{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Hvad siger loven om halsbånd? {{forumTopicSubject}}

Jaa , som overskriften siger ..
Hvad siger loven om halsbånd?
Skal de gå med et halsbånd altid, skal der være navneskilt på , eller bestemmer du selv hvad du gør?

Håber i kan hjælpe mig, da Pax ikke går med halsbånd..
Og vil jo helst følge loven ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger loven om halsbånd?
  • #1   27. okt 2007 Loven siger at hunden skal være udstyret med et hundetegn som indeholder info om ejeren, adressen og telefonnummer.

Det er svært at hænge på en hund uden halsbånd...

• #2   27. okt 2007 Jeg er ligeglad med hvad loven siger.
    Daisy har kun en sele med sit hundetegn i da jeg ikke vil ha halsbånd på min hund :o)

• #3   27. okt 2007 Jeg syntes også det er så træls at bette Pax skal ha' det på når han bare er herhjemme /:
    Vi bor på en bette vej med 4 huse, minimum 200 meter imellem, og INGEN trafik..

+ ingen hunde han evt. kunne snuse sig frem til, da vi er de eneste med hund ..

Ææææææv , hvor er det træls loven siger det /:

• #4   27. okt 2007 vores hunde går ikke med halsbånd, kun sele, så vi bryder også loven her, men ved godt det er imod loven.

• #5   27. okt 2007 Vi er nogle værre nogen Connie ;o)

• #6   27. okt 2007 Jeg vælger altså også at bryde loven lidt så /:
    I hvert fald til at han er blevet lidt større ..

• #7   27. okt 2007 Men har lige bestilt et flooot hundeskilt smiley

• #8   27. okt 2007 Pax : Hvis det utænkelige nu skulle ske og han bliver væk, så er det jo meget nemmere at finde ud af at du er ejeren hvis han har halsbånd med hundetegn

• #9   27. okt 2007 Det er helt lovligt at hunden går uden halsbånd, ingen problemer der..
    Bare den har hundetegn på..

Vi bryder så loven fuldstændig, da vores hund herhjemme aldrig har hverken halsbånd eller sele på, og når vi er ude har han kæde på uden hundetegn...

Han er selvfølgelig tatoveret, så han kan blive fundet, hvis det går skævt ;o)

• #10   27. okt 2007 Mine har heller aldrig halsbånd på her hjemme, de slider på pelsen og de riskere at komme til skade ved at hænge fast eller lign. + når vi har flere hunde sammen er det endnu mere farligt hvis de har halsbånd på når de leger... De har dog alttid halsbånd eller sele på med navneskilt lige så snart vi forlader vores egen grund...

• #11   27. okt 2007 Jeg er simpelthen bange for at Daisy skulle hænge fast, eller på andre måder, komme til skade med det, når hun er alene hjemme :o(
    Og så ødelægger det også pelsen på hende.
    Så det vil jeg ikke ha pga loven.
    Når hun er ude, har hun sit hundetegn i selen.

• #12   27. okt 2007 Så Daisy er fuldstændig nøgen her hjemme *GGG*

• #13   27. okt 2007 også 3 nøgne spidser herhjemme

• #14   27. okt 2007 Selvfølgelig har Pax hans sexede blå sele på når han er med i byen smiley .. Han er endnu ikke helt stærk i at komme når vi kalder hvis han har fået øje på noget mere spændende.. (en bold, kat, fulg osv.) Derfor vil vi ikke risikere noget der smiley

Vi har dog ikke hundetegn på selen, men vi har bestilt et i dag med navn, adresse og telefonnummer.

Pax er chippet , så hvis han løber væk, ligger der en stor chance der smiley

• #15   27. okt 2007 fulg = fugl *

• #16   27. okt 2007 Alle hunde, lede efter hunden, ringe til politiet og efterlyse ham på hans signalement og på hans tatoveringsnummer...

Han kommer aldrig til at have halsbånd på hjemme - han løber så frit og har adgang til at gå ud 24/7, så jeg skal ikke vove noget...

• #17   27. okt 2007 syntes risikoen ved at de kan hænge fast i noget eller de under leg kan komme til at gøre skade på dem selv eller hinanden, når de er alene hjemme, syntes jeg, er større end at de render væk.
    vores have er indhegnet, selvfølgelig kan de i teorien smutte ud af døren, når jeg åbner.
    men alle kender for det første vores hunde, så de skulle nok blive sendt hjem igen, jeg har ikke hunde der løber væk, de er chippet. størst vare ved at løbe ud, var at blive kørt over eller fanget af en hundenapper, og der hjælper vist ingen navneskilt.

• #18   27. okt 2007 Min hund er sluppet uden for hegnet en gang - han virker som om, han slet ikke fatter, det kan lade sig gøre.

