Kødben og dominans Kødben og dominans
Her til morgen har Laura fået et råt okseben.... Hun gik helt i spagat og det var åbenbart det bedste hun nogensinde har fået.... Hun fik det ude i gården...
Nu ville jeg lige se hvad hun sagde til at jeg kom og kælede hende og pillede ved benet mens hun lå i sin seng derude og gnavede...
Ikke noget jeg normalt går så meget op. Hun plejer at få lov at være i fred når hun får noget spændende...
Hun sagde da heller ikke noget da jeg kom hen til hende... Logrede og pilede lidt rundt. Var tydeligt at hun gerne ville ha' benet for sig selv, men gjorde ikke noget da jeg tog det. Hun gnavede lidt på det mens jeg holdt det..
Jeg rejste mig op igen og skulle til at gå det en af kattene kom hen og skulle se hvad vi lavede...
Der frøs Laura helt og rejste børster. Og knurrede surt da katten kom nærmere. Satte mig så ned og kløede hende lidt bag øret og da hun flyttede sig fra sengen, kunne jeg se at hun havde tisset...
Tænker at hun 'fortrød' sin handling med at knurre ad katten mens jeg stod lige ved siden af - Da det ikke var mig der skulle knurres af .. ?
Det var nok en lidt stressende oplevelse for hende det hele...
Men hun ligger derude nu og ser glad og tilfreds ud, mens hun gnaver i sit ben.....
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
At hun tisser er stress, men om det er på grund af dig eller fordi hun VIRKELIG gerne vil beholde sit ben og VIRKELIG holdt på sig selv for ikke at æde katten, det ved jeg ikke..
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
CH - trænede heller ikke.. Blev bare lige nysgerrig
Det lignede absolut ikke at hun tissede pga katten... Jeg tror at hvis katten var kommet tættere på, var Laura faret i hovedet på den...
aug 2006
Det skal da også afprøves, ingen tvivl om det - for det kan jo blive nødvendigt en gang. Det er bare - efter min mening - ikke noget man skal gøre jævnligt.
Det med tis - reagerer hun på andre tidspunkter med lige at lægge en lille sø?
jun 2007
Ja ja , hun tisser i flæng når der kommer fremmede på besøg..
Og tissede også en gang hvor jeg jagede hende og grinede "Muhahaha"-agtigt....
Synes hun vist ikke var så sjovt....
Hun tisser ikke når jeg skælder hende ud og heller ikke hvis hun bliver forskrækket..
jun 2005
Følger: 31 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 402
Altså at løbe efter hende og grine muhahahah agtigt... hvor synd.... *loooool.... *
jun 2007
Prøver bare at analysere situationen....
Ja, var vist lidt ond. Det var også bare et par meter, men hun var skide irriterende og blev ved at hoppe op ad mig ude i gården.....
Kald mig bare dyreplager
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Dina siger heller ikke noget hvis jeg tager hendes mad/ kødben.
aug 2006
Jannie - helt enig. Man skal altid kunne tage alting fra sin hund, man skal bare lade være med at gøre det ;o)
Der er nogen, der mener at det skal gøres ofte for at sætte hunden lidt på plads, men det mener jeg i den grad er tillidsbrydende. Det var egentlig bare derfor, jeg lige skød den sætning ind ;o)
jun 2007
Det var først bagefter da katten kom på banen....
Men når alt kommer til alt så så det ret sjovt ud at hun var så hidsig med børster og det hele... Katten var også sådan helt 'huh!?'
Hun har gjort det een gang før da vores hankat havde slæbt en død mus med ind. Laura var helt vild men hun måtte ikke få den for mig. Kun snuse til den.
Holdt hende så mens hunkatten kom hen og snusede til musen. Og der reagerede Laura på præcis samme måde med at knurre og 'groule' af katten. Også selvom at det slet ikke var hendes mus og hun ikke havde den...
aug 2006
Begejstringen mente jeg var over sit kødben ;o) Og så en ambivalens over både det, at du stod der og hun havde lyst til at æde katten, hvis den kom et skridt nærmere..
Sandsynligvis er der tusind ting der har væltet rundt i hovedet på hunden som så er blevet noget stressende for hende - så kommer pølen...
jun 2007
Lille pus.. Det er hårdt at være en meget lille hund med en meget stor mor
aug 2006
jun 2007
Kødben og dominans