{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Fedekur? {{forumTopicSubject}}

Nando har lige fået en kanon omgang tynd mave (efter at han måtte begynde at spise tørfoder og guf igen). Vi troede ellers at vi havde forebygget dette, ved at bløde hans tørfoder op og blende det....

Så ligenu er han på skånekost og ligeså snart hans afførring er normal igen, må vi jo starte ham langsomt op igen smiley

Men mit spørgsmål er så: Nando har slet ikke taget på de sidste 1½ måned smiley Efter al det med hans kæbe, hvor han kun har måtte spise en ting er han blevet tynd og jeg synes jo han er al for tynd.

Han får mere end hvad han skal have hver dag, men tager alligevel ikke på....

Nogen råd til hvordan vi får Nando op i kampvægt igen? Han er jo trods alt kun 7 mdr, og det er jo ikke sundt hverken at være for tynd eller tyk under hvalpetiden smiley (eller resten af livet for den sags skyld)

Jeg håber I har nogle gode råd, og evt nogle fodermærker I kan foreslå? Vi skal alligevel til at købe nyt foder, og vil da gerne målrette det mod vægtforøgelse...

Knus Cemile, som ikke aner hvad hun skal gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedekur?
  • #1   3. okt 2007 Ja, overvejet smiley Men ikke lige som det er nu.. Vi skal lige have styr på hans mave efter 2 mdr på sonde/vådfoder og intet andet, så når han kan holde tørfoderet i sig, så har vi klart overvejet at barfe ham smiley

    Har lige snakket med dr dyr om det også, og nu "angriber" vi hans mave med først lidt Prokolin og noget skånekost vådfoder. Derefter får han RC Hvalpefoder i en periode indtil vi har fået genoprettet hans kampvægt og tarmflora smiley

    Og så må vi se derfra.. Så skal han nok barfes derefter...


  • #2   3. okt 2007 Prokolin og Zoolac er næsten det samme smiley

    Prokolin har bare også en stoppende effekt smiley


  • #3   3. okt 2007 Spurgte også mht til at min hund var tynd...

    Rådene var fiskeolie og fedt...
    Fedt- gå til en slagter og køb noget fedt...


  • #4   3. okt 2007 T&k: Her de sidste par dage har han fået udkogte ris med henholdsvis udkogt torsk og udkogt kylling + 2 spsk cultura ovenpå. Altså som skånekost...

    Nu har han så fået noget fra dyrlægen... Kan ikke lige på stående fod huske hvad det er for noget + prokolin.


    Stine P: Er fedt i sin rene form sundt for ham? Jeg ville tro at fedt sådan der ville være usundt, pga det i det lange løb, ville tilstoppe årerne?

    Fiskeolie? Så hælder man det bare over maden? Hvor meget af gangen? Og er det lakseolie eller hvad? smiley Aner intet om fisk, så må jo lige spørge smiley



  • #5   3. okt 2007 Cemile - Jeg tror at det var at det skulle blendes og blandes i maden...
    Men det er måske hårdt for en hund med sart mave...
    Tænkte selv på at man kunne koge det og bruge kraften/det kogte-opløste fedt....

    Men den skal jo heller ikke ha' det altid når det er en fedekur.. Så er det vel bare for en periode smiley

    Det med Olie.. Jeg er ikke selv nået så langt..
    Tror lige at jeg googler lidt rundt om emnet..


  • #6   3. okt 2007 Fandt denne her: Den er nok præcis hvad du skal bruge....
    Fiskeolie er mere til hundens pels og mod hudproblemer, efter hvad jeg kan læse mig til....

    -
    Pemmikan benyttes til hunde der skal yde meget, f.eks. jagthunde, vagthunde, slædehunde, sportshunde, samt andre hunde hvor man kræver deres opmærksomhed hele dagen. Endvidere er Pemmikan ideel til opfedning af afmagrede hunde.

    (link fjernet)



  • #7   3. okt 2007 Stine P: ja det ser helt perfekt ud smiley Den må jeg hellere prøve at bestille, så vi kan se om det overhovedet er noget han vil sætte tænderne i, den lille *gg* Når maven altså engang er kommet på ret køl igen..

Kommentér på:
Fedekur?

Annonce