{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

dyrlæge og hemmelige priser {{forumTopicSubject}}

godmorgen allesammen ;o)

Jeg kom til at tænke på.... Kan i få girokort med hjem fra jeres dyrlæge?

Hos de to dyrlæger jeg brugte til Nikki, var det ren procedure, at man fik et girokort med hjem.

Men min nye dyrlæge laver ikke samme service... Der har man bare værsgo og betale ved kasse 1..

Det synes jeg selvf. også er iorden og jeg er glad for dyrlægen...
Men... Jeg har ikke dankort eller noget i den stil... Og jeg aner ikke hvad tingene koster...

Dvs.at jeg må tage en bunke penge med, hver gang jeg skal afsted... uden alligevel at vide om der er nok, da man nogen gange ikke helt ved omfanget af dyrlægebesøget... Ja for mig er det dælme besværligt!

Og hvorfor er dyrlægers priser så "hemmelige" indtil man skal betale?

Synes det ville være en god ide, at have en prisliste hængende... eller på hjemmesiden...
men næh nej...

Jeg ved godt, at nogle ting kan være svære at fastsætte prisen på helt nøjagtigt... men de mest basale ting kunne de godt prissætte offentligt.

Ligesom ved tandlægen, hvor oplysning om pris er lovpligtigt (har jeg fået af vide ved min egen)... De ved heller ikke det nøjagtige udfald af en hel behandling... men standardpriser oplyser på en pristavle...
Det samme burde dyrlægerne gøre...

hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæge og hemmelige priser
  • #1   14. mar 2008 Normalt betaler man kontant hos dyrlægen.

    Jeg kunne godt få et girokort med hjem fra den første dyrlæge jeg havde..

    Men normen er at man betaler når man er der.

    Hvorfor priserne skal være hemmelige, hmm det ved jeg ikke om de er. Man kan vel få dem oplyst, når man ringer og bestiller tid..


  • #2   14. mar 2008 vores dyrelæge sige hvad det ca bliver når vi bestiller tid og man har sagt hvad hund skal have se efter..... men det er kun en ca pris men så har man lidt at gå efter

  • #3   14. mar 2008 Jeg har faktisk aldrig tænkt over det....men jooo det kunne da være meget rart med en prisliste....

    Kan godt se, at det er besværligt når man ikke har dankort.........jeg tænker ikke over det....kører bare kortet igennem og håber på, at det ikke begynder at ryge eller smelte *GG*


  • #4   14. mar 2008 Samme mening - jeg har heller ikke dankort og jeg HADER at stå og ikke have penge nok på mig -det er så skidepinligt! Men min dyrlæge er altid god til at sige nogenlunde prisen så jeg har altid en plovmand eller tusse mere med så man er på den sikre side....

    Men forstår dig udemærket...


  • #5   14. mar 2008 det er da ikke noget problem-du spør' hva ca prisen blir for behandlingen når du bestiller tiden...det kan de saktens svare på der.......og så kan du evt medbringe lidt extra så du er sikker på at have nok til at betale med..

    jeg spør' ALTID om prisen når jeg bestiller tid.........


  • #6   14. mar 2008 Jeg ringer altid til dyrlægen i forvejen og spørger om pris. Så aftaler vi det inden jeg kommer. Men dukker der noget uforudset op får jeg lov at hoppe over til hæveautomaten lidt længere ned ad gaden.

  • #7   14. mar 2008 når jeg spørger om ca. prisen i tlf... så siger han, at det kan han ikke svare på, før han har set hunden...

    de to første dyrlæger fik man girokort med hjem... Hos den ene sagde de faktisk, at det var nemmere, end at ha mange kontanter liggende på klinikken..

    men ja mange har sagt til mig, at det er meget normalt, at man betaler med det samme.... Men det har jeg jo bare slet ikke været vant til... så nu synes jeg lige pludselig det er besværligt


  • #8   14. mar 2008 Er jeg er tvivl, spørger jeg også altid om en cirka pris, når jeg bestiller tid.

  • #9   14. mar 2008 Jeg får bare girokortet med hjem, det er dejlig nemt at ordne det på netbank

  • #10   14. mar 2008 jamen altså... jeg har fundet ud af, at en konsultation koster 500 kr.
    Det kunne han ikk oplyse mig i tlf... selvom jeg ville mene, at det netop var en standardpris?


