{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Fældning.....hvordan kan det afhjælpes {{forumTopicSubject}}

Macho fælder afsindig meget.

Ikke bare en diskret lille smule.

Og ikke kun for en periode. Han fælder konstant og så meget at jeg vader rundt i hundehår "til anklerne" hvis jeg ikke støvsuger hver dag smiley

Macho har hele sit liv fået Royal Canin, det eneste han får ud over er Frolic/pølser, som godbidder ved træning. Og så det græs han selv æder. Hmmm frugt og grøntsager ryger også ned, da han synes det er en delikatesse.

Nu hørte jeg så i går, at Lakseolie ligefrem kan ha "magisk" indvirkning på fældning.

Er der nogen der har erfaring med lakseolie eller anden form for "fældestopper"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fældning.....hvordan kan det afhjælpes
  • #1   22. okt 2007 vi brugte noget der hedder b-expres til vores gamle hund, det er egentlig til heste, men det virkede ret godt på hende(en lille gravhund), det koster ca 100 kr for en liter, og vi puttede ca en spiseske i hendes foder.. det kan købes forskellige steder, men de fleste forhandler med heste udstyr og sådan har det..

  • #2   22. okt 2007 Strilning og børstning...

  • #3   22. okt 2007 Sekretær : Så skulle du prøve at have en langhåret hund et par dage...
    Jeg har "runde hjørner" hjemme efter 2 dage uden støvsugning


  • #4   22. okt 2007 Så vidt jeg ved, gør lakseolie ikke nogen for fældning, men den gør pelsen dejlig blød og blank..
    Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at skifte foder og se om det hjælper.. Desuden ville jeg aldrig give min hund Frolic godbidder, da de indeholder et utal af farvestoffer som ikke er godt for hunden.. Køb istedet de lidt dyrere, men naturlige godbidder eller lav dine egne.. Hvis du kunne tænke dig at lave dine egne, kan du evt. kigge på Aiyas hjemmeside www.hotdog.minisite.dk hvor jeg har samlet en masse opskrifter..


  • #5   22. okt 2007 Jeg lytter lige med her, har samme problem med Cali og der hjælper strilning og børstning ikke. Har prøvet at børste hende flere gange om dagen, men der er lige meget hår hvergang og har hun ligget i sengen er den sort af hår.

    Hun har en rigtig tyk pels, og fælder utrolig meget.


  • #6   22. okt 2007 Og jeg bruger ikke Royal Canin eller frolic. Derimod bruger jeg Pedigree både som foder og godbider.



  • #7   22. okt 2007 Det skal også lige siges at dette er perioden hvor nogle racer begynder at skiftet sommerpelsen ud med en varmere vinterfrakke, så det kan være derfor hunden fælder meget.. Hvis det er tilfældet er der kun en ting at gøre og det er at komme frem med børsten og så ellers børste og strigle og til flere gange om dagen..

  • #8   22. okt 2007 Catharina: Pedigree er ikke meget bedre end Frolic når det kommer til mad og godbidder (selvfølgelig afhængigt af hvad du bruger) Men meget af det Pedigree som man kan købe i supermarkeder, især godbidder indeholder stort set ligeså mange farvestoffer.. Jeg er stor afhænger af Oliver ( www.olivers.dk) Deres foder er bare i topkvalitet og uden tilsætningsstoffer.. Man kan til hver en tid se præcist hvad foderet indeholder og så er der hurtig levering samt det ikke er monster dyrt..

  • #9   22. okt 2007 Pirathunden: Aiya får også Kronchs Lakseolie, men jeg syntes da ikke det hjælper på fældning? Men de får en enormt dejlig og flot pels af det..

  • #10   22. okt 2007 Love my ...: Okay, jeg fik ellers at vide at Pedigree skulle være godt. Prøvede på et tidspunkt at give Cali frolic godbider, men dem kunne hendes mave ikke tåle og hun blev syg. Da hun var hvalp brugte vi Eucanuba men selv da hun blev unghund etc da skulle hun sk*** 6-7 gange eller lign så dyrlægen anbefalede at skifte og på det punkt har pedigree været rigtig godt.

    Dog synes jeg bare fældningen bliver værre og værre, og det er hele året og ikke kun i perioder, plus hendes pels er blevet meget "død/ru".. Suk..

    Har faktisk tænkt på om det kunne være pedigree der havde noget at gøre med det, talte med en veninde om det (som har flere hunde) og hun sagde at det ikke var godt at jeg skiftede foder når jeg har skiftet flere gange.


  • #11   22. okt 2007 Catharina: Det kan det sagtens, for normalt burde foderet være nok til at få deres pels til at stråle.. Olie er jo bare noget man kan give dem oveni for et give et ekstra boost.. Pedigree er sikkert også udemærket til nogen hunde, men vil langt hellere give et foder, som jeg ved præcist hvad indeholder og gør for hunden.. Pedigree er lidt discount agtigt efter min mening.. Du kan skifte foder lige så tit du har lyst næsten.. Sålænge du lader hunden vænne sig stille og roligt til det ved at mikse det med det foder den er vant til.. Dvs. at du den første uge måske giver den halvt og halvt af hvert og ugen efter giver det kvarte af det gamle og tre tredjedele af del nye for til sidst kun at fodre med det nye..

