{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

Variocage, 4Pets eller noget helt tredje {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter et nyt bur til hundene og kigger lidt på de "nye" Pro Noir bure fra 4Pet og Variocage.

Bilen er på gule plader, så Variocage trækker jo lidt op i forhold til, at jeg kan give dem lidt mere dybde.

Men jeg har hørt, at de er tunge og uhandy samt kan rasle under kørsel.

Jeg har flere træningskammerater, som har 4Pet Pro (ikke Noir) og som er vældig glade for dem.

Hvad siger HG-panellet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tænde en el talve før kl 20.30 500 kr.
  • Rengøring af butik 2.550 kr.
  • Montering af tv ophæng 500 kr.
  • Diverse opsætning 600 kr.
  • Tilstoppet håndvask 840 kr.
  • Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Variocage, 4Pets eller noget helt tredje
  • #1   4. feb Vi har et variocage i den ene bil; det rasler!

• #2   4. feb Hvis formålet er, at give dem mest muligt plads, så ville jeg helt klart vælge gitterlåger frem for bur smiley

• #3   4. feb Jeg har haft et Variocage som jeg var utrolig træt af.
    Det var utrolig tung og raslede selv om jeg konstant strammede alle skruer.
    Og så rustede det i den ene låge, hvor den ene hund sad og pustede og åndede på lågen.

Jeg har set billedet fra flere Variocage bure som har været udsat for uheld. De ruster op indefra.

Hundene får da hellere ikke mere plads fordi det er et Variocage bur. Det kommer da helt an på hvilken str. bur man køber.

Du kunne overveje at få lavet et bur specielt bygget til din bil.
    Prøv at kontakte Bech Trade, de laver blandt andet bure efter mål. Måske har de endda et, til at stå, som er færdig bygget og passer til din bil.

https://www.bechtrade.dk/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAkoe9BhDYARIsAH85cDPHV3QA4tuUrlWb3_aT6LRhQbRaFai3AFtmS6K0tQ00RpdzIFGOOCUaAoDQEALw_wcB

• #4   4. feb #2
    Jeg har gitterlåge nu, men det fungerer ikke helt for os, så jeg vil hellere have dem i bur.

BechTrade er klart i mine tanker også. Mit nuværende bur er derfor, men snart 10 år gammelt og trænger til en udskiftning.

• #5   4. feb Jeg er med de andre på at Variocage (og -gate) rasler helt overdrevet meget. Så meget, at det kan være svært at føre en samtale i bilen.

Artfex er også en mulighed. Fordelen ved at det er lavet af gitter er, at der er mulighed for at hænge en masse kroge med grej rundt på buret. Og så kan der faktisk være luftcirkulation i Artfex. Det er jo sikkerhedsgodkendt, så selvom det måske ser lidt tyndt ud, så kan det åbenbart holde til et uheld.

Når det er sagt, så er en crashtest af hundebur jo et sammenstød med 20 kg hund i en bil, der kører 50 km/t. Kører man galt på landevej eller motorvej, er oddsene at vovse ikke overlever, uanset hvilket bur. Særligt hvis man bliver torpederet bagfra.

Hvis du overvejer 4Pets, så tjek det tyske marked - der kan være ret meget at spare ved at køre over grænsen smiley

• #6   4. feb Jeg må tilstå at jeg savner mit gode gamle Hakon bur. Jeg solgte det fordi min gamle dober var for stor til at sidde i halvdelen af dobbeltburet. Penny er jo en meget mindre model så jeg er i kraftige overvejelser om at skifte mit specialbyggede ud med et Hakon smiley

• #7   4. feb Jeg har 2 varocagebure og jeg er godt tilfreds, de er så 10 + år gamle. Det ene er rustent nogen steder, men det har stået i en åben garage.
    Jeg synes ikke de rasler, havde lidt problemer med det ene, så fik jeg nye gummidimser og så virkede det.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 73 Svar: 287
    #8   4. feb Jeg har et variocage gitter i min bil. det rasler ikke. men min venindes gjorde indtil hun gjort noget ved det.
    Jeg er glad for mit gitter da der ikke er plads til et ordentligt bur. medmindre jeg ligger sæderne ned

• #9   4. feb Mikes, hvad gjorde I for at få det til at stoppe med at rasle? Min venindes spritnye gitter driver hende til vanvid!!

Kommentér på:
Variocage, 4Pets eller noget helt tredje

Annonce