{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange ture om dagen går i?
  • #1   10. okt 2007 1 meget lang tur på minimum 1 times gang og ja tisse ture hmmm måske 10 -20 på en dag det bliver jo til nogle stykker når der er 4 hunde!

  • #2   10. okt 2007 Jeg går 4 ture på en hver dag...

    1 om morgenen
    1 eftermiddag når jeg kommer hjem
    1 når vi har spist
    1 inden vi skal sove....

    længden på dem varriere alt efter Orlas behov for ture...men somregel er den efter vi har spist 15 min og de andre en halv times tid....


  • #3   10. okt 2007 Christian G - hold da op, fire stk! Du må da rigtigt få bevæget bentøjet smiley

  • #4   10. okt 2007 Jeg går en morgentur, på ca 10 til 20 min. mere gider Bonzo ikke om morgen da han er ret død og går direkte ind under dynen igen.
    Når jeg kommer hjem fra arbejde får de en lang tur der kan svinge fra 1 time til 2 hvor de løber løse og så får de en mindre tur lidt efter spisetid og igen en bette tur inden vi skal i seng... Og ellers er de i haven... :O)


  • #5   10. okt 2007 vi går:
    tidligt om morgen(10min)
    eftermiddag (15min)
    efter aftensmaden (10min-15min)
    inden vi går i seng (15min.)
    også er der nogle dagen hvor vi går en laaaannngg tur..


  • #6   10. okt 2007 victor har brug for meget motion ellers er han ikke til at være i nærheden af!!

  • #7   10. okt 2007 Ups, måske skulle jeg lige selv skrive hvor langt vi går smiley

    Morgen (v. 5 tiden): 10 min
    Morgen (v. 7 tiden): 10 min
    Eftermiddag (v. 15-16 tiden): 15 min
    Aften - efter maden: 30-35 min
    Aften (v. 21 tiden): 10 min
    Aften inden sengetid: 15 min


  • #8   10. okt 2007 når ja.. vores bliver lukket ud i vores skore havde så den kan bruge alt kruddet..:-)

  • #10   10. okt 2007 Vi har ikke have, kun kæmpe terresse 8) Men den tilbringer han også meget tid ude på når vi er hjemme.

  • #12   10. okt 2007 vores gamle lab havde ikke rigtig brug for så meget motion.. han ville hellere sove.:-)

  • #13   10. okt 2007 Vi begrænser det stadig lidt - for at skåne de "Små" ben - men 1 - 2 gåture og flere gange i vores store have....

  • #14   10. okt 2007 Christina H
    Jeg kan se vores vapper er næsten lige gamle. Jeg læste et sted at de godt må få 20 min pr. tur når de er 15 min smiley
    Men tidligere har vi også kun gået 5-10 min småture.


  • #15   10. okt 2007 Jeg går 3 ture. Morgen, eftermiddag og aften. Mogrgen og aften er kun tisseture. Den om eftermiddagen er til nogle steder, hvor hundene kan løbe løs.
    Udover dette bruger jeg tid på at træne mange gange i løbet af dagen. Men det forgå hjemme i haven. Ellers går jeg ned på marken og ligger et spor.


  • #16   10. okt 2007 giver i jeres fri line?? eller holder i jeres i snor??

  • #17   10. okt 2007 Christina H
    ,
    Og der skulle self. stå 5 mdr . tror lige jeg skal have et skud kaffe!


  • #18   10. okt 2007 Hmm... jeg lukker hende ud om morgenen i 5-10 min (hun skal ik op og køre om morgenen lige inden jeg går - så der er ingen leg og pjat - bare ud og tisse/pølle og ind igen). Når jeg kommer hjem går vi 30-60 min og leger i haven bagefter sammen med lidt hyggetræning.
    Så er hun i haven et par gange mere inden vi går efter aftensmaden i 30-60 min. igen...
    I haven og 1 aftengåtur på 15-20 min..
    Det er vist normalen men det svinger meget - ingen dage er ens. Men som minimum får hun 2 store ture hver dag... så er der træning i weekender...



  • #19   10. okt 2007 De er som regl ude i haven hele dagen. Hvis jeg skal nogen steder, er de i hundegård.

