{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

hills foder {{forumTopicSubject}}

er der nogen herinde der bruger det ? ikke fordi jeg gør eller vil, men har lige læst en tråd i FB siden for Borrelia, Anaplasmose hvor en hund blev at få tilbagevendende dårlig mave når antibiotika behandlingen stoppede, en foreslog at droppe Hills foder hvorefter hunden nærmest indenfor de første dage fik det voldsomt meget bedre ..

tænker, husker jeg helt forkert hvis netop Hills laver en masse special foder som dyrlægerne anbefaler til diverse problematikker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hills foder
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #1   19. jan Mine hunde får Hills. Vilma fordi hun har haft flere gange blærebetændelse (skal tjekkes igen snarest for at se, om hun er vokset fra problemet). Kenia får foder med glucosamin mv. p.gr.af hendes tidligere AD. Ingen af hundene har eller har haft problemer med maven.

  • #3   19. jan Der er lige kommet en liste hvor Hills, Royal Canin, Purina og helt masse andre produkter mistænkes for at gøre hunde syge, pga. et problem med noget fælles tilsætningsstof.
    Det er vidt mest probiotikaprodukter umiddelbart.

    Men det er i USA. Hvis produkterne er produceret i Europa kan vi måske gå fri ...

    Jeg har ikke overskud til at sætte mig ordentligt ind i det. Men pauserer Purina og Royal Canin til min kat, til jeg ved mere. Hun heler efter operation så vil ikke risikere noget imens hun ikke er dog selv.


  • #4   19. jan Sanne, er da glad for jeg lige har købt 14 kg RC GI så...

  • #5   19. jan Anine: Jeg har lige købt 7kg Royal Canin og 6 kg Purina på ZooPlus

    Det er til senior katte da hun er 12 år og jeg gerne vil være sikker på, at hun får de rigtige tilskud.

    Jeg skal lige have tid og overskud til at gå alt det der igennem. Men den person der lagde det op på FB, plejer at have styr på sine ting. Så hvis hun vurderer man lige skal være obs., så tager jeg det til mig.


  • #6   19. jan Hvis man oplever hunden bliver syg, skal man selvf. kontakte dyrlægen.
    Om man så går videre med det, må man selv vurdere.


    profilbillede
  • #7   19. jan Foderhvalpene er, vi kan vælge at bruge noget andet(som vi så selv skal betale). Angus mave havde det ikke godt på det… Hans prutter lugte virkelig dårligt, altså sådan virkelig... Har hørt flere gange at hunden mave slet ikke "arbejde" på det. Men hvis man læser på sækken var der vist også meget majs, kartofler og ris...

    profilbillede
  • Camilla.
    Camilla. Tilmeldt:
    jan 2024

    Svar: 2
    #8   19. jan Min har været på hill's hvalpefoder siden jeg fik hende hjem og trives godt på det.

    Min mors hund startede på noget af Hill's specialfoder da hendes hvalp døjede med urinvejsinfektioner og krystaldannelse. Foderet var det der gjorde hele forskellen efter flere gange medicinsk behandling.


  • #9   19. jan Hills gjorde en kæmpe forefter Zivas blærebetændelse

  • #10   19. jan @ Sanne ... du må meget gerne skrive når/hvis du finder ud af mere mht den liste .. den blev der også skrevet om i den FB gruppe ..
    Det er da noget af en liste den der .. mange kendte mærker på smiley

    Oda, som jeg jo kun har haft i 3 uger fik RC ved opdrætter, et foder jeg aldrig tidligere har brugt ... jeg er så fortsat med det dog kører jeg lidt Wildeness indover .. men hendes afføring lugter virkelig grimt, når vi går med den endda lukkede pose efter vi har samlet op stinker det gennem posen ... og så sidder jeg og tænker lidt på at opdrætter sagde at Oda aldrig får menneskemad da hendes mave er lidt sart, sagde hun, det fik mine andre da heller ikke altså som måltider (medmindre de havde dårlig mave så fik de ris/kylling kuren) men de fik måske af og til en godbid af menneskemad, og også råt .. så er det jeg tænker om det reelt er RC der giver sart mave ..


  • #11   19. jan @ Isabelle ... har du prøvet at give Wilma tranebærkapsler ? Ipsen havde blærebetændelse som hvalp og stod faktisk foran større udredning, men sammen med sidste antibio kur startede jeg med kapslerne, man kan selvfølgelig ikke vide om hun var vokset fra det alligevel men efter den kombi fik hun det ikke mere ..

  • #12   19. jan men tænker apropos at du skriver Sanne, at man kan håbe det er det kun amerikansk producerede, så er det vel næppe sådan siden der jo er nogen der har erfaret samme problemer, mener siden en i en sådan gruppe beskriver maveproblemer egentlig troende på at det har årsag/relation til Anaplasmose, men fortæller hunden får Hills, og en anden så skriver prøv foder skift, så er der åbenbart også nogle hunde der har fået problemer af europæisk produceret tørfoder smiley

  • #13   19. jan Hanne: Der er forskel på, om der er noget giftigt i produktet, og så, at den individuelle vovse ikke kan tåle det, hvor "problemet" er vovsens overfølsomhed over for foderet, og ikke foderet i sig selv.

    Kia var allergihund og tålte ikke tørfoder, det var ikke tørfoderets skyld, som sådan.

    Men hvis der er et tilsætningsstof, der gør en masse hunde syge, må der komme et nummer på de produktioner den er gal med. Men det sker ikke før producenterne erkender der er et problem.
    Foderprøver er sendt ind, svaret afventes.

    Der kan jo også være nogen der gerne vil tjene på det her. Dem der fører "sagen" er holistiske og jo tørfoderkritikere.


  • #14   19. jan Amerikanere er jo pr definition både hysteriske og ser konspirationer over alt. For nogle år siden var der et sagsanlæg imod dem der laver Orijen og Acana, og den faldt med et brag. I et land hvor man ellers kan få 3,5 mio i erstatning for at brænde sig på sin VARME kaffe. Jeg tror måske at info fra US skal tages med mange gran salt.

    Der er godt og skidt ved alt foder. Dorit levede i lang tid på Hills og RC, og har verdens bedste helbred. Da Ellie blev lidt for fejlbygget at se på som stor hvalp, røg hun på RC Large Puppy, og væksten rettede sig på en uge eller to. Katten æder kun RC og Purina One, og stortrives.

    Omvendt kender jeg også mange som slet ikke kan tåle det. Jeg er overbevist om at min venindes hunds mave blev smadret som hvalp, fordi den fik RC. Det tog over et halvt år efter foderskift, før den fik bare tilnærmelsesvis ok mave, og den kan stadig få ture, hvor maven er helt i stykker. Bella fungerede absolut ikke på den slags foder, og min første kat heller ikke.

    Så det er vel som med alt andet foder - noget virker for den ene hund, noget virker for en anden. Jeg tror at man skal være varsom med at give et fodermærke skylden for alt, der er skidt. Men faktum er jo, at hvis man spiser mad, der ikke opfylder ens behov for næring, så påvirker det immunforsvaret og hele kroppen. Men det er ikke foderfirmaernes skyld smiley


  • #15   19. jan ja selvfølgelig er hunde individuelle ...
    men har man fx ændret nogle tilsætningsstoffer i foder og disse gør at over en bred kam er der flere der får dårlig mave så skal man helst finde ud af det ..

    kender det alt for godt fra medicin verdenen, en lille ændring i et tilsætningsstof kan betyde alverden ...



  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 747
    #16   19. jan Som jeg læser og forstår det, er mistanken om, at de mærker der bliver nævnt alle har indkøbt det samme produkt fra samme leverandør, hvor produktet er "kompromitteret" Kan ikke lige finde andet ord for det p.t.

    Tænker at en i kommentarsporet kommer med en rigtig god undren = Kyllinger/høns der bliver behandlet med Exzolt mod røde blodmider og hvor der ikke er nogen karenstid før de bliver slagtet og brugt. Virkemidlet i Exzolt er det samme som virkemidlet i bravecto. Tænker her kunne der måske godt være sket en fejl (?)

    Tænker kyllinger/høns i en eller andet form er der vel i alle mærkerne



  • #17   19. jan Min får Hills z/d sommer dyrlæge foder, hvor proteinet er spaltet. Han har allergi efter sin tarmlidelse, og dårlig optagelse af foder.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.612
    #18   20. jan "Isabelle ... har du prøvet at give Wilma tranebærkapsler"

    Ja - og jeg kan faktisk ikke huske, hvorfor jeg holdt op med at give dem igen.
    Vilmas sidste to urinprøver har været fine. Når hun har spist det specialfoder, jeg har tilbage, vil jeg give hende almindeligt foder og så tjekke igen. Faktisk var det min tanke, at hun skulle have været på normalfoder nu, men så kom jeg - sådan pr automatik - til at bestille endnu en sæk urinary care smiley smiley smiley


  • #19   20. jan Jeg har også læst om den der undersøgelse og tænkt mit.

    Vi fodrer RC til hunde og katte - en del af dem jeg kender, bruger Hills .. ikke at det er videnskabeligt bevist, men jeg tænker bare .. min første hund blev købt i 89 og jeg har aldrig døjet med problemer med deres maver.
    Har så kun haft sch og maller (og en enkelt aussie), så ved ikke om det har noget at sige?

    Jeg har forsøgt mange andre fodermærker, men er altid vendt tilbage til RC - jeg fodrer så med "alt" ved siden af også .. madrester, råt, dåsemad, roadkills ..

    Tror at jo mere alsidig kost en hund får, jo færre problemer har den med maven - ihvertfald MIN erfaring smiley


  • #20   21. jan Jeg må erkende, at jeg også er RC fan.
    Min GD blev knap 11 år.
    Min Boxer knap 13 år.
    Og Fifi Yorkshire Terrier blev15 år.
    Freja bliver 15 år til april.
    De har alle kun fået RC og blandet kød og rester.
    Om jeg bare har været heldig med sunde hunde, det ved jeg ikke.
    Men fodervalget har i hvert fald ikke trukket ned smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #21   22. jan Jeg bruger også RC
    Katten har fået det hele sit liv.
    Hvis ikke han er 13 år så bliver han det.
    Hundene har de sidste mange år fået RC 4800 eller 4300.
    Vi forsætter helt klart.


  • #22   22. jan "Tror at jo mere alsidig kost en hund får, jo færre problemer har den med maven - ihvertfald MIN erfaring"

    Amen to that!!


Kommentér på:
hills foder

Annonce