{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der findes ikke dårligt vejr...
  • #1   2. feb lækker er hun ...

  • #2   2. feb Albert kunne aldrig få god påklædning for han hadet regnvejr alligevel smiley

  • #3   2. feb Det kan Tucker ikke overbevises om. Han synes bestemt der findes dårligt vejr og træls påklædning smiley

    profilbillede
  • #4   2. feb Haha Erika, Albert ville give ham ret med det samme smiley

  • #5   2. feb Ellie eeeeeelsker sine Hurtta-jakker smiley Hun er ligeglad med om det er vådt eller tørt, men hendes mor er særligt begejstret for regnjakken, så vi får bare lidt mindre vand og mudder med hjem smiley

    profilbillede
  • #6   3. feb Sådan en fin og fashionabel pige...

    Her ville Minion synes det var dobbelt straf og "lille"pigen være totalt ligeglad med både regn og tøj tror jeg... vi har ikke prøvet tøj endnu...


  • #7   3. feb altså hun er bestemt heller ikke fan når den skal på/af - men når først hun lige kommer ud af havegangen, så er den glemt.
    Hun er mega kuldskær, så vi har lidt til enhver lejlighed. Regnfrakken (som nok er 1 nr for stor og tænker den bliver skiftet til en hurrtta til efteråret), en hurrta parka, 2 fleece fra stbt1935... og så har jeg bestilt sådan en hurtta midlayer tror jeg den hedder.
    Overvejer osse hvis næste vinter bliver lisså kold, at hun skal have en vintertid med ben i.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #8   3. feb Jeg ville synes, det var sjovt at finde tøj til tøserne - og de ville hade at have det på. Jeg kan også godt lide at kigge på fancy halsbånd - men de enten ødelægger pelsen eller forsvinder i den smiley
    Det er billigt at have eurasiere smiley


  • #9   3. feb .... men kedeligt at shoppe gøgl smiley

  • #10   3. feb Den flok jeg har nu elsker at få dækken eller regnfrakke på, når vejret er til det, men jeg har tidligere haft et par whippets, der hadede alt der lignede tøj. Den ene var så snu, at fik hun regnfrakke på, så kastede hun sig i den første og bedste vandpyt, så regnjakken blev så våd, at det var bedre for hende at gå uden.

    Den anden accepterede jeg, at hun ikke ville have tøj på og så måtte hun have en lidt kortere levetid, hvis gigt eller andet blev for slemt. Hun flygtede under sofabord eller sofa, når der blev fundet dækkener frem og udendørs kunne hun ikke koncentrere sig om andet, end at skidtet generede, jeg tror jeg prøvede alle materialer, fra silke til den fineste lammeuld, intet blev godtaget smiley
    Hun blev 12½ og det var ikke gigt, men demens, som satte en stopper for hendes livskvalitet.

    Men det er nu noget nemmere, at have hunde, der bare stikker hovedet frem, når de skal have dækken på, et par af dem markerer selv og kigger op på dækkenerne, hvis de gerne vil have et på ud smiley

    Her er en del af flokken med dengang nye regnfrakker, jeg syer selv til mine whipper smiley


    profilbillede
  • #11   3. feb Tucker hader også at få dækken på, men når han først er ude af døren, tror jeg slet ikke at han synes det er så slemt smiley
    En tur i regn uden dækken, så går han og klemmer sig op af husmure for ikke at blive våd og vil bare HJEM. Med dækken tøffer han bare afsted så langt som jeg vil - med mindre det regner helt vildt.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 45 Svar: 250
    #12   3. feb Hvor ser hun fin ud smiley

    Her gør vi også klar til at komme ud i vind og vejr smiley

    Kong Marko skal ingen steder i regn og helst hellere ik selvom man har fået jakke på smiley
    Luka er mere medgørlig smiley


    profilbillede
  • #13   4. feb Kirsten
    hold kæft hvor du er dygtig til at sy smiley


  • #14   4. feb Tak Hovsa-hund smiley

    Jeg har nogle gode mønstre, det er en stor hjælp og da jeg i sin tid for små 20 år siden fik min første whippet, var det stort set umuligt at købe et dækken i Danmark, som passede og så måtte jeg jo selv gå i gang smiley

    Nu hvor jeg har en mindre flok er der mange penge sparret ved at sy selv, så jeg fortsætter, selv om man i dag kan købe rigtig mange lækre ting til mynder smiley

    Samme model bare i softshell med foer, er det rigtig koldt får de en trøje under smiley


    profilbillede
  • #15   4. feb Du er altså virkelig dygtig!

    Jeg nøjes med at købe.... og må dobbelttjekke om tøjet er til brede vuffere (heldigvis er der faktisk en del hvor billedet er med staffy).


