Et deformt korsben, et bagben der forsvandt og en lille smule magi {{forumTopicSubject}}
For omkring halvanden måned siden fik Ellie kiropraktik, og få dage senere begyndte hun at halte på højre bagben. Hun kom til dyrlæge, som konstaterede at hun var øm i lænden og lysken, og dyrlægen tænkte forstrækning eller måske fibersprængning.
Da ro og smertestillende var overstået, var det blevet meget bedre, men alligevel var der episoder hvor hun var presset fysisk, og trak højre bagben op under sig.
Afsted til den helt store omgang røntgen, som afslørede et deformt korsben. I mit hoved tænkte jeg, at det selvfølgelig nok skulle gå over. Både fordi det sidder i den “ufarlige” ende af korsbenet, men også fordi hun jo har været symptomfri indtil for nyligt. Beskeden kom samtidig med beskeden om, at hun skal have fjernet en tand, og af grunde ingen ved, slog tanden mig mere ud.
Tanden er der endnu, og skal ud på tirsdag. Dét er jeg stadig i stykker over, og jeg hader at min smukke, smukke hund skal miste en hjørnetand
Men som en klog dame herinde skrev, er sådan et deformt korsben jo noget skidt. Som dagene gik, blev det faktisk ikke bedre med hendes symptomer i benet. Tværtimod. Jeg havde en lang snak med dyrlægen (som er ortopæd og kiropraktor), og beskeden var, at der ikke er andet at gøre end symptombehandling. Hun har nogle nerver i klemme, og det kan ikke nødvendigvis fikses. Hun har ikke ondt, så smertestillende har ingen effekt. Operation er ikke en mulighed, for så kan hun ikke være en aktiv hund mere. Så massage, fys og en blokade i lænden, for at forsøge at genoprette hvad det nu end var, hun havde pakket sin deformitet ind i.
Jeg lavede et opslag i en dyrlægegruppe for at høre om erfaringer, og en brugshundedame skrev en pb til mig. Hendes hund havde haft det samme, og hun havde fået lavet KST på hunden, som efter et par behandlinger var fit for fight. Jeg havde jo ikke noget at miste, så jeg gik på jagt efter den bedste KST-behandler. Hende fandt jeg i Børkop - Clinic Canis.
Det var helt crazy at se behandlingen. Jeg er jo ikke sådan til det alternative, men på et tidspunkt kan jeg se hvordan Ellies ansigtsudtryk ændrer sig fuldstændig, og KST-behandleren siger i det samme, at hun lige fik løsnet op for nogle kanaler. Ej, det var så skørt, at havde jeg ikke selv set det, ville jeg ikke have troet det
Vi kørte derfra og ned på stranden til en kort tur, og jeg kunne allerede der se at Ellie gik meget bredere på sine bagben. De næste dage blev hun holdt i ro med korte ture i kort snor. Det kostede en led omgang seneskedebetændelse (mig), en opblussen af tennisalbue (også mig) og en meget frustreret pige (Ellie).
Men endelig måtte hun lave lidt igen Hun fik lov til selv at vælge til og fra, og da hun hoppede op i sansegyngen på legepladsen, var jeg klar over at noget var rigtigt
Hun har endnu ikke sprunget i træning. I overmorgen skal hun opereres, og må så ikke lave noget den første uge. Og den 27. skal hun have 2. runde KST.
Men i dag løb hun eftersøgning. En hel en af slagsen, med fuld smadder, gejst og glæde Og vigtigst af alt, nul reaktion fra korsbenet og bagbenet
Jeg har afbestilt blokaden. Og hundehvalpen, som jeg havde bestilt, i fald Ellie ikke kunne blive en aktiv trænings- og konkurrencehund igen. Jeg var ret afklaret med, at hun ikke kan eller skal være kælehund - dét har hun ikke temperament til. Hun skal bruge sit krudt, og det kan man ikke med et bagben der ikke virker.
