{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

trine L
trine L
Tilmeldt:
31. aug 2013
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32

Hvalp fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Hejsa?? Jeg skal hente en 8 ugers hvalp hjem fra Sverige i december. Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Har læst mig til at man skal have en hvalpeerklæring + pas med til at vise ved grænsen…. Hvordan har i andre betalt for hvalpen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp fra Sverige
  • #1   30. okt 2023 Jeg betalte bare med bankoverførsel, da jeg hentede JohnJohn sidste år.
    Jeg synes ikke, jeg kan huske, at vi havde andet "dokumentation" med end pas og købskontrakt.

    Hvilken race skal du hente?


  • #2   30. okt 2023 Jeg har hentet i Sverige et par gange og har heller aldrig haft anden dokumentation end pas og købskontrakt. Hvis man køber ved en SKK opdrætter, der bruger SKKs købskontrakt burde der ikke være nogen problemer.
    Mht betaling så skal du spørge opdrætter; nogen vil have kontanter andre har det fint med en bankoverførsel. Pennys opdrætter (i Tyskland) ville have kontanter så hun fik 2500 euro i 20-eurosedler - en ret stor stak -;-) (banken sagde jeg skulle hæve dem i automaten og automaten havde kun 20-eurosedler smiley ).


  • trine L
    trine L Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #3   30. okt 2023 Det er en Australsk Kelpie.
    Så jeg skal faktisk kun sørge for Erklæringen… ? Og opdrætter får lavet pas … hvad koster det mon?


  • #4   30. okt 2023 Altså - jeg betalte ikke ekstra for pas? At hvalpen var gjort klar til at flytte til Danmark, var en del af prisen smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 11 Svar: 1.496
    #5   30. okt 2023 Jeg har også sørget for pas til hvalpe, jeg har solgt til udlandet.

  • #6   30. okt 2023 Hos den opdrætter jeg har købt af i Sverige et par gange har passet også bare været en del af prisen - alle hendes hvalpe får pas uanset om de skal exporteres ud af Sverige eller ej.
    Ellers er passet formegentlig ikke særlig dyrt.


  • #7   30. okt 2023 Pas + erklæring, så kan du lovligt hive hunden med over grænsen. Ift betaling er det nemmest med bankoverførsel, hvis du ved du skal have hvalpen med hjem - ved jo ikke, om du har set den/opdrætter før og aftalt det hele, eller om der skal kigges og besluttes nu smiley
    Er det kun næsten sikkert den skal med hjem (sådan var det for mig) så medbring kontanter - bankoverførslen er jo ikke at se på den andens konto med det samme.

    Jeg har ikke betalt ekstra for pas og aldrig hørt om at opdrættere tager ekstra for dette.

    Mette - der skal da en erklæring med ift rabies når hvalpen er for ung til vacc. mod rabies. Ikke at nogen ville se noget dom helst hverken da jeg hentede Sten eller de gange jeg har været deroppe med de gamle hunde. Men altså HVIS nu nogen fandt på at kigge efter smiley


  • #8   30. okt 2023 Følger lige med .... jeg overvejer jo en Norwich Terrier og der kan jeg også meget nemt skulle til Sverige hvis det bliver aktuelt ... har tænkt nu her med den svenske krone kurs så er det vel voldsomt meget billigere at købe hund der, selvom transport kommer oveni ...
    har faktisk lige lavet en beregning i dag, hvis en hund koster 15.000 svenske kr, så er det mlm 9-10000 danske, det er da mange penge ..


  • #9   30. okt 2023 Hanne - Det er ikke nødvendigvis billigere i Sverige.

    En Whippet koster 11-13.000 kr. i Danmark, 20-25.000 svenske kr. i Sverige


  • #10   31. okt 2023 @7: Hov - ja, det havde jeg helt glemt sidste gang var der hvalpeerklæring som opdrætter udfyldte. Den er på fødevarestyrelsens hjemmeside: https://foedevarestyrelsen.dk/Media/638206837418569204/Hvalpe-killing-erkl%C3%A6ringen.pdf

  • #11   31. okt 2023 Opdrætter til Albert havde også sørget for pas og hvalpeerklæring da jeg hentede ham hjem smiley

Kommentér på:
Hvalp fra Sverige

Annonce