{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

trækker i snoren... {{forumTopicSubject}}

Nu fylder buller snart 1 år, og indtil for et par uger siden har han bare været så dygtig til at gå i snor, jeg har egenlig ikke ttrænet det så meget med ham, han har bare kunne det.. meeeen nu hiver han mig afsted, man får fandme helt ondt i kroppen af at gå tur med ham... hvorfor er han pludselig blevet så ivrig???og hvad gør jeg??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trækker i snoren...
  • #1   19. okt 2007 ....snart 1 år = lømmelalder
    Din hund er teenager nu og prøver grænser af for at finde sig selv.
    Det er meget normalt at hunde på den alder glemmer alt hvad de har lært i livet indtil nu

• #2   19. okt 2007 Han går altid i sele..... ja jeg tænkte også lømmelalderen, men det syntes jeg bare han kom i dag han var omkring 8 mdr og det er væk nu... ja jeg må vel til at træne, hvordan træner men bedst at gå pænt? jeg har prøvet at stoppe op hver gang han trækker og vente med at gå videre men det virker ikke syntes jeg..

• #3   19. okt 2007 hvad er en halti?

• #4   19. okt 2007 En halti er ligesom en grime til en hest.. Noget møg til hunde hvis du spørger mig

• #5   19. okt 2007 bullrock:.. ja det har jeg også lidt erfaret med buller får så bruger han alle brystmusklerne når han trækker.. han trækker dog også med halsbånd på men han er ikke ligeså stærk når han trækker...

• #6   19. okt 2007 ja jeg ville helst undgå at skulle gå med grime på ham, ville være glad hvis jeg kunne lære ham ikke at trække... han har jo aldrig gjort det tidligere så han burde vel kunne lære det på en eller anden måde??

• #7   19. okt 2007
    Halti laver også en sele, den har vi til Jazzy, og den virker kanon!!!!!!!!!

Ser lige om jeg kan finde linket til den :0)

• #8   19. okt 2007 Her var linket:

(link fjernet)

• #9   19. okt 2007 Hej Mette.

Jeg har prøvet en halti på Columbo. Det virkede ikke. Han blev vildt ulykkelig af at have den på. Selen og træning virker meget bedre for mig.

Jeg har dog stadig haltien liggende, og du må meget gerne få den hvis du vil se om det kan hjælpe. Jeg får den ikke brugt mere. Der er dog ikke pakning med brugsanvisning med, men du kan sikkert finde billeder på nettet hvor du kan se hvordan den skal sidde

• #10   19. okt 2007 Denne her:

(link fjernet)

Den tager "symptomerne" - altså at du bliver trukket rundt efter hundens forgodtbefindende. Så kan du koncentrere dig om at træne hunden i at gå pænt ;o)

Der er intet ubehag forbundet med denne line overhovedet. Den er til gengæld hamrende effektiv...

• #11   19. okt 2007 tak har været inde og kigge, den ser avanceret ud:-) men det er da en mulighed hvis ikk jeg har held med at lære ham at "gå pænt".. har i ikke nogle ideer tl hvordan jeg lære ham det??

• #12   19. okt 2007 Start til hundetræning...

• #13   19. okt 2007 Vi har haft succes med Cassius efter han som etårig trak mig omkring - jeg kunne ikke gå med ham..

Vi startede med den elastik-line, som jeg har linket til. Den forhindrer hunden i at gå frem og trække. Vi stoppede hver gang elastikken begyndte at strække sig og så bliver hunden blidt holdt tilbage.

Efter lidt tid på den måde og han fangede ideen med at det ikke kan betale sig at trække, gik vi over til konsekvent at vende om HVER gang hunden trak i linen... Det blev nogle sære gåture - varede egentlig længe, men var vældig korte i afstand.
    Til gengæld virkede det helt efter hensigten..

Det varede to måneder med MEGET konsekvent træning...

• #14   19. okt 2007 Tag og put snoren ned mellem forben og bagben, så den ligger på buen af hunden, og når han trækker så, trækker han sit hoved ned mellem benene... da han ikke kan lide der holder ham op når han finder ud af, at hver gang han trækker, så æaver du det på ham ...

• #15   19. okt 2007 Alex N:.. har jeg også overvejet, men han lystre som han skal, han kan sagtens gå pænt når han ikke har snor på.. kommer når jeg kalder osv.. så jeg håber på jeg selv kan lære ham at gå i snor, og ikke skal ha en træner til det når det nu kun er det der er galt.

