{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Spaniel racerne? {{forumTopicSubject}}

Okay det er en meget bred overskrift, men det er emnet egentligt også lidt tiltænkt. Jeg kender nemlig ikke meget til spaniel racerne, men nu har jeg mødt flere forskellige på hold, så jeg har set dem lige mere ude i den virkelige verden og ikke kun på nettet. Efter jeg har fået teemo, som jo er en papillon (det siges at se skulle nedstamme fra nogle små spaniel hunde, og bliver derfor stadig i nogle lande kaldt dværg spaniel), begyndt at interessere mig mere for andre typer hunde. Også fordi jeg bl.a. Er blevet interesseret i både nosework og k9 biathlon.
Jeg har altid sagt at jeg skulle have helt små hunde, men sådan som mit liv efterhånden er blevet, er jeg også mere åben for at en lidt større måske en dag kunne blive en mulighed.

Jeg har dog lidt indtryk af at spaniel racerne (jeg har primært mødt engelsk cocker, fr cocker og en enkelt welsh) er meget energiske, vimse og JAGTHUND, hvilket selvfølgelig giver mening for det er jo det de er lavet til. Men kan man godt give sådan en er godt og indholdsrigt liv, uden at være jagt interesseret?

Hvordan er de forskellige racer at bo med? Og hvad kræver de?
Jeg ved de nok er meget forskellige, men fortæl gerne om den/de af racerne i kender smiley
Det er ren nysgerrighed, for jeg tvivler på at jeg kunne give sådan en hvad de har brug for, men derfor kan man jo godt hører om dem.

Jeg tænker det nok primært er cockerne str mæssigt, men må indrømme at den welsh jeg mødte til træning altså var søøød smiley

Det kan også være der er spaniels der ikke er så udbredt, så jeg slet ikke kender dem, så alle spaniels er velkommen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spaniel racerne?
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.449
    #1   1. dec 2023 Kenia, Vilma og jeg følges meget ofte på strand- og skovture med springer spaniel Lui. Han er sååå sød.
    Lui er velopdragen til husbehov (kommer, når man kalder, men KAN finde på at hoppe op), sød ved alt og alle - mennesker såvel som kendte og ukendte hunde, charmerende, legesyg og GOD.
    Men måske er han lige en tand for stor i forhold til det, du ønsker, Solvej.


  • #2   1. dec 2023 Er Welsh Spring for stor? Den er nogenlunde på størrelse med mine MAS´er, som jeg jo selv synes er mægtig små smiley

  • #3   1. dec 2023 Lige i dette emne er str underordnet, så fortæl endelig om dem alle sammen smiley

    Karina jeg er jo vant til hunde på 1-4 kg så for mig er alt jo stort smiley
    Men hvis jeg nu en dag vælger ikke at have chihuahua kunne jeg måske godt overveje at have en lidt større hund. Selvom jeg godt ved at mange har chihuahua med den str hund eller større for den sags skyld, jeg kan bare bedst lide at mine hunde ikke er alt for langt fra hinanden i str, for jeg mener at lige børn leger bedst. smiley


  • #4   1. dec 2023 Jeg følger en på instagrame som har en engelsk springer spaniel som servicehund. Hun er indimellem lagt ned af migræne og angst, og hunden virker enormt rolig omkring det.
    Jeg troede slet ikke at den kunne affinde sig med en dag i meget ro, men det kan hun smiley


  • #5   1. dec 2023 Jeg har efterhånden kendt en del cockere, og ens for alle er, at de er meget vimse og hurtige, og temmelig gøende. Uanset om de er ft'ere eller engelske. De amerikanske falder udenfor, og gør ikke meget væsen af sig.

    Der er jo også clumber og cavalier, hvis det ikke lige skal være cocker, springer eller welsh. Cavalier er måske svære at finde, hvis man vil have en aktiv hund, der vil løbe biathlon, og jeg ved ikke om clumber er for tung i røven til sådan noget - synet kan jo bedrage smiley


  • #6   1. dec 2023 Solvej "lige børn leger bedst".... det vil jeg ikke give dig ret i for collie Trunte ELSKEDE altså alle mine små pomeranians, og de hende til gengæld. Spaniels har jeg aldrig haft kun papillions og der elskede Vicky både chæfer, collie og labrador som vi har haft i hendes tid.

  • #7   1. dec 2023 Jeg har haft cocker af jagtlinjer fra Sverige, det er rigtig mange år siden, hun døde i 95.

