{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Klipning mm. af cocker ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan specielt rigtig godt lide, når cocker spaniel er trimmet, hvor de har lidt langt hår på ben og poter, så poterne ser lidt større ud end de er.. Er der noget specielt navn for sådan en klipning?

Og et spørgsmål specielt til hundeejere med cocker og andre som har hunde med lange ører: Hvor tit skal man "rense" ørene. Ørene er jo et følsomt sted, så har I nogle tips til hvor langt man må gå ind ol. ? Hvordan renser I jeres hundes ører for ørevoks og snavs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning mm. af cocker ?
  • #1   14. okt 2007 Jeg bruger sådanne nogle rense øredråber man kan købe hos de fleste dyrehandlere, apoteker og i matse... så drypper jeg ørene og tøre blidt med en stor tot vat men ALDRIG mase det ind i øret... Gør det hvis de er meget røde i ørene eller hvis jeg kan se meget skid...

  • #2   14. okt 2007 Generelt skal man ikke røre ved en cockers øre, hvis der ikke er problemer med dem. Man skal selvfølgelig trimme dem så der ikke kommer til at sidde hår, som kan irritere hundens øregang.
    Har fået at vide af vores dyrlæge, at det er bedst at ikke pille for meget en cocker i øret, da det næsten er sikker, at den så vil få problemer med ørerene. Så det siger lidt om hvor følsomme de er.
    Hvis jeg var dig, ville jeg kontante en hundefrisør eller en kennel ejer som er vant til at trimme cockere, for hvis man selv går i gang med trimmeren kan man hurtigt få lavet noget "juks"


  • #3   14. okt 2007 Har selv en cocker men klipper ham selv, så aner ik hvad den klipning hedder:o)
    Med hensyn til ørerne vil jeg gi Jesper ret...men tjek dem jævnligt, og hold øregangen fri for hår


Kommentér på:
Klipning mm. af cocker ?

Annonce