{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.215 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Online Tilmeldt:
14. okt 2023
Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152

Steriliseret Vilma {{forumTopicSubject}}

For ni år siden fik jeg steriliseret min Lina. Hun var træt det første døgn efter operationen. Herefter var hun frisk og fjantet. Det samme mønster oplevede jeg med Linas datter, Kela, da hun blev steriliseret (begge p.gr.af koks i hormonerne).

For seks dage siden fik jeg steriliseret Vilma. Hun går rundt som en løve i et bur og piver en pæn del af dagen - og indimellem om natten med. Jævnligt ligger hun og halser.
På ture er hun frisk og med høj haleføring.
Hun får dagligt smertestillende, og i dag har hun fået noget ekstra - flydende panodil efter anbefaling fra dyrlægen.
Operationsarret er pænt, og Vilma har ikke feber. Men HVORFOR er hun så urolig og pivende?
"Normalt," siger dyrlægen. Hvad siger HG-panelet?
Har nogen af jer oplevet reaktioner som Vilmas efter sterilisation?

PS. Jeg ved ikke helt, hvad jeg er bekymret for, men jeg ER altså lidt bekymret smiley

- Og her er Lina dagen efter sterilisation. Hun måtte anmodes om at skrue lidt ned for fjanteriet smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Steriliseret Vilma
  • #1   13. maj Zenta var frisk med det samme. Jeg tænker faktisk at hun måske bare keder sig? Og måske også finder body eller skærm, træls. Og det skal jo komme til udtryk på en eller anden måde.
    Jeg har tilgengæld lige haft en hund på Galastop og aldrig har jeg oplevet SÅ utrolig en hund. Konstant halsen, vild og uhæmmet og rysten. Hele tiden!


  • #2   13. maj Mine tæver har reageret MEGET forskelligt på operationen/narkosen, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har oplevet lige den adfærd henover mange/flere dage.
    Sciu-Sciu var vist den, der var påvirket længst, og det var mest noget med, at der gik 48 timer, før hun selv mente, hun kunne bevæge sig igen.
    Efter det, var der ikke noget at mærke på hende.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #3   13. maj I dag har Vilma hverken bodystocking eller krave på, så jeg kan (desværre) ikke tillægge adfærden irritation over dette.


  • #4   13. maj jeg har haft en der var ovre det på 24 timer .. og så en der var pivet længere, hun fik ekstra smertestillende og så fik hun en body på, det hjalp, men nu er skotters maver jo også noget længere nede ..

    jeg synes ikke at have hørt nogen som du beskriver Wilma, om det kan være normalt ved jeg ikke, men jeg ville også være bekymret .. måske du kan ringe til en anden dyrlæge og bede om en second opion ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #5   14. maj Det overvejer jeg kraftigt, Hanne.
    Vilma har haft en rolig nat, men her til morgen piver hun igen - og vil MEGET gerne slikke på den barberede plet på benet = krave stadig nødvendig smiley
    På Trustpilot er der i øvrigt kun ros og 4-5 stjerner til dyrlægen.


  • #6   14. maj Der er forskel på en sterilisation alt efter om tæven var fuldstændig rask da man foretog indgrebet eller om den var lidt småsyg. Wilma var jo ikke helt på toppen og havde en begyndende livmoderbetændelse og og nogle cyster. Derfor har hendes krop nok ikke været på toppen og så tager det længere tid at komme over en operation. De fleste af mine tæver er blevet steriliserede mens de har været fuldstændig raske. De har været kommet sig på 1 døgn og ment at nu var de helt fit for fight igen. Og så var der hende der er hele årsagen til at jeg tog en beslutning om at steriliserer mine tæver. 1½ år gammel tæve, der begyndte at slikke sig meget på tisseren den ene dag og som den næste dag gik fra ikke at se syg ud på nogen måde på morgenturen til totalt apati på 1½ time. Vi røg afsted til dyrlægen babubabu. Det var så livmoderbetændelse. Min hund var det meste af en uge om at blive sig selv igen. Hun fik smertestillende og penicilin (fordi der jo havde været en voldsom betændelsestilstand i et organ.

  • #7   14. maj Men ja, en second opinion kan godt være en god ide.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #8   14. maj Det er selvfølgelig rigtigt, Mette. Men Vilma virkede ikke det mindste syg, da jeg afleverede hende onsdag. Hun slikkede sig bare meget. Dog er det lidt rart at høre, at du også har oplevet et forløb a la Vilmas.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #9   14. maj Min gamle dyrlægen anbefalede, at jeg får kigget på hende - og jeg har fået en tid klokken 11. Der er intet at se på operationsarret.