  • #16   4. feb Hovsa hund - Selv om denne webshop primært har ting til mynder:
    https://skinnydogs.dk/

    Kan hun også bestille ting til de bredere racer herfra, bare man skriver/ringer til hende og spørger, hvis du på et tidspunkt kommer til at mangle noget smiley
    https://www.sofadogwear.eu/katalog.php?section=kategorie&akce=rozbalit&id=129


  • #17   6. feb Som hunde-menneske finder jeg en glæde ved at se en hund med en sele eller tøj der sidder godt på hunden smiley skønne vovser

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #18   6. feb Jeg finder mest glæde ved at se en hund kun med pels smiley
    men jeg kan da godt forstå, at man giver hunde tøj på, hvis vejret i DK er for koldt for dem smiley
    Jeg MÅ lige spørge om noget: Alle de mange korthårshunde jeg møder i regn og kulde, som IKKE har tøj på - og heller ikke har underuld, er de udsat for dyremishandling - altså går de faktisk rundt og fryser, når de luftes?


  • #19   6. feb Isabelle -ser de ud som om de fryser? hvis ikke...så nej... Ser de ud som om de fryser, så ja smiley

  • #20   6. feb nogen gør måske... jeg tænker at en hundeejer er OBS på sin hund.


  • #21   6. feb Normalt ELSKER jeg ekstra meget at arbejde hjemme, fordi jeg så kan tage en runde på markerne med hundene, når der er mulighed for en pause.
    Men den silende regn, jeg kan kigge ud på lige nu, får mig til at opfatte det privilegium lidt mindre end normalt smiley


  • #22   6. feb Hvor er hun fin! smiley Vaks har også fået en flyverdragt til når det er super koldt, ellers kan han slet ikke holde varmen mere, haha! Han er så også lidt over 16,5 år nu, så blodomløbet er nok ikke som det har været.

  • #23   6. feb altså jeg får seriøst osse kun en kort tur... hun kommer til at hurtigt tisse
    , og så vil hun HJEM!


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #24   6. feb OK, Obster. Jeg har aldrig bemærket en frysende hund, men dermed ikke sagt, at jeg ikke har mødt en. I dag mødte jeg en MEGET våd Lui - springer spaniel - i skoven. Han så ikke ud til at fryse, men han har jo også (vandafvisende) underuld.

  • #25   6. feb Isabel tjah min den ene fryser tydeligt, men nægter tøj. Den anden fryser men lader sig ikke mærke med det, der er for meget andet der er spændende men hun kommer hjem og smider sig direkte foran radiatoren og er meget kold. Så jeg konstaterer at hun fryser smiley
    Det er også noget med at beskytte led og muskler smiley

    Men uanset... så ved ejer nok bedst og hunde skal ikke have ubehag man kan forhindre.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.150
    #26   6. feb "Isabelle -ser de ud som om de fryser? hvis ikke...så nej"

    "Den anden fryser men lader sig ikke mærke med det"

    OK - hvis de ikke ser ud som om de fryser, så fryser de ikke - eller også gør de. Øhhhh?

    Redigeret: Læste lige igen indlægget - og det med radiatoren fes ind smiley

    Men nej, selvfølgelig skal hunde ikke have ubehag, og hvis ejer ved, at deres hund fryser, er det selvfølgelig bedst at give dem tøj på.


  • #27   6. feb Jeg foretrækker klart også at se på mine whipper in natura og jeg får også jævnligt kommentarer i div. whippetgrupper, når jeg lægger billeder op af mine i sne eller tydeligt koldt vejr og de ikke er påklædte.

    Løber de frit på matriklen og er bryggersdøren åben, får de sjældent dækken på, de kan bare gå ind, hvis de fryser. Tilla og Bianchi beder ofte om at få dækken på, når vi går en aftenrunde på matriklen, det viser de ved, at de lige runder gårdspladsen, kommer retur og står og kigger op på deres tøj, der hænger i entreen smiley

    Jeg kan ret tydeligt aflæse om de fryser, det viser sig typisk ved, at de trækker bagbenene længere ind under sig, når de står stille og så rejser de hårene i en bred kam ned af ryggen, ikke som når de rejser børster af et eller og andet, det er et bredere stykke og hårene står ikke lige op i luften.

    Går de tur i snor, får de tøj på, når jeg fornemmer, at det vil være for koldt for dem uden

    Her et billede, hvor Tilla fryser, Akka gør ikke , men Tilla er 300 meter fra bryggersdøren, så hun kan bare gå ind smiley


    profilbillede
  • #28   6. feb fodnote
    kræet skulle tvinges ud. Mens jeg parkerer og låser scooteren, fik hun besked på at gå ud og tisse.... hun løb ind 2 gange uden at tisse fordi det reeeeeeeegner


Kommentér på:
Der findes ikke dårligt vejr...

Annonce