21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Moars dreng... Er det en god ting? {{forumTopicSubject}}
Kaoz er moars hund og han foretrækker mig frem for nogen og noget andet..
- Dog kan far godt lige bruges hvis han vil lege eller har en kikser; men ellers er det KUN mig der er noget værd..
Et par eksempler...
Når Kaoz er alene hjemme med far vil han helst ligge ude i gården og vente på jeg kommer hjem.
- Bliver han kaldt ind ligger han bare i gangen og venter..
Når far kalder/giver en komando og jeg er til stede kommer han hen til mig eller søger min accept inden han udfører hvad han er blevet bedt om..
- Det er nok med et nik, men jeg skal liiiige sige det er ok..
Kaoz er en selvstændig og modig hund - når JEG er der !
Han er ofte med i sommerhuset hvor far skyder med gevær mens mor skyder med camet ; )
- Kaoz ignorerer fars skyderi og koncentrerer sig om moar og at få taget pics..
Tager far ham med derover alene løber Kaoz ned til bilen ved første skud og sidder og er utryg og vil gerne hjem..
Der er MANGE eksempler, men i skal jo også lige gide at læse tråden igennem ; )
Her kommer så mit spørgsmål..
Er det godt nok for Kaoz?
Er det ok at han kun føler sig rigtig tryg når jeg er i nærheden?
Tænker meget på det når jeg skal have ham passet eller bare går fra ham (selvom han ikk er alene), for jeg ved jo at han bare ligger og savner mig indtil jeg kommer igen =/
Hvis i ikke mener det er helt sundt.. Hvad anbefaler i så man skal gøre?
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 1.190
Men det er vist meget normalt ellers
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 59 Svar: 616
Min "mand" har så accpeteret det. men om det er sundt ved jeg ikk. men her funger det ok..
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kaoz havde rigtig lav selvtillid da vi fik ham, men det er blevet meget meget bedre, og han er faktisk en hel normal hund idag... Når jeg lige er der altså..
Kæresten fodrer ham hver morgen, lufter ham om morgenen og tager ham tit med ud og køre hvis han lige skal et eller andet..
- Egentlig gør han meget, men bliver jo lidt nedtrykt når Kaoz ikke rigtig har lyst til de ting.. han vil bare vente på moar..
Men det er nok bare mig der tænker for meget over det og skal være glad for min hund ææææælsker mig *GG*
jun 2005
Og den trofasthed han udviser ved glædeligt at ligge ude i regnvejr indtil jeg kommer hjem igen...
Team - Jeg har lavet utrolig mange selvtillidsøvelser med ham og de fungerer fint fint når jeg er der..
Men meget af den selvtillid forsvinder når han ikke lige har mig i nærheden Oo
jul 2007
Er han alene med kato og jeg ikk er hjemme splitter han mange ting ad..
Min mand har så slet ikk noget med kato og gøre, det er kun ind i mellem, han lige kæler med ham, og kato gider heller ikk ham,
jul 2007
jeg kan godt sætte mig ind i det.. årrh det kan man næsten bare ikk bære i sit hjerte:(
jun 2005
Og ja, det skærer lidt i hjertet at vide hvor meget man betyder for sin hund.. Lidt vildt at følelsen af ubeskrivelig kærlighed er gengældt på den måde..
Men på den anden side synes jeg også det er lidt sygeligt at han er så afhængig..
Splittede følelser *GG*
jul 2007
Men alligevel de finder hurtigt ud hvor de har de bedst;O)
og i vores tilfælde er det MOAR *SS*
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Hvordan de så fungere når denne lille kerne ikke er tilstede er jo meget forskellig.......nogle går i venteposition.......andre tuller med i det der nu sker........tror det handler meget om deres selvstændighed og deres selvtillid.........de er stærke sammen med kernen.......men nogle bliver så usikker når den ikke er der.........lidt lige som folk i grupper kan også være vældig hårde i filten, men er de alene så går det hårde af dem :o)
jun 2005
Susie - Ja... det er nok bare det, og jeg må lære at tænke på, at han HAR muligheden for selvskab, men fravælger det alligevel..