  • #10   14. maj Krydser fingrer for at der ikke er noget galt og at Wilma snart bliver sig selv igen smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #11   14. maj Jeg tænker måske det kan være:

    Meget mavesyre ? Noget nogen hunde får i forbindelse med operation.

    Mave/tarm smerter p.g.a. maven ikke er gået rigtig i gang endnu ?


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #12   14. maj Meget mavesyre lyder faktisk som et godt bud. Vilma er ikke meget for at spise - har fx ikke rørt sin morgenmad. Da jeg tog noget med på skovtur, spiste hun det men kastede op efter få minutter smiley
    Er der noget at gøre, hvis problemet er mavesyre?


  • #13   14. maj Ja, der findes medicin der dæmper mavesyreproduktionen (man giver det samme til hunde som til mennesker fx omeprazol). Det kan jo også være at hun har lidt kvalme og så kan kvalmestillende gøre underværker.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #14   14. maj Udover mavesyredæmpende er små hyppige måltider godt.

    mavesyredæmpende findes i mange varianter, har du noget derhjemme til dig selv, kan du spørge dyrlægen om det kan bruges.

    Jeg har haft brugt det som Mette skriver, men også andre produkter til mennesker, alt efter hvad jeg har haft hjemme og som dyrlægen har sagt god for.

    Jeg fik min ene tæve neutraliseret i marts, hendes største udfordring efterfølgende var for meget mavesyre. Udover at give hende det mavesyreneutraliserende som dyrlæge anbefalet, fik hun 2 ml kamille the sprøjtet direkte ind i munden, før jeg gave hende en lille håndfuld mad. Vil du gøre brug af kamille te, ville jeg give en tæve som din mindst 5 ml. det skal være stuetempereret/lunken. Kogte frisk the hver dag, opbevarede det i køleskab og varmede det op i mikroovn.
    Kamillethe virker beroligende og let antiflammatorisk på slimhinderne. (spiserør og hele vejen ned i mavens slimhinder).


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #15   14. maj Mange tak for gode råd. Jeg vil få fat i Omeprazol.
    Dyrlægen mener, at Vilma er falsk drægtig - at hendes uro og piven skyldes dette, da alt andet ser fint ud. Pudsigt nok reagerede hun to minutter før, vi kom ind til dyrlægen, på et tøjdyr i venteværelset - snusede og pev til det.
    Jeg har fået en recept på Galastop (pris 322 kr. for recepten smiley ).
    Heldigt, at Omeprazol kan fås i håndkøb, så jeg ikke skal af med endnu 322 for en recept.
    Nu håber jeg på, at den lille Vilma kan finde ro.

    PS. Dyrlægen sagde, at det er meget almindeligt med falsk drægtighed, når tæver steriliseres på det sted i deres cyklus, som Vilma blev det. Er jeg emsig, når jeg tænker, at DET kunne have været en god information at have i onsdags?


  • #16   14. maj Og så vil jeg bare lige sige at netop Galastop gav en voldsom urolig tæve her. Så vær OBS på det. Især om natten. Der halsede hun helt vildt. Det lignede nærmest at øjnene var ved at poppe ud af hovedet på hende og at hun havde løbet 25 km. Og så rystede hun konstant. Ikke sikkert det er noget du kommer til at opleve, men vil bare lige sige det.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #17   14. maj Åhhhhhhhhhhhhhh, det kan jeg da næsten ikke klare at høre, Janni smiley Var det hele ugen, du oplevede dette? Var det værre end den falske drægtighed?
    Vilma skal IKKE udsættes for noget, der er værre. Hun ryster ikke, og hun halser ikke så meget mere.


  • #18   14. maj JA! Det var sku værre end den falske drægtighed. Jeg har aldrig før haft en hund på Galastop, så ved ikke om det er normen. Men det var ulideligt. Og samtidig var hun total klistret til mig. Så jeg havde konstant en halsende hund oppe i hovedet. Hver gang jeg vågnede om natten, sad hun op i sengen og bare halsede. Og halsede. Og rystede. En ting er en hund der halser stille og roligt. Noget andet er en hund der halser så man tror hjertet er ved at stå af og øjnene er ved at poppe ud af hovedet på hende. Jeg håber du slipper for det. Og at det ikke er normalt. For det var satme ulideligt. Helt sikkert også for hunden, men fandme også for mig. Også fordi man så gerne vil hjælpe dem.