Den ene gang, det skete var han omtrent 5 måneder og løb efter en kat, der fik smyget sig ud et eller andet sted - han fik smøget sig efter..

Jeg fandt ham ude på gårdspladsen, hvor han stod og kiggede forvirret rundt, anede ikke, hvad han skulle stille op med friheden..

Så nej, med den minimale risiko der er for at han stikker af, sammenholdt med risikoen for, at han pludselig kvæles fordi han hænger fast i halsbåndet, så foretrækker jeg risikoen ved det første ;o)

• #19   27. okt 2007 Dels er haven jo hegnet ind - dog er den selvfølgelig heller ikke flugt sikker, men det er også meget sjældent at jeg lukker mine hunde ud uden at holde øje med dem og dels bor vi på landet på en meget lille vej med kun få naboer... Skulle en eller flere af dem smutte ville jeg naturligvis tage ud og lede (og hvis de ikke alle var rendt ville jeg tage mindst en af de andre hunde med ud og lede, det kan være til stor hjælp..) og så ringe til politiet med oplysninger om race, signalement og chipnummer, derudover er jeg, medmindre de bliver bortført eller kørt ned hvos halsbånd jo ligsom ikke hjælper en dyt, temmelig sikker på at de selv ville komme hjem ret hurtigt igen, det er ikke strejfere jeg har... :o)) Og som de andre sige syntes jeg bestemt at risikoen for at de kommer til skade med et halsbånd er nogewt større end risikoen for at de løber væk...

• #20   27. okt 2007 Ch *Papirløse Hunde * -
    Jeg syntes altså overhovedet ikke at man kan samligne de to ting... Ikke at have halsbånd på sin hund på egen grund er efter min klare overbevisning et sikkerheds spørgsmål hvad angår hundens liv og helbred... Og desuden er jeg i princippet også ligeglad om folk har en ulovlig race eller lign. så længe den ikke på nogen måde ar til gene -eller fare for andre...

• #22   27. okt 2007 Ch *Papirløse Hunde *
    Det er vist de færreste i DK, der ikke begår noget civil ulydighed på (næsten) daglig basis... Det er bare på forskellige områder.

Angående hundetegnet, så er det jo trods alt mest for hundejerens skyld.
    Hvis og såfremt i fald at hunden er tatoveret eller chippet, vel at mærke.
    Det vigtige er, at myndighederne kan finde frem til ejeren i forbindelse med et erstatningskrav, hvis der er sket skade, og er der chip/tatovering, så er hundetegnet kun en genvej...

Medgivet, at hundetegnet er besparende på samfundsniveau, da det kan spare politiets indblanding, hvis en finder kan ringe direkte til ejeren...

Jeg har noget mindre respekt for folk, der ikke forsikrer og ikke chip/tavorerer deres hund (og kat).

• #23   27. okt 2007 Alle hunde kan blive kamphunde(også min!) *GG*: Så ville jeg ud og kalde på hende. Hun er chippet, så hvis nogen fandt hende, kunne de hurtigt finde ud af hvor hun hører til :o)
    Heller tage den risiko end at min hund var i fare for at komme galt afsted med sit halsbånd når hun er uden opsyn.

• #24   27. okt 2007 Og altså herregud... Det er et halsbånd vi snakker om. Det er ikke ulovlige racer som er i fare for andre.
    Det er et halsbånd med et skide hundetegn...

Jeg er har heldigvis ansvaret for min egen hund, så jeg kan gøre hvad jeg har lyst til.

• #25   27. okt 2007 Og nu er jeg smuttet :o)

• #26   27. okt 2007 Hvor kan man bestille hundeskilte? smiley

• #27   27. okt 2007 Vi har fået navlepiercet vores hund og navneskiltet hænger som et lille smykke. Det er bare supertjekket.

DET ER GAS smiley I kan tage det.
    Indtil videre har vores hund ikke halsbånd på derhjemme.
    Jeg har selv hegnet haven ind og mener den er flugtsikker.
    Konen og jeg har haft det oppe vende et par gange, og det er vores beslutning indtil videre. Vi giver hende halsbånd på, hvis vi mener det bliver nødvendigt.

Sara @ 12år@: Du kan købe hundeskilte de steder hvor man laver nøgler. Der kan de skrive navne på skiltene.
    Så det er enten i byggemarkeder eller i nogle butikscentre.

• #28   27. okt 2007 ja jeg var da ved at hoppe på det Keld - add

• #29   27. okt 2007 De kan da få sådan en fin gul en i øret ligesom køerne ;o)

• #30   27. okt 2007 Ja sådan er man jo så forskellig :o)
    Jeg synes så at der er stor forskel... Og min(e) hund(e) kommer aldrig til at ha halsbånd på...

Kommentér på:
Hvad siger loven om halsbånd?

Annonce