• #16   19. okt 2007 kæft jeg kan da hverken stave til han eller det... bær over med mig .... jeg har sovet skidt i nat smiley

• #17   19. okt 2007 Min gamle hund trak også som en i helvede når han havde sele på, men lige så snart han fik et halsbånd på gk han pænt.. jeg begyndte så at stoppe op med ham hver gang han trak når han havde selen på, og til sidst gik han pænt..

• #18   19. okt 2007 Min veninde har en amr. bulldog (Liva, er herinde) hun bruger Master control selen til hende, den har været rigtig god.

Min egen Lobo går med kvælerkæde, alt andet er ubrugligt til ham, han har også haft sele, meget dårlig invistering.

• #19   19. okt 2007 Lonni G:.. mange tak.. jeg tror jeg lige vil gi det en chance det der med at stoppe op hver gang han trækker.. og ellers vil jeg meget gerne skrive til dig ang. den sele???

• #20   19. okt 2007 sådan en halti eller en grime - jeg har sat den på min hund 1 gang og gør det aldrig igen- det ser for det føste drabeligt ud- det ligner dyremishaldling- hunden kan jo ikke lide det - spild af penge efter min mening

• #21   19. okt 2007 hver gang jeg stopper når han trækker, sætter han sig ned:-) der går ikke et sekund før han har sat sig, he he så han sidder meget på vores gåture for tiden. håber ikk han får kulde i måsen:-)

• #22   19. okt 2007 Mette.. Det gør du bare. Du kan bare sende en privatbesked med din adresse :o) Held og lykke ! Den der med at stoppe op har virket rigtig godt på Columbo. Det er bare vigtigt for os, at jeg venter til jeg har hans øjenkontakt, og han kommer tæt på mig inden vi går videre. Ellers røg han lyn hurtigt helt frem i snoren igen :o)

• #23   19. okt 2007 CH: Elastik linen lyder smart, ved du hvor man kan købe dem?

Alve går rimelig pænt, men er ikke altid, men han er jo også stadig i fjumre alderen. Har klikkertrænet ham til at gå pænt.

• #24   19. okt 2007 CH: Sorry overså dit tidligere link - sådan en tror jeg vi skal prøve...

• #25   19. okt 2007 Når hunden trækker, kan man ved træk i linen stoppe op, og vente til linen bliver slap og hunden tager kontakt til føreren. Men hvis hunden er meget fokuseret på det, den vil hen til, så er det ikke altid hunden tager kontakt, men bibeholder i stedet trækket i linen, og evt. bare sætter sig ned. Så kan man sige en høj lyd, stampe i jorden eller andet, der får hunden til at reagere. Når hunden tager kontakt og kommer hen tl føreren, roser man og går videre indtil den igen trækker. Så forfra igen.

En anden måde, hvis hunden bare bibeholder et konstant træk i linen, er at vende om, eller lave en lille cirkel, hver gang hunden trækker. I det man vender om, prøver man igen at få kontakt til hunden, og roser den. Så "tvinges" den til at afbryde trækket, og man fortsætter fremad, indtil hunden trækker igen, og vender om, eller laver en lille cirkel. De er vigtigt at belønne hunden, når den reagerer og kigger op på føreren.

Det er forskelligt, hvad der virker bedst på hundene...

Derdover er det altid godt at træne samarbejds- og kontaktøvelser - det gør det nemmere og mere effektivt at træne ovenstående...

Håber det kan hjælpe lidt smiley

• #26   19. okt 2007 Og lige en lille kommentar: at putte en halti, anti-træk sele osv. afhjælper jo kun symptomet: at den trækker. Det lærer ikke hunden at lade være med det.

De kan være gode hjælpemidler, men det vigtigste er at lære hunden ikke at trække.. Det gør det meget mere behageligt at gå tur, og nyde det... smiley

• #27   19. okt 2007 Kan ikke anbefale en halti.

• #29   19. okt 2007 Annette A: Vi gør netop det du skrive med at stoppe, vente, få kontakt med hunden + belønne når hunden gør det rigtige (med eller uden klikker), men med min har det krævet laaaang tid før min begyndte at gøre det "rigtige - Unghunde kan godt fjolle lidt rigeligt af og til - derfor kan det være en ekstra hjælp med "specialmidler", især hvis det er en større/stærk (fysisk mener jeg) type hund. Een eller anden træner har engang fortalt mig, at for en hund er "gå pænt" træning noget af det sværeste og kedeligste at lære, om det er sandt ved jeg ikke.

Kommentér på:
trækker i snoren...

Annonce