  • #19   14. maj Og ja, det stod på i en uge. Eller 5 dage. Hun fik Galastop i 5 dage, dyrlægen havde sagt 4-6 dage. Og der gik et helt døgn, efter sidste dosis, før hun endelig stoppede.

  • #20   14. maj Uhh det er synd for både dig og Wilma smiley Håber det bliver bedre i løbet af kort tid.
    Og ja, info om mulig falsk drægtighed havde da været relevant i forbindelse med operationen.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #21   14. maj Jeg bliver helt ærligt i tvivl om, hvorvidt jeg skal give Vilma Galastop.
    Den der voldsomme halsen var der for et par dage siden - også om natten, men ikke konstant. Åh, det var slemt.

    Det er så rædselsfuldt ikke at kunne GØRE noget for sin stakkels hund. Jeg slæbte en madras ind i stuen et par nætter, fordi Vilma faldt lidt til ro, når hun var ude - og i stuen er havedørene og dermed haven. Men jeg endte med at kalde hende ind, for hun kunne sidde fast i havens tujahæk med kraven - og hun holder meget af at "holde hule" inde bag tujaerne.

    TUSIND TAK for din advarsel, Janni smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #22   14. maj Jeg fik en patientvejledning med hjem efter sterilisation. Fint - men der står intet om uroen, kvalmen, mulige problemer med mavesyre - og så den voldsomme kløe, Vilma åbenbart har på det barberede stykke på benet.

    Jeg fik også et stykke papir med et "Tapperhedsdiplom". Sådan et fik Vilma, "for at have vist godt mod og strålende humør under hele opholdet". Jamen jeg havde svært ved at finde en passende grimasse, da jeg fik det - cirka samtidig med, at jeg fik min nyopererede hund - der sgu næppe havde været i "strålende humør" på noget tidspunkt under opholdet. Men OK - hun havde vist ikke bidt nogen smiley


  • #23   14. maj Isabelle, du skal ikke give Omeprazol uden lige at cleare det med dyrlægen. God bedring med hende.

  • #24   14. maj Jeg ved ikke om det plejer at ske når man giver Galastop, det var min første gang. Men det var helt ærligt ulideligt. Man bliver totalt desperat af at hører på den der konstante halsen, rysten og utilpashed.
    Havde jeg vidst det, havde jeg ikke givet det. Det kan være et tilfælde, kender jo ikke til Galastop ellers. Men ville alligevel lige skrive det. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #25   14. maj Jeg har snakket med dyrlægen, Skrigehundens - forhåbentlig for sidste gang, for den dyrlæge har jeg ikke voldsomt meget tillid til. Jeg vil vende tilbage til min gamle dyrlæge - hellere køre en lille time hver vej end have en dyrlæge, jeg ikke stoler på.
    Jeg ringede også til min gamle dyrlæge, da jeg skulle have en second oppinion på Vilma tidligere i dag.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #26   14. maj Vilma får ikke Galastop i dag, Jannie.

  • #27   14. maj Okay, håber det bedste for hende. Måske du kan hører din dyrlæge, om de kender til bivirkninger på Galastop. Da jeg beskrev Ritas adfærd, sagde dyrlægen bivirkninger af Galastop. Og jeg tænkte så, at det skal jeg aldrig have givet hende. Men jeg håber stadig at Rita bare var et særtilfælde. Jeg har jo intet at sammenligne med.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #28   14. maj Vilma får ikke galastop, medmindre hun reagerer "værre" end det sidste døgn. Det tør jeg simpelthen ikke byde hende. Nu har jeg fået en grund til hendes uro. Den er blevet mindre siden i går, så jeg beder bare til, at den forsvinder indenfor en overskuelig fremtid UDEN medicin, der risikerer at give hende så ubehagelige bivirkninger, du beskriver, Janni.

  • #29   14. maj hold op hvor er det godt der findes folk med erfaringer ... jeg ved udemærket at ikke alle hunde reagerer ens på noget som helst, men de der dyrlæger kunne ærlig talt godt give en bredere information om hvad man muligt kan rende ind i så man ikke hver gang står og tænker man skal ringe til dyrlægen ...
    Sikke en omgang Jannie ..
    Håber der kommer ro på Wilma nu ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #30   14. maj HG er guld værd smiley
    Vilma er i ro - i hundesengen i soveværelset smiley

    Gad vide, hvorfor mennesker generelt helst vil have, at Vilma hedder Wilma smiley Da hun fik sit navn, var det meget bevidst, at det var med enkelt-V - så hun ikke blev kaldt Will-ma smiley
    Vilma som i Viggo - ikke Wiggo smiley


