682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Border Collie, pris?? Border Collie, pris??

hvad ville en border collie koste?
Er prisen anderledes hvis man nu bare vil have en familiehund, eller?
Findes der normal og langhårede hunde, elelr er der bare nogen der tilfældigt har lidt længere hår??
jeg håber at der er et par søde sjæle her, der vil være mig lidt behjælpelig.. smiley
på forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Border Collie, pris??
  • #1   11. okt 2007 de ligger omkring 7000 og 10.000 afhængig af hvem de er forældre efter, stamtavle og sådan, der er både en kort og en lang håret model, tror ikke prisen er anderledes bare fordi det kun skal være en familie hund, så skal man i hvertfald gå efter en hund med en mindre fejl eller lign.

• #2   11. okt 2007 Sarah nu er en border collie jo ikke pr. automatik en god familie-hund, den kræver langt mere motion, træning og aktivering end gennemsnittet.. men det er du jo helt klar over. Ja hvis du skal have en i udstillingskvalitet er de oftere lidt dyrere end andre, prisen kan endda variere efter hvilken farve BCén skal være, visse farver koster ekstra (hos nogle opdrættere..) men med tavle er det omkring 8-10.000 kr.

• #4   11. okt 2007 altså mine forældres bc er også en helt stille og rolig hund, men ved også de fleste kræver meget motion og træning for at blive aktiveret.

• #5   11. okt 2007 Vores er ikke til at være i nærheden af, hvis den ikke bliver aktiveret en smule hver dag... Den bliver stresset.

• #6   11. okt 2007 Vil mene der er mange andre hunde der er bedre egnede hvis man "bare" vil have en familiehund. Siger ikke at Borderen ikke er en god familiehund, det kan den sagtens være, men i mange tilfælde skal den, som mange andre skriver, aktiveres en del.
    Har du overvejet at gå til f.eks. agility, lydighedstræning osv? Det vil være sjovt både for dig og hunden jo smiley
    Men ja, inde for alle racer kan der jo være forskellige slags hunde, Kai skriver f.eks. om de to der kunne sove hele dagen, det er der andre Bordere der ikke ville kunne.

• #7   15. okt 2007 okay tusind tak for hjælpen alle sammen. Jeg overvejede faktisk at gå til noget med den, så som agiliti eller lign.
    Men har bare ikke hetl fastslået hvad race det skal være i nu. smiley

Kommentér på:
Border Collie, pris??

Annonce