{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Reverse sneezing {{forumTopicSubject}}

Har nogen erfaring med reverse sneezing?? Min 11 måneders pomeranian hvalp har noget der præcist lyder som det men gør det næsten 1 gang dagligt. Han ser meget bange ud når det sker og man kan se det gør ondt på ham. Plejer at stikke en finger hurtigt i halsen på ham og så stopper det.
Min bekymring går dog på at han får det så tit som han gør og at han en dag får et slemt anfald når jeg ikke er hjemme og kan hjælpe ham.
Har snakket med opdrætter om det og hun siger hendes tæve kun får det ca 1 gang hver 3. måned så hun syntes hans lød meget ofte og noget jeg skulle tage til dyrlæge med.


obs! tager til dyrlægen med ham i morgen og spørger ad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reverse sneezing
  • #1   10. jul 2014 Min ene har det af og til, slet ikke så tit .... har læst at man skal holde dem for næseborene når det sker, og det gør jeg så stopper det hurtigt...

    Jeg mener ikke, og har ikke indtryk af at det skal gøre ondt, så virker han til at det gør ondt er det nok en god ide at komme til dyrlægen.


  • #2   10. jul 2014 Min engelsk bulldog havde det som hvalp men voksede fra det

    Min datters chi gør det flere gange dagligt
    Men er ikke påvirket af det
    Tror du ikke hunden bliver mere bange af at du stikker en finger i halsen på den?


  • #3   10. jul 2014 Ditte med Vovse, Hund og Magoo: Nej tværtimod smiley Man kan fornemme på ham at han ved det hjælper så han kigger næsten bedende op på én. Men kan godt være vi skulle afprøve teknikken med at holde ham for næsen smiley

  • #4   10. jul 2014 Altså... hunde skulle jo gerne slet ikke få de anfald. Så uanset om det sker dagligt eller månedligt, er der jo noget galt.
    Det kan være alt fra skidt i næse/svælg, over kennelhoste, til alvorlig bronkitis.
    Kennelhoste kræver isolering af hunden.
    Bronkitis kan holdes nede med medicin.
    Endeligt kan det også være pga. (lunge)orm. Så et besøg hos dyrlægen til tjek - og medbringende tre afføringsprøver - vil være godt givet ud.


  • #5   10. jul 2014 Jeg oplever det en sjælden gang imellem med den ene cairn terrier, har vendt det med dyrlægen, som ikke mener der skal gøres noget når det ikke er oftere det sker.


  • #6   10. jul 2014 Min cavalier har det og vi har tit snakket med dyrlægen om det efterhånden som hun voksede, men til sidst blev vi enige om at hendes drøbel, som jo går ned og "spærer", ikke var for lang til at der skulle opereres med mindre at det kun blev værre, hvilket det heldigvis ikke er blevet siden! Når hun har et anfald en sjælden gang, holder jeg hende for snuden så hun i stedet trækker vejret gennem munden, men ville råde dig til at snakke med dyrlægen om det og få vurderet hvor alvorligt det er smiley

  • #7   10. jul 2014 Det kan også være næsemider, dyrlægen kan stille diagnosen.. Men hvis opdrætters tæve gør det er det jo nok noget arveligt og fy til opdrætter i så fald smiley

  • #8   10. jul 2014 Min kan få anfald når hun blir overgearet.
    Så får jeg hende hen til mig, snakker til hende, og får hende til at falde til ro, og så stopper de.
    Er det meget slemme anfald, så hjælper det lige at holde kort for næsen eller give hende noget lækkert at spise, så hun falder ned og blir rolig, så stopper det.


  • #9   10. jul 2014 Min har det en sjældent gang imellem..

    Jeg holder hende bare for næsen så hun trækker vejret ordentligt igennem munden, og så er det overstået.. smiley


  • #10   10. jul 2014 Min fik noget lign, og alle sagde det var dét, og hun gjorde det ca 2-3 gange dagligt til sidst, og jeg synes ikke det lød som reverse sneezing, og så mange gange var unormalt, så jeg fik hende tjekket for hjerte lunge orm, ganske rigtigt der var få, men det var nok, to dage efter behandling stoppede det smiley
    Det er ikke dyrt eller besværligt at teste dem for det, nettet safe than sorry smiley


  • #11   11. jul 2014 min gamle hund led af det, og det hjalp med timian te. det er krampeløsnende.

  • #13   11. jul 2014 Lotte prøv at søge på reverse sneezing på YouTube, så finder du ud af det smiley

  • #14   17. jul 2014 kramper i den bløde gane, og det kan afhjælpes med timian te.

  • #15   17. jul 2014 Timian the? Hjælper det også mod kramper i fødderne on natten mon?
    Er ved at blive sindssyg over det smiley


  • #16   17. jul 2014 Laver du det selv, eller færdigkøbt?

  • #17   19. jul 2014 købte i Matas, apoteket har det også.

  • #20   21. jul 2014 allergi er noget andet.

Kommentér på:
Reverse sneezing

Annonce