{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.791 visninger | Oprettet:

Puddel- hunde den ''fornemme race''? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ret træt af de mange komentare om Puddel hunde..!
De fleste tror vel (har jeg fundet ud af) at puddel hunde er simple udstillings dyr og de kan ikke så meget andet en at gå på udstilling.
Jeg har fået flere komentare som ''Hmm.. Har du en Puddel hund? Er det ikke mest en hund til udstilling? Den kan da ikke så meget andet!'' Jeg bliver rasende når jeg ser den slags dumheder.. Og til alles orientering:
PUDLER ER IKKE SIMPLE TOM HJERNEDE UDSTILLINGS DYR!!!!!!!
Faktisk er Puddel hunde en af de klogeste hunde!

Og nu til endnu en foredom om Puddel hune; De skal være løve klippet - Slet ikke, Perle er den mest pjuskede Puddel- hund jeg har set.. Og Perle er ikke bare en dum udstillingshund (det er andre pudler jo heller ikke).

Men er så træt af folks foredomme om pudler.
Her på Hunde galleri kæmper jeg for at Pudler skal komme ud af den cirkel som at Puddel hunde kun er udstillingsdyr!

Hvis der er nogle som har lidt svært ved at tåle Pudler så skriv endelig hvad de ikke kan klare, jeg skal med glæde forklare;)

Tak for opmærksomheden

Knus Perle & Emilie

Ps. Jeg vil blive glad hvis du svare på dette indlæg og giver din mening!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puddel- hunde den ''fornemme race''?
  • #1   12. jul 2005 Evers; Heldigt for dig at du hvar den lykkelige ejer, men alle er ikke så heldige som dig...! Jeg har en hel klub med Puddel hunde ejere som også er trætte af det!

    Og det er jo åbenbart ikke alle der hved at Pudler faktisk har en høj intelligens!! smiley



  • #2   12. jul 2005 Thomas; Har du nogensinde eget eller kendt en Puddel- hund?! Det tror jeg ikke... Ellers så skal jeg lii lave en liste over Puddel hundes intelligens og du vil nok ikke synes den er så fimset;

    1) Mange Pudler er fantaske førehunde
    2) Som Laila skriver er der en historie bag klipningen, og hvis du tænker over det så er det jo ret smart;)
    3) Mange Puddel hunde er ''rednings hunde''.

    Blot et par eksempler! smiley


  • #3   12. jul 2005 Charlotte; Jeg ER stolt af min hund.. MEGET det er ikke alle hunde der kan præstere så meget som hun kan (hun er jo ret lille ) Men mange tak for de opmuntrende ord.

    Årh, jeg vidste ikke de lå så højt:) Tak for oplysningen


  • #4   12. jul 2005 Ja, konge pudler syntes jeg også er rigtig søde.. Store bamser smiley

  • #5   12. jul 2005 Min første jagthund var en Puddel! Og den var mega lærenem og handy at have med overalt.
    At jeg har Weimaraner beror på en smagssag - men jeg ville da bestemt ikke være ked af at være ejer af en Pudel igen!


  • #6   12. jul 2005 Ja, en Puddel er meget støt og rolig, men jeg vil sige at Perle nogle gange får nogle lidt ''fiffie'' indfald!

  • #7   12. jul 2005 Pelspleje?? Perle får næsten ingen pelspleje, Selvfølgelig kommer hun i bad ( er nu MEGET sjældent) Og hun skal jo klippes nogle gange, og selvfølgelig blir' hun ret en gang om ugen.
    Men mere er der ikke!

    Såeh... Charlotte det er ikke så slemt smiley


  • #8   12. jul 2005 Evers.. Ja, det hved jeg de gør.. Selvom perle nu er stiraliseret! Meen, Perle er en meget frisk lille hund

  • #9   12. jul 2005 Jeg vil nu heller ikke sige at Perle kræver meget Motion, omkring 2 ture dagligt.
    Og om sommeren er hun jo ude i haven som godt nok er lidt lille, men perle kræver ikke meget Motion faktisk hvar det en af grundene til at jeg fik Puddel..! Perle kræver ihvertfald ikke så meget motion.

    Tilgengæld er hun en værre selskabs papegøje!
    Hun er meget kontakt søgende når hun ikke lige sover eller ter sig overfor postbuddet!


  • #10   12. jul 2005 Jeg vil da også godt lige give mit besyv med.
    Jeg har ingen fordomme om pudler og har da også hørt, at de skulle være ret kloge. Ved også at nogle stadig bruger dem som jagthunde. Jeg har kun kendt en enkelt men den kunne til gengæld også en frygtelig masse tricks mv. Man ser dem jo også i Cirkus hvor de kan alverdens kunster.
    Personligt er jeg mest til kongepudler .. synes desværre tit, at de små er for "nussede" at se på. Men jeg er jo også generelt til den størrelse hunde man kan klappe uden, at de flyver hen af gulvet *ss*
    Karin: Så lige hunde på job igår på "Nature". Der var et indlæg med en fotograf (Amerikaner) der primært havde Weimaraneren som motiv .. havde en hel flok .. er du tosset nogle kanon billeder han kunne lave. Det var helt sindsygt. Så det er helt sikkert, at det også er en smuk og meget elegant hund. Kan selvfølgelig ikke lige huske hvad han hedder. Men han har skrevet en bog der beskriver hans tid med sin første Weimaraner - skulle være helt kanon.


  • #11   12. jul 2005 Jeg tror faktisk der er fordomme om ALLE hunde... kan da nævne:
    Yorkie: galsindet
    Mops: doven
    Lhasa Apso: doven og kedelig
    Amerikansk Bulldog: ond og en kamphund
    Pomaranian: hysterisk
    -og jeg kan blive ved, det er jo så helt op til os selv, om vi vil holde fordommene i live eller mane dem til jorden, ved at gå ind og lære racen at kende med åbent sind...


  • #12   12. jul 2005 Og så vil jeg daq tilføje - angstbideren - den grå LooooooooooooooooooooooooooooL

  • #13   12. jul 2005 Hehe Karin>> der er jo fordomme om alle hunde... Golden Rertiever er jo også angstbider... hvis man skal høre på fordommene..

Kommentér på:
Puddel- hunde den ''fornemme race''?

Annonce