{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Kovaline {{forumTopicSubject}}

åh, jeg er så stresset i min krop over Oda´s poter .. opretter denne tråd for at høre folks erfaringer med Kovaline...

Oda halter .. forleden aften så jeg så udover rødme et lille overfladisk hul på en trædepude .. tog til dyrlæge i går, der kunne vi fandme ikke finde det .. kun rødme

i aftes kiggede jeg igen og fandt det ...

er kovaline godt .. jeg ved ikke om det er salt og kulde eller ja frygter Furunkelose ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kovaline
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #1   13. jan Hanne har du talt med opdrætteren ? Hun kender jo hunden og ved om den eventuelt har haft det før og hvis den har, hvad der virker smiley

    Ingen creme alene kan afhjælpe, hvis hunden fortsat skal gå i salt og det er det, der udløser det. Så er det sko på.


  • #3   13. jan Jeg brugte kovaline til Albert. Han havde det med om sommeren, at ligge sig på maven som vist på billedet, og så slæbe sig hen over græsset. Så kunne han godt blive lidt rød på maven, og så brugte jeg kovaline. Det forsvandt ret hurtigt smiley

    profilbillede
  • #4   13. jan @ Indica, jeg er selv tilhænger af og bruger traumeel, men når der er rifter, eller noget der er lidt åbent så synes jeg selv det svider at H til lige i starten og det vil jeg gerne undgå ved Oda ..

    @ CM, nej har ikke spurgt opdrætter, hvis ikke det bliver væsentligt anderledes i løbet af weekenden må jeg spørge hende om der har været noget tidligere..

    Til natten og her i morges masserede jeg stille kopattesalve på, og hun har ikke haltet i formiddag, vi har så heller ikke været ude og gå, hun har kun været i haven hvor jeg ved der ikke er saltet ..
    har købt Kovaline og vil give hende der efter forskrifterne til natten .. og så har jeg købt sko i Plantorama jeg må prøve på hende, tvivler på de bliver på men nu får de chancen


  • #5   13. jan Jeg håber det hele lykkes for jer

  • #6   13. jan Jeg har både en bøtte Kovalinesalve, vådservietter og ballonsko, som nok kan passe lille Oda. Hvis du orker at køre til Foldby, kan du få skoene. Kovaline vil jeg gerne have igen, men så kan du lige teste det i et par uger og se om det er noget der virker.

  • #7   13. jan tak Anne, det er pænt af dig .. men jeg prøver det kovaline jeg har købt og skoene kan jeg få pengene tilbage for hvis de virker lige så dårligt som dem vi prøvede ved dyrlægen i går, de her ser dog str mæssigt en del bedre ud ..

    jeg har købt det kovaline der hedder Ready to Use .. læste på de forskellige udgaver og det her står der decideret udover irritation, revner osv også Furunkulose på, det gjorde der ikke på bøtten med salve/creme ..


  • #8   13. jan Den kan du sagtens bruge Hanne. Tror det var den jeg brugte.

  • #10   13. jan Hvis hunden har hyperfølsomme poter, skal de vaskes efter gåtur. Endelig ikke bare smør noget ovenpå.
    Kovaline er super. Det kan du roligt bruge.


  • #11   13. jan Skyllet grundig efter hver tur, og ja de reagerer om ikke supersensitive så dog følsomme ..
    De første gang vi løftede hende op i vaflen for skylle var hun ikke begejstret, nu går hun selv til vasken ...
    helt ondt har hun vist ikke, dette er et lige nu billede


    profilbillede
  • #12   17. jan status er at Oda ikke rigtig halter mere, jeg synes så nok hun ligesom træder forsigtigt på forpoterne, men de skylles og smøres med Kovaline, en gang om dagen masserer jeg med Kopattesalve for også at vænne hende til berøreingen, hun har sensitive poter ..

    I dag har vi gået 1 time i formiddag i kvarteret og 5 kvarter i eftermiddag i skov, hun hopper som en gummibold i sneen som hun åbenlyst elsker ..


  • #13   18. jan tja, så i dag til morgen haltede hun igen smiley .. men kan også stadig se noget der ligner hudafskrabning på begge poter ... så intensiverer

    her i eftermiddag har der ikke været noget ..
    imorgen ser jeg om jeg kan få en tid ved Jacob på Nordre i næste uge og får hende kigget igennem samtidig med hun skal vaccineres ...


  • #14   18. jan Åh øv Hanne.
    Jeg håber i finder ud af problemet


  • #16   19. jan @ Anni .. jeg tror nu du ville skrive det i en anden tråd smiley

  • #17   19. jan Ja, jeg sletter

  • #18   22. jan så har jeg en tid ved dyrlæge i morgen ... så vidt jeg kan se er de 2 små hudafskrabningsting væk ... der skylles hver gang vi har været ude og hun smøres med hhv kovaline og kopattesalve, men må konstatere at nu sneen er væk så søger hun græsrabatten når vi går .. hun vil helst ikke gå på veje, stier med asfalt eller fortove så et eller andet må der jo være ..

    i nat vågnede jeg selv med ondt i halsen og har det træls, tænker hvordan hulen folk der bor alene håndterer det med dyr der skal luftes, til dyrlæge osv ..hatten af for jer, jeg kan næsten ikke overskue det .. og nej i morgen er der ikke andre der kan tage afsted med hende ...


  • #19   23. jan så har vi været hos Jacob på Nordre Dyrehospital ..

    Han mener der er trådt noget op i den ene trædepude på højre forpote, han fik af Oda lov at pille en del, han sagde hun var sej, han pillede et sandkorn ud og kunne se der var irritation grænsende til infektion, og hun skal have antibiotika, da han kunne ikke sige om sandkornet var "DET" eller der er eller har været andet så bad jeg om det undersøges tilbunds således vi ikke giver antibiotika og det så bare starter forfra når kuren er slut, så i morgen skal hun derud og bedøves så de kan grave lidt mere og når så DET er fjernet, eller det er konstateret der ikke er mere får hun pencillin så håber jeg vi snart kan trave True skov tynd uden problemer...

    Udover det mærkede han hende igennem og kun kun sige der ikke var noget at komme efter, hun fik stor ros både på det fysiske og det mentale , hun var så sej og rolig selv da han gravede lidt i poten med pincet


  • #20   23. jan Det lyder fornuftigt at komme det til bunds nu smiley
    Så kan Oda blive fit for fight og du kan få dine tanker i ro smiley


  • #21   25. jan update er at Oda var længe over at komme sig over narkosen i går, var ved siden af sig selv til midt på aftenen...

    har i dag gået en tur på 40 minutter nærmest uden halt, lidt "vippen" men det tilskriver jeg at der er sår og måske irriteret efter de gravede i trædepuden og fik dimsen ud .. hun gik stadig helst på græs men dog også uden brok på stik med hårdt underlag .. så er virkelig fortrøstningsfuld mht at de Jacob har fået årssager fjernet ... er så glad


Kommentér på:
Kovaline

Annonce