{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Mistanke om Addisons syndrom {{forumTopicSubject}}

Min ene hund har i år haft mindst 1 gang om måneden krampeanfald/rysteture.

Efter en blodprøve har dyrlægen mistanke om at hunden har addisons syndrom, han skal til dyrlægen igen for nye blodprøver for at få det be-/afkræftet, og der kan ikraftsættes en behandling.

Nu har jeg læst om sygdommen, og kan ikke få det til at hænge sammen, for hunden har bare ingen andre symptomer end krampe/rysteture.

Han er frisk og har aldrig fejlet noget, kun lidt diarre en gang imellem. Han er 3,5 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistanke om Addisons syndrom
  • #1   2. maj 2017 Åh nej , det er så grim en diagnose - som ofte først ses når det er for sent. Jeg mistede min skønne Grand Danois til Addison. Han blev kun 2 år. Vi kunne intet mærke på ham , før han pludselig begyndte at tabe sig. Vi var straks ved dyrlæge og fik taget blodprøver som blev sendt ind - og så skulle vi vente 9 dage på svar. I den tid tabte han sig knap 18 kg. Hans afføring blev meget mørk - til sidst næsten sort . Det var fordi han ikke kunne optage sin føde , selv om han spiste godt. Holger havde hverken kramper eller andet , det eneste tegn på noget var galt var - vægttab + sort afføring og at han da han tabte sig begyndte at blive hurtigt træt. Håber i får andet svar end Addison , eller er heldige at komme i tide. smiley

  • #2   2. maj 2017 Åh jeg læste godt om din hund. Beklager rigtig meget at du mistede ham.

    Min hund er bare slet ikke syg, andet end at han har disse anfald af kramper/rystelser.


  • #3   3. maj 2017 Epilepsi, måske held od lykke at i finder ud af det. smiley

  • #5   3. maj 2017 Birgit, hunden skulle startes op med medicin mod epilepsi, derfor en rutinemæssig blodprøve for at sikre sig at hunden ikke fejlede andet.

  • #6   3. maj 2017 Okay godt.

  • #7   5. maj 2017 Æv, snakkede med den dyrlæge som havde foretaget prøven.
    Det viser sig at ozzy muligvis også har noget med nyrene, så det bliver også tjekket.

    Og det værste er ventetiden. For som blodprøven er, så kan der være noget, men det er ikke sikkert.


Kommentér på:
Mistanke om Addisons syndrom

Annonce