{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

JT
JT
Online Tilmeldt:
3. maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 310

Reverse sneezing {{forumTopicSubject}}

Vågnede klokken lort, ved at Walther havde et anfald af reverse sneezing. Heldigvis er det noget han sjældent har. Han går i panik, når han har det og kan slet ikke komme tæt nok på en. Det der bekymre mig er,at det varede i 2 timer, kun afbrudt af små pauser. Det eneste der hjalp lidt, var at nusse ham og snakke beroligende til ham og have ham tæt på. Holde ham for snuden hjalp ikke. “ så jeg lå virkelig godt med en hund der var ved at kravle ind i mig”. På morgenturen var der ingenting. Siden har han haft flere små anfald, der kun varer få sekunder. Han drikker meget og spiser græs. Han kastede græs op, da han havde det lange anfald. Han er stadig meget kontaktsøgende. Pt ligger han ved sidden af mig i sofaen.

Jeg mener, at huske at huske, at Anne skrev et indlæg om Dorit, hvor det var et græsfrø eller lignende i næsen, der var årsagen. Så nu tænker jeg om det kan være det samme her. Vi er i sommerhuset, hvor det meste af grunden er naturgrund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reverse sneezing
  • #2   29. jul 2023 Aslan have det

    Jeg holdt en finger foran snuden og stoppede anfaldene sådan


  • #3   29. jul 2023 Altså bare kort en finger der i to sekunder dækker lufthullerne og så væk

    Det kan måske virke for dig


  • #4   29. jul 2023 Jeg tænker ikke at det lyder usandsynligt at der er noget der sidder og irriterer. Ellers plejer det ikke sådan at blive ved i længere tid på den måde.
    Lucky havde en dag et græsstrå siddende, der var længere end hans snude, men hvordan i alverden han havde fået det derop aner jeg ikke. Han fik det heldigvis selv ud. For jeg kunne ikke se det, og så stoppede han med at hakke og nyse.


  • #5   29. jul 2023 Ja, sidste sommer kostede det omkring 17.000 kr at få skyllet et lille græsfrø ud af Dorits snude smiley

    Hun havde haft anfald i en uges tid, og de blev bare værre og værre. Så der var slet ingen tvivl om, at der var noget hun havde brug for hjælp til at få ud. Det tog en CT-scanning og en kikkert i snudeskaftet, og 6 cm inde i snuden sad det lille frø gnavet ind i slimhinden. Bihulen var fuld af betændelse, og hun var rød i svælget af reverse sneezing.

    Dyrlægen fortalte, at hunde får ting i snuden hver dag, men de har et meget effektivt systemet til at få det ud igen. Men af og til går det galt, og det sætter sig fast. Og så skal der en dyrlæge til at få det ud igen.

    Så det kan sagtens være et fremmedlegeme. Men jeg ville se tiden an nogle dage. Du kan evt. købe sådan en næsesuger til babyer, fylde den med saltvand og forsøge at spulet næsen.

    Jeg håber du slipper med skrækken, og at der ikke sidder noget fast derinde smiley


    profilbillede
  • #6   29. jul 2023 Tucker lavede samme nummer i starten af året. Lød næsten som en der var ved at blive kvalt. Jeg tænkte også på Dorit, men dyrlægen holdte på en luftvejsinfektion og han fik da heldigvis ret. Så med antibiotika gik det hurtigt over.



  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 310
    #7   29. jul 2023 Mange tak for jeres svar. Jeg håber, det “kun” er en luftvejsinfektion. 17.000 kr kan jeg godt bruge til andet sjovt.
    Walther forsætter med at have anfald af Reverse sneezing og han er også begyndt at hoste. Nu håber jeg på en rolig nat. Det blev kun til 3 timers søvn sidste nat. Forsøgte at få en lille hvil i eftermiddags, uden held. Walther er også træt, hans øjne hænger helt nede ved gulvet.
    Så godnat til jer. Sov godt smiley


  • #8   29. jul 2023 Årh nej, stakkels Walther - og stakkels dig smiley Jeg ville nok prøve at skylle næsen på ham i morgen, og se om det kan få skyllet lidt ud. Jeg fik også sat Dorit på noget slimløsende til mennesker, imens jeg ventede på dyrlægetiden sidste sommer. Noget hostemedicin, der hedder bromhexin, så vidt jeg husker. Tanken var, at det måske kunne løsne det snot der sad i snuden, og måske få fremmedlegemet med ud. Det gjorde det jo så ikke.

    Pøj pøj til jer smiley


  • #9   30. jul 2023 Et 2 timer langt anfald kræver udredning hos en dyrlæge. Det er ikke normalt og ikke rart for hunden.
    Vores Tori fik reverse sneezing af og til. Hun havde kronisk bronkitis og fik prednisolon mod det.
    Vi kunne standse hendes anfald ved at få hende til at synke (fx noget flydende mad eller en blød godbid).


Kommentér på:
Reverse sneezing

Annonce