302 visninger
|
Oprettet:
Variocage, 4Pets eller noget helt tredje {{forumTopicSubject}}
Jeg er på udkig efter et nyt bur til hundene og kigger lidt på de "nye" Pro Noir bure fra 4Pet og Variocage.
Bilen er på gule plader, så Variocage trækker jo lidt op i forhold til, at jeg kan give dem lidt mere dybde.
Men jeg har hørt, at de er tunge og uhandy samt kan rasle under kørsel.
Jeg har flere træningskammerater, som har 4Pet Pro (ikke Noir) og som er vældig glade for dem.
Hvad siger HG-panellet?
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 7.446
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.523
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.710
Det var utrolig tung og raslede selv om jeg konstant strammede alle skruer.
Og så rustede det i den ene låge, hvor den ene hund sad og pustede og åndede på lågen.
Jeg har set billedet fra flere Variocage bure som har været udsat for uheld. De ruster op indefra.
Hundene får da hellere ikke mere plads fordi det er et Variocage bur. Det kommer da helt an på hvilken str. bur man køber.
Du kunne overveje at få lavet et bur specielt bygget til din bil.
Prøv at kontakte Bech Trade, de laver blandt andet bure efter mål. Måske har de endda et, til at stå, som er færdig bygget og passer til din bil.
https://www.bechtrade.dk/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAkoe9BhDYARIsAH85cDPHV3QA4tuUrlWb3_aT6LRhQbRaFai3AFtmS6K0tQ00RpdzIFGOOCUaAoDQEALw_wcB
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 383
Jeg har gitterlåge nu, men det fungerer ikke helt for os, så jeg vil hellere have dem i bur.
BechTrade er klart i mine tanker også. Mit nuværende bur er derfor, men snart 10 år gammelt og trænger til en udskiftning.
sep 2017
Følgere: 534 Emner: 148 Svar: 10.574
Artfex er også en mulighed. Fordelen ved at det er lavet af gitter er, at der er mulighed for at hænge en masse kroge med grej rundt på buret. Og så kan der faktisk være luftcirkulation i Artfex. Det er jo sikkerhedsgodkendt, så selvom det måske ser lidt tyndt ud, så kan det åbenbart holde til et uheld.
Når det er sagt, så er en crashtest af hundebur jo et sammenstød med 20 kg hund i en bil, der kører 50 km/t. Kører man galt på landevej eller motorvej, er oddsene at vovse ikke overlever, uanset hvilket bur. Særligt hvis man bliver torpederet bagfra.
Hvis du overvejer 4Pets, så tjek det tyske marked - der kan være ret meget at spare ved at køre over grænsen
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 7.446
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 610
Jeg synes ikke de rasler, havde lidt problemer med det ene, så fik jeg nye gummidimser og så virkede det.
nov 2023
Følgere: 73 Svar: 287
Jeg er glad for mit gitter da der ikke er plads til et ordentligt bur. medmindre jeg ligger sæderne ned
sep 2017
Følgere: 534 Emner: 148 Svar: 10.574
Variocage, 4Pets eller noget helt tredje