{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Mistanke.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en mistanke om at en kollega, der lige har fået anskaffet sig en hvalp,og at den ikke har det ret godt hos dem..

De fik hvalpen over en weekend, altså de fandt en annoce i Avisen om at man kunne få en hvalp gratis..

Den fårikke det rigtig mad sys jeg ihvertfald..
Den får noget der hedder Snoopy og der koster 90kr for 15kg,
Og mine to hunde for hundemad der koster 450 kr for 12kg..

Og en hvalp skal jo have det bedste Start på livet..

Hvalpen bliver lukket inden i badeværelset, når den er selv hjemme, fordi ellers bider den alt i stykker..

Og den har slet ikke fået noget vaccine og ormekur endnu..
Den har først lige fået ormekur idag, fordi der havde jeg noget med til min kollega, Han vidste slet ikke at den skulle have en ormekur..

Og vaccinen skal de lige have penge til først..



Har Den Søde Hvalp Det Perfekte Hjem..???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistanke..
  • #1   9. okt 2007 hmmmm jeg ville sige nej......


  • #2   9. okt 2007 Hvad kan man gøre..??

  • #3   9. okt 2007 Jeg syntes mere at det lyder som nogle meget uvidende ejere........de gør sikkert det de tror er rigtigt og jeg ser da ikke umiddelbart vanrøgt.........men de trænger i den grad til, at lære hvad det vil sige, at have en hvalp på ordentlige præmisser..........fodret er en start........det skal da skiftes NU

  • #4   9. okt 2007 hmm.. den er sgu lidt svær... hvor gammel er hvalpen ?


  • #5   9. okt 2007 nej nej pg nej.. det lyder slet ikke godt det du beskriver..
    man får ikke en hvalp uden og ha penge til vaccinen.. plus hvalpe har VIRKELIG brug for det helt rigtige foder..
    synes du skal snakke med dem.. hvis du føler du kan komme til det..


  • #6   9. okt 2007 jeg tror den er 4 mdr eller deromkring

  • #7   9. okt 2007 pg = og

  • #8   9. okt 2007 den skal ha ordenligt hvalpe foder og hvis den ikke har fået vaccinen så er det ihvertfald på tide at se en dyrelæge og få det gjordt

  • #9   9. okt 2007 er det bare så enklet at ringe til dem, også kommer de ud og hjælper..

    man kan vel godt anmelde dem anonym


  • #10   9. okt 2007 De har ikke meget forstand på det..

    jeg så den her sidst, Dens mave var bare kuglerund..

    Der er ingen vinduer ude på badeværelset


  • #11   9. okt 2007 Daniel........har du ikke en bog om hvalpe du kan låne ham ?
    Eller print nogle gode råd og tips ud fra nettet.......foder, træning, renlighedstræning o.s.v........og giv ham det.........måske ER de bare uvidende og behøver megen hjælp.........hvorfor de så overhoved fik hund kan man jo så undre sig over.


  • #12   9. okt 2007 Smilende Susie :
    Ja det sidder jeg da også og undrer mig over..

    Daniel V :
    Håber at du "griber" lidt ind i det der.. for det lyder ikk som den bedste start for den bette vaps...


  • #13   9. okt 2007 Jeg tror de fik en hund pga. at min kæreste og jeg havde en hund, og at vi snakkede sårn om at det var så dejligt at den var blevet stueren og at den var så dejlig..


  • #14   9. okt 2007 Jeg tror jeg ville tage fat i min kollega, og fortælle hvad det er du mener er godt for en hvalp. Hvis han ikke vil lytte til dine råd, og slår det hen med at han lige skal have råd først. Ja så ville jeg også ringe til dyrenes beskyttele.

  • #15   9. okt 2007 Nej har desværre ingen bog.. har aflevert dem til bibloteket igen.,hehe

  • #17   9. okt 2007 Kunne også være du selv skulle snakke med ham om de ting... Det kan jo være at han tror at det er godt det han gør!!!! Syntes bestemt ikke du skal melde det i første omgang...

  • #18   9. okt 2007 jeg vil heller melde det til dyrenese beskyttelse i stedet for selv at tag snakken med dem..

    For de er for langsomme i optræk alligevel


  • #19   9. okt 2007 Nej jeg kan heller ikke se det som dyremishandling, at den er derude... Han kunne måske ha fundet et mere bekvemt sted, men der er da mange der gir deres hund et mere begrænset område at færdes på når den er alene..

  • #20   9. okt 2007 jamen der er jo ingen vinduer eller noget, bare mørkt

  • #21   9. okt 2007 ville heller ikke kalde det dyremishandling, bare at de ikke skal have en hund

  • #22   9. okt 2007 Daniel
    Inde på dyrenes beskyttelse kan du printe en hel masse ud til dem. Der er alt hvad en ny hundeejer bør vide
    http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/


  • #23   9. okt 2007 syns også det er for meget, at begrænse den til badeværelset.... Men syns altså også du skal tale med ham først..

