{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

krave, t-shirt, forklæde??? {{forumTopicSubject}}

Ja - Trøffel blev steriliseret i går, og har det stadig af h... til smiley

-Men de få gange hun har været vågen har hun været meget interesseret i såret. Jeg var oppe i nat for at give hende t-shirt på, som dyrlægen havde anbefalet, men det ser enormt ubehageligt ud - strammer hele tiden til omkring halsen (halsudskæringen er ellers STOR) - og til trods for at vi har "snøret" den på ryggen - glider den hele tiden op over såret - så det slet ikke hjælper!!

Hvad kan man lige gøre??? - Vil helst ikke give krave på, da hun jo sådan set ikke laver meget mere end at sove - og det er synd at give hende den på så - men hun forsøger sig altså med at slikke i det, når hun endelig er vågen....

Har hørt noget med at "vende t-shirten om - men kan ikke lige forstå hvordan det kan fungere??? Hjælp???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krave, t-shirt, forklæde???
  • #1   10. okt 2007 vi fik (købte) en "badedragt" til Jowina af dyrlægen. netop for at undgå kraven.

  • #2   10. okt 2007 Hvorfor ikke bare holde godt øje med hende, og irettesætte hende når hun prøver at slikke i det.



  • #3   10. okt 2007 Connie- ja ikk, bare synd man ikke kan læse teksten nedenunder

  • #4   10. okt 2007 Connie J;

    Ja, jeg havde godt læst det med "badedragten" - i et andet indlæg - men mon det er alle dyrlæger der har det??? - Vores har jo kun nævnt krave og t-shirt!!!


  • #5   10. okt 2007 jeg prøver lige at finde et billede af hende med den på. Den generede hende overhovedet ikke

  • #6   10. okt 2007 T-shirten omvendt på..
    Menes der ikke at give hunden bagbenene gennem ærmerne.
    Hvis t-shirt er for stor så gå i genbrugsbutik og køb en billig en der passer bedre i størrelsen til Fenja

    god bedring med hende


  • #7   10. okt 2007 Hej jeg brugte en T-shirt til Dina da hun var blevet steriliseret. Godt nok en str. xx large ;0)
    Halen ud gennem halsen, bagbenene ud gennem ærmerne og bunden af t-shirten fastgjort til halsbåndet..
    Det virkede kanon på hende ...


  • #8   10. okt 2007 -Joooo... det kunne jeg jo - altså være over hende konstant- men skal arbejde i et par timer i morgen, og skulle gerne have fundet en løsning inden da!!!

    men har p.t. ingen krave - og jeg synes det ville være møgsynd at skulle putte den på hende, når hun skal være alene - eller sammen med dig for den sags skyld - og ville hellere hvis der var nogle der havde en bedre løsning.... - Er rimelig ferm til at sy, så jeg kunne hurtigt bikse et eller andet sammen!

    -Connie P - Det er en stor t-shirt, og den er snøret sammen - godt nok for oven - kunne være jeg skulle prøve for neden??? - Men kunne da forestille mig, at den stadig glider op!


  • #9   10. okt 2007 Jannie L;

    JA!!!! - Det var den "opskrift" jeg ledte efter:-)


  • #10   10. okt 2007 stavespasser Rie... Sammen med MIG og ikke dig......

  • #11   10. okt 2007 En rigtig behagelig ting er "baderingen".

    Den generer ikke på nogen måde, og de ramler ikke ind i alle ting.

    Efter den er kommet frem, kan jeg slet ikke forstå man bruger kraver.


  • #12   10. okt 2007 (link fjernet)
    Jowina i den grønne badedragt.


  • #13   10. okt 2007 Takker for hjælpen

    prøver at vende t-shirten modsat, og ser om det hjælper - og ellers går jeg i gang med at sy en badedragt som Jowina havde! - ellers må jeg jo smutte en tur forbi dyrlægen efter en krave:-/


  • #14   10. okt 2007 Rie: Mine to tøser blev steriliseret her for 2 måneder siden, og vi fik t-shirts med hjem til dem. De vendte således: Hovedet ud gennem halsen, forbenene ud gennem ærmerne, lave huller i bunden af t-shirten til bagbenene og så binde resten sammen oppe på ryggen, så den ikke hang nede under maven hele tiden. smiley -Vi prøvede med kraver og det var et helvede!!!

  • #15   10. okt 2007 helene H

    *S* - Ja... Har forsøgt med t-shirten, som du beskriver (bortset fra at vi ikke har lavet huller til bagbenene) - men den "kravler" - og sidder møgdårligt rundt om halsen! - Kunne være jeg skulle forsøge med at klippe huller til bagben....

    Men indtil videre er ingenting gjort, for hun har sovet lige siden jeg oprettede indlægget!


  • #16   10. okt 2007 Jeg brugte body-stocking til min....(godt nok baby-body).... men man kan også få dem til voksne..(til store hunde).... der skal man bare klippe hul til halen... og de sidder rigtig godt... :o)

  • #17   10. okt 2007 bitten;

    *G*mon der stadig findes body-stockings til vokse?? - troede de var et 80´er fænomen - og det bliver nok noget nær umuligt at finde - men det er vel noget af det samme princip som en "badedragt", som Connie J brugte:-)


  • #18   10. okt 2007 samme princip - blot er der plads til at besørge gennem badedragten.

  • #19   10. okt 2007 ved operationssår kan du bruge TAR-plast med tjære, det bruges også på hingste som er blevet kastreret. Det lægger en tynd film hen over såret og hundene vil ikke slikke på det på grund af tjærelugten.
    du kan købe det hosfoderstofforhandlere


  • #20   10. okt 2007 min dyrlæge sagde så også at man ikke behøver være så bange for at de slikker sig på såret, når en hund får kejsersnit pakker man jo ikke hunden ind, der har både tæve og hvalpe adgang til såret. og det har han jo sådan set ret i. Hun må selvfølgelig ikke bide stingene op.

  • #21   10. okt 2007 Connie J;

    Du er virkelig super hjælpsom - med at fortælle relevante ting - har virkelig været rart i går og i dag:-)

    -Hun slikker også bare - har ikke forsøgt at bide eller gnaske i såret - så det er sikkert ikke så slemt at hun lige med tungen skal mærke -hvad det der "underlige noget "på maven er! - Men hvad nu HVIS...*S* - vil i hverty fald have styr på noget "afdækning" til de 3 timer hun skal være alene i morgen:-)


  • #22   10. okt 2007 Kenneth og Lise;

    Bor i Skive:-) - Det er vel ikke en "badedragt" brugt til yorkshireterrieren, vel?? - for den er nu nok for lille så smiley


Kommentér på:
krave, t-shirt, forklæde???

Annonce