  • #31   14. maj det er sjovt da jeg skrev tænkte jeg kortvarigt om det var W eller V, men gad ikke lige tjekke, og tænkte det der for mig ville være mest oplagt ...
    men det er det samme med navne som Mathias/Matias, Matilde/Mathilde, Philip/Phillip/Filip osv ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #32   14. maj Vilma bliver kaldt Wilma - og jeg bliver kaldt IsabellA. Vi må nok leve med det smiley

    - Og Vilma har nu ligget i hundesengen i soveværelset i flere timer. Det har jeg aldrig oplevet før.


  • #33   15. maj Udtaler man VIlma anderledes end Willma? Spørger fordi jeg altid har udtalt det ens uanset hvordan det staves smiley Jeg har også et navn folk kløjs lidt i men det lever jeg med: Jeg hedder Mette Marie - altså 2 fornavne smiley Det er mange der tror jeg hedder Mettemarie.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #34   15. maj Nogen udtaler Vilma som Uilma - Fred Flintstones kone smiley

    Mettemarie er altså også et sødt navn smiley Man kan fx på ingen måde forestille sig, at en ubehagelig person hedder dette smiley


  • #35   15. maj Hvordan går det i dag?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #36   15. maj Hun går stadig uroligt og pivende rundt - ikke konstant, men en del.
    Jeg lod hende være lidt løs i skoven. Her søgte hun efter huler, ganske som mine drægtige tæver har gjort - og jeg besluttede mig for at tage forbi apoteket og købe galastop. Det har jeg lige givet hende og venter nu MEGET spændt og bævende på, hvordan hun reagerer på det.
    Hvor lang tid gik der, før din tæve reagerede, Janni?


  • #37   15. maj Hmm, et døgn måske? Og hun var også et helt døgn om at stoppe. Efter sidste dosis.
    Jeg håber at det med Rita bare var et særtilfælde. For det var fandme da ulideligt.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #38   15. maj Pest eller kolera - og risiko for kolera x 10 smiley
    Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så TRÆT. Jeg vågner om natten og synes, jeg hører Vilma SLIKKE. Så ligger jeg og lytter - vel vidende, at jeg ikke rigtig kan gøre noget.

    Det er SÅ frustrerende, at alt dette bøvl er 100% meningsløst. Vilma blev barberet for at få lagt et venekateder - hvorefter dyrlægen besluttede at give hende narkose. Jamen selvfølgelig skulle hun i narkose, så hvad f..... skulle den barbering gøre godt for???


  • #39   15. maj Da Ellie blev opereret for livsmoderbetændelse. Blev hun ikke friskere efter operationen. Vi syntes det var mærkeligt. vi endte med at tage til dyrlægen om fredagen, da hun begyndte at pive og være lidt mere skidtmas, end i løbet af ugen. Hun havde så en smule væske i bughulen og et skyhøjt infektionstal og blev indlagt. Ikke at jeg tænker din hund har det sådan smiley Det er bare vores historie/erfaring.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #40   15. maj Godt, at man fandt ud af problemet med jeres Ellie, B-B.
    Dyrlægen fandt åbenbart ikke grund til at tjekke Vilma på andre måder end at se på hende. Jeg håber inderligt, at det var fordi, Vilma virkede OK. Nu har hun fået galastop og er rimelig rolig. I denne varme er det svært at vurdere, hvad roligheden skyldes, men hun er glad og aktiv i skoven.


  • #41   15. maj håber snart I får ro på ...

    mht til W og V så vil jeg til en dansk hund udtale det ens ...


  • #42   15. maj Da Coco blev steriliseret gik der 5dage inden hun var frisk. Der gik 1døgn inden hun tissede og næsten to inden hun lavede en lort.

    Hun peb dog kun den første nat, men hun var tydeligt dårligt de første 3-4 dage, nedstemt osv.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #43   15. maj I dag er det en uge siden, Vilma blev steriliseret. Jeg tror egentlig, at hun ville have det fint, hvis det ikke var for den pokkers krave og den kløende plet på forbenet.
    "Du kan tage kraven af på søndag," sagde en af sekretærerne i fredags, efter at have spurgt dyrlægen. 34.000 kr og håbløs forkert rådgivning! Hvis jeg tager kraven af Vilma, slikker og slikker hun på pletten og laver muligvis et sår, der kan gå betændelse i. Skide god idé - eller måske ikke.
    Jeg kommer IKKE til at bruge den dyrlæge igen smiley

    PS. Men galastop giver heldigvis (indtil videre) ikke de bivirkninger, Janni har oplevet.
    Vilma er bare træt og gået i seng. I solidaritet er Kenia OGSÅ gået i seng - og har kaldt på mig for lidt siden, for jeg bør da følge med smiley smiley smiley


  • #44   15. maj kunne man forestille sig man kan give noget klø stillende .. enten der smøres på, eller som pille --

    kan huske da min yngste havde skoldkopper overalt der og da jeg selv oplevede noget nældefeber med udslæt, der duppede vi med Zink liniment ...


