{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Hanhund som tisser! Og øm tisser {{forumTopicSubject}}

Argh vi går simpelthen amok. Vi passer noget families hanhund. Og han pisser over alt. Og konstant. Han piver konstant og kan slet ikke finde ro. Vi tænkte. Hanhund ble. Der løste jo problemet med tis. Her til morgen/nat piver han så fucking forsat, men nu er tissemanden så også mega øm.
Så ved ikke om ble nødvendigvis er vejen frem.
Så frygter nu, at den har klemt on hans tissemand for meget?
Er der noget vi skal være obs på ift. Ham nu, hvor tisseren også er øm? Hab skal hjem og slappe af i mens jeg er på job her fredag.
Så Ellie og han kan få ro. Det er fordi han er helt besat af hende. Han opfører sig som om hun er i løbetid. Altid. Ejeren siger han kun opfører sig sådan når han er her.
Vi kan ikke stoppe ham med at tisse. Det er fra han kommer ind ad døren til han går, 5 gange inden for få minutter. Det er konstant og op ad alle møbler, vægge, kanter. Så ingen ble er en mulighed. Sidst måtte vi male paneler fordi de var misfarvet af gul tis.

Han skal være her til søndag.
Kæft vi hader den hund. Eller han er sød nok når han er derhjemme.

Jeg har endnu ikke lukket et øje fordi hunden piver hele natten. Og jeg må sove på en sofa. Og jeg har tandpine. Ikke engang den holder mig ligeså vågen.

Send help.

Ej, jeg er oprigtigt lidt bekymret overfor den ømme tissemand. Er der noget jeg skal være obs på? Aner ikke om den er hævet eller noget, den virker vidst stadig, ud fra lugten og tyngden af bleen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund som tisser! Og øm tisser
  • #1   11. aug 2023 Hvis hunden er øm skal den til dyrlæge.
    Hvorfor siger i da ja til at passe hunden hvis i ved den har det problem???


  • #3   11. aug 2023 Ej Jeanette. Hold da nu kæft. Han er da ikke uønsket. Men en hund som pisser over alt er da ikke fedt! Jeg kan godt lide den hund, bare ikke sådan som han bliver når han er her.

    Han er da ikke mishandlet? Så fordi han har haft underbukser på, som har gjort hans tissemand øm, så er han mishandlet? Hvad med hunde som har løbetids underbukser på?

    Vi sagde ja, da vi vitterligt, troede det drejede sig om en dag. Men det viste sig så at være 4.

    Jeg får altid sagt ja, fordi jeg er dårlig til at sige nej. Sådan er mit liv.

    Jeg spurgte fordi den er øm, jeg må spørge dyrlægen, tyder det på.

    Tænker bare i har en skøn dag. Også kan i let og elegant hoppe over dette oplæg.

    Så må jeg leve med en hund der pisser op ad alt. Troede da man kunne spørge ind sådan et sted her. Når man oplevede problemer.



  • #4   11. aug 2023 I skal jo skifte bleen HVER gang der er tisset i den. Ligesom med børn, bliver huden irriteret af at gå med en våd ble, og så gør det ondt.

    Hvis det er fordi I har købt et tissebælte til hund, så kør i et supermarked og køb rigtige bleer i stedet. Som lægges på som et bælte, ikke som en buks. Og så skift mindst en gang i timen, når han stadig tisser.

    Ift piveriet er der næppe en løsning, når det er så kort tid I har ham. Men ørepropper kan måske hjælpe jer mennesker smiley


  • #5   11. aug 2023 Tak Anne. Vi købte et tisse bælte. Som vi selvfølgelig har taget af når han har været i haven og på tur. Vi har også haft det vasket og tørret det.

    Jeg ved ikke om det er fordi han også går og bliver lidt opstemt af Ellie. Og derfor den måske er blevet lidt øm fordi den er semi stiv hele tiden og derfor gnaver på bleen?. Jeg prøver som sagt lige at ringe til min dyrlæge og forhøre mig om vi skal have ham tilset eller om den bare lige skal have lidt ro. Planen i dag er at Alfie bliver hjemme hos ham selv. Får lidt ro på. Så lufter jeg ham i min spisepause og inden jeg kører hjem. Så kigger vi forbi i aften inden sengetid, ser en film med ham og lufter ham af for natten. Også henter vi ham hjem til os i morgen tidlig. Så tisseren lige kan få lidt ro og mig. Også henter vi nogle rigtige bleer, som vi kan skifte lidt oftere. Tak for rådet smiley

    Igen, jeg kan virkelig godt lide hunden. Og ja, jeg bliver lidt irriteret på ham, når han piver hele natten og pisser over alt. Men vi gør nu vores bedste for at passe på ham.

    Lige pt. Er jeg også stressramt og angst ramt og har tandpine. Så når ens søvn også bliver spoleret. Det eneste som faktisk har virket og været normalt i en periode. Så vælter det hele bare lidt.




  • #7   11. aug 2023 Øv hvor træls at passe sådan en hund. Det lyder helt ekstremt.
    Det bedste vil da være at undlade at have hunden hos jer, hvis det kun er der han gør sådan.
    Så godt at han skal hjem i dag.
    Jeg ville nok bede ejer tage hunden til dyrlæge og få tjekket for blærebetændelse eller anden infektion.


  • #8   11. aug 2023 Et tissebælter skal jo også skiftes hver eneste gang det er blevet vådt, man kan eventuelt lægge nogle almindelige hygiejne bind i og skifte dem, men du skal mindst have to bælter så de kan vaskes ofte

  • #9   11. aug 2023 Måske en af jer kan passe hunden hjemme hvor den bor?

  • #11   11. aug 2023 De andre har sagt om, hvordan man bruger et "tissebælte"
    Og for eftertiden skal du sige nej til at passe hunden, for det er da skide synd for den, at den skal gå rundt og være så mega stresset.
    Og når nu ejerne ved, at han reagerer så voldsom stresset af at være hos dig, så forstår jeg slet ikke, at de alligevel sender hunden til dig, det er hverken fair over for hunden eller dig.
    Der findes mange rigtig gode hundepensioner, så må ejerne gøre brug af sådan en.


  • #12   11. aug 2023 Hunden må enten have en hormonel forstyrrelse eller en blærebetændelse med den adfærd. Det er langt fra normalt.

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #13   11. aug 2023 Han skal altså til dyrlægen idag hvis han har ondt .. der kan jo være mange ting - men det skal da undersøges straks.

  • #14   11. aug 2023 Jeg snakkede med dyrlægen, som sagde vi lige skulle se det an, og ellers havde hun vagten senere. Da jeg kiggede til ham til frokost var den ikke øm mere. Han havde spist, drukket og fået slappet af. Han er tilbage til normalen. Og min mor har tilbudt os at han kan være hos hende. Så nu fandt vi en løsning og ingen bleer er nødvendige.

  • #15   11. aug 2023 Det er kun med Ellie han reagerer sådan. Han kan sagtens være sammen med andre hunhunde og i hjem hvor der har været andre hunde uden at tisse.
    Det er ikke første gang vi oplever at hanhunde reagerer på Ellie , vi hører ofte " er hun i løbetid" nej. Det er hun ikke.


  • #16   11. aug 2023 Godt I fandt en løsning.

  • #17   17. aug 2023 Det lyder til at han bare har noget for Ellie.. og bare bliver helt oppe at køre og må stress-tisse.

Kommentér på:
Hanhund som tisser! Og øm tisser

Annonce