  • #11   14. mar 2008 Britta P: Ja den måde foretrækker jeg også... Det er meget nemmere for begge parter ;D

  • #12   14. mar 2008 500kr i konsultation.......jøsses! -jeg gir 350kr....

  • #13   14. mar 2008 Vores dyrlæge har faste priser på dee forskellige ting, og jeg spørger altid efter prisen inden vi henter Amigo.

    Nu har Amigo været hos dyrlægen så mange gange at hele deres omsætning næsten er baseret på hans uheld, så hvis vi står og er på røven kan vi sagtens skylde til næste gang eller til vi har pengene.

    Da han var på dyrehospitalet i København kunne vi under ingen omstændigheder få ham med hjem før vi stod med hele beløbet i kontanter, og der lød regningen på 20.000 udover de 5.000 vi havde lagt i depositum.
    Det syntes jeg måske var en smule strengt at man ikke kunne få den på 3-4 girokort.


  • #14   14. mar 2008 jeg skal ringe til dyrlægen her kl. 9, når de åbner, da Jamie har fået øjenbetændelse...
    Der tror jeg altså, at hvis han ikke oplyser en ca. pris... så hopper jeg tilbage til den gamle dyrlæge...

    for allerførste gang jeg var der, da Jamie skulle vaccineres og det... Der havde jeg ikk nok penge med (hader sådan noget!!!)... så jeg måtte tage bussen ind på banegården for at hæve og tilbage igen... skal lige siges at jeg i forvejen skal med to forskellige busser derud... så 6 busser kørte jeg med den dag...det tog så lang tid


  • #15   14. mar 2008 Christina C

    Hvorfor har du skiftet fra den gamle?


  • #16   14. mar 2008 *Brak's *
    Ja jeg var derinde i 5 min.
    fordi han lige skulle mærke på jamies luftrør.... intet var galt med luftrøret. (reversed sneezing)


  • #17   14. mar 2008 Mener jeg giver omkring 480 for en konsulation.

  • #18   14. mar 2008 Camilla og Michael *Team tandløs *
    jeg har haft to dyrlæger før. Det er den første jeg vil tilbage til...
    den første skiftede jeg fra til nr. 2, fordi vi flyttede, så den lå tættere på...
    fra nr. 2 og så til den nu, var fordi jeg ikke følte mig tryg ved nr. 2 og havde en del jeg ikke var tilfreds med i forbindelse med Nikkis sygdomsforløb og aflivning.


  • #19   14. mar 2008 hos min dyrlæge betaler jeg afdrag ... har næsten konto hos dem :o)..... så det bliver til hvad jeg har råd til hver måned
    det eneste der skulle betales kontant var kastration og sterilisation .. dejligt sted ellers var jeg blevet nødt til at ta et lån i banken
    ved småting får jeg et girokort med hjem


  • #20   14. mar 2008 Christina C

    Hvis du var glad for den gamle dyrlæge syntes jeg næsten du skulle gå tilbage dertil.

    Det gælder om at få et godt forhold til sin dyrlæge, og have en dyrlæge hvor man altid kan finde ud af tingene med hvis der f.eks kniber med kontanter eller man ikke har fået nok med, og for at de gør det skal de fleste af dem måske have en smule tillid til en.

    Men syntes helt bestemt at når han ikke engang kan oplyse dig prisen på en konsultation er den da helt gal.
    Jeg havde skiftet, det lyder som om han vil virke vigtig, eller også har han ingen prisliste, og det ville være mæerkeligt.