  • #45   15. maj Udover Cotivet som tidligere foreslået og som her har 100% effekt i, at holde snude/tunge fra plethora efter venflon på benet, så kan man få smerte/kløestillende creme.
    Der er muligheder. Jeg ville starte med en bedre dyrlæge.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #46   15. maj Der er simpelthen så stor forskel på hvad der er normal praksis for de enkelte dyrlæger.

    Min tæve havde hverken krave eller body på, hun interesseret sig ikke for oprationssåret.

    Måske en god ide at smøre noget på hvor hun er barberet, så hun stopper,. Slikkeriet er måske opstået af frustration/ubehag, så også stadig vigtigt at "læse" hende som jeg ikke er i tvivl om at du gør smiley


  • #47   16. maj Det er jeg glad for, Isabelle. For Vilmas skyld.
    Jeg har altså også virkelig virkelig svært ved at forestille mig at det jeg oplevede, skulle være normen. Noget så ekstremt og noget så ulideligt. Både for mig og hunden. Det må simpelthen have været et dumt tilfælde.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #48   16. maj Vilma virker helt uinteresseret i operationsarret.
    Jeg startede med at smøre (benet) med zinksalve. Det havde ingen virkning overhovedet. Adspurgt anbefalede dyrlægen Xylocain eller Isaderm. Xylocain havde ingen virkning heller. Isaderm hjælper, men helt holder Vilma sig ikke fra at slikke. Derfor er hun stadig nødt til at have skærmen på desværre.
    Isaderm smøres på morgen og aften. Om eftermiddagen skal jeg smøre med Abilar for at blødgøre.

    Jeg ser lige, hvordan det går i dag. Hvis der ingen ændring er (i interessen for at slikke på benet), får jeg en tid hos EN ANDEN dyrlæge!

    Vilma har haft en rolig nat og morgen - et enkelt lille piv i ny og næ, men ikke mere. "Galastop," tænkte jeg. Hmmm. Da jeg skulle give Vilma medikamentet for lidt siden, gik det op for mig, at jeg gav hende for lidt i går - alt for lidt faktisk. Nu håber jeg inderligt, at hun ikke får voldsomme reaktioner af den korrekte dosis.


  • #49   16. maj Mht pletten på forbenet som hun slikker i. Det kan jo også være fordi der er noget der gør ondt eller svier i/ved pletten. Check om der sidder et eller andet og 'stikker'.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #50   16. maj Jeg har skam tjekket, Mette. Der er intet i nærheden af pletten.

  • #51   16. maj #50 ... Isabelle .... Det kan altså godt "stikke" , hvis Vilma er blevet barberet på benet. ..... ( det er ikke noget man kan se )
    Mon ikke også vi mennesker nogen gange kan genkende det ( et par dage ) , hvis vi selv har gjort det ----> "forneden " smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #52   16. maj "Check om der sidder et eller andet og 'stikker'. "

    Det har jeg gjort, Nittib, og der sidder ikke noget. Men om barberingen stikker, skal jeg ikke kunne sige. Jeg er sikker på, at den irriterer - klør fx. Jeg ville gerne forklare Vilma, at det går over, at det bliver værre, hvis hun slikker, at livet indimellem er p...... irritrende - men hun hører ikke EFTER smiley
    smiley


  • #53   20. maj hvordan går det med Vilma ... det er mig stadig helt ulogisk at stave det med V, skrev det først med W og tænkte nååå nej ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #54   20. maj Såvidt jeg ved, går det fint. Hun er hos min exmand i disse dage smiley

    Udtaler du navnet Vilma "Uilma"?