  • #12   22. okt 2007 i skulle snakke skulle i. har i prøvet at bo i hus sammen med en langhåret tæve, der lige har haft hvalpe - det er ikke til anklerne men til knæene smiley
    nogen siger at ølgærtabletter skulle være godt, andre at b-vitaminer skulle. Syntes nu ikke det har den store effekt på mine hunde.
    Vi tager den fældning med også, sammen med Jowinas for hun fælder og har gjort det siden sterilisationen for et par måneder siden.


  • #13   23. okt 2007 kan lige se at der er nogen der fodre med pedigree.. Coco har jo en søster her inde på hg, og vi har snaket meget sammen og samlignet vægt bla.. i starten vejede de stort set det sammen men faktisk fra den uge hvor de gik over på pedigree, er coco steget meget mere i vægt en søster mile, faktisk så meget at det på nuværende tidspunkt drejer sig om to kg.. har snakket med min hunde ekspert om det virkelig kan være fodrets skyld, og det var svartet ja til, har ikke lige kigget på hvor gamel din hund er, men han ville bestemt ikke anbefale det, bla andet fordi at hunden ikke for optaget alle de nærringstoffer den skal, man kunne måske bruge det til en voksen hund, men bestemt ikke til hvalpe..
    ang frolic, så er det sjovt nok også det de forslår i min hundeklub, men jeg bruger dem nu ikke smil coco er krævende, det skal være lækkert før det virker.. men jeg åber da snart i finder en årsag, men som det også er nævnt, det er ved at være fældnings sason..


  • #14   23. okt 2007 Lise B....Sjovt, jeg havde faktisk tænkt på om man kunne bruge det til hunde(har selv hest). Men xpressen må jo kun bruges over en kort periode.

    Alex N....LOL.....nej tak du, det er sgu rigeligt med det hår jeg har og det er virkelig meget.

    Schæfer banden....Hmmmm det er nærmere som om det bliver værre af at børste og gøre ved. Jeg har prøvet efter alle kunstens regler. Og brugt wonderstone, dem man bruger til hest, de er normalt suveræne.

    Love my little....LOL.....er du i virkeligheden sælger fra Olivers? Jeg har ikke tænkt mig at skifte foder. For han kører virkelig godt på det her. Han står flot og har en dejlig pels, bortset fra den han strør om sig i rigelige mængder.
    Desuden kan nogle hunde kører fint på Pedigree, min fasters tidligere hund, en kooiker, som blev brugt til avl og var meget efterspurgt fik pedigree. Ingen problemer der.

    Og ang. frolic, så vil Macho nærmest dø for dem, men overvejer at skifte dem helt ud med pølser i stedet.


    Jeg tror løsningen må være, endnu mere mas med børster, wonderstones og så afprøver jeg lakseolien.





  • #15   23. okt 2007 Sekretær: Nej overhovedet ikke.. Syntes bare det er et super godt produkt.. Har efterhånden prøvet alle de andre mærker, men Olivers duer bare :o)

  • #16   23. okt 2007 Love...det var også skrevet i sjov smiley

  • #17   23. okt 2007 nu er det godtnok ved at være koldt. men en tur i havvand er altså super godt til pelsen

  • #18   23. okt 2007 * Sekretær for Team Vomløs* * >> Vi fik jo ikke Rico fra hvalp og Ricos pels var mildest talt ikke køn da vi fik ham. Han var ru, fældede meget og manglede også lidt pels hist og her... Vi skiftede til RC sensible og han fik lakseolie som tilskud... NØØØJ hvor har det hjulpet godt! Ricos pels er blød, skinner og han fælder næsten ikke... I hvert fald slet ikke når man tager hans lange pels i betragtning *S* Og han er slet ikke begyndt at vinterfælde *S* Jo opdagede lige i dag at han fælder på hans ben hvor hans korte/tykke pels er... Så det må man sige er meget minimalt... Vi oplevede under en måned efter vi fik ham at han havde den store vinterpels fældning hvor han skiftede til sommerkåben... HOLD da op... Troede ikke der kunne være så meget pels på en hund *GG* Og at der så stadig var noget tilbage på ham smiley Håber virkelig hans pels forbliver som den er... Og lakseolien startede vi først med et par måneder efter RC og efter lakseolien kom på fældede han faktisk næsten ikke... RC gjorde underværker, men lakseolien satte prikken over i'et... Har også hørt flere steder (bl.a. hos min dyrelæge) at lakseolien også gør at hunde ikke fælder så meget *S*

  • #19   23. okt 2007 connie J >> Tror sgi aldrig jeg får Rico til at gå ud i havet *GGGG* Og det er jeg vist egentligt godt tilfreds med *GGGG*

Kommentér på:
Fældning.....hvordan kan det afhjælpes

Annonce