  • #20   10. okt 2007 Natasja L : 15 min - mener du 5 mdr. eller ?

    Ja, men skrev heller ikke lægden - det er ca der omkring.... nogen gange en længere


  • #21   10. okt 2007 Ca 3-4 om dagen, kommer an på hvordan jeg går i skole/arbejder.
    Hver tur er ca tre kvarter til en time. Ofte er den sene aftentur desuden med andre hunde, så der er noget leg.

    Desuden får hun gerne min.1 måltid på plænen om dagen, det bruger hun ca 30 min på.
    ´Ca en gang om dagen leger vi med pind på plænen når vi kommer hjem


  • #22   10. okt 2007 Christina H - yep det var præcis hvad jeg mente ^^

  • #23   10. okt 2007 Vores 4 har hundelem, og har dermed fri adgang til den store indhegnede baghave. Om morgenen får "drengene" 2 mål tørkost strøet ud over græsset, som de søger efter mens jeg går i bad og gør mig klar. (og tøserne får en lille guf indenfor imens) I løbet af dagen kommer de så ud på én lang tur - mellem 45 minutter og 1½ time. Altid steder hvor de kan løbe fri, og også gerne kan møde andre hunde.

    Derudover står den på forskellig former for træning i ugens løb - både på træningspladsen og derhjemme. Og så lidt mentaltræning.... smiley


  • #24   10. okt 2007 Von Bierlich - hvor er jeg bare misundelig - bor i skoven. det gad jeg godt.

    vi går 30-45 min om morgenen
    og det samme om eftermiddagen.
    i weekenden bliver det længere ture ofte ved stranden.
    tisseture foregår i haven og har ikke tal på dem. nu imens vi har hvalpe nærmest hele tiden, da de syntes det er sjovt at komme i haven


  • #25   10. okt 2007 Går i gennemsnit 4 ture om dagen. 1 morgen på ca. ½ time. Eftermiddag på 1-1½ time. Aften på ca. ½ time. Godnat tur på ca. ½ time.

  • #26   10. okt 2007 Om morgenen går vi 10-15 minutter.. Eftermiddag går vi minimun 1 time oftest omkring 2 timer

    og så får hun en nattetur...

    Det er i hverdagene.. Weekenderne ser anderledes ud.. Der får hun flere ture ned


  • #27   10. okt 2007 ja så går vi jo til agility og lydighed og træner jo så også indimellem hvis den slags aktivitet også skal med

  • #28   10. okt 2007 Det er helt forskelligt - der er ikke så meget rutine der.

    Cassius har hundelem så han sørger selv for at gå ud og ind når han skal sine ting.
    Ud over det, så bliver han luftet på vores egen mark med leg og lidt træning... Antallet af ture derud varierer...

    Så kører vi ofte en tur væk - til stranden, i skoven eller noget lignende... Men det er ikke hver dag...

    Så træner vi BHP to til tre gange om ugen - det vil sige spor, lydighed og forsvarsarbejde - det giver god stimulans.

    plus det løse


  • #29   10. okt 2007 Til jer med Hvalpe:

    Kan jeres hunde godt nøjes med 15-20 minutters gå ture?
    Det kan Kenai ikke, så kommer han løbende med snoren igen 5 minutter efter vi er kommet hjem!!!
    Vi går 3 ture om dagen mindst... På minimum 45 minutter!


  • #30   10. okt 2007 2-4, alt efter hundens humør.
    Nogle gange er det nødvendigt med en nat-tur, andre gange ikke. Men det lader jeg Watson bestemme.. smiley


  • #31   10. okt 2007 Åhh det er lidt forskelligt alt efter hvordan ryggen har det.
    Men som oftest...

    7.30-8.30 fælles gåtur på sti og mark.

    Formiddag lidt træning enkeltvis i haven.

    14-15 fællestur igen

    19 Monique får en cykeltur på ca30-45 min

    22-22.30 fællesturtur i 'parken'

    Det er hverdagene, weekenderne og de dage jeg ikke fungerer optimalt får de min. 2 ture a en times varighed ca.
    Og så er der de dage vi tager i skoven eller på stranden, der ryger hurtigt 2-3 timer.