    Jeg kommer sådan til at mindes min sprogfreakede mor, der fnysende sagde: "Det hedder ikke viiiigænd. Det hedder Weekend" med overdrevent UIIIII smiley
    Måske var det med tanke på hende, at Vilma fik sit navn med enkelt-v - fordi hendes navn skulle udtales som i "vild" smiley


  • #55   20. maj Isabelle, så alle danske drengebørn, der hedder William, udtaler du Uiiiiliam?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #56   20. maj Nu skal du ikke komme her og ødelægge min argumentation. Dåmme Anne smiley
    smiley smiley
    Gad vide, hvorfor der er forskel på udtale af W'et i William og Wilma i mit hoved smiley

    PS. Men den engelsk kronprins' og ham der Shakespeares fornavne udtaler jeg Uilliam smiley


  • #57   20. maj jeg udtaler Vildma som Vildma, uanset om det staves med V eller W ..

    @ Anne tak smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #58   23. maj Jeg har lige fået mail fra Agria - der har fået tilsendt journalen fra dyrlægeklinikken.
    Agria vil ikke dække noget overhovedet af de 34.000 kr. for Vilma fejlede ikke noget.
    Jeg er noget i chok ligenu. Desværre har dyrlægen fri i dag.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #59   23. maj smiley smiley Det er noget af et chock at få smiley

    Håber dyrlægen kan rette op på misforståelsen smiley Fremgår undersøgelserne af livmoderbetændelse ikke af regningen, så man kan se at undersøgelserne konkluderer, at hun har det ?


  • #60   23. maj hold da kæft ... håber godt nok det er en fejl ...

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #61   23. maj På fakturaen står angivet "livmoderbetændelse".
    Jeg fik en brochure med hjem om livmoderbetændelse.
    Jeg kan ikke huske ordret, hvad dyrlægen sagde i telefonen, da vi sammen besluttede, at Vilma skulle steriliseres, men det var noget i retning af begyndende livmoderbetændelse. Det springende punkt er, såvidt jeg forstod hende, jeg talte med fra Agria, ordet "begyndende". Jeg skulle, sagde hun, have ventet, til der var masser af betændelse i Vilmas livmor smiley smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #62   23. maj Tænker at forsikringen ikke havde haft indvendinger, såfremt at Vilma var blevet undersøgt først inden beslutningen om OP. var taget.

    Hvis f.eks. hun var blevet scannet, så dyrlægen ud fra det havde kunnet vurdere om der reelt var en chance for medicinsk behandling.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #63   23. maj Vilma var gennemundersøgt inden beslutning om sterilisation - bl.a. scannet og røntgenfotograferet - naturligvis.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #64   23. maj Måske misforstod jeg dit spørgsmål i #59, CM.
    På fakturaen, som Agria fik i går, står røntgen og scanning anført. Så har de set fakturaen (ikke kun det samlede beløb), kender de til undersøgelserne.


  • #65   23. maj det er ordkløveri fra forsikringen ... begyndende så er den der jo ...hvis den ikke var der var den jo ikke begyndende ... håber dyrlægen vil skrive en understøttende udtalelse ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #66   23. maj Spørgsmålet er, hvad dyrlægen har skrevet i journalen - som jeg har prøvet at få flere gange i dag. Jeg kan ikke helt finde ud af, om der var modvilje overfor at sende mig den, eller klinikken havde meget travlt, som de gav som grund til at glemme at sende den.
    Jeg ringer til dyrlægen i morgen og spørger OG beder om at få journalen.
    Men ja - det lyder som ordkløveri fra Agrias side.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #67   27. maj Har du fået fat i dyrlægen, så der er kommet en løsning ? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #68   27. maj Jeg har talt med dyrlægen og med Agria - og dyrlægen har talt med Agria, som har fået journalen. Det har jeg også. I den står der "livmoderbetændelse" igen og igen, men jeg kan ikke helt gennemskue den.
    Agria taler om "begyndende" livmoderbetændelse - at de får dette ud af journalen - og den slags dækker de ikke. Iflg. dyrlægen VAR der livmoderbetændelse.
    Jeg får svar i dag eller i morgen på, om Agria vil dække operationen.


  • #69   27. maj Det er virkelig underligt Isabelle. Da vi i sin tid fik Punktum steriliseret, var det fordi tidligere ejer havde oplyste, at hun havde haft underlivsbetændelse "et par gange".
    Der stod blot "pga. hormonel ubalance" på fakturaen, og der dækkede forsikringen. Selvom det jo reelt kun var forebyggende.

    Jeg håber virkelig, at de kommer til fornuft!!


