller ikke aflevere min hund til den form for samlebåndsarbejde.
    Godt du brugte din intuition og fik en ny dyrlæge. Håber dog, at prisen ikke var afgørende i valget.
    Min faste dyrlæge er bestemt ikke, i den billige ende, men rimelig i forhold til fokus på dyrene og ro under konsultationerne etc.
    De meget billige dyrlæger sparer jo ofte på fx. anæstesi og udstyr, og det kan heller ikke anbefales.

    Men at fjernelse af en negl skulle koste det samme som en neutralisering lyder vildt.

    Jeg har kun oplevet det ved dyrlæger tilkoblet de store koncerner.
    Der tager de pris for brug af stetoskop, og brug af alt, der kommer i kontakt med hunden, alt gøres op i penge, og penge er også mere i fokus end ro og tryghed omkring dyret, under konsultationen ... det er grimt.
    Hvis ikke man fra start gør klart, at pengene ikke er en prioritet (hvilket føles træls også), så kan de være nok så dygtige, men enhver omsorg drukner i profitfokus.


  • #2   11. jul 2023 Vi gav 16.000 kr for en sterilisering i åbningstiden for 4 uger siden!!
    Jeg er dybt chokeret over de vandvittige priser, der er opstået. Man er totalt afhængig af at hundene er forsikret, og det giver sig selv at det er skruen uden ende, for forsikringerne er årsagen til de høje priser og omvendt.


  • #3   11. jul 2023 Det var da også vanvittigt - både dårlig service og en vanvittig pris.
    Det er lidt sådan jeg har det med det store dyrehospital her i området - de har også vanittige priser, og synes ikke rigtigt behandlingen er tilsvarende bedre. Så jeg er altid kørt temmeligt langt til en god og, om end ikke billig, så i hvert fald mere rimelig dyrlæge. Nu er der heldigvis åbnet en "ny" dyrlæge i byen (vendt retur efter konkurrenceklausul med det lokale dyrehospital ophørte) - vi har været der lidt rigeligt hyppigt de seneste uger, også akut, og han har hver gang kunnet presse os ind og trods travlhed givet sig god tid og til en absolut rimelig pris.

    Godt i fandt en bedre løsning - tænker også, at hvis vi alle bare betaler de urimelige priser, så får det jo aldrig ende. Nu om stunder hvor mange har sygeforsikring virker det som om, der ikke er loft over, hvad (nogen) dyrlæger kan tillade sig.

    Ift bare at skulle efterlade hunden til når de har tid engang, så har det jo været standard i mange år - heldigvis ikke længere. Forstår dig godt, ville heller ikke efterlade hunden på den måde.


  • #4   11. jul 2023 Malene - seriøst???? smiley
    For en hel standard sterilisering, eller var der andet bag, der forklarer (lidt af) prisen?

    Det er jo fuldstændigt sindssygt - sorry, men der havde jeg sgu fundet en anden dyrlæge, der må være andre, dygtige dyrlæger, der ikke har fået samme hjerneblødning smiley


  • #5   11. jul 2023 For mig er det heller ikke et spørgsmål om penge, men om dygtighed.
    Men efter de er blevet en del af Anicura, er priserne blevet hævet betragteligt.
    jeg har ikke noget imod at betale et par hundrede kroner mere for en konsultation.
    Men dobbelt op og lidt mere for en negl.
    Der stopper festen.
    ALDRIG mere ANICURA.
    Det er røveri ved højlys dag.


  • #6   11. jul 2023 Det første du skriver lyder som den dyrlæge der lægger mindre end 100 meter fra hvor vi bor... vi bruger en dyrlæge der liger 15 min væk(nabo byen). Det er trist at nogle dyrlæger kan være så frække at tage så meget for noget hvor andre tager det halve/næsten…

  • #7   11. jul 2023 Du skal vælge et sted hvor du er tryg. Lyder som en dårlig oplevelse

  • #8   11. jul 2023 Jeg anede slet ikke at det var en ting at blive med sin hund indtil den sover..... smiley

    Da Bowie var 4 måneder gammel blev hun lagt i narkose fordi hun muligvis havde noget siddende fast i tænderne da hun savlede lidt og var irriteret i munden.... Jeg afleverede hende en lørdag kl 23 og der gik nogle timer før de fik tid til hende smiley :( smiley Det viste sig bare at være en tand som var på vej op af tandkødet og at det var normalt at det kunne irritere lidt..... Åh hvor jeg hadede mig selv for at have lagt hende i narkose uden nogen grund smiley men det var jo dyrlægens anbefaling smiley

    og jeg efterlader hende da aldrig igen på dén måde...da jeg hentede hende om natten havde hun overskidt sig selv og havde den værste tyndbæ på vej ud til bilen..