    Fie var en skøn hund, men meget energisk og ikke meget i ro indendørs i de timer vi andre var vågne. Jeg trænede lydighed og agility med hende.

    Hun var utrolig hurtig til at lære og god til at holde fokus under træning. Hun var ikke gøende. Jeg boede i lejlighed de første år af hendes liv og hun sagde ikke en lyd indendørs.

    Til gengæld fik jeg nok af pelspleje. Det kræver en del arbejde at holde pelsen i noget der ligner udstillingskondition. Fie blev ikke udstillet, men jeg synes en utrimmet cocker ser forfærdelig ud.

    Whipperne leger jævnligt med en Welsh springer tæve på 4, hende har der altid været meget mere ro på uden st hun af den grund er kedelig og pelsen er ikke så krævende som en cockers. Skulle jeg have spaniel igen blev det en Wels


  • #8   1. dec 2023 Jeg har jo welsh springere og ft. cockere (og drentsche patrijshond), jeg udfaser mine welsh springere via naturlig afgang, der er for meget lyd på dem, de er skønne men kan have seperationsangst, det ligger let til dem. Mine ft cockere er også skønne, det er bestemt favoritracen, ja de er vimse, men rolige indendørs, meget kærlige og virkelig sjove, de elsker at træne, og har nærmest ingen lyd, jo den lille hvis han har fået lov at lege for længe, men jeg tror at man skal OBS. , på de linier alle racer kommer fra, nogle avler videre på hunde der ikke skulle have haft hvalpe, og er ikke så gode til at hive hunde af avlen hvis der kommer hvalpe der har meget lyd eller har andre ikke så prisværdige ting at bøvle med. Men begge racer welsh og ft. cocker ville da helt klart nyde nosework og k9 biathlon og blive gode til det.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.449
    #9   1. dec 2023 Hvad er egentlig forskellen på en engelsk- og en welsh- og en måske andet springer spaniel? smiley
    "Måske andet" fordi jeg ikke ved, om der er flere typer springer spaniel end engelsk og welsh smiley


  • #10   1. dec 2023 Altså deres arbejdsområde er jo det samme, én af de trænere jeg kender der træner spaniels sagde for sjov at hun egentlig mente at det skulle koste ekstra at have en welsh på holdet da de tager meget længere tid og er mere "besværlige" end de andre smiley Det er nu bare fordi at de har deres egen mening om hvordan tingene skal forgå smiley

  • #11   1. dec 2023 Tusind tak for alle jeres svar, de er læst og værdsat hver og en. Min mand er blevet syg, så jeg har ikke lige så meget overskud til at få svaret hver enkelt.
    Synes dog det lyder til at de er ret meget som jeg forventede dem, og måske ikke heeeelt typen der passer hjemme hos mig, selvom de er skønne dem jeg har mødt, men jeg tror også de bliver brugt til jagt eller i hvert fald jagttræning.

    Bumble bee, hvor meget kræver ft cockerne for at have et godt liv? Jeg ville tro at de var endnu mere energiske og vilde efter at skulle arbejde end de andre cockere?

    Familien rødtop, jeg siger jo ikke at de ikke kan have glæde af hinanden med størrelses forskel, blot at jeg oplever at lige børn leger bedst, og det mener jeg altså uanset hvor mange der siger noget andet. Jeg kan jo se det bare på mine egne hvor størrelsesforskellen ikke er kæmpe, og der skal Teemo altså nogle gange lige lægge lidt bånd på sig selv for at han ikke bliver for vild med Lucky eller rosa da vi havde hende. Når han så leger med en på hans egen størrelse (især hvis det også er samme race) så giver han den jo Maks gas. Størrelses forskel er ok for mig, men de skal ikke være for langt fra hinanden, så de får Maks glæde af at kunne lege sammen, uden at skulle passe lægge for mange bånd på sig selv.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #12   1. dec 2023 Man kan sagtens have spaniel uden at gå på jagt..
    både biathlon og nosework er hammer gode aktiviteter for jagthunde racer. smiley
    Men ja de er noget vimsede - men langt de fleste spaniel er relativt bløde/førbare og ganske lette at opdrage. Især når de får brugt deres hovede til træning. Alt efter hvor meget du vil træne tror jeg nu sagtens en spaniel kan passe ind.