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #70   27. maj Da jeg talte med en kvinde fra Agria fredag, sagde hun nærmest direkte, at jeg skulle have ventet med at få opereret Vilma, til der var kommet meget mere betændelse i livmoderen. "Det kan hunden dø af," sagde jeg. Det vidste hun godt, men mere betændelse havde sikret tilskud smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #71   27. maj Var det Agria, Karina?

  • #72   27. maj Nej - men Agria har da ellers ry for at være dem, der dækker mest?

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #73   27. maj Krydser smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #74   27. maj Jeg har, som jeg også fortalte Agria-damen i dag, været 100% tilfreds med Agria hidtil - og har anbefalet selskabet til alle hvalpekøbere og andre.
    Jeg har haft brug for Agria tre gange i løbet af de 18 år, mine hunde har været forsikret hos dem, og fået penge uden mindste bøvl de tre gange. Jeg HAR så også været en god kunde smiley
    Egentlig har jeg en god mavefornemmelse mht. at få dækket noget af operationen - aner ikke helt, hvor den kommer fra smiley
    Jeg håber, jeg vil være glad for Agria også i næste uge smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #75   27. maj Tusind tak, CM smiley

  • #76   27. maj Karina: jeg synes egentlig præcis det modsatte er skrevet herinde flere gange. At hvis man vil være sikker på at forsikringen dækker det de skriver og uden at sætte præmien op efterfølgende, så er det netop ikke Agria man skal vælge...

  • #77   27. maj Enig med A-S.
    Jeg har hellere ikke ret meget til overs for Agria.
    Gaddafis forsikring kostede det samme som forsikringerne på Mpos, selv om Foxen er en meget sund race der ikke oversende dyrlægerne.

    Nå men Gaddafi haltede ret tit og vi kunne ikke finde ud af hvorfor.
    Han skulle så ct-scannes, hvilket Agria ikke var meget for. De stritter godt imod.
    Og da næste opkrævning på forsikringen kom, var den godt nok steget voldsomt.


  • #78   27. maj Jeg har aldrig haft en hund hos Agria, kun Dyrekassen. Men jeg har netop også hørt det med at prisen stiger. Ikke bare lidt, men voldsomt.

  • #79   27. maj håber du får dækket noget Isabelle ... ellers er der vel en anke mulighed ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #80   27. maj Jeg har, såvidt jeg lige husker, ikke oplevet prisstigninger hos Agria i forbindelse med, at jeg har fået dækket noget - fx dækket, da Fie skulle have kejsersnit, og da Kenia skulle opereres i begge forben for Albueledsdysplasi. MEN - temmelig store prisstigninger gennem årene har der da bestemt været.
    Kigger jeg på Dyrekassens priser her og nu, er de umiddelbart meget lig det, jeg betaler hos Agria - små 7000 kr. ialt årligt for begge hunde og med en dækning på cirka 50.000 pr. hund og med en selvrisiko på omkring 1300 kr + variabel selvrisiko på 10%
    Hvad betaler I, der har forsikret hos Dyrekassen?


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #81   27. maj Jeg anker helt sikkert, hvis jeg ikke får dækket noget, Hanne.

  • #82   27. maj Det er nogle år siden, for det var Zenta jeg havde forsikret. I mange mange mange år. Men det var lavt. Tror jeg til sidst, gav 2500 kr.

  • #83   27. maj åh kan ikke huske hvad jeg skal af med .. men tænker det passer meget godt med det du skriver for der er vist rabat for flere hunde ..

    jeg er meget tilfreds med Dyrekassen ...


  • #85   27. maj Isabelle: Jeg giver omkring 2600kr og er max steget med 300kr over de sidste 15 år, som jeg husker det. De har dækket 11år med foderallergi, cancer, diskusprolaps hos Skye etc., de har aldrig bøvlet.
    Min selvrisiko er 700kr et eller andet og min årlige præmie 50.000kr. De dækker så "kun" 80%.
    Agria har ikke det fedeste ry.
    De behandler dig pænt hvis du er aktiv opdrætter, da de jo gerne vil have, at hvalpekøberne anbefales at bruge dem ... det gør min opdrætter ikke.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #86   27. maj Det er billigt, Sanne.
    En ting er, at Dyrekassen næppe vil forsikre mine hunde i dag, en anden er, at prisen for en ny kunde er lidt over 300 kr. om måneden, så økonomisk ville jeg ikke vinde noget, selv om jeg havde mulighed for at skifte.

    Det kan sagtens være, at Dyrekassen er langt bedre end Agria, men det kan jeg desværre ikke bruge til så meget her og nu.