  • #24   9. okt 2007 kan heller ikke se forskellen.... Men jeg syntes generelt ikke om at man lukker hunden i ET rum kun... Men det er jo hver sin mening....

  • #25   9. okt 2007 Har en DVD om hvalpe jeg gerne sender til dem

  • #26   9. okt 2007 Zindi: Du hav de da helt sikkert overvejet hvad det ville sige at have en hund...

  • #27   9. okt 2007 Altså der foreligger ingen regler om hva man skal fodre sin hvalp med - det bestemmer man selv..
    Det er også valgfrit om man vil vaccinere den...

    Men jeg ville klart ikke bruge det foder eller vælge at lade være med at vaccinere.. Så jeg syntes det er forkert - men man kan intet gøre da der ingen regler er på de områder.



  • #28   9. okt 2007 De burde jo have læst nogle bøger og have forberedt sig..

    hvis de ikke engang vidste noget om ormekur og vaccine, så har de ikke læst ret meget om emnet..

    JEG HAR IKKE SAGT DET ER DYREMISHANdLING


  • #29   9. okt 2007 nej det har du ret i, men det er jo helheden i det..

  • #30   9. okt 2007 svar til Heidi

  • #31   9. okt 2007 Daniel - kan godt se det - ingen tvivl om det..

    Men igen man kan ikke melde noget der ikke foreligger regler om..

    Så længe hunden har tag over hovedet - får mad og drikke - så opfylder man kravene her i danmark...

    Hva man personligt syntes er rigtigt for forkert er helt uden betydning - ingen kan gribe ind - andet end hvis de selv ønsker hjælp og vejledning


  • #32   9. okt 2007 jeg fodre selv pt. 10 hvalp op på Royal Canin - og har et foderbudget på 500 kr. om ugen på hvalpene. og sørger for alt er i orden.. men jeg kan jo heller ikke forlange hvad hvalpe køberne skal... jeg ved bare JEG har gjort det bedste for dem - men de er her

  • #33   9. okt 2007 °º•¤ Bine & de to dejlige vovser ¤•º° .

    Der er forskel på at lukke den inden på et badeværelse med vinduer og med et uden vinduer, hvor det bare er mørkt...


  • #34   9. okt 2007 Den behøver jo ik at vare spærret inde....min hund er da også kun i køkkenet når han er alene.
    Og ang, foder, så er der jo mange der ik vil betale for det dyre. Ærgeligt men det er da bedre end at den sulter.
    Med vaccinen ja så er det en dårlig undskyldning ik at have pengene, for så dyrt er det da heller ik.


  • #35   9. okt 2007 Hej..Hvad med at foreslå at de kan melde hunden ind i hvalpeklubben ved Royal canin. så får de en startpakke med råd og vejledning til den lille ny..?

  • #36   9. okt 2007 Ville også llige nævne det med foder... Jeg fodre absolut ikke med 450 kroners foder....

    Kender faktisk ikke mange der gør det....
    Mine svigerforældres gamle hund, blev 13 år, og fik brugens det billigste tørkost, spædet med rester fra deres eget mad... Og den var sund og rask i alle de år....


  • #37   9. okt 2007 hov har så lige fået afvide at det ikke var 13 år men 18 et halvt.....

  • #38   9. okt 2007 Som mange er inde på lyder det ikke som vanrøgt - blot nogle ejere, som skal lære noget mere om at have hund (og ikke skulle have anskaffet sig en endnu)

    De gør jo ikke noget ulovligt, men kan godt forstå at nogle råder dig til at kontakte dyrenes beskyttelse - for moralsk er det vel ikke helt i orden. (har selv stået i samme situation og overvejet om jeg skulle kontakte dyrenes beskyttelse vedr. en hund, der mistrivedes og havde det dårligt - selvom der ikke var tale om egentlig vanrøgt)

    De råd jeg fik dengang - som nok også er det smarteste - især fordi du jo er på talefod med din kollega - er at forsøge at snakke med ham - OG VÆR PÆDAGOGISK:-) - og ikke bedrevidende - og fortæl om dengang DINE hunde var hvalpe - hvad du gjorde og hvad dine erfaringer er - og hvad du ved om hunde- hvis i alligevel snakker lidt om hunde, kan man altid få listet noget ind i samtalen, som gør, at han/hun kommer til at tænke lidt mere over tingene! - Tror det virker bedre når det kommer fra en venligtmenende person - på en ordentlig måde - end ved at banke tingenes tilstand ind i hovedet på kollegaen verbalt - eller "pudse" dyrenes beskyttelse på ham/hende lige her og nu!