  • #9   12. jul 2023 Priser hos min dyrlæge

    PRISER – HUNDE
    Konsultation 695,00 kr.
    Sundhedsundersøgelse + Vaccination 700,00 kr.
    Vaccination 2. dyr 470,00 kr.
    Vaccination 3. dyr og efterfølgende dyr 360,00 kr.
    Sunhedsundersøgelse + Vaccinationer inkl. Rabies vacc. 747,00 kr.
    Hvalpe vaccination (12-ugers vaccination) Fra 470,00 kr.
    Tandrens incl. Narkose 2250,00 kr.
    Kastration under 20 kg. 2700,00 kr.
    Kastration over 20 kg. 3300,00 kr.
    Sterilisation under 15 kg. 4100,00 kr.
    Sterilisation 15-25 kg. 4700,00 kr.
    Sterilisation over 25 kg. 5100,00 kr.
    Negleklip hos en vet. sygeplejerske/elev/assistent 180,00 kr.
    Klokort – 10x negleklip 820,00 kr.
    Pas til selskabsdyr 330,00 kr.


  • #10   12. jul 2023 16.000 for en sterilisation, det lyder helt vildt.
    Min venindes Spinone blev steriliseret på Karlslunde med kikkert.
    Mener hun betalte 8.000kr.
    Hvis du Trine bor i en større Vestsjællands by, ja så det nok der smiley
    Stakkels lille Bowie.
    Freja er 14 år, jeg har da aldrig tænkt på at spørge om priser.
    Hvis en af mine hunde ( der er deværre kun en tilbage) er syg, så går man til dyrlæge og får det ordnet.
    Så på sin vis var det faktisk ok, at dyrlægen kom med et overslag inden operationen.
    For det havde da været endnu værre, hvis jeg havde fået regningen bagefter uden at have været forberedt.
    De har nok prøvet før, at folk har fået et shock.
    Så derfor laver de nok et overslag, for jeg bad ikke om det!


  • #11   12. jul 2023 Sygeforsikringerne er givetvis også med til at få priserne op; når der er en forsikring, der betaler kan man godt tillade sig at tage lidt mere.
    Jeg gav lige over 5.000 kr for en helt normal sterilisering for nogle måneder siden, da Penny blev fikset. Det synes jeg ikke er dyrt. Er det en sterilisation iforb med fx en livmoderbetændelse så kan prisen være en noget anden for indgrebet kan være noget sværere og kræve noget mere end blot 'rutine-opgaven'.
    Om 4500 kr er dyrt for et lille indgreb, der kræver narkose, er dyrt, synes jeg er svært at bedømme. Inflationen har jo også fået dyrlægernes udgifter til at stige. Og er det fx. en meget veludstyret klinik er priserne ofte højere end hos naboen, der måske kun har et gammel røngtenapperat og bruger gammeldags narkose osv.


  • #13   12. jul 2023 NHG - i en akut situation om natten, synes jeg det er lidt noget andet, og jeg ville ikke forvente, de kunne tage hunden med det samme. Men en aftalt konsultation i dagtimerne, der forventer jeg at kunne møde til aftalt tid og blive hos hunden mens de lægger den til at sove. Det er ikke en selvfølge hos alle dyrlæger - de fleste i hvert fald her hvor jeg bor, vil gerne at man afleverer Fido kl 8, og så ringer de engang, når den kan hentes. Der er heldigvis også nogen, der er helt ok med at man er der. Og også gerne vil komme straks de er færdig, så vovse ikke skal vågne op alene i et bur.

    Mette - 5-6000 ville jeg også finde ok. Men 16.000 er da helt sindssyge. Også hos en dyrlæge med fancy udstyr.


  • #14   12. jul 2023 Ja, altså de 16.000 synes jeg også lød helt vildt. Med mindre det altså var en kompliceret sag og ikke bare en rutine sterilisation af en rask hund. Jeg kender en der - hos den dyreklinik jeg også bruger - har givet ca 12.000 for en sterilisation. Her var årsagen en voldsom livmoderbetændelse og en meget meget syg hund. Så er det jo ikke bare at lave et lille bitte hul og tage et meget lille fint organ ud og lukke til igen. Det er en noget større historie.
    Jeg har nogle gange afleveret om morgenen og hentet når indgrebet var færdigt. Det afhænger af hvilken hund og hvad det handler om. Perle var OK med det. Det tror jeg ikke Penny vil være så hende vil jeg blive hos til hun sover hvis hun skal i narkose. Og det var ikke noget problem hos min dyrlæge, da Penny blev steriliseret. Når det er planlagt kan man jo aftale sig ud af det.


  • #16   12. jul 2023 Isabelle - absolut. Eller tage hunden med og blive ringet op når dehar tid til den, hvis altså det er muligt ift afstand.

  • #17   12. jul 2023 #4 Der var tale om et underliv med cyster på. Men stadigvæk... 16.000kr! Jeg er simpelthen så chokeret. Og det er ikke engang en dyrlæge i en stor, dyr kæde. Jeg fatter simpelthen ikke at prisen blev over det tredobbelte af en alm sterilisation.
    Vores egen dyrlæge havde simpelthen ikke tid til indgrebet den dag, og hunden var skidt tilpas, så derfor måtte vi jo betale hvad det kostede hos den dyrlæge, der havde tid.