    Som skrevet tidligere, HAR jeg ikke haft grund til at klage over Agria hidtil - har ikke haft mindste problemer med at få dækket noget. Om det så har handlet om, at jeg var aktiv opdrætter, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige.

    I morgen bliver en spændende dag smiley smiley
    Jeg køber champagne, hvis jeg får penge fra Agria smiley


  • #87   27. maj Sanne, jeg husker også at jeg startede på omkring 2000 kr, måske 1900 et eller andet? Og den var oppe på MAKS 2500. Og Zenta blev altså 14 år.

  • #88   27. maj Men krydser fingre for dig Isabelle. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #89   27. maj Det vigtigste er, at Vilma er OK.
    Jeg kan da godt tænke lidt over, hvad faen der er med mig og penge - en overdimensioneret regning og et forsikringsselskab, der ikke vil betale. Loose loose, kan man vel kalde det smiley
    Samtidig har jeg en fast tro på, at det der med penge nok skal løse sig. Det har altid løst sig. Når jeg har været mest fattig, har jeg gået mest ud at spise - for det LØSER sig jo smiley
    Jeg er, siger jeg besværgende til mig selv, for gammel til at ændre DET mønster!!!!! smiley


  • #90   27. maj Sanne, er det dyrekassen du har?

  • #91   27. maj Staffordshire: Jep.

  • #92   27. maj Hvordan går det med hende?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #93   28. maj Hun har det fint fint smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #94   28. maj Så har jeg fået svar fra Agria. Jeg får lidt over 10.000 kr.
    Selskabet fastholder, at Vilma iflg. journalen ikke havde en sygdom (fx livmoderbetændelse), der begrunder sterilisation iflg Agrias definitioner/betingelser. Hun havde ikke feber og ikke forhøjet infektionstal.
    Hun VILLE have udviklet livmoderbetændelse, siger dyrlægen. Men der var åbenbart ikke klare nok kliniske symptomer på dette beskrevet i journalen iflg. Agria's dyrlæger.
    Tja. Der var SÅ meget livmoderbetændelse, at sterilisationen kostede MEGET mere end alle andre steder. Men der var ingen tegn på denne livmoderbetændelse.
    Hmmmm. Jeg orker ikke at gøre noget ved det, må jeg indrømme.


  • #95   28. maj Hvis det nu var en GOD dyrlæge, så havde de jo taget dialogen med forsikringsselskabet!!!

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #96   28. maj Dyrlægen snakkede med Agria i sidste uge.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #97   28. maj Det er øv, men hellere kr. 10.000 end ingenting.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #98   28. maj Sådan tænker jeg også, CM smiley

    - Og min exmand har sagt, at han gerne vil give et tilskud. Han har jo også del i hundene smiley

    - Og nu behøver jeg ikke bekymre mig for livmoderbetændelse hos Vilma.

    Men jeg skifter nu dyrlæge til en ikke HELT så dyr af slagsen smiley Jeg har fået varme anbefalinger på en anden - lidt længere væk, men pyt.


  • #99   28. maj Altså sat på spidsen, så er der jo også forskel på noget der er under opsejling, og noget der er i fuldt flor. Men når det er sagt, så synes jeg at det er noget underligt noget.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #100   28. maj Jeg er helt enig, Jannie.

    Min tanke nu er, at dyrlægen i DEN grad har udnyttet, at jeg sagde, at jeg var ligeglad med pengene. Det vigtigste var, at man fandt en forklaring på Vilmas slikkeri og triste humør. Denne udmelding gjorde vist, at dyrlægen tænkte "HENDE MALKER VI FANME!!!" smiley smiley


  • #101   28. maj Ja man skal passe på. Det er sku en ulækker tendens.
    Ærgerligt at du ikke får flere penge tilbage, men godt at Vilma er ok. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #102   28. maj Jeg skrev et brev til dyrlægen - som nu har tilbudt at give mig 5000 kr. tilbage smiley
    Min søde exmand har lige fået en kæmpe erstatning og tilbudt at betale hele regningen.
    Som jeg nævte i #89: Økonomiske problemer løser sig faktisk altid for mig smiley smiley

    PS. Men at dyrlægen tager overpris har jeg en eller anden lyst til at reagere på. Godt nok er mit problem løst, men hvad med andre, der kommer i økonomisk klemme p.gr.af de vanvittige priser? smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #103   28. maj Men Vilma har det godt og er HELT ligeglad med alt det der pengehalløj smiley bare hun kan få lov at tumle rundt i skoven, på stranden og i vandet smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Steriliseret Vilma

Annonce