  • #13   1. dec 2023 Mathias, det er jo langt ude i fremtiden, hvis sådan en skulle herhjem, så jeg kan jo ikke helt vide hvordan en hverdag ville se ud. Men som det er nu, vil jeg gerne gå til træning 1-2 gange i ugen, nogle uger er måske 3 og andre er kun 1, men jeg laver jo så gerne nosework og lign. selv. Vi tager f.eks. sirius prøverne, så i perioder er der jo nosework træning alene men med fokus på at få film af et bestemt søg i kassen hver uge. smiley
    Biathlon er jo mest når der er noget at komme til for mit vedkommende, men når der er sjove forhindringer på turene, leger vi da med dem. Jeg går pt. rundt, men jeg vil ikke udelukke at formen en dag bliver så jeg faktisk kan løbe smiley
    Så går jeg pt. til nosework på hold hvor det kun er 1-2 gange i måneden, men der skal man jo så selv arbejde videre hjemme.

    Tænker også en spaniel ville være god til spor, det har jeg ikke så meget erfaring med, men det kunne jeg jo få.

    Så træner jeg generelt bare sjove tricks, færdighedsprøver og lign. Så vi kommer lidt rundt omkring forskellige ting. Og der er altid noget nyt man lige kan nørde lidt.


  • #14   1. dec 2023 Cockeren er rigtig god til sweiss, kender flere om gør i det.

  • #15   1. dec 2023 Anni jeg spørger muligvis dumt, men er det noget man kan gå til ? altså ligesom man går til nosework, agility osv? smiley
    Jeg er jo stadig ret ny i nosework, så der er jo en hel verden af næsearbejde der først er ved at åbne for mig nu. Jeg er dog virkelig vild med nosework, så kan sagtens forestille mig at andet i den retning kunne være noget for mig.
    Jeg går aldrig væk fra en god blanding af alt muligt, for jeg elsker også tricks og tæt samarbejde, men noseworken giver klart noget andet end det andet.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #16   1. dec 2023 Det er rigeligt for flere af jagthunderacerne.. også spaniel.
    Du kan have lige den hund du gerne vil, hvis du drømmer om spaniel, med det aktivitetsniveau smiley


  • #17   1. dec 2023 Tak Mathias det er da sødt sagt smiley jeg tror dog der er en del især brugshunde der ville komme til at mangle noget fysisk. Altså vi går da gode ture og sådan, men vi har ikke de store fritløbs muligheder lige i baghaven, så det meste er i snor. Nu går vi jo så også kortere og langsommere end det måske var nødvendigt, fordi jeg har en lille ældre chihuahua, så det kan da godt være jeg bedre kunne give længere og mere udfordrende ture hvis jeg kun havde to mere aktive hunde. smiley
    Jeg går meget op i, at hundene har et godt og meningsfuldt liv, så jeg køber ikke en race jeg ikke mener jeg kan give det den har brug for. Af samme grund har jeg ikke husky smiley (og så fordi husky og chihuahua bare ikke er det bedste match)


  • #18   1. dec 2023 Solvej, det er ikke rigtig man kan gå til.
    Det er ret sjælden der er kursus i sweiss, men jeg vil tro, at det var noget for dig
    Det nemmeste er, hvis du kan hægte dig på nogen der gider at tage dig med.

    Vi har altid haft en fast dag om ugen, hvor vi har været 3 - 5 som har trænet sammen, og lagt sporet for hinanden
    Ærgerligt du er flyttet så langt væk, ellers kunne du komme nogle gange med dem jeg trænende med.

    Der er en sweiss dommer i Sverige der går sweiss med sine chier, de er ret dygtige.
    Dværg Pinscher klubben i Sverige gør også meget i det.

    Kan du huske min Dværg Pinscher?
    Hun var fænomenal, hun gik altid til første præmier

    For en Cocker ville sådan noget som kaninslæb også gøre glæde


  • #19   1. dec 2023 Hvis du vil prøve sweiss kan det være at hundeuniversitet kursuser kan hjælpe. Ved ikke hvad det indgår(er med i det) det ligger under jagt.

    (Den med 5 i er de andre samlet i en)

    https://hundeuniversitetet.dk


    profilbillede
  • #20   1. dec 2023 Solvej, der er en gruppe på Facebook som hedder Alle os der går sweiss

  • #21   1. dec 2023 Tak Anni, det vil jeg da lige kigge på. Lige nu har jeg nok i nosework med teemo, men det kunne da være sjovt at prøve en dag smiley
    Jeg er da kun flyttet til Gørding, så så langt er jeg da ikke flyttet væk smiley bare lidt længere vest på.