Synes bare han er sær *GG*
jul 2007
det har de.. lige så meget som vi har, det er jeg sikker på;O)
Og det er det der er med til at gøre dem så dejlige ;O)
knuuz
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Det du skal gøre er at give ham al den kærlighed og tryghed han orker .....derefter slipper han langsomt grebet på dig og lader andre komme ind i sit univers.....!
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Så må du vel lukke din mand inde bryggerset, så han ikke kan ødelægge så mange ting
Ej tror jeg er ved at blive lidt overtræt og vrøvlet
nov 2005
Emma venter ikke på nogen hvis en af os i familien ikke er hjemme........men når personen så kommer hjem så bliver hun så over glad, at det ingen ende vil tage........men hun har ikke manglet personen og ligger ikke og venter på at ex. far kommer hjem.
Min søn har været i spanien hele ugen og hun har ikke manglet ham........en dag hørte hun vi nævnte hans navn og hun løb så ind og kiggede på værelset efter ham........kiggede ud af vinduet men fortsatte så ellers med hvad hun nu var igang med.........han kommer hjem imorgen nat og så viger hun ikke fra hans side det næste døgn :o))
jul 2007
*LOL* ja hvis bare det var manden, men det var nu kato der ødelage en masse. tror også du skal i seng nu ;O)
*LOL*
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Egentligt ville jeg være en anelse skuffet hvis hun ikke var sådan, da jeg schæferen generalt er førerfikseret og det er et af de træk jeg elsker.
Carlos er mor-syg, men han fungerer en del bedre uden mig end Effie gør.
jul 2007
*S* ja det ¨må du heller *SS*;O)
jul 2007
Tror også jeg fedter i seng *LOL*
jul 2007
knuuz
feb 2006
Nu kan hun faktisk ligge i haven over en time uden lige at skulle kigge om jeg stadig er her.....FLOT ! ! !
jun 2005
Susie - Ja sådan ville jeg jo ønske Kaoz var.. Men det kan være det kommer senere når han blive ældre =)
Janie - Ja schæfere ER sgu nogle sære skravl, og deres ejere er ikke er hak bedre ; )
Kaoz er faktisk meget lig en schæfer.. Men han er så også vokset op med en, kan være han har adopteret sine vaner derfra?
jun 2005
Carlos er så ikke smittet ;o)
Han er ogsåmeget mor-syg, men på en helt anden måde.
Det er svært at forklare, men Carlos er en usikker internathund der har brug for støtte og ved, han får den hos mig. Det kalder jeg "afhængighed"
Effie er vanvittig stærk psykisk, men hun er så schæfer, så fikseringen hos hende er nok mere racetypiskend lige afhængighed.
Jeg klager ikke......2 hunde der forguder mig på hver deres måde. Kan man næsten kræve mere ? ;o))
jun 2005
Njaaaaaaaa, bare lidt måske ;o))
jun 2005
- Men jeg kan, og har i stor stil, give ham mere selvtillid og redskaber til hvordan han bør takle mange situationer..
jun 2005
En schæfer enten forguder man eller afskyer.. De har så meget personlighed at det er enten eller ingen mellemvej..
feb 2006
jun 2005
Frygter allerede den dag jeg bliver for gammel til en schæfer..........Hvad vælger man så?????????
jun 2005
Hvis han er så meget boxer af sind som jeg tror, så bør han blive voksen inden for det næste år.. *håbe håbe* ; )
nov 2005
Emma har altid været sådan........hun hviler meget i sig selv og har aldrig haft behov for at være tæt på os.......hun ligger ofte i den anden ende af huset og sover.......og vi kan køre ud og handle og komme hjem igen uden hun har flyttet sig en millimeter :o)
Men jeg kan da sagtens forstå, at det kan forholde sig anderledes for hunde som har oplevet at blive svigtet........klart kan man forvente en reaktion på det.......det er jo ikke en guldfisk vi har *S*
feb 2006
jun 2005
- gamle hunde der skal på pension *GG*
nej jeg ved det ikke.. jeg har flere racer jeg gerne vil prøve af..
border terrier
boxer
trevuren
bare lige de første 3 jeg kan komme på lige nu-.. og så schæferen.. åååhhh den skønne schæfer
jun 2005
Moars dreng... Er det en god ting?