  • #18   12. jul 2023 Synes også det er vildt, cyster eller ej. Gaia blev steriliseret netop pga cyster der fuckede med hendes hormoner og dermed humør og adfærd. Det gav jeg ca 5500 for. Det er 6-7 år siden, men stadigvæk....

  • #19   13. jul 2023 @17: Ja, OK så ville jeg måske også blive lidt chokeret over prisen. Har du spurgt ind til hvorfor det blev SÅ dyrt?

  • #20   13. jul 2023 Min første Petit havde også cyster, og da de fik åbnet, var der også en begyndende livmoderbetændelse. Jeg betalte helt normal pris.

    En af mine nuværende Petitpiger kom til skade med benet, og blev planlagt opereret (altså ikke akut). Det var hos Claus Sloth og det var en lidt kompliceret operation. Det kostede 17.400 kr. inkl. alt - også tjek 6 uger efter. Det er under 1 år siden. Så en sterilisation, som er totalt rutine og hurtigt klaret, bør jo ikke være i nærheden af dén pris.


  • #21   13. jul 2023 Det lyder helt vildt. Maja blev steriliseret i forbindelse med en fuldvoksen livmoderbetændelse for 2 år siden (godt nok). 14000 en højhellig dag. Vi slap med 1400. Det flotteste operations. På intet tidspunkt så meget som sev det en lille smule. Knastørt fra vi hentede hende. Må indrømme at jeg ikke kunne lade være med at glæde mig over et imponerende stykke arbejde midt i sorgen (hun var insemineret med kølesæd).
    Thumbs up for Hedensted Dyreklinik. Ja vi var selvfølgelig på ferie i sommerhuset og 3 timers kørsel fra egen dyrlæge.


  • #22   13. jul 2023 Er det vagttillægget der koster så meget

    tager forsikringen ikke en stor del?


  • #23   13. jul 2023 Det afhænger af forsikringen og af situationen. De dækker jo kun hvis sterilisationen sker pga sygdom.

  • #24   13. jul 2023 En lille kommentar fra mig ang. Freja.
    Nr. 2 dyrlæge undersøgte først Freja som til en normal "konsultation ( tænder, øjne, tandkød, knæ, hjerte, lunger ) osv. osv. Inden hun blev bedøvet.
    Jeg sad med hende lige godt 10 minutter, inden dyrlægen hentede hende.
    Der gik mindre end 5 minutter, inden jeg fik hende tilbage.
    Så et kompliceret indgreb, kan det nok ikke have været.
    Fra jeg gik ind til jeg kom ud gik der mindre end 30 minutter.
    Det kan umuligt koste 4.500kr.!!
    Eller en timeløn på 9.000kr.!




  • #25   13. jul 2023 Jeg troede forsikringen tog al vagt tillæg.

    når hunden er syg som beskrevet her vil jeg tro en forsikring dækker

    det kunne jo netop ikke vente på egen dyrlæge.


  • #26   14. jul 2023 Lens - det afhænger måske af forsikringen, men en selvrisiko er der jo normalt (hvis ikke altid).

  • #27   14. jul 2023 Lens: Først trækkes selvrisikoen, og så dækker forsikringen så x-antal % af resten af regningen de næste 120+\- dage af sygdomsforløbet (ved mig 80%)

    Selvrisiko og de % forsikringen ikke dækker skal man selv betale kontant.

    Ofte får man ikke sin hund med hjem, før regningen er betalt, i dag kan forsikringens del fratrækkes med det samme, mange steder.
    Førhen har jeg måttet efterlade min vov i dropbehandling mens jeg kørte rundt i forskellige hæveautomater (de tog ikke Mastercard dengang), og jeg kunne ikke få hende med hjem, før hele regningen var betalt ved vagtdyrlægerne (min egen dyrlæge ved, at han får pengene, så han er ikke rigid). Bagefter kunne man så kontakte forsikringsselskabet og afregne.

    Der er sket meget i takt med bedre teknologi.
    Nu sender dyrlægen regningen til min mail, som jeg vedhæfter dyrets skadesforløb i dyrekassens app. og i løbet af få dage, er pengene tilbage på kontoen ... løbende regninger i forløbet vedhæftes i app'en og de udbetaler løbende.

    Det fungerer godt.


  • Heidi P
    Heidi P Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #28   18. jul 2023 Hold da op sikken en behandling smiley . Jeg har en veninde hvis hanhund skulle kastereres, de skulle aflevere ham hos dyrlægen og hente ham et par timer senere, men da de kom havde dyrlægen glemt hunden, så den sad stadig i et bur og ventede uden at være kastereret. Jeg ville aldrig køre fra min hund før den sover, har prøvet det én gang og gør det aldrig igen. Mht. til dyrlægepriser, kører jeg gerne 1,5 time til min dyrlæge. Han er meget kompetent, mega god service, til rådighed næsten døgnet rundt og så oveni rigtig gode priser. Ja desværre er det de store kæder og sygeforsikringer der skruer priserne op, de ved jo at folk vil gøre alt for deres dyr og det udnytter de smiley

Kommentér på:
dyrlæger og priser

Annonce