  • #21   14. mar 2008 christina*

    ej..hvor surt.........mange penge for så "lidt"......-jeg er skam glad for min dyrlæge...hvis det er noget som er hurtigt klaret er der ofte rabat....meeen..jeg har nu også smidt mange penge ind over disken hos dem...G*


  • #22   14. mar 2008 jeg har heller ikke dankort, men har endnu ikke været ude for noget akut, hvor jeg ikke kunne få fat på min mor og tage hende med, og hun har heldigvis altid kunne lægge ud for mig

    er på vej til Dylle nu med Tabu, han skal kastreres, og der har jeg osse bedt om en pris, da moar ikke kan tage med, og der har hun osse givet mig en ca pris, men jeg spørger igen når jeg kommer derned

    hader at have så mange kontanter på mig


  • #23   14. mar 2008 Nu er Fie jo stamgæst, men har aldrig fået et girokort med hjem fra dyrlægen, er dog ikke i tvivl om jeg ville kunne skylde, hvis det endelig var, ellers har jeg da taget helt fejl af dem.

  • #24   14. mar 2008 Camilla og Michael *Team tandløs *
    den ligger så noget længere væk.... 1 time i transport... men jo det gør jeg, hvis han ikke kan oplyse mig noget i dag.

    det er ellers en sød dyrlæge og jamie er glad for ham... det er slet ikk det, som er problemet.... men det irriterer mig grænseløst, at man ikke kan få en pris.


  • #25   14. mar 2008 christina......ved sådan noget...altså hvor der intet er ....ja der kunne min dyrlæge godt finde på, at sige det koster gratis....negleklipning tager de ikke noget for, hvis det lige er noget de ordner i forbindelse med vacc.......har sågar fået en gratis scanning da Emma havde livmoderbetændelse.......tror han havde ondt af mig, da vi havde været der så mange gange den senest tid......får tit småting så som ormekur til katten (da vi havde den) smertestillende til Emma til hendes hofter o.s.v

  • #26   14. mar 2008 nu kan det jo også være, at det er fordi, at jeg er en forholdsvis ny kunde (fra januar)... men han sagde direkte, da jeg spurgte om girokort, at det kan man ikke få der... og at de slet ikke havde girokort

  • #27   14. mar 2008 Smilende Susie ¤ Ding Dong Sussi ¤
    hold da op en gavmild dyrlæge og sikke en service ;o)

    den eneste service jeg efterlyser... er muligheden for at betale med girokort, hvis man ikke har nok penge med...og så selvf. at få oplyst enca. pris. Den service kan jeg ikke få...
    derfor må jeg nok vende tilbage til den første, jeg havde...


  • #28   14. mar 2008 Christina C:
    Jeg kan godt forstå hvis du føler dig fristet til at skifte tilbage til den gamle dyrlæge.

    Jeg har aldrig tænkt over det, som du siger - igen fordi jeg bare kører kortet igennem. hos min dyrlæge kan man godt få en regning med, men det koster vist 35 kroner i faktureringsgebyr.

    Jeg kan på sin vis godt forstå dyrlægerne vil have pengene, mens man er der. Dyrlægerne er et af de folkefærd, som folk helst ikke vil betale til og derfor er der vist mange, som løber fra deres regninger.

    Men det er da dårligt hvis de ikke kan oplyse prisen på almindelige ting som f.eks vaccinationer eller kastrationer pr. tlf. Det er noget andet,hvis man ikke aner, hvad der skal gøres ved dyret.

    Forklar din dyrlæge det, som du forklarer her, måske kan han bare ikke se det som et problem, før nogen udlægger det for ham. Måske er han også bare dankortmenneske.........


  • #29   14. mar 2008 jeg har lige snakket med ham.... står de åbner kl.9, men prøvede at ringe nu og der var gevinst ;o)

    Jeg skal slet ikk ha jamie til dyrlægen... skal blot henter noget øjenbadninds-vand (eller hva han nu kaldte det), spurgte efter prisen på den... og den kom promte 65 kr. så det var jo godt nok ;o)

    Berit - agilityterrier
    jeg kan skam godt forstå, at de vil have deres penge ;o) Men står man i situationen, hvor man ikk har nok penge med, så ville det være rart at have muligheden for et girokort.... Bliver da helt skrækslagen ved tanken om, at Jamie en dag, kommer til at fejle noget slemt, som koster mange penge, og man så ikk kan få et girokort...
    Jeg vil prøve at nævne det for ham, når jeg tager op og henter det,

    ved den første dyrlæges vagtordning, fik jeg også bare et girokort med hjem, selvom jeg ikke havde dyrlæge, ved den der havde vagt... Så lige pludselig skal man virkelig tænke på, at man får nok kontanter med i alle situationer...


  • #30   14. mar 2008 Jeg er aldrig blevet afkrævet kontant betaling ved dyrlægen.... De senderet girokort med posten.... Ville da synes det, i disse konrantløse tider, var utroligt besværligt at skulle hæve kontanter inden dyrlægebesøget.
    Har da forøvrigt betalingskort, men ikke altid jeg har det med mig....*SS*


  • #31   14. mar 2008 Min dyrlæge har rent faktisk på sin hjemmeside en pris-liste med ca. priser på de gængse ting..... Og skal man have en ny form for behandling/undersøgelse, fortæller hun altid, hvad vi skal regne med, at det koster ca. X antal kr. og det er vel og mærke uden vi har forspurgt på det...

    Da Cleo skulle til Karlslunde og scannes ringede hun også derind og spurgte, hvad behandlingen lå på, der kunne de så kun svare på, at den lå på et sted i mellem 1000 og 2000 kr., men vi fik dog et svar.... Det var igen ikke noget vi bad om, bare noget hun gjorde og jeg må tilstå, at jeg synes at det er super rart på forhånd, sådan ca. vide, hvad det koster *S*

    Fin service synes jeg og udover det, så kan vi altid få et girokort med hjem, på det hele eller på det resterende, hvis nu man alligevel ikke har fået nok penge med *S*


  • #32   14. mar 2008 Jeg kunne ALDRIG drømme om at snyde min dyrlæge, eller dyrehospitalet.

    2 gange har de reddet min hunds liv, og også selvom det kun er småskader, syntes jeg ikke man kan tage folk i røven der hjælper en så godt de kan.


  • #33   14. mar 2008 Jeg har heller ikke dankort.. Og en dag, havde jeg ikke nået at hæve penge, men fik lov til at komme tilbage dagen efter og betale..

  • #35   14. mar 2008 Nej ikke alle forsøger at snyde dyrlægerne, men fakta er at nogen kommer kun een gang hos en dyrlæge og efterlader en regning, som de ikke kan kradse ind igen.

    Næste gang tager vedkommende til en ny dyrlæge og laver samme nummer.

    Tror mange hundeejere er kronisk på røven.... Og ja det kan ses høres og mærkes på ens konto, når man har været hos dyrlægen (jeg kunne heller aldrig finde på at snyde min dyrlæge) og hvis jeg skulle stå med kontanterne i hånden ville jeg også synes, at det var lidt svært og frustrerende at skulle gætte mig til prisen.


  • #36   14. mar 2008 Berit; jep det kender jeg en herude, der gør.. Det ville jeg aldrig selv kunne..

  • #37   14. mar 2008 Mener i seriøst, at så vandre man bare fra den ene dyrlæge til den anden ?..... Altså på et tidspunkt, må det da ophører med nye dyrlæger, eller tager man så bare længere og længere væk ?

    Jeg formoder, da at en dyrlæge, som alle andre virksomheder/firmaer, kan forsøge at drive pengene ind via fogeden....

    Men forkasteligt, at folk ikke betaler deres dyrlægeregninger !...


  • #38   14. mar 2008 Enig Karina, men det er virkeligheden. Tror også at mekanikere kan tale med om samme system blandt nogen af deres kunder........

    Der er jo dyrlæger nok at tage af, og somme tider kan det jo ikke svare sig for dyrlægen at sætte det store maskineri igang for 500-1000 kroner. Det er jo heller ikke gratis at sende til fogeden


  • #39   14. mar 2008 Hende, jeg snakker om, har vist gæld hos alle dyrlægerne i omegnen og vi har hmm 3-4 stykker bare sårn lige tæt på..

    Så ja det gør "man"..


  • #40   14. mar 2008 Ja jeg forstår det jo så ikke, men der er jo så meget man ikke forstår *S*

    Og Berit, ja det er rigtigt, det er noget omfattende og tit (ikke altid nogen advokat firmaer har faktisk "gratis" inddrivelse af gæld, hvor de så bare pålægger deres gebyr på skyldners regning) dyrt, at inddrive gæld :o(


Kommentér på:
dyrlæge og hemmelige priser

Annonce