    Tak Trine, tænker ikke jeg har brug for det lige nu, men måske en dag smiley


  • #22   1. dec 2023 DKK Kreds 6 har schweiss træning, gad vide om nogle af de andre DKK kredse muligvis også har.

    Jeg har gået regelmæssigt på hold med flere af mine gravhunde og en enkelt whippet.

    Der har det været noget med at køre ud til det sted, hvor sporene skal lægges (ikke samme sted hver gang). Lægge sporene og derefter lave noget kaninslæbespor eller andet, der skal nemlig gå mindst tre timer fra shweiss sporet er lagt og til hunden skal gå det, så der går nemt det meste af en dag med sådan en omgang træning.


  • #23   1. dec 2023 Tak Kirsten, det er da til at undersøge smiley
    Vi kører også land og rige rundt til nosework træning, så selvom det jo ikke skal ligge, så træningen kan starte med det samme, kan det snildt tage et par timer, fordi man jo skiftens til at være på. Jeg kan godt lide det sociale i at være afsted med hundene, så det gør ikke noget for mig.

    Lige nu har Teemo nok i nosework. Lucky er gået i vinterhi, så han er ren hjemme hyggetræning pt. han GIDER IKKE vinter. Så det er jo slet ikke noget jeg mangler pt. Men det kunne da være sjovt på et tidspunkt måske, at se om jeg kan finde et sted der vil lade mig prøve med Teemo, bare for at se hvad det er for noget. Jeg ved ikke om Teemo ville være den bedste kandidat til det, han er vildt god til nosework, men han er ikke den der går meget på dyre fært. Men han har det med at overraske mig, så det skulle da ikke undre mig at han også kunne det smiley

    Jeg synes det er svært det med at overveje racer. Både fordi jeg jo faktisk elsker mine racer, og har en rigtig sød opdrætter af chihuahua som meget gerne vil sende en hvalp min vej. Men også fordi der er så mange at vælge imellem, som bare kan så meget forskelligt. For jeg vil jo gerne have lidt af det hele, men jeg har bare heller ikke tid og overskud til 3 hunde som mit liv er lige nu. Men jeg føler også at hvis jeg skal prøve noget mere krævende og større så skal det være imens jeg stadig er ung og har energien til virkelig være aktiv sammen med dem. Chihuahuaerne kan lidt bedre bare være "hyggehunde" smiley


  • #24   2. dec 2023 Der var rigtig mange forskellige racer på det ene af de hold jeg gik på, ikke bare jagthunderacer, så der sker intet ved at prøve. I Sverige tager mange whippets Viltspårprov, som kan sammenlignes med schweiss og whippet er heller ikke det oplagte valg til den disciplin


  • #25   2. dec 2023 Jeg ved at der her i området er flere af specialklubberne, der både udbyder kurser, men også har hold. Gravhundeklubben har i hvert fald et hold, hvor en fra min klub er “spillende træner”. Min veninde har været på kursus i ……. Beagleklubben, tror jeg det var.

    Så jeg tror at man skal forsøge at kontakte specialklubberne i nærområdet, og høre om noget har hold eller kurser.


  • #26   2. dec 2023 Solvej, du har fået gode svar ang. træning, men du nævner selv manglende mulighed for at kunne løbe frit, og det ville jeg nok undersøge lidt nærmere, hvis det bliver aktuelt. Jeg har ikke selv det helt store kendskab til spaniels, men vurderet fra det jeg ser hos venner/bekendte, der har eller har haft spaniels, så er mit indtryk absolut hunde, der virkelig nyder at løbe, både hurtigt og meget.

  • #27   2. dec 2023 Jeg syntes Kooikeren er en rigtig lækker og smuk race.
    Ikke så vimse som FTerne.
    Jeg kender dog kun Kooiker tæver. Og de er rigtig dygtige og velfungerende. Jeg har nemlig hørt at hanhundene kan være lidt egetkønsaggressive.