  • #39   9. okt 2007 randi;

    Det var da en super idé smiley


  • #40   9. okt 2007 Team rodebutik;

    Yep... og vi mennesker kan, så vidt jeg er informeret, også overleve på havregrød!


  • #41   9. okt 2007 Man skal nok passe på ikke blive for " hellig".... da jeg fik min 1. hund for 40 år siden.. var der ski ikke noget der hed dyrt tørfoder ... proppet med diverse vitaminer.... dengang fik hunde leverpostejmadder og rester fra middagsbordet.....og min første hund blev 15 1/2 år og fejlede aldrig noget....jeg har da osse senere brugt det billige fra supermarkedet.. og min MOPS blev 14 år...... Nu bruger jeg OLIVERS... men synes ikke de hunde jeg har nu er sundere end de andre,,, sååå...

  • #42   10. okt 2007 Syns godtnok der blir lidt overdrevet nogen steder her.. Jeg har 4 hunde som os har begrænset område at gå på når de er alene hjemme.. Og de foretrækker at ligge i fyrrummet hvor der er helt mørkt.. De slæber faktisk selv deres tæppe derud..

    Og mht foder.. Er begyndt at barfe, men førhen fik mine absolut heller ik foder til 4-500 kr eller mere.. De fik billigt foder fra supermarked.. Det var det eneste de gad spise..

    Gir da ret i der nok er nogen ting han burde ha hjælp til.. Men li frem at hidse en stemning og melde det til dyrenes beskyttelse og hva ved jeg.. Det er ik specielt fair over for ham.. Gi ham dog en chance.. Vi har vel alle prøvet at være førstegangsejer og været lidt uvidende på nogen punkter.. Hva med at stikke ham nr til en af dyrenes beskyttelses repræsentanter så han selv ka ringe og rådføre sig..?? Det ville jeg da sætte mere pris på hvis det var mig end at de kommer ud og sir de har fået en anmeldelse og kommer for at tjekke og rådføre..


  • #43   10. okt 2007 hvor meget forskel er der at lukke en hund ud på et badeværelse og så en lille gang... der er da mange herinde der anbefaler at hunden kun opholder sig i en lille gang, hvis den bider ting i stykker...

    håber at de bliver meldt til dyrenes beskyttelse, så de netop kan få råd og vejledning til hvad de skal gøre....

    det med foderet, synes jeg helt ærligt ikke at man skal blande sig i... den får tørkost og nok ikke det dyre.. men fordi man selv køber det dyre, er man ikke altid den bedste i verden til sine dyr. den får mad, det er da altid noget..
    Dyrlægen hernede i vores by , har engang for nogle år tilbage lavet en undersøgelse af foder, billigt og dyrt.. der var ikke den store forskel... så man er IKKE en dårlig hvalpe ejer, fordi man køber det billige...

    Jeg har selv brugt RC til hvalpefoder, det er supergodt foder... men jeg ville aldrig nedgøre folk som bruger billig foder til deres hund...


  • #44   10. okt 2007 Jeg er selv blevet meldt til dyrenes beskyttelse engang hvor de kom ud.. Og det var meget ubehageligt at stå i den situation.. Havde sat mere pris på folk havde henvendt sig og hørt historien eller givet mig nr til en jeg ku rådføre mig med..
    Det var en hund der li havde fået hvalpe og var noget hærget deraf.. Og en underernæret pony vi havde købt af medlidenhed.. Dyrlægen var med i det hele og der var heller ik noget at komme efter hos os da hende der kom ud fik historien og så omstændighederne.. Og som dyrlægen selv sa, var jeg ihvertfald ik den der sparede dyrlægen væk.. Bare det mindste der er galt blir han ringet efter.. Og han var os med i alt omkring vores dyr allerede fra start.. Men FØJ det var træls.. Havde været noget federe om folk selv havde henvendt sig..
    For det ka ik undgåes man blir stemplet når man først er meldt..


  • #45   10. okt 2007 Altså det med ormekur og vac kan jeg godt forstå, men min hund får da også "billigt" mad, og min dyrlæge siger den har det fint. Vores hund er da også altid kun i køkkenet når vi ikke er hjemme og det har hun været siden hun var helt lille. der er der hun har sin kurv og sit mad. når vi er hjemme kan hun være i resten af huset men ellers kun i køkkenet. Erdet så forkert?

  • #46   10. okt 2007 Nå nu man snakker om billigt foder så kan man jo godt købe desideret hvalpefoder til rimelige priser uden at sku gi 400 kr for det..

Kommentér på:
Mistanke..

Annonce