  • #33   10. okt 2007 Det er forskelligt men fie kommer ud ca. 10 -12 gange en lang morgen,middags og aften tur også nogen små korte på 10-30 min.

  • #34   10. okt 2007 Kaoz får 4 ture om dagen

    Morgen - 30 min.. Der er ingen mennesker i byen, så vi har ikk snor med/på..

    Eftermiddag - 1½-2 timer.. Går på stranden, i skoven ud til sommerhuset eller hvad vi lige finder på. Han render for det meste løs, snoren er med for syns skyld, og til hvis nu vi træner lidt lineføring.

    Aften - En lille times tid, kun ½ hvis det er meget koldt (så gider han ikk rigtig).. Igen uden snor på/med

    Nat - En kort lufter på 20 min, heller ingen snor med her - byen er igen tom..
    Natlufteren kommer an på om han er gået i seng, er han det lader jeg ham bare sove og går i seng =)


  • #35   10. okt 2007 Annika,
    Samson ville nok også helst bare spurte afsted på fuld knald 24/7 8) Men vi prøver at begrænse det, da han jo er lab og de er kedt for dårlige led. Han har lige været syg og skulle holdes i ro i to uger - Talk about hyper-activity 8)


  • #36   10. okt 2007 Emma kommer ud i haven om morgenen......varighed: 15 sec. Så sover hun gerne videre til 10.30 hvor vi så går en tur ...varighed ca 20 - 30 min alt efter hvor langsom hun er.
    Imellem 11 og 14 smutter hun sådan lidt ud og ind af havedøren.....vi leger lidt......hun søger guffere o.s.v.

    Ca kl 15.....inden alle andre skal ud med deres hunde .......går vi en tur på ca 30 min.

    Efter maden ....omkring kl 19 -19.30.....går vi endnu engang 30 min....nogle gange 45 min.

    Til natten kommer hun i haven.......men nogle gange vil hun gerne gå en lille tur og så gør vi det.....


  • #37   10. okt 2007 3 ture ..

    15 min om morgenen .
    30-60 min om eftermiddagen efter arbejde .
    15-30 min om aftenen .


  • #38   10. okt 2007 Natasja L:

    Det med dårlige led osv er der mange skrøner om!!
    Nogen mener jo at det er bedre de vænner sig til det fra starten af...
    Men jeg ved det ikke... Til at starte med mente jeg jo os vi skulle passe på!! Men han er ikke til at være i stue med hvis han ikke får længere gå ture...


  • #39   10. okt 2007 hejsa morgentisseturen er obligatorisk dernæst har jeg ingen problemer ellers kommer hun bare og napper mig i armen sagar har nippet mig i numsen....men udover det går vi nok med hende a 20min mange gange idet det jo er en såkaldt muskelhund så den har brug for rigtig meget motion samt lege er også en god ting går nok med hende ca 7-10 gange dagligt det er jo ikke noget man plejer at tælle med venligst majbritt scherer

  • #40   10. okt 2007 Ang. de dårlige led..

    Jeg vil til hver en tid tage de forholdsregler det kræver når man har en hund med anlæg for ledproblemer..

    Det er bedre med korte stimulerende ture frem for at køre hunden hårdt..


  • #41   10. okt 2007 Jeg har ingen målestok på hvor langt tid jeg bruger på Babett..
    Men et slag på tasken 3 5 timer om dagen..


  • #42   10. okt 2007 Annika,
    Tja, jeg vil ikke sige dig imod da jeg er førstgangshundejer 8) Så er lidt forsigtigt med min lille guldklump hehe.


  • #43   10. okt 2007 Morgen 15 min
    formiddag 15 min
    eftermiddag 20 min
    aften 30 min
    godnattur 10 min


  • #44   10. okt 2007 Natsaja L:

    Det er jeg også...
    Men har snakket med min dyrelæge om det...

    Så jeg stoler på ham... smiley


  • #45   10. okt 2007 9 ture, da jeg går enkelt med hunden... laver heller ikkke andet end at gå tur og træne og fodre.. og så lige sidde her

  • #46   10. okt 2007 Jeg bruger et par timer om dagen,på mine hunde for de er også ude og træne hverdag så de får det motion de skal have.

Kommentér på:
Hvor mange ture om dagen går i?

Annonce