  • #28   2. dec 2023 Lene vi har mulighed for at leje indhegninger rundt omkring ligesom vi gør nu, men det er ikke noget jeg kan gøre dagligt. Jeg kunne måske finde steder hvor hunden kan/må gå løs som man kan kører til af og til. Pt har jeg jo hunde der ikke kan gå løs. Men jeg ved ikke helt hvordan spaniels er til at gå løs? Altså jeg er klar over at de jo må gøre det på jagt? Og derfor må have gode indkald, men når de går med snuden i jorden kan de vel også ret nemt lige glemme deres ejer og gå helt efter sporet eller?

    Ag, nu kan jeg ikke huske om det et kooiker eller Kromfohrländer jeg har trænet med, for jeg bytter altid rundt på de to. Men de eksemplarer jeg har mødt og hørt om, har ikke haft et særlig robust sind. Og jeg skal ikke gamble for meget med nervøse sensitive sind. Jeg ved man kan være uheldig i alle racer, nogle hunde falder bare ikke så godt ud. Men jeg har brug for en hund/race hvor sindet er i orden.
    Også fordi den ikke kun skal bruges til sjov og ballade, men muligvis også vil blive uddannet som psykiatrisk servicehund.


  • #29   2. dec 2023 En spaniel skal kunne løbe frit dagligt hvis den skal have et godt liv, spaniels er lavet til at arbejde ret tæt på jægeren, det betyder at de normalt er rigtig nemme at lære indkald.
    Jegsyntes faktisk slet ikke en spaniel passer til det du beskriver smiley jeg ville nok vælge en meget roligere race, en spaniel er lavet til fart og glæde, ikke til rolige aktiviteter, de er fine i dch fx i eftersøgning og frit søg, men der skal være fart på.


  • #30   2. dec 2023 Solvej, de spaniels, jeg har fulgtes med på tur, har haft fint indkald, men hvor meget og hvordan, der er trænet med dem, ved jeg ikke.
    Men der har været fart over feltet og løbeglæde. Om det, du kan tilbyde, kan dække behovet, ved jeg ikke, men jeg ser det ikke som en hund, der får dækket deres fysiske behov ved træning og gåture i træk-ud snor eller lign.


  • #31   2. dec 2023 Kan slet ikke forstå at der gåes så meget op i hvad Solvej kan tilbyde hunden nu
    Det er jo slet ikke aktuel nu, men først om en del år.
    Til den tid kan det være, at hun slet ikke mere er i stand til at have hund, måske er hun mere interesseret i en Collie eller andet....
    Ingen ved, hvor de står om 4-5 år, hellere ikke Solvej


  • #32   2. dec 2023 Altså jeg bor i en lille jysk landsby, så vi har da boldbaner og masser af marker og natur i baghaven. Jeg har aldrig spurgt landmændene om jeg må låne deres marker når der ikke lige er afgrøder der ikke skal gåes i, men der er f.eks. En del majs marker. Men det måtte jeg da sikkert gerne. Boldbanerne ligger 5 minutters gang væk, så dem kunne jeg jo også bruge når der ikke dyrkes sport.
    Hvor i naturen rundt om os de må gå uden snor ved jeg ikke, for jeg har jo pt ikke en hund der kan eller skal gå løs, så jeg holder mig jo fra den slags steder.

    Så jeg tænker da at hvis jeg fik en hund der godt kan og har glæde af det, så fandt jeg da nok muligheder.
    Jeg troede egentligt bare at de kunne være svære når de får ført i forhold til indkald, og at det så krævede indhegning, og det har vi ikke meget af her. Men det giver selvfølgelig mening at en jagthund skal være så lydig at den ikke bare bliver væk midt i jagten.


  • #33   2. dec 2023 Anni jeg håber da at jeg er i stand til at have hund om 5 år, jeg er trods alt kun 28. Men du har helt ret, ingen ved hvad fremtiden bringer og der sker mange ting i mit liv lige nu, primært gode heldigvis, så hvad jeg kan i dag og vil for den sags skyld, er ikke nødvendigvis det samme om nogle år.

  • #34   2. dec 2023 Jeg anbefaler generelt aldrig mine egne racer. De fleste normale mennesker får ticks af at bo sammen med spaniels. smiley særligt ft udgaverne. Funky er 14 år nu og kræver stadig daglig aktivering for at være glad.
    Som nogen skriver skal de have mulighed for at komme ud og knalde igennem lydmuren et par gange om dagen uden snor.
    De vil gerne løbe med på k9 biathlon, men trætte bliver de ikke.
    Funky synes nw er ok sjovt, kapow synes det sutter røv. Hvor alt med fart og tempo tænder de på, men med begge balancere man på en knivsæg i forhold til tænding vs overtænding.
    Dertil skal man huske at privatliv er en by i rusland hvis man køber en spaniel smiley
    I min optik bør man virkelig tænke sig godt om inden man køber en spaniel, ihvertfald af workinglinjer.
    De 2 udstillingsmodeller ved jeg ikke om ville kunne nøjes med nw og biathlon.


    profilbillede
  • #35   2. dec 2023 Er en kooiker en spaniel?