Men nu virker det til at gå den rigtige vej. Jeg glæder mig til operationen er overstået og hun kan få sin 2. runde KST. Og så glæder jeg mig til at vi kan give den gas igen sammen Jeg er slet ikke færdig med Ellie, og hun er heldigvis ikke færdig med mig
Og ud over at dele min jubel med jer, vil jeg bare give mine varmeste anbefalinger til KST, og særligt til Clinic Canis
jul 2023
Følger: 18 Følgere: 22 Emner: 3 Svar: 29
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.165
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
KST kan bare noget, jeg ved ikke hvordan, men det kan det. Teemo får det af og til, og jeg plejer at lave sjov med at behandleren lige finder sluk knappen, for fra det ene øjeblik til det andet, kan man bare se i øjnene at det er som om han lige bliver genstartet
Jeg får også selv KST behandling, og første gang jeg fik det, tænkte jeg jaja det er noget pjat, men jeg havde virkelig ondt i ryggen og skulle bare have den første bedste behandler der havde tid, det var så en der laver KST. Jeg MÆRKEDE rundt om i kroppen hvor hun havde fat. Altså hun kunne stå og røre mig i hovedbunden og så ville det påvirke knæet.
Hvis ikke jeg havde mærket det på min egen krop, og set hvordan mine hunde bliver helt fjerne i blikket, ville jeg heller ikke tro på at det ikke bare var hokus pokus.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 152 Svar: 10.736
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.762
Jeg har brugt KST til Lumi tidligere, fordi hun var "skæv" i hovedet og ikke ville tygge i kød. Én behandling, og så var det væk. Det er en overset behandlingsform.
okt 2023
Følgere: 104 Emner: 29 Svar: 3.377
Stort tillykke til jer begge
sep 2017
Jeg kan ikke greje hvad KST gør - om det hjælper kroppen til at ommøblere på de klemte nerver, eller om det hjælper hende til hurtigere at bygge et skjold op om deformiteten. Men resultatet er en symptomfri hund
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.295
Jeg havde en kat som skulle aflives fredag og onsdag fik jeg et fif om at lade hende prøve KST. Katten fik det to gange og levede 11 år mere uden smertestillende så jeg stemmer i
Og ja enorm mildt for ellers kan man slet ikke gøre det på en kat med smerter
Jeg så også en ændring efter en behandling
Det burde måske bruges mere
Jeg fatter ikke hvad de gør men det virkede her
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.762
feb 2011
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.442
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.058
Ift. KST, så er jeg jo også mest til behandling hvor effekten faktisk er dokumenteret. Men i forbindelse med Stens lange smerteforløb fik han bl.a. massage og massøren er nu i gang med noget KST-uddannelse og manglede "øvehunde" med nogen specifikke udfordringer, herunder en med stress-/overarousaltendenser, og det kan man vist godt sige Sten har
Efter første behandling skulle han passes nogen timer hos min mor, og hun kommenterede ved afhentning, om der var noget galt med ham, for han havde bare sovet tiden væk.
Under behandling kan man også se, når hun "rammer rigtigt". Det er fuldstændig som om hun trykkede på en knap - han ligger og trækker vejret hurtigt, lange mundvige, tungen ude, er lidt utilpas ved den tætte kontakt osv., og så som tryk på en knap trækker han vejret dybt, lukker munden og lægger hovedet ned og er helt afslappet.
Det er ikke sådan, at jeg får en helt anden hund med hjem, men det gør helt sikkert noget ved ham.
sep 2017
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.472
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.497
I dag skal JJ til samme KST-behandler, og Nimbus i morgen. Jeg har - mildt sagt - nogle udfordringer de to imellem, og KST er ét af de mange tiltag, jeg forsøger mig med.
Der kommer nok en selvstændig tråd om det, når jeg føler mig klar til at formulere det.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.140
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
feb 2011
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.483
sep 2017
Anni, wtf? Er du ok?
Et deformt korsben, et bagben der forsvandt og en lille smule magi