{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.341 visninger | Oprettet:

Kan jeg få mig en hund? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg søger lidt rådgivning ift min situation. Jeg er nyligt færdiguddannet sygeplejerske, single og starter job pr 1 august. Jeg kommer til at arbejde 37 timer om ugen med 8 timers vagter. Jeg bor i lejlighed lige nu. Jeg ønsker virkelig at få en hund i mit liv. Men jeg ved også at jeg gerne vil give en hund et godt liv hvor den ikke er alene 8-9 timer om dagen. Jeg har kigget på pasningsordninger - meget af det er for dyrt eller findes ikke i min by, Odense. Jeg har tænkt på om man kunne finde en ældre person der havde lyst til at holde hunden med selskab i løbet af dagen - så kunne jeg hente den efter arbejde.
Derudover har jeg aldrig selv haft hund alene.
Jeg vil sætte mig ind i hundetræning og gøre alt for at give hunden et godt liv. Men mit spørgsmål er; er mine forudsætninger for at få hund simpelthen for dårlige fra start? Skal jeg opgive ideen? Jeg har brug for råd.
Mvh Ida


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg få mig en hund?
  • #1   27. jul 2023 Næh hvorfor skulle du opgive idéen?
    At have hund er ikke kun for pensionister eller folk der går hjemme.
    Så længe du sætter dig ind i den race du ønsker dig, og sørger for at have fri i forbindelse med at du får hunden hjem, så spring ud i det.
    En hund kan sagtens både bo i lejlighed og være alene hjemme.
    Du kan evt. finde en der vil hjælpe dig med at kigge til hvalpen i starten når den skal være alene hjemme og på den måde arbejde dig op på fuld tid.


  • #2   27. jul 2023 Du kan da sagtens have en hund smiley men den vil da sikkert nyde at have lidt selskab i løbet af dagen, men der er nu mange der er alene en normal arbejdsdag.