  • #36   2. dec 2023 Anne jeg aner faktisk ikke hvad en kooikerhondje bliver betegnet som, udover at den er hollandsk og har været nede på meget få individer, så der må næsten have været krydset noget ind for at få den op i antal? Jeg har ikke undersøgt den så grundigt, men umiddelbart lyder den mere afslappet end en spaniel.
    Uanset gør det nu ikke noget den er nævnt, for jeg har et godt øje til deres udseende, for de minder lidt hvis man blandede en phalene og en welsh synes jeg. Ikke at jeg ville vælge race på det grundlag.

    Tak for din forklaring søde Sarah. Jeg har jo fulgt dig i evigheder både her og på insta, og elsker at se jeres fede liv. Jeg regnede nu heller ikke med at jeg kunne give en fter hvad den ha brug for. Ikke med det liv jeg har nu i hvert fald. Med papillon og chihuahua er jeg vant til aldrig at være alene, det genere mig ikke det mindste. Hvis det stod til mig var vi sammen 24/7. Men jeg vil ikke anskaffe mig en brugshund som så må nøjes, så vil jeg hellere nyde dem på afstand smiley

    Men jeg ved jo ikke hvordan mit liv er om nogle 5-10-15 år. Men det var netop for også at hører lidt om hvordan de andre er i forhold til ft udgaven.

    Jeg tænker der er en god realistisk chance for at jeg får papillon/phalene eller chihuahua næste gang, eller en af de 100 andre racer jeg har kig på. Nu er jeg bare begyndt at møde flere spaniel hunde til træning så det er jo spændende at hører om dem. smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.962
    #37   2. dec 2023 Koiker er en apporterende jagthund i gruppe med fx cocker

    Jeg ved ikke om den klassificeres som decideret de øvrige spaniels men måske spaniel-agtig?


  • #38   2. dec 2023 Tak Lens, jeg må kigge lidt nærmere på det.

    Jeg vil lige for god ordens skyld sige at jeg desværre ligger syg, så jeg er måske ikke så aktiv de næste dage. Blot så i ved, at hvis i bruger tid på at skrive et indlæg og jeg ikke lige svare, er det ikke fordi det ikke er værdsat eller bliver læst. smiley


  • #39   3. dec 2023 #31, Anni, det har du da fuldstændig ret i, men når Solvej opretter en tråd og spørger ind til spaniels, så er det vel fordi, hun gerne vil vide noget, og kan lide at lege med tanken om, hvad hun vil senere".
    Det ville da virke noget afvisende, hvis vi alle sammen bare svarede: "vend tilbage med spørgsmålet, når tiden nærmer sig" smiley


  • #40   4. dec 2023 Min søsters er en amerikansk coccerspaniel. Han er Så skøn, rolig kærlig varm og god som dagen er lang., han følger bare med smiley Og det er helt bevidst at hun købte Krumme, som han hedder, for den race er meget mere rolig en de coccerspaniels vi ellers har haft i familien. Hvis jeg skal have en anden race engang, kan det sagtens blive en som ham smiley

  • #41   4. dec 2023 Lene jeg tror at det Anni mente, var at man kunne holde det til at fortælle om racerne, så jeg vidste hvad jeg har brug for at vide, når dagen kommer og jeg skal til for alvor at kigge efter ny hund og skal vælge race, ud fra hvad jeg til den tid kan tilbyde.
    Lige nu aner jeg ikke hvornår en ny kommer på tale. Hvis det er før Lucky er der ingen over teemo str, og faktisk helst under, hvis efter kan jeg godt gå op i str hvis det er det vi ønsker til den tid. Jeg elsker jo også mine små smiley

    Tak for dit svar Sanne, det var meget brugbart for jeg kender intet til den amerikanske cocker. Jeg tror ikke at jeg har mødt dem på hold, kun den engelske og ft. De har noget mere pels end de andre har de ikke? smiley


Kommentér på:
Spaniel racerne?

Annonce