{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem mangler en ny lille BC
  • #1   26. jan Bare 10 uger gammel og allerede endt på et internat ??

  • #2   26. jan Hvad tænker opdrætter da på! Hvorfor er hvalpen ikke retur til sit fødehjem?? Og hvordan kan det gå så galt i udvælgelsen af købere??

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #3   26. jan Dyreværnet udleverer ikke hunde til opdrætter af ren princip.
    Så hvis køberne ikke har inddraget opdrætter så er det bare ærgerligt for opdrætter.
    Og DKK tavlen kan man sikkert heller ikke få med, medmindre de har ændret praksis. Hvilket jeg tvivler stærkt på.

    Hvor står det at den skulle være af hyrdelinjer..?


  • #4   26. jan Jeg kender intet til baggrunden. Så vil helst ikke dømme nogen på forhånd.
    Men ja, det virker underligt at opdrætter ikke har fået den retur.
    Men hold nu op hvor er hun bare skøn smiley


  • #5   26. jan Enten har opdrætter ikke ville tage hvalpen retur eller også er opdrætter først blevet informeret bagefter.
    Noget helt andet, får man stadig ikke tavlen med når de finder et nyt hjem?


  • #7   26. jan Jo måske. Jeg har bare flere gange læst at man ikke får den med.

  • #8   26. jan Er der dkk tavle på kan du få en ny, ingen problem, derfor er det også noget skørt ikke at give den med.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #10   26. jan Da der ikke kan ansøges om adoption længere, lyder det til, at den smukke lille Hazel HAR fået nyt hjem smiley

  • #11   26. jan Okay, det var da altid noget.
    Forstår heller ikke hvorfor folk ikke må få den med, den tilhører da hunden.


  • #12   26. jan Der har været en masse debat om lille Hazel på FB. Så vidt jeg har kunnet forstå, ville opdrætter af en eller anden grund ikke tage hvalpen retur, og ejerne havde ikke tålmodighed til at vente på en omplacering via Pias BC Redningsfond.
    SÅ trist - men godt hvis der allerede er fundet et nyt blivende hjem.


  • #13   26. jan Så bør man, i min optik, ikke være opdrætter.
    Hvalpen er 10 uger gammel, og sidder allerede nu på internat. Den kan jo kun have været meget meget få dage hos dem der købte den. Og altså lige være flyttet fra opdrætter af.


  • #14   26. jan Opdrætter har tilsyneladende stadig tre andre hvalpe fra samme kuld til salg på DBA.
    De koster 13.000 kr. hvilket vel er normalpris for racen.



  • #15   26. jan Om opdrætter så havde 10 hvalpe tilbage, så tager man altså så lille en hvalp retur. No matter what.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #16   26. jan Jeg er meget enig, Zenta. Som opdrætter tager man sin hvalp tilbage - og finder et godt nyt hjem til den - hvis ejer ikke kan have den.
    Jeg ville da i øvrigt undre mig voldsomt, hvis jeg lige havde solgt en hvalp - som ejer "pludselig" ikke kunne have alligevel efter et par uger. Men dejligt, hvis Hazel nu får et GODT hjem, der agter at beholde hende.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #18   26. jan Sådan kan det også sige, Jeanette smiley

  • #19   26. jan Ja ærlig talt. smiley

  • #20   26. jan Der står i linket, at den ikke trivedes midt i København, og det kan måske også være voldsomt, hvis den kommer fra et sted på landet, men den har godt nok ikke fået mange dage til at vende sig til nye forhold.

    Det er svært at forstå, at folk opgiver så hurtigt, men set fra en opdrætters synspunkt, hvis køber alligevel opgiver deres hvalp hurtigt, så ville jeg foretrække at få den tilbage så hurtigt som muligt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #21   26. jan Enig, Lene - og så ville jeg i øvrigt være meeeeeget varsom med at sælge en BC-hvalp til en københavnerfamilie. Jeg ville heller ikke sælge en eurasierhvalp til en "midt i København-familie" i øvrigt.

  • #22   26. jan Cookie, man får stamtavlen med.
    Jeg var ud og se på en Tysk Jagt Terrier lige inden jeg blev syg, den havde DKK stamtavle og den fulgte med.
    En af mine kusiner har også hentet en hund på internat og hunden fik også sin stamtavle med.


  • #23   26. jan Vi ved vel ikke om opdrætter har fået muligheden for at få hvalpen tilbage?
    Måske har opdrætter ikke ville returnere hele købsprisen eller måske er køber og opdrætter blevet uenige om noget.
    Måske ville køber hellere lade internatet finde et nyt hjem.
    Dog syntes jeg køber skulle lade BC redningsfonden stå for omplacering fremfor at aflevere hvalpen på et internat.
    Syntes godt nok også køber har et kæmpe ansvar i denne sag.

    Forhåbentlig får lille Hazel meget snart et dejligt hjem


  • #24   26. jan Køber har da et kæmpe ansvar! Både i at købe hvalp der ikke var det rette, men også at aflevere den på et internat.
    Men opdrætter har altså det overordnede ansvar her. Både i at sælge en hvalp til SÅ forkert et hjem, men så sandelig også i ikke at tage hvalpen hjem.
    Uanset om køber ville have hele prisen tilbage eller hvad det end måtte være, så tager man altså hvalpen retur. Så må det tilskrives dyre lærepenge.
    Sat på spidsen, så er pengene ligegyldige i det her.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 621
    #25   26. jan Anni var det Dyreværnet..? For DB ved jeg giver stamtavle med men det har Dyreværnet aldrig villet. De vil heller ikke sælge til opdrætter eller informere om hvor hunden havner henne.

  • #26   26. jan Terrieren jeg kiggede på var dyrværnet.
    Min kusines ved jeg ikke


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #27   26. jan Familien til en af Kelas hvalpe blev hårdt ramt efter kun 14 dage i sit nye hjem. Manden i huset røg af en hest og kom virkelig slemt til skade. Hustruen havde svært ved at overskue børn, skadet mand, arbejde OG hvalp - kom hun ulykkeligt og fortalte mig. Jeg tilbød selvfølgelig fluks at købe ham tilbage til fuld pris - men hun ombestemte sig - for han var jo også hendes trøst og glæde i den svære tid smiley smiley

    profilbillede
  • #28   26. jan man kan vel sige apropos også tråden om omplaceringer, når mennesker har med dyr at gøre så er det FANDME deres ansvar om man så er sælger eller køber, at dyret får de bedst mulige vilkår ... måske er det Hazels held hun endte ved dyreværnet man kan da håbe de er bedre til at udvælge kommende ejere ...

  • #29   26. jan smiley smiley

  • #30   26. jan https://dyrevaernet.dk/dyr/?id=f0103337a5bf4561baa90d948c88af4f

    Hvis man i stedet vil have en lille højavlsschæfer, så leder hende her efter sit TREDJE hjem smiley

    Hendes første ejere mente at hun var “alfa” og dominerende, og at det var derfor hun smadrede ting i huset og jagtede blade. Så kom hun på internat for nogle måneder siden, og er nu tilbage smiley


  • #31   26. jan AG, opdrætter har fået muligheden for at tage hvalpen tilbage, vedkommende ville ikke tage hvalpen retur...

  • #32   26. jan 7 måneder smiley

    jeg mødte forleden et ungt par i skoven, vi faldt i snak og om at Oda var 3.5 år da jeg ikke vil byde en hvalp mig ... de havde en af de små bomuldsagtige, ved ikke lige hvilken, men de sagde at at det var kommet helt bag på dem at have hvalp at den var så aktiv, at den havde ødelagt for mange penge, tror manden brugte udtrykket at de var blæst bagover, hunden var nu 2 år og først nu følte de den var tilpas rolig .. så er det jeg tænker og atter forundres over at en del åbenbart ikke aner en dyt om hvad det vil sige at få hvalp ... de var søde og virkede faktisk lige kede af det selv, måske flove men igen kommer det bag på mig ..


  • #33   26. jan Der sidder godt nok også mange huskyer på internattet.


  • #34   26. jan Schæferens første hjem havde haft schæfer før. Om de havde haft den fra hvalp, ved jeg ikke. Men ja, det er virkelig hårdt at have hvalp. Men det ér ikke raketvidenskab, trods alt. Og nu skal den stakkels unghund have sit 3. hjem smiley Jeg kan slet ikke bære det smiley

  • #35   26. jan AG, de kommer vist alle fra samme dyreværnssag. Men generelt er der tit slædehunde på internaterne. De har i den grad deres udseende imod sig. De er så smukke, og de så så pokkers nuttede som hvalpe, men de er på ingen måde nuttede, når de er understimulerede unghunde eller voksne smiley

  • #36   27. jan Den rottweiler vi formidlede ud fik sin stamtavle med. Seks måneder og hjem nummer fire men nu blivende

    Sagde nej til 22 før det rette hjem kom

    Mange henvendere er dybt useriøse må jeg sige


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #37   27. jan "Hendes første ejere mente at hun var “alfa” og dominerende"

    Det er helt utroligt så meget hundeadfærd, der kaldes "alfa". En lille hund, der står i sin snor og gør, når en større hund kommer hen i hovedet på den, gør fx HELT sikkert, fordi den gerne vil være alfa smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #38   27. jan Jeg glemmer aldrig en kvindes ord om sin smukke malamut. Vi mødte dem i hundeskoven for et par år siden:
    "Det er min mand, der træner ham. Han er i USA - så nu har vi ingen sofa mere" smiley


  • #39   27. jan Ham her er dæleme også smuk! https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/adopter/fyns-internat/4v6811

  • #40   28. jan Jeg arbejder hos Dyreværnet, så jeg blander mig lige for at aflive et par myter.

    Vi omplacerer ikke stamtavle hunde, medmindre vi får en skriftlig accept fra opdrætter. Jeg har været her i tre år, og det har været på denne måde i al den tid, jeg har været ansat. Det har sikkert været anderledes for år tilbage, men er altså ændret nu. Der er sket svipsere her og der, hvor vi har glemt at spørge om hunden har stamtavle, men så har vi taget kontakt til opdrætter, så snart vi har fundet ud af det. Og nu ændret procedurer, så det er blevet endnu sværere at glemme.

    Vi giver også stamtavlen med videre, hvis vi får den af tidligere ejer. Alle hundens papirer følger den videre ud i nyt hjem, dog med hensynstagen til GDPR lovgivning.


  • #41   28. jan Det kan godt være at det er lavet om. Men har hørt det fra flere, at man ikke får tavlen med. Der står heller ikke om der er tavle på.
    Men dejligt hvis det er lavet om. smiley


  • #42   28. jan Zenta, så er der sket en fejl fra vores side. Vi smider ikke noget ud, og jeg har da personligt stået og gennemgået en stamtavler med ny ejer flere gange og lagt den pænt tilbage i mappen bagefter, så de får den med hjem.

    At det har været anderledes for år tilbage kan sagtens være, men i dag forsøger vi at være professionelle, og der er da en del af personalet (mig selv inklusiv), der har DKK hunde købt fra hvalp fra en opdrætter, så vi er ikke anti-stamtavle (længere).


  • #43   28. jan Opdrætter har desværre ikke fået muligheden for at få hvalpen tilbage, før den blev indleveret på internat.
    Det er godt nok utrolig dårlig stil af hvalpekøber.


    profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #44   28. jan Stakkels hvalp og stakkels opdrætter, og måske også stakkels hvalpekøber, gad vide hvad der er gået galt. Kommunikation kan være en svær ting smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #45   29. jan Jeg citerer lige Bodil:
    "hvordan kan det gå så galt i udvælgelsen af købere??"

    Ja, kommunikation kan være en svær ting - især i pressede situationer. Derfor er det så vigtigt, at man har gennemgået og nedskrevet tilfælde a la dette: "Hvad gør vi, hvis hvalpekøber af en eller anden årsag ikke kan beholde hvalpen?" Herunder hvor meget opdrætter køber hvalpen tilbage for.

    Hvad tilbød du i tilbagekøbspris, Maria? Pyt med beløbet, men var det købsprisen eller tæt på denne? Det er godt, du er kommet på banen, så misforståelser forhåbentlig kan blive udryddet smiley


  • #46   29. jan Hvad tilbød du i tilbagekøbspris, Maria? Pyt med beløbet, men var det købsprisen eller tæt på denne? Det er godt, du er kommet på banen, så misforståelser forhåbentlig kan blive udryddet

    Hvor ser du, at Maria er kommet på banen herinde ?
    Jeg kan ikke se et eneste opslag fra hende, og ved hellere ikke om hun overhovedet er medlem .........


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #47   29. jan My bad...........

  • #48   3. feb Nu har jeg mødt Hazel og hendes nye ejer. Og kan kun sige at hun er en helt igennem fremragende hvalp uden issues. Og hun er havnet et helt perfekt sted. smiley


  • #49   3. feb æææælsker Happy Endings ...og tak for up-date AG ...

    men det lyder nu da ikke til Dyreværnet her fx har forsøgt kontakt til opdrætter jvnf opdrætters skriv #43


Kommentér på:
Hvem mangler